[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:33

@ bianca dat klopt maar er speelt nog meer maar dat ga ik hier niet neerzetten als je nieuwsgierig bent mag je pb'en

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:36

Net weer gebeld met de vraag of ik Daan op kon halen. Ze kregen hem weer niet stil. Hij ziet ook bleek. Maar hij is net in de auto in slaap gevallen en laat hem maar slapen, want hij heeft dus de hele dag nog niet geslapen. Hij was namelijk na 20 min al weer wakker.

Ik heb het er met de staleigenaar over gehad. Er was bbq op stal en wij vermoeden dat er een zoon van iemand het hek heeft open gedaan. Hij heeft voor zijn stal een hek en die moeten met 2 schuiven dicht. Die kan alwyn niet open maken, is onmogelijk. We gaan die jongen dus vragen, maar we weten het 80% zeker dat hij het gedaan moet hebben. Hij stond namelijk constant bij Alwyn

vhu super van bente, jammer van snuit, maar is er wel een met karakter.
Haflingers vind ik (soms) mooi, moeten ze wel goed in conditie zijn en lange manen hebben
tine ik pb je even over zaterdag, lijkt me beter

Bettepet, dan kunnen wij dus alles meteen verkennen. Wij verkennen tegenwoordig het wegtraject en het traject tussen de hindernissen ook, maar dat kan dus met de auto. Dat scheelt weer, dan hoeven we de fietsen niet mee.

Lanouska wat balen zeg.

Wij eten vanavond macaroni. zal zo er mee aan de gang gaan. Wilde vandaag heel veel doen, maar heb echt helemaal niks gedaan. Ben zo moe en heb hoofdpijn. Morgen maar weer een dag

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:38

ja, je kunt alles in 1 keer verkennen want het zit allemaal in 1.
en met de auto idd, heerlijk makkelijk, en scheelt een hoop tijd

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:48

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:05

@ Tallechie: toch vind ik je superstoer hoor. Je blijft volhouden, dat komt vast een keer goed.

Manlief gaat straks naar verenigingsles met Thabor, in mijn plaats. Ik ben veel te moe, kon tussen de middag ook niet naar bed dus ben echt af. Moet straks nog wel even uitmesten en ijzers zoeken. Heb vervangende smid al gebeld, moet straks nog even terugbellen (hij had geen agenda bij de hand)

We hebben zoonlief ook maar lid gemaakt van de vereniging. Ik wil voor hem een bakkaart zodat we ook in de binnenbak mogen rijden. De goedkoopste manier is dan om hem lid te maken van de vereniging. Dus hij is ons jongste lid (5 jaar!)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:10

Hihi 5 jaar en al lid van een rijvereniging :-)

Jammer dat je niet heen kan, maar wel verstandig.

Ik blijf volhouden inderdaad, maar dat komt ook omdat er nu meerderen hebben gezegd dat ik zo door moet gaan. Zondag middag had ik echt zo iets van wat moet ik toch.
Maar heb 4 mensen gesproken die allen zeiden dat veale zo vooruit ging en dat er nog meer in zat dus we gaan gewoon door

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:14

Zo Tallechie wat leuk zo'n hele serie foto's *D zitten hele mooie tussen. Wat een paard he, zo over die brug overal langs maar voor het water moet je vader eraf <<) Ziet eruit als een prachtige wedstrijd trouwens!

@Frensie je hebt pb

Zo grappig vanochtend Snuit en Bente in de paddock, ze waren echt aan het spelen <3 Snuit wat tegen Bente aan steigeren en wat naar elkaar happen, achter elkaar aan hobbelen (dus Bente achter Snuit, maar ook Snuit achter Bente). Vond ik zo grappig om te zien want meestal zijn die merries van die tutten die dus echt niet willen spelen maar het zag er gewoon gezellig uit.

Misschien dat hij daarom zo boos was, omdat ik zijn meisje had weggehaald :=
't Is er inderdaad eentje met karakter Tallechie, moet zeggen dat ik het ook wel kan waarderen in hem, meestal :roll: maar ben blij dat hij maar 1.15 is en geen 1.75 :oo

Ik denk dat het ook steeds beter zal gaan met Veale, je ziet jou ook genieten trouwens met de dressuurfoto's, leuk om te zien. En bij de waterhindernis zie je je denken :? -:(- maar ja, je weet ook dat je het toch niet met kracht op kan lossen of met boos worden want dat heeft totaal geen zin. Vind het al knap dat jullie hem er nu wel aan de hand doorheen krijgen. Denk dat als dat een paar keer is gelukt dat hij er op een gegeven moment, waarschijnlijk als je het helemaal niet verwacht, opeens wel doorheen gaat.

Peter is zaterdag wel 20x met Bente door de waterbak gegaan elke keer weer aanrijden rustig erin en er weer uit, weer wat door de hindernissen, dressuurbaan en weer in de bak enz. Kijk dan leert zo'n paard het op een normale manier. Maar als het met Veale op een andere manier is gebeurd, zal je dat eerst weer recht moeten krijgen en dan kun je pas weer verder. Dat kost vaak minsten 2x zoveel tijd dan nieuw aanleren.

Dus vind het ook echt heel knap van je hoe ver jullie nu al zijn!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:56

Hoi :wave:

Daarnet met Luna gaan fietsen, was echt leuk :) ik denk dat we een uurtje onderweg waren,
eerst een kwartiertje draven & daarna was ze doodop, ik moest ze bijna vooruittrekken :D
Na een kwartiertje stappen, passeerden we een appelboom, eentje aan Luna gegeven en ze kon er weer tegenaan :P

Nu weer bijlezen hier ;)
Hebben jullie eigenlijk allemaal nog vakantie?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:56

@Tallechie: mooie foto's <3 . Veale is echt een knapperd, ik kan me voorstellen dat het niet altijd even gemakkelijk is, dus petje af voor je doorzettingsvermogen.

@VHU: vind het altijd zo leuk om je verhalen te lezen :j , lekker bezig met de paardjes!

@Tine: wat leuk, je zoontje lid :j . Onze buurman heeft privé een binnenbak waar we gebruik van mogen maken, eens kijken hoe dat gaat, anders krijgt onze dochter ook een bakkaart bij de vereniging. Fijn, dat kunnen de kids ook in de winter door met de pony's.

Wilde lekker met het zwartje eens voor het eerst in enkelspan de weg op, samen met manlief, maar helaas straks info-avond van dochterliefs klas. Wel jammer, staat echt al weken gepland en voor zulke dingen heb je toch echt een groom nodig...

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:02

hihi, jammer dat er telkens iets tussenkomt...
Heb ik ook altijd, dat ik iets plan om te doen met Luna en achteraf gewoon iets anders doe :P

Heeft zwartje al voor de wagen gestaan?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:02

dit topic is niet bij te houden, zeker niet met koorts... %)
zag een hele mooie samenvatting van Tallechie +:)+
en een mooi wedstrijdverslag!

tine heeft zoontje lid gemaakt van rijvereniging met z'n vijf jaar, jongste lid 8-)

vhu heeft lekker gemend met allebei de beestjes *\o/*

weet Tass al meer over Blondje ??? Geen tandjes nog kunnen vangen van Fio'tje en is Aiden eigenlijk ook al ah wisselen???

Ik lig hele dag al lamlendig met koorts in bed, fijne laatste vakantiedag |o Da's typisch voor longpatiënten he... snel vatbaar voor alle virussen en toestanden ^) Was vanmiddag wel gezakt naar 39, maar lig nu weer lekker te gloeien (geen zin om thermometer te pakken)

Hier nog leuk plaatje van hinnekende Har als ik 'm uit de paddock ga halen (die haren... hahaha en dat openhangende centenbakkie van 'm -komt door 't bromselen/hinneken, vind t zo schattig ... <3 Bente kwam ook snel kijken naar de fotoshoot *-:) echte Diva <3 )
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:03

:wave:

*komt even langs om te zwaaien*

info avond op school voor de ouders, dus werken, fifi heel snel doen, eten, en weer terug naar school...

:evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:06

@Prinsje: heel veel beterschap :(:)

@Lottex: hij heeft wat ervaring in het tweespan en is nu enkele keren enkelspan op de wei gereden, maar het kan een beetje een aparte zijn, wss is hij braaf, maar toch even wat ervaring met goede hulp op gaan doen, op straat.
Als dat kan wil ik eindelijk eens met menlessen beginnen.
Fietsen lijkt me zo leuk met de pony maar manlief vindt het levensgevaarlijk, zou hier wel handig zijn, kan ik lekker met dochterlief mee fietsen als ze een buitenritje maakt, nu is het lopen en vooral rennen :')

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:10

Avaluna: ah zo, ja ik begrijp wat je bedoelt :j Succes!
en fietsen vind ik niet gevaarlijk hoor, toch zeker niet met mijn shet...
Als ik rustig fiets, kan zij naast mij lopen in draf,
om te stappen loop ik links van de fiets en Luna gewoon rechts,
galopje doen we alleen op een veldje, dan zet ik mijn fiets even langs de kanten :D

Prinsje: beterschap! :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:13

Gisteren zei de speaker ook (dat hoorde ik dan wel weer) dat ik de aanmoedigingsprijs verdiende :-)

Helaas heb ik die niet gehad.

Gewone paarden die niet door het water willen kijken naar het water, maar dat doet veale niet. Veale blokkeert en wil alleen nog maar weg, kan hem niet schelen als er wat in de weg staat. Hij komt omhoog en springt dan naar links of rechts, dat kun je op sommige foto's terug zien.

Zuidwolde is ook een waterbak. Die ga ik laten filmen om te kijken wat er precies gebeurd. Dan kan iemand anders de film ook beoordelen en kan ik zien hoe ik het eventueel kan oplossen.

Het is heel vervelend dat hij zo reageert, maar met de rest is hij al zo vooruitgegaan.

Ik heb al vanaf januari vakantie :-) Eerst ziektewet, toen zwangerschapsverlof. Vanaf woensdag begin ik weer

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:21

lieve schatten ik heb bijgelezen
zo in elke wachtrij een beetje enzo ;)
net thuis, dus eerst even eten :9

daarna aan school ( :oo ) werken.. aii

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:25

@nouvel: werkse vanavond :+
@avaluna: dankje en fietsen naast pony lijkt mij ook best eng, toch zie je het vaak zat, dus het zal wel kunnen :D Lekker met 'm in het verkeer wandelen is misschien ook al goede training toch???
@lottex: dankjewel en jij fietst dus wel naast je shet, is hij nog nooit van schrik opzij gesprongen tegen je fiets aan???
@tallechie: da's al lang vakantie... maar misschien wel weer lekker om te beginnen woensdag dan! Goed bezig met Veale!!!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:30

Naaltje : gezellig zo om te wachten :D
En vervelend van het schoolwerk, ik geniet nu nog van mijn laatste dagen vakantie :P

PrinsjeH : soms is ze een beetje enthousiast en zit ze met haar been tegen mijn pedaal of ander deel van mijn fiets :')
maar schrikken doet ze eigenlijk niet, echt helemaal bomproef :=
De allereerste keer fietsen, stopte ze plotseling eens om een grasje te plukken langs de berm,
maar toen ook niets verkeerd gebeurd, nu doet ze dat niet meer (was nu de 2de keer dat we fietsen :') )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:40

@Prinsje: bij andere paarden is dat wss een goed idee, maar pony is extreem heet, dan, heb ik van de zomer eens gedaan, natuurlijk kwamen we ook echt vanalles tegen en het ging wel goed, maar is dan zo alert, daar wordt hij helaas niet ontspannen van.
Ook lange lijnenwerk is niet echt een goed idee, hij is verder heel braaf, hoor, ingespannen ook echt bij het werk, maar aan de hand is het net alsof hij niet goed weet wat hij moet, hij niet weet waar hij zich op moet richten, hij is wel handelbaar, maar heel pittig, beetje lastig uit te leggen als je meneer niet kent, hahahaha.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:44

@tallechie, dat is een goed idee idd om het te laten filmen. Ben je zelf ook al eens met een ander paard / pony de waterbak door geweest? Is misschien wel een idee om eens te proberen, dit zodat jezelf ook kunt voelen wat je bij een ander paard / pony moet doen.
Ga je in dezelfde groep werken als waar Daan ook zit??

@ tine, ik hoop dat het lukt met de hoefsmid

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:55

fietsen met paard lees ik
Doe/deed het met dids ook regelmatig!! :) Hoofdstelletje in, lekker lang touw mee (geen longeerlijn, gewoon een wat langer halstertouw) dat in mijn rechterhand. In diezelfde rechterhand een zweepje wat ik aan de zijkant tegen zijn billen kan leggen zonder mijn hand overdreven te verplaatsen en gaan :D
Afbeelding
(foto van een jaar of 5 terug :o )

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:57

<3 oooo die is schattig Naaltje!!!
(jullie allebei :j )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:07

Nee heb het ook nog nooit met een andere pony of paard gedaan. Ben nu wel met alwyn bezig, maar ja die kent het nog niet dus is niet echt een optie om het daar mee uit te proberen.

Nee ga op een andere groep werken, je mag niet bij je eigen kind op de groep werken.
Ik kom op een groep van 1 tot 4 jaar. Groep rond de 14 kinderen

leuke foto naaltje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:27

Toen onze Naalt een Naaltje was, wat een schattige foto zo :j
Ik zie daar trouwens ook al politie op de foto, wat heb jij toch met politie }:0
@Avaluna lijkt me zeer verstandig met groom (is trouwens zowiezo altijd heel verstandig) :j

Vind het maar lastig hoor, paarden en water. Ze reageren allemaal weer anders.
Alwyn was altijd heel voorzichtig en met regelmatig oefenen in stap werd dat altijd weer beter. Ik vond hem nog te jong om er heel stevig mee aan de slag te gaan, eerst vertrouwen denk ik dan komt snelheid of in draf vanzelf wel. Eerst door plassen dan pas door een waterbak (is toch weer dieper en anders).
Rizanta denderde gewoon overal doorheen, dat is dan nogal makkelijk maar soms ook wel lastig want ze was zo overenthousiast dat ik ook wel eens te hard door plassen ging (die dan enorme kuilen bleken te zijn :+ ) dan stuiter je zowat je wagen af.
Snuit heeft net als Bente de neiging om te springen erin of erover, als ik hem een beetje inhoudt springt hij niet, alleen over kleinere plasjes dus wel (meestal). Heel soms (tja, 't blijft een dondersteen) wil hij er opeens langsspringen :roll: maar over het algemeen heeft hij enorm veel moed en dendert overal zonder twijfelen in. Als ik zou willen zou hij volgens mij zo de zee inrennen en met me naar Engeland zwemmen (met wagen erachteraan).
Bente snapt(e) het gewoon nog niet, die sprong enorm hoog over / in de plas en met een beetje pech nog naar links of rechts, al naar gelang ze dacht dat ze het beste kon landen, waarbij ze duidelijk niet het idee had dat ze in het lamoen stond en er nog een wagen achter haar aankwam :oo na de afgelopen week bijna elke dag door plassen te zijn gestapt aan de hand en onder het zadel dus ook in stap en draf en dus ook zaterdag voor de wagen draafde ze vandaag in ieder geval zonder twijfel door de wat nattere stukken in de bak en op het land (het had gelukkig net geregend voordat ik ging mennen := ).

Wat ik geleerd heb is dat je ze in rust in het water moet krijgen, door ze ervoor te zetten en gewoon af te wachten, stapje voor stapje, ze dan moet laten kijken en ze moeten er dan eigenlijk helemaal in stilstaan en dan weer rustig eruit stappen. Dat eerst in vol vertrouwen. Dan kun je rustig wegdraven in als je erin staat en uiteindelijk dus in drafje eropaf en erdoor. En dan hoop je dat je zover komt dat je erin kunt galopperen.

Ik weet niet of jullie het anders doen?

Wat Tallechie vertelt als hij zo gaat hyperen dat hij niet wil kijken of de boel eens in zich opnemen kun je heel weinig doen want dan is het alleen een soort van paniek. Is net zo als met paarden die voor iets anders bang zijn als verkeer, wapperende vlaggen enzo.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-08-11 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:28

Lottex heeft lekker met Luna gefietst.
Avalune wilde gaan mennen, maar infoavond van school komt er tussen.
Naaltje is terug van de Efteling, was het leuk? En een beetje droog?
PrinsjeH is ziek: beterschap!
Tallechie heeft een heeeeele lange vakantie achter de rug.
Ik zit nu ookal voor mijn 9e week thuis... nog geen oproep gekregen voor revalidatie, dus zit voorlopig nog wel thuis.
Nou, ga maar eens zappen. Net nog heel actief de afwas gedaan, afwasmachine uitgeruimd, nieuwe afwas erin gedaane en gezogen, pfff ;)