[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:40

De wagen staat nog in Nijkerk, ik kan hem zaterdag weer ophalen op de weg naar Diever. Ik heb nog niets gehoord. Ik ga morgen wel even bellen.

Hier geen zon, ik ben te vroeg voor een afspraak en zit in de auto te wachten. Maar onweer, regen en dikke donkere wolken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 13:14

Barney1978 schreef:
Ik heb er ook erg veel zin in. Dit jaar hebben ze op zaterdag dressuur en vaardigheid. Op zondag een grote marathon met wegtraject, vaardigheid en vijf hindernissen. Zaterdag is het officieel en zondag is het oefen marathon.

Weet niet of je beide dagen meedoet?
Ik heb dat weekend eventueel wel plek voor je paarden, bij mijn buurman een bb en wellicht is er bij ons ook wel een plekje (moet ik natuurlijk met de baas overleggen)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:46

Ik heb ander goed nieuws dat ik graag wil delen op het enigste hk topic waaraan meedoe, wat eigenlijk niks met mennen of mendurance te maken heeft. Ik mag eindelijk nog een shetje erbij nemen zodat Alex niet meer alleen staat *\o/*
Heb al eentje op het oog waar helemaal verliefd op ben, alleen is nog wel een veulen, dus voorlopig nog geen tweespan voor mij :D
Net als dat Mendurance ook toekomst is nog, maar wat moet ik eigenlijk allemaal aan training doen en moet mijn shetlander dan ook op ijzers lopen door de lange afstanden?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:22

Wat fijn zeg! Heerlijk voor je shet ook ,een maatje. :D
Weet je zeker dat je een veulen wil? Die hebben eigenlijk wel een speelkameraadje nodig. ;)

Zolang de hoeven van je shet niet te snel en te kort slijten hoeven er geen ijzers onder hoor.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 06:39

Dat is lief van je Laura maar we reizen op en neer. De kosten zijn dan lager en ik moet de wagens omwisselen. Zaterdag start ik met tweewieler en zondag met vierwieler.

Ga jij zondag meedoen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:30

LinSa schreef:
Wat fijn zeg! Heerlijk voor je shet ook ,een maatje. :D
Weet je zeker dat je een veulen wil? Die hebben eigenlijk wel een speelkameraadje nodig. ;)

Zolang de hoeven van je shet niet te snel en te kort slijten hoeven er geen ijzers onder hoor.

Spelen kan hij met de andere shet.hier spelen de jonkies ook met de wat ouderen.ik heb wel merries dus die zijn kwa spelen vind ik zo wie zo anders.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:13

Natuurlijk kan dat, maar je ziet vaak dat veulens erg naar elkaar toe trekken. Maargoed, blijft natuurlijk altijd je eigen keus :D

Net de regen getrotseerd om ze tussen alle drukte door toch nog even wat beweging te geven. Met de shet ben ik nu wat met lange lijnen aan het spelen. Ze pakt het heel aardig op, vindt het ook wel leuk geloof ik. Maar ik zou haar zelf niet zo snel voor de kar zetten, daar vertrouw ik haar niet genoeg voor. := Ze kan namelijk nogal haar zin doordrijven. In de 6 jaar dat ik haar nu heb is dat nog steeds niet verbeterd. Als ze ergens heen wil, dan gaat ze. Kan je met 7 man aan haar gaan hangen, het interesseert haar niet en ze loopt gewoon door met de oortjes naar voren. 8)7 :') Voor een koets vind ik dat niet echt verantwoord. :o

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:10

Na twee dagen ponyloos door ernstig tijdgebrek, vandaag de hele dag en avond bij ze. Want mijn man en ik passen tot morgen op de pensionstal en alle 24 paarden. Dat is nu de tweede keer en erg leuk om te doen. Vandaag Pip gelongeerd in de longeerbak annex waterbak door alle regen. Barney in de plensbuien gereden voor de wagen, wat was dat toch weer piepppppp.

Morgen eerst alles verzorgen op stal en dan Pip mennen en Barney longeren. Zaterdag dan lekker een weekje Diever met de heren.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:11

Ik doe nu ook lange lijnen zodat hij het weer vertrouwd om voor me uit te lopen ( de schijterd verstopt zich voor fietsers achter mij :+ ) en hij is nog speels genoeg voor een tweede speelse. Als het niet klikt ga ik op zoek naar een ander hoor.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:28

Fijne menweek Tijnie!

Fennedev, ik zag in het topic over bijzondere kleurtjes dat je al een knapperd op het oog hebt. Spannend!

Gisteren de wilgen een beetje gesnoeit, de paarden zijn er dan als de kippen bij en trekken de takken onderhand uit je handen. Ze vinden dat echt super lekker! :D scheelt weer afval afvoeren. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:42

Ja Jori wordt waarschijnlijk zo'n toverbal ņet als zijn moeder. Als hij verkocht wordt verkopen ze m aan mij, maar hij is zo mooi dat ze m misschien zelf gaan houden.
Mijn vader heeft de streng teruggevonden dus ga nadat ik een week weg ben geweest Alex weer voor de kar spannen! Het wandelen gaat heel goed zelfs aan de lange lijnen.
Alex is ook een toverbal met witte haren (stekelharig)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:35

Haha ja wilgen zijn ze dol op!

Hoe is het hier met iedereen? Allemaal op vakantie zeker? :P:P

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:39

Nog niet, ik ga maandag voor 2 weken. Ben gisteren getrouwd dus we hebben het even druk gehad ;)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:03

Oh wat leuk gefeliciteeeeerd!!! Wat het een mooie bruiloft ?:D

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:19

Gefeliciteerd Linsa!!

Ik moet nog even voordat ik vakantie heb. Vanaf 11 september heb ik bijna 4 weken vakantie.
Daarin nog een midweekje weg en natuurlijk de mendurance.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:25

Dankjulliewel :) het was echt een waanzinnig mooie dag. Echt geweldig. <3
Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:08

Wauw!!! En wat een weer erbij ook :D

Ik heb gisteren in wagentje 2 proefgereden, en ook gister ochtend een nieuwe auto gekocht. Busje ombouwen voor pony wagen werd te duur, goede bestelbussen zijn nog erg prijzig in aanschaf helaas, dus dan was dit toch goedkoper
Afbeelding

Nu kan ik weer oppad dus :D alleen die trailer moet nog gemodificeerd worden zodat er een koets op kan. Ik heb wel wat ideeen, nu nog iets uitwerken.

2de wagentje is de sportbuggy van GJ van Boven. 130 kg, rondom remmen. En ik wil hem dan met 1 maat wielen groter, RVS onafhankelijk lamoen en het stoeltje moet voor mij anders qua hoek.

Afbeelding
Afbeelding

Het reed wel lekker, ook op een hobbelig grasveld gereden, hij is comfortabel. Hij is ook betaalbaarder dan waar ik naar zat te kijken. Ik vind hem alleen niet zo heel mooi, maar misschien is het een kwestie van wennen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:41

Mooie aanwinsten Toydoll! Fijn dat je weerlekker op pad kan! Ik vind je wagen mooi hoor! Het gaat er toch vooral om dat hij comfortabel is voor jou én Kyano!

Wij zijn net bij een hele leuke stalling wezen kijken. Precies wat we zoeken voor onze monsters. Nu doen we net alsof we verstandig zijn en denken we er nog even overna :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:52

Gefeliciteerd Linda!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:03

Kom weer eens ff om de hoek kijken :o geen vakantie hier maar erg druk met aankoop nieuwe huis wat nu eindelijk eindelijk rond is (heeft vanaf april geduurd ... ) *\%/*

@Linsa gefeliciteerd echt super leuk ^&+ :)F
@Toydoll allemaal plannen =:) zou wagen met 21 inch doen als ik het zo zie vind dit behoorlijk laag (zal 16 inch zijn?) 18 inch maakt het wel iets maar niet veel hoger. Ik had destijds bij mijn Welsh A'tje van 1.15 al 18 inch, dat paste perfect Kyano lijkt mij groter dan 1.15? Hogere wielen zijn veiliger, rollen beter en maken voor gewicht vrijwel niets uit.
Wat vind je niet mooi aan de wagen?

Merries zijn inderdaad niet zo spelerig, meer opvoederig :)) ruinen en hengstjes spelen echt.
Spannend altijd als je naar ander plek wilt. Wil zelf eigenlijk van de winter iets anders voor Ber, die is zo lastig op stal (ze vindt het gewoon afschuwelijk, kan er absoluut niet mee omgaan dat paarden in en uit de stal gaan bijv, snapt er niets van dat ze dan achterblijft (ook al staat hele stal nog vol), kan gewoon niet tegen wisselende dingen en ze haat opgesloten zijn, gaat ook trillend de trailer op, staat nooit in de schuilstal altijd erbuiten dat soort dingen... maar ja vind maar eens iets 24/7 buiten hier beetje in de buurt voor in de winter :\ ).

Hier lekker voorbereiden op Kootwijkerbroek, gaan rondje 31 km doen rustig aan ivm die ribbenzooi van me wat ik nog steeds voel maar eindelijk weer een wat langere rit. Heb er ontzettend veel zin in :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:14

@LinSa gefeliciteerd!!!

@Toydoll, ik ben inderdaad op vakantie, maar kom maandag weer thuis( eerst 2 en een halve week met mijn ouders,toen een weekje thuis en nu een week met mijn vriend zijn familie)

Mijn vader heeft mijn andere streng terug gevonden dus ik ga maandag tuig vetten en hopelijk dinsdag inspannen(we blijven nog achter huis hoor, maar het begin is er)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:23

Linsa: ik heb hem alleen proefgereden hoor, dat heb ik niet zo duidelijk neergezet XD Ik twijfel heel sterk hoor, of het hem wel wordt. Eigenlijk weet ik het gewoon niet meer met die koetsen :p

VHU: Feli met je nieuwe huis dan! Dat is big :D Balen dat die ribben nog steeds niet helemaal goed zijn :( :( 31 km is nog best een end als je het mij vraagt haha, ik snap dat je er zin in hebt :D

Ik vind dat wagentje gewoon tja, als een 'simpel' recreatie shetwagentje ogen. Komt door die kleine wieltjes, dat stoort me vooral denk ik.

Ik zou overigens zelf niet veel hoger willen zitten (mag net iets hoger, maar niet teveel...). Dat vind ik juist wel prettig.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:53

Oooh aha. Ja, lastig als je zoveel ziet. Er is zoveel keus.

Ik denk dat je met dit wagentje er meer óp zit, andere wagens zit je er meer ín. Als je snapt wat ik bedoel :')

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 07:10

Goedemorgen!!

VHU gefeliciteerd met je nieuwe huis en succes in Kootwijkerbroek!

Ik ga zo ook richting kootwijkerbroek, vriendinnetje van mij start daar en ik ga haar groomen.

Gisteren de vakantie geboekt! Lekker midweekje met vriendlief naar een landal park. Toen ik gisteren ging boeken bleek het ook ineens 90 euro goedkoper te zijn geworden. Helemaal fijn!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:06

Nou, lekker dan. Mijn wedstrijdseizoen is al voorbij eer hij begonnen is -O- . Teteringen is verplaatst van 18 oktober naar 25 oktober. Dat is het eerste weekend van de herfst(school)vakantie van Zuid en dan ben ik, jawel, op vakantie.