[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:46

Knuffel voor Tine

Afbeelding

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:07

Dat is heel erg balen, Tine. Van de arts en van je hand. Gelukkig is er wel een handenteam dat je zo goed mogelijk probeert te begeleiden en je wel netjes te woord staat. Sterkte! :(:) Y;(

Bedankt ook voor het opzoeken van de vitamine E en electrolyten +:)+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:19

Aaah echt waardeloos Tine een hele dikke knuffel voor jou :(:) :(:)

Nou hier gaat net pas het zonnetje schijnen maar nu red ik het niet meer om voor het donker nog een rondje te gaan doen -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:23

Hele hele dikke knuffel voor jou Tine... :(:)
Claud gefeliciteerd *\o/* :#

Zo ben me daar toch zeiknat geregend zeg >;) maar wel super fijn gemend *\o/* heb het idee dat Ollie steeds beter begrijpt hoe ze moet bewegen voor de wagen, ze loopt steeds makkelijker. Doe nu steeds bak paar rondjes en dan weer paar rondjes om stal of even naar de weg op en neer, ter afwisseling. Ziet er wel raar uit denk ik, iemand die steeds de bak in en uit gaat :+ maar ze blijft dan wel gemotiveerd.

Hero lekker uit laten razen aan de longe. Ze staan maar te suffen in de paddocks omdat het wat bagger en water is. Maar als je hem dan aan de longe doet gaat hij helemaal uit zijn stekker. Daarna nog langs weg gewandeld, wachtend op een auto want daar moet hij toch ook aan wennen maar er kwam niets := tja, echt platteland hahaha. En nog lekker met hem staan kroelen, het is echt zo'n heerlijke knuffelpony :+:

Gisteren had zoonlief pre-auditie voor de school waar hij heen wil. Ging echt heel goed, was zo trots op hem. Zo direct weer naar de muziekschool, nu voor gewoon les. Dus nu eten al in de oven staan, een enorme rollade :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:36

Leve buienradar. Het is mij gelukt om net tussen de buien door te rijden en mijn proef voor zondag te trainen. Wij starten zondag voor het eerst zowel voor de koets als onder het zadel. Morgen mag Paul oefenen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat; normaal is degene die rijdt de baas op de wedstrijddag qua planning losrijden inspannen / optuigen etc. haha ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:43

Allemaal: bedankt voor jullie steun, is echt heel fijn

Janouk: Dat wordt zondag dan nog een spannende test hahah.
VHU; zo gaaf van Han. Wanneer weet je meer?
Ollie: mijn kur in Scherpenzeel gaat nu wel heel spannend worden of dat wel gaat lukken. -O-

Zoonlief had net priveles, maar Amerigo is weer kreupel. Gisteren was er niets te zien. Dus maar weer fysio ingeschakeld.

En wat een baggerweer is het toch, de rijbakken lopen weer lekker vol zo.

Morgenochtend moet mijn auto voor APK. Manlief zal blij zijn, want die mag nu heel vroeg op staan om de auto te brengen. (hij komt vanavond pas rond middernacht thuis, arm ventje)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:51

Wat sneu Tine, voor Amerigo... het is ook wel erg bagger overal. Hero struikelde ook een keer dat ik dacht oei.... gelukkig niets aan de hand maar het zal voor die paarden toch ook wel gewoon zwaar zijn allemaal.

Dat hele traject duurt lang hoor. Hij moet nu eerst zijn NIO en CITOO goed doen, dan nog positief HAVO/VWO advies krijgen en als dat allemaal goed is mag hij zijn auditie doen, dat is ergens half maart. Op 1 februari is er nog een open dag van die school, daar is hij voor uitgenodigd, mag hij optreden samen met de docent gitaar van die school, da's wel erg leuk natuurlijk. Spelen ze samen twee Santana-nummers.

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:18

Pfff het is idd bagger overal. Hier ook de wei en de bak.

Pony's wel buiten gezet en toen de stallen gedaan. Daarna maar even naar binnen gegaan
en gewacht en ja hoor het werd droog dus nog even snel een rondje gedaan met ferro en
robin mee. Robin heeft best wel een lelijke snee in zijn hals. Heb gekeken maar geen flauw
idee hoe hij er aan komt.

Straks nog even met Joep en de hond van mijn ouders naar de DA voor enting. Word
vast leuk want de hond van mijn ouders heeft het niet zo op de DA.

Tine balen van je hand!! en van amerigo hopelijk valt het mee.
VHU lekker gereden.
Aks ook en op zoek naar een baan het is zo moeilijk he!
Janouk tussen de buien door getraind. Hier was het gewoon 1 lange bui.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:41

Zo eindelijk tijd om bij te lezen.
Tine: Wat balen van je hand, hopen dat het met amerigo allemaal meevalt.
Aks tegenwoordig is een baan behoorlijk lastig te vinden inderdaad.

veel verder bijlezen lukt nu nog niet zo eerst naar liz toe. Behoorlijke stress dag gehad. Dierenarts bij liz, ik kon niet weg op het werk... Dus zo maar ff liz knuffelen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:53

Rianne: wat is er mis met Liz?
Maisie: hier zijn wei en kleine bak ook bagger, grote bak is super. Sterkte bij de dierenarts. Altijd lastig met honden die niet willen.
VHU: ok, dus het is nog een hele tijd wachten. Heeft hij wel een alternatief achter de hand

Bij die arts was het trouwens zo: hij kwam kamertje in, keek naar mijn hand, zei dat de wond er mooi uitzag en liep alweer naar de deur. Waarschijnlijk ging het daar dus al mis, want ik had nog vragen, terwijl hij duidelijk al weer weg wilde.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:55

Handig zo'n instelling van een arts.
Waarschijnlijk heeft ze last van gasophoping in haar buik, was gisteren helemaal hard en vanochtend ook.
Maar dierenarts zei dat ze best fit is en geen koorts oid heeft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:59

Typisch zo'n arts van operatie geslaagd, en patient overleden maar operatie is geslaagd. Ik haat dat.

Ja hoor, we hebben hier vlakbij (5 minuten fietsen) een hele leuke VMBO/HAVO/VWO scholengemeenschap, daar schrijven we hem in ieder geval ook in. En dan heb ik nog een leuke huiswerkvrije VMBO/HAVO ontdekt, eindje verderop 8 km fietsen (dat valt ook nog enorm mee natuurlijk). Zou ook wel bij hem passen. Gewoon elke dag van 8.30 - 15.30 naar school en alle huiswerk doen ze op school.
Mocht het nu niet lukken en mocht hij toch nog wel willen mogen ze ook instromen vanuit Havo 3 / of vanuit het VMBO naar Havo 4. Dus als ze naar de bovenbouw gaan.

Vervelend Rianne!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:47

Tine, artsen zijn horken (mijn broer is er volgens mij ook zo één :') ), maar ik kan je wel vertellen dat mijn schoonmoeder heel lang heeft moeten revalideren van dezelfde operatie. Geef het maar gewoon de tijd, zeg al je menwedstrijden af, want zonder tijdsdruk en verplichtingen op dat vlak kun je veel beter ontspannen. Geen stress is beter voor de wond, beter voor jezelf en kom je de tijd echt sneller door. :(:) :(:) :(:) (misschien klink ik hard, maar zo is het niet bedoeld :o )

Hier geen bagger en zelfs op Moos z'n paddock slechts "droge bagger" 8)7 ! De dressuurwei is helemaal droog, dus vanmiddag fijn getraind. Helaas wel met een beetje regen, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik was heel tevreden over Moos, dus binnen 40 minuten was ik uit-en-thuis met ca 2 x 8 minuten reistijd. Op het hoogtepunt stoppen :) . En dat terwijl ik vooraf helemaal geen zin had om te gaan trainen, dus me er eigenlijk met een stukje wandelen af had willen maken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:18

Bedankt voor de tips Gem. Het afzeggen wacht ik nog heel even mee (eerstkomende menwedstrijd zou 15 maart zijn (districtskampioenschappen). Ik wacht even af wat ik 6 februari bij de revalidatie allemaal te horen krijg. Dan ben ik nog steeds op tijd om me af te melden. En onder het zadel zou ik 15 februari onderlinge hebben, die kan ik dan ook nog op tijd afmelden.

Zeker bij enkele menwedstrijden ben ik bang dat er anders geen plek meer is, mocht het ineens toch snel beter gaan.

Fijn dat je training zo goed ging.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:45

Goedemorgen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:01

Goedemorgen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:42

wows gem.. jij bent snel :oo Binnen 40 minuten op stal én ingespannen, dat ga ik niet redden. Laat staan dat ik dan m'n paard al gedaan heb én uitgespannen :oo

@tine; balen van je hand en vooral van de reactie daarop van de arts zeg...

Ik mag vandaag werken. Schokkend he :oo
>;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:54

Aks: weet je nog wel hoe het moet ;-)

De afgelopen twee dagen heb ik zelf uitgemest. Ging natuurlijk heel langzaam, want met 1 hand. In plaats van de stalboy gebruikte ik zo'n plastic groene vork met heel veel tanden (weet niet hoe zo'n ding heet) die ik normaal voor de stallen gebruik. Die kan ik in tegenstelling tot de stalboy met 1 hand gebruiken. De kruiwagen reed ik dan met linkerhand en met holte van rechterelleboog. Tja, je moet wat he :+ Maar het heeft gisteren weer zo hard gereden, dat ik niet eens met paar plakjes hooi erdoor kom, dus laat staan met kruiwagen mest. Krijgt mijn man dus weer meer klussen te doen. En ik ben weer compleet nutteloos.

Morgen komt de fysio voor Amerigo.

Nou, ik ga maar weer eens met een vraagprogramma stoeien. Dat houdt me wel weer een groot deel van de dag bezig, want het werkt nog steeds hopeloos.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:02

Ff snel.

Balen Tine van je hand. Inderdaad rustig aan doen. Niet alleen met je hand maar met je hele lijf. Ook als je niks met die hand doet maar verder wel veel met de andere doet krijgt hij ook geen rust.
En bedankt voor het opzoeken van de vitamine E, er zit dus ook lysine in dat is voor de spieropbouw. Ik zal de gehaltes is met de mijne vergelijken.

Leuk VHU van je zoon. Hopen dat alles zo uitpakt.
En de rest ben ik alweer vergeten.

Gisteren al om half negen op de beurs. Laatste dingen doen. Om half twaalf weer naar huis. Paarden doen. Db en ted ff naar buiten. Hun stallen gedaan. Hooi voor de stallen gelegd ( heeft iemand anders in de avond naar binnen geschoven) spullen gepakt. Douche. Netjes maken en om 16 uur weer richting beurs. Tot 22 uur en weer naar huis. Vandaag gaat Gerrit er eerst heen. Hij gaat om half 10 weg ik ga er om half twaalf achteraan. Weer tot 22 uur. Vandaag is de eerste bezichtiging tuigpaarden hengsten. Hoop dat ik er nog een paar van kan zien.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:09

Tine let je op dat je niet je andere hand gaat overbelasten / je arm / rug etc :(:) je bent niet nutteloos, je bent momenteel geblesseerd en dat heeft rust en tijd nodig. Je man heeft even pech ~~}>

Aks lekker aan het werk :=

Gisteren een heel goed gesprek met mijn directeur gehad over mijn werk, luchtte enorm op, conclusie is dat ik mijn uren hou en er eindelijk vooruitgang komt in het gedoe (oa met die vreselijke collega). Direct minder moe gevoel, erg is dat toch dat dat zo'n invloed heeft dat werk :7

Nu eerst even honden uitlaten en daarna naar stal. Iedereen fijne dag vandaag! Jeetje Baudyh wat een druk schema, hoop inderdaad dat je nog wat paarden kunt zien op de bezichtiging. Niet van jullie erbij dit jaar?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:50

zo..enigzins bijgelezen.
Wauw Gem..snelle rit gisteren !
Aks werken, goedzo !! goed voor de centjes !
Tine..nutteloos, ach welnee, sommige dingen zijn te zwaar..that's all ! logisch met 1 hand.
vhu, spannend voor je zoon, wat gaaf dat hij zo veel met muziek kan ! bijzonder en mooi dat jullie dat steunen !
Baudyh, vreselijk druk zo met de beurs ! wel een leuke tijd, maar ook wel slopend denk ik.
Veel plezier in ieder geval, ik hoop dat je nog wat van de tuigpaarden bekijken kunt, is dat een beetje dicht bij jullie stand ?

Ik ben net terug van een fietstochtje door het bos met hulp van Dakota..9 km totaal, ging goed, is erg leuk om te doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:15

Akshay schreef:
wows gem.. jij bent snel :oo Binnen 40 minuten op stal én ingespannen, dat ga ik niet redden. Laat staan dat ik dan m'n paard al gedaan heb én uitgespannen :oo

@tine; balen van je hand en vooral van de reactie daarop van de arts zeg...

Ik mag vandaag werken. Schokkend he :oo
>;)

Nee joh..... exclusief inspannen / uitspannen :D . Inspannen moet ik de tijd voor nemen, moet het alleen doen en alleen wegrijden, dus dat moet in alle rust en zonder fouten te maken.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:34

Goedemorgen.

Tine, wat ontzettend balen van je hand. De reactie van die arts is ook niet fijn. Of hij het nu wel of niet goed gedaan heeft, je wilt gewoon antwoord op je vragen en weten wanneer je er vanaf bent. Gelukkig konden ze je bij het handenteam wel netjes verder helpen. Vervelend dat je wedstrijdplanning nu ook op de schop moet en de ski-vakantie dit jaar overgeslagen moet worden :(:)

VHU, ondanks de regen fijn gemend. Hero kon zijn energie ook weer kwijt aan de longe. En verkeersmak maken zonder verkeer is inderdaad lastig :+

Janouk druk aan het oefenen voor de proef van zondag.

Maisie, dierenarts nog heel??

VHU, spannende tijd voor je zoontje en scholenkeuze.

Gem, lekker getraind met Moos.

Aks, vandaag weer eens werken. Hopelijk mag je dan de hele dag.

Baudyh, dat zijn drukke dagen zo op de beurs! Hopelijk kun je nog wat moois voorbij zien komen bij de tuigpaarden.

VHU, fijn gesprek met directeur gehad.

Biancacoo was alweer vroeg in het bos met Dakota.

Hier is het rustig op het werk. De meeste mensen zijn mee op het jaarlijkse ski-uitje. Dus kan ik mooi mijn achterstand wegwerken en alles opruimen enzo.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:01

Ik sluit me even aan bij de mooie samenvatting van Claud :o , fijn dat je lekker kunt werken, maar nu mis je wel het uitje :(:) .

Nog even een dikke knuffel voor Tine.

En even een plaatje van dochter:
Afbeelding

Zal proberen dit weekend eens springfoto's te maken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:23

Schitterende combi ava !