[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bettepet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:13

@tine, ja inderdaad, daar ben ik ook erg blij mee.
Ben ook erg blij met mijn super shet

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:17

Die foto van bettepet dat je shet geen voetje aan de grond heeft !! geweldig !

Tine, je staat er mooi op hoor, gaaf dat een fotograaf foto's gemaakt heeft !!

Superrrr gedaan !! :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:25

lisanne wat een gave pony die pumba! welkom trouwens nog :)

lees straks de rest even bij.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:00

Lacuna, de staldekentjes van premiere zijn ongeveer 150 grams. Een 100 grams dekentje ga je niet vinden in die maat.

Tine, wat jammer van Rembrand maar gelukkig heeft de pony je dag weer goed gemaakt!

Nouvel, goed gedaan!! En dan geen eens fotos… :o Schaam je!!

Lisanne, 3 uur gemend jeez… doe je niet na met deze kou..

Voor mensen die een leuke grote stevige bal zoeken bij de Liddl hebben ze regelmatig aanbiedingen voor een fitnisbal voor mensen tot 150KG ik koop deze altijd… ze gaan super lang mee en de paardjes zijn er blij mee! Kosten dan maar 8 euro.

Lisanne, ik vind de grullo supergaaf! Hoe groot is die ?

Letsdunit, dat is een Kraay marathon wagen die heeft ze van mij gekocht.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:03

ik wil eens kijken voor zo'n goedkope bal, maar ga denk ik toch voor een paardenbal :)
mijn paardje weegt meer dan 150 kilo, en als zo'n bal klapt en hij wordt er bang voor.. :=
morgen even bij de Aldi binnen struinen, eind januari hadden ze de ballen daar, misschien ligt er nog ergens een restje :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:52

:wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:10

Bijgelezen na dagje op stap met man/kind :list: en ik sluit me graag aan bij voorgaande samenvattingen :P

@Tine ik heb dat ook een keer gehad, iets vergelijkbaars als jij met Rembrand. Was met Nebraska. Ze was niet helemaal 100% rad een week voor een endurance wedstrijd. Toen rustig aan gedaan, twee dagen voor die tijd zei iedereen, maar ze is wel rad dus ik ben wel heengegaan terwijl ik in mijn hart eigenlijk niet overtuigd was.... Ze is toen ook prima door alle keuringen heen gekomen (was rit van 50 km) behalve...bij de eindkeuring had ze net een iets te hoge hartslag, dus dat is altijd enorm balen want dat betekent in feite dat je die 50 km voor niets hebt gereden want je hebt dan totaal geen winstpunten. Maar goed, op gangwerk dus allemaal A'tjes. Dus iedereen zei ook, maar dat was toch goed, en het was heel heet dus dan zal het van de hitte komen dat de hartslag niet genoeg is gezakt. Mooi wel dat ze zo'n 1,5 week later harstikke kreupel stond en ze een gekneusd hoefbeen bleek te hebben door dat ze blijkbaar scheef was gaan lopen met een hoef waar nog een heel klein stukje van een nagel in bleek te zitten (kwam aan het licht op de foto die ik toen heb laten maken). Ze was twee weken voor die endurance opnieuw op ijzers gekomen.

Maar hoe dan ook ik weet zeker dat ze al die tijd niet 100% is geweest en dat ze gewoon die hogere hartslag heeft gehad omdat ze pijn heeft gevoeld. Ik heb me daar zo schuldig over gevoeld.... Want dat trouwe dier was gewoon door haar pijn heengelopen omdat ze altijd alles voor me over had, zijn van die dieren waar je juist zuinig op moet zijn :o ze heeft trouwens uiteindelijk 6 weken op rust gestaan / op de wei en was daarna weer 100% rad, maar goed, door die lange rit was de boel natuurlijk wel extra gekneusd geraakt. Had dus gewoon op mezelf moeten vertrouwen. Nu overkomt me dat (denk ik) niet meer, wat iemand er ook van zegt. Zo leer je elke keer weer wat. Tja en dat je dan zoveel punten rijdt dat doet aan jouw rotgevoel niets af natuurlijk. Wat leuk van Amerigo, super poown!

En alle anderen natuurlijk ook gefeliciteerd met de mooie punten, het goede gevoel (top Nouvel +:)+ ) en het vele plezier met de paarden/pony's :j

Wij zijn de hele dag op pad geweest, was erg gezellig & koud (we zijn veel buiten geweest). Poowns vonden het ook fris want die stonden vanochtend lekker op een kluitje in de stal :brr:

Morgen menles, heb er wel zin in, maar vind het ook erg koud, maar goed inpakken :oo
Fijne avond verder of welterusten :z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:16

@VHU: kan me heel goed voorstellen hoe je je voelde!!! Rembrand is ook zo'n paard dat gewoon doorgaat. Daarom was die verlamming ook zo lastig. In het begin struikelde hij af en toe. Iedereen riep: hij let niet op, is lui, enzovoorts. Pas toen het erg werd, werd er aan iets anders gedacht. Soms is het beter om een kleinzerig paard te hebben. ;( Vandaag hebben ze hier lekker de hele dag in de wei gelopen en gespeeld. Morgen ga ik ze weer longeren. Dan even kijken hoe Rembrand loopt. Dinsdag komt zoonlief terug van logeren bij oma. Dan wil ik eens kijken of ik hem zover kan krijgen dat hij eens wil sturen op de kar. (ik hou natuurlijk vast!!)

Het was hier vandaag ook heel erg koud, met heel stevige wind erbij. Dus paarden maar weer binnen gehaald. Ik hou snachts het water ook niet ontdooid, dus dan zouden ze hele nacht niet kunnen drinken.

Nou, ga zo voor 2e keer naar bed. Kon niet slapen, dus maar even hier langs gekomen. (hoezo verslaafd?? :o )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 07:10

goedemorgen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:01

Goedemorgen

Wat is het koud he? -4, maar door die wind voelt het als -10 (niet zelf bedacht hoor!, zeggen de lijstjes). Wilde de paarden longeren, maar de bodem is wel heel stevig. Alleen bovenste laagje is los. Nou ja, ga ik maar even stukje wandelen. Zag dat er ook weer sneeuw gaat komen. Bah.

Zo eerst eens garage bellen, hopen dat monteur weer beter is, want wil nu toch wel verwarming in mijn auto. Bovendien gaan er meer dingen vreemd doen. Trailerverlichting werkt ook niet altijd meer (en dan met name remlichten, doen het soms wel, soms niet), dus moet snel weer in orde, want hoop snel weer met trailer te kunnen rijden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:02

he bah tine het is allemaal nog koud enzo he.. houden de paarden bij jou zelf het water niet open? of is het een automatische drinkbak?
Bij ons houden ze tot zekere vorsttemperatuur zelf de ijslaag kapot :) gelukkig ;)

zo, geslaapt :+
en nu brandende ogen ergens van...
Nog geen voetbalfotos, het kabeltje van de gebruikte camera was niet in de buurt, hopelijk komen ze gauw :D
Ik ga m'n stageverslag doen :) najaa. onderzoeksplan

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:21

Ik kom ook nog eens piepen :o
Heb het meeste wel gelezen, maar heb de energie niet om te reageren :D
Wel wil ik Lacuna even succes wensen met haar zware dagen... Ik heb vandaag ook van half 9 tot half 6 les, maar ik heb 1 voordeel: ik hoef geen stallen uit te mesten. Romeo is zo lief om alles netjes buiten op een hoopje te doen, dus dat ligt al niet zo erg in de weg als het een dagje langer ligt. :D Nadeel is wel dat het ontzettend vroeg opstaan is. :O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:28

Naaltje: ze zijn hier van de bediening (luxepoppetjes ;( ). Ik moet het water openhouden. Zit ook maar in een metselkuip, dus is snel bevroren, zeker bij deze temperaturen. De automatische drinkbak is nu afgesloten, vriest anders kapot.

Nou, ik ga me dik inpakken en over straat wandelen met de beesten.

Trouwens, monteur is beter, maar is er morgen weer. Kan blijkbaar geen afspraak maken via de anderen. Vreemd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:35

hmm raar van die monteur..
ook daarin jammer dat je zo ver weg woont, anders wist ik wel iets voor je...
ik duim dattie beter is en je verwarming repareert! en de rest ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:40

Goedemorgen,
Sterkte iedereen die met de paarden aan de gang gaat vandaag, doe je thermo ondergoed maar aan !!! :+ :))

Tine, ik hoop dat die monteur heeeeel snel je auto weer tip top in orde maakt, kun je weer lekker op pad met je paardjes !!

Hier ook weer aan het werk, zoontje is vrij, lekker vakantie, oma en opa passen op, dat vind hij geweldig !!

Koud hier, ........liep vanmorgen met de honden buiten om 6 uur, alles hartstikke helder, geen zaklamp nodig, maar een koude wind !! :brr:

Toen de paardjes buiten gezet, en lekker hooi erbij........ze hadden niet echt veel zin om naar buiten te gaan met die kou !! := hoezo verwende pown's ?!

Hoorde mijn jaarlingetje op stal wat kuchen !!! baaaaaaaal, hoop dat hij niet ziek word ofzo !!! ^)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:46

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:40

Leuk om te zien dat er zoveel mensen bij jullie deelnemen aan een wedstrijd en dat de kleine pony's ook gewoon lekker meedoen. Erg leuke foto's allemaal.

Lisanne heb gereageerd :)

Vanmiddag ga ik met mijn verzorgster een ritje maken. Weet nog niet of ik enkel of span ga omdat ik 1 hoefschoen kwijt ben :(.. hopelijk kan mijn groom wat mee kijken in het verkeer want mijn nek is zo stijf als wat.. oeehhh pijnlijk :)

Ben ook heel benieuwd naar de sulky inderdaad :D Kan niet wachten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:55

%) wordt hier zwaar dagje :r
Voel me enorm beroerd heb zelfs de menles afgebeld, nou dan ben ik dus echt beroerd -O-
Kijken of ik nog wat kan opknappen want 'moet' (naja, moet als het helemaal niet kan kan het niet maar goed) vanmiddag/vanavond naar een heel belangrijke bijeenkomst. En 'moet' (wel moet :+ ) de pony's nog eten geven / verzorgen.
Heb het koud, buikpijn, misselijk, moe en ellendig :O

Nu eerst even de hond uitlaten, anders wordt het hier helemaal een zootje.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:57

:(:) voor VHU

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:13

L_Rivaldo: dus ook geen goede ervaringen met de man van stadtwijck. Wees blij dat je er niet helemaal naar toe bent gereden (zoals ik ooit gedaan heb)
De foto die Biancacoo laat zien is dezelfde als mijn tweewieler. Maar als die prijs klopt, heb ik duidelijk veel te veel betaald voor de mijne vorig jaar. Als je naar die gaat informeren, laat je dan eens ets weten wat de prijs is?

Galopperen voor de wagen: ik doe het met Petra wel eens in het bos. Een heel breed pad, met heerlijke zandbodem, en dan nog lichtjes bergop. Petra had moeite met galopperen tijdens het vrijspringen en longeren, nu ik het in het bos al eens vaker doe, doet ze het verder ook netjes op commando. Vroeger zag ik haar bijvoorbeel dook nooit in de wei galopperen (alleen maar snelle draf). Nu komt ze regelmatig wel in een galopje aangelopen.

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten of een dikke knuffel en volgende keer beter.

Hier nog iemand die zich ellendig voelt. Heb serieuze nekpijn. Kan men hoofd amper draaien. Begin het nu ook koud te krijgen terwijl het hier binnen toch wel lekker warm is.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:16

VHU, beterschap!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:18

Babs ook beterschap :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:32

OHHH, voor de zieken en beroerden :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
Nekpijn weet ik ook alles van , dus Rivaldo en B485, ik hoop dat jullie snel wat opknappen.
VHU menles afgezegd, dan ben je echt beroerd ^) balen zeg !!

B485, jouw tweewieler is wel een flinke maat groter dan die ik had, dus de prijs zal dan ook wat hoger zijn denk ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:42

Goeiemorgen nog!

he, vervelend al die zieken...
sterkte voor iedereen die het nodig heeft! :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:48

Voor alle zieken een dikke knuffel :(:) .