[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:42

@Napie: oef gelukkig dat het zoiets "stoms" was ;)

@Naaltje: super!

@Maisie: sterkte met je vinger! Pony doet het goed zo te zien! Succes met je menbewijs!

@Evelli: supermooi debuut!
Mooie foto's! Ziet er goed uit!

@Sonjim: als je het leuk vindt, kom je maar eens langs!
Spannend nog anderhalve maand!

Even een onnozele vraag van mij als leek: als je officieel dressuur wilt starten dan ben je toch verplicht dit met een concourswagentje met zwanenhals te doen, of? Ik bedoel zo'n wagentje als op de foto's van Evelli.

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:43

dank je wel :) vind het er super uit zien voor een 4 jarige merrie die eigenlijk normaal alleen buiten voor de marathonwagen staat en nooit echt dressuurmatig getraind wordt :)
Wagentje is van Ciska (dennis@bokt)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:48

Wij hebben gisteren onze 1e marathon gehad buiten. Weliswaar oefenmarathon, maar konden dus kijken hoe ver we waren.
Een 2e en 8e plaats. Volgende week doen we met 3 aanspanningen mee, en ik sta voor de 1e keer achterop met een buitenmarathon.

Zaterdag ging mijn menbewijs goed. 2 e keer praktijk en mocht als een van de weinige in draf.
Gisteren ook nog even geoefend op stal.
Laatst bijgewerkt door tallechie op 06-04-09 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:51

@Tallechie: spannend! Zelf ben ik niet zo'n held om marathon te rijden. Heb wel al achterop gestaan tijdens het oefenen en dat vind ik dan wel echt een kick!
Ach ja; wie weet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:59

Ik ben nu nog beginnend menner maar hoop straks wel marathons te kunnen rijden. Achterop staan doe ik nu ook wel maar gewoon over de weg en een oefenparcour, maar met zo'n marathon moet je alle poortjes weten en wegparcour. Dat vind ik nog wel lastig.
Het is zo gaaf als ze dan zo snel gaan en dan alles laten staan en dat je het parcour goed rijdt. Ik vind het steeds leuker worden.

Maar begint ook wel te kriebelen om zelf meer te gaan mennen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:22

@ avaluna dressuur mag je met elke wagen starten zelfs een 2 wieler. ik start gewoon met mijn marathonwagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:00

Tallechie ah dan weet ik wie jij bent :D
Jij hebt dat paard wat zo op de moeder van mijn oude merrie lijkt.
Ik heb er heel erg zin en hoop volgende maand daar op stal te kunnen komen.
Ons hengstveulen gaat eerst nog in de zomerweide en komt dan van de winter op stal.

Aveli goed gedaan hoor, en sorrie kan het niet laten :P maar wat heb jij een mega schattige shetlander.
Is dit in Tolbert?

Napie okay dan ga ik eens voor een km-teller naar de fietsmaker.
Ik vraag me alleen af hoe ik dat ding op mijn twee wieler moet monteren :D ik ben namelijk niet zo handig in dat soort dingen.
Die hartslag meter hoe gebruik je die dan, ik kan me er zo geen voorstelling van maken.
Overigens als onze merrie straks drachtig is mag ik dan nog wel mee doen aan een mendurance wedstrijd?

Voor foto's van ons uitstapje van gisteren zie deze link:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1091824

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:06

Illegra: Nee in Maren Kessel :) Maar van mij mag je dat zeggen hoor, het is ook een ontzettend leuk beest.
toen ik haar twee jaar terug als grapje kocht wist ik niet dat het zo een leuke pony zou worden :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:11

Ilegra: klopt, maar waarschijnlijk gaat ze wel weg. Het bevalt er goed. De bak is nu ook droog maar nog wel zwaar. Ze gaan er nog extra dreinage neer leggen. Moet nog veel gebeuren langzaam aan wordt het een ' echte stal '.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:14

Hee ik meld me hier ook even!! (Beter laat dan nooit toch? ;))

Ik ben Sabine, 21 jaar en woon in Tubbergen.
Ik men met een tweespan Haflingerdames, Elly en Silvana. Elly is 9 jaar oud en Silvana is 10 jaar oud. (Meer info in mijn profiel :) )
Ik heb in 2007 mijn koetsiersbewijs enkelspan gehaald en iets later een cursus gedaan om met tweespan te kunnen en mogen mennen. Vind het mennen erg leuk! Het is voor mij vaak ff lekker om achter die twee dames te ontstressen in het weekend :j.

Heb gisteren nog een rit gemaakt op buitenaf gelegen (zand)wegen in het zonnetje.. Ge-wel-dig! (Ik hou van t mooie weer..! :):) maar moet nog wel ff iets halen tegen de vliegen die straks steeds erger worden..;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:17

Tallechie: Ga je met haar dan weer naar een andere stal of bedoel je dat je haar gaat verkopen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:09

Ik ga haar verkopen. Ik ben een beginnende menner en haar karakter is daar niet geschikt daarvoor. Dus ga op zoek naar een leerpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:18

Sjukkie welkkom :wave:

Tallechie ik geef je helemaal gelijk hoor.
Als je zelf nog niet ervaren bent en je paard is dat ook niet kun je idd beter opzoek gaan naar een wat ervaren paard.
Ga je dan voor paard of pony? als je voor een paard gaat dan wil ik je wijzen op de Groninger of op een Gelderse.
Ik vind deze merrie vooral een plaatje :P staat op marktplaats en heeft al wat ervaring als menpaard.
http://link.marktplaats.nl/237162310

Of deze merrie lijkt me dan ook wel geschikt voor je.
http://link.marktplaats.nl/237383247

Ghe ik had deze advertenties al eerder gezien vandaar :D
De bovenste paarden zijn Gelders want een mooie Groninger is lang zo makkelijk niet om aan te komen.
Of ze zijn snel verkocht of de fokker wil ze snel kwijt :o
Maar als je echt voor een koele kikker gaat dan is zo'n Groninger echt ideaal.
Als je belangstelling voor zo'n Groninger hebt dan weet ik misschien nog wel iemand ;) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:52

@Sjukke: welkom!
Voor meer info over mij: zie profiel en evt. foto's in mijn onderschrift.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:44

Bernadette: paard mag, pony mag. Het liefst wil ik er ook op kunnen rijden, maar is niet noodzakelijk. Dan heb ik de fries van stal daar voor. Als je wilt mag je wel informeren. Ik pb je wel even voor aanvullende gegevens wat ik zoeken budget.
Als je iemand weet die een jong paard zoekt, je weet hoe ze er uit ziet.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:42

Ik had gister te makkelijk gedacht. Een vriendin haar poownie heeft vroeger bij stal de ronde in het vierspan gestaan en dus zeg maar wel ervaring. Nu dacht ik m gister wel weer even bandjes te laten slepen. Ging hij toch in zijn achteruit :( Vanavond poging 2 :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:40

@Ipsilonka: succes!

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:01

pff net terug voor t donker, lange rit gemaakt.
nero´s vorrige eigenaar gezien. en vorrige stal eigenaresse gezien..

gistere kwam ik zelfs iemand tegen die hem heel graag wou kopen, vond het een leuk beesie zei hij.. haha

maar dat gaat mooi niet door..
gelukkig was het hier droog en lang licht, lekker vaak 's avonds nog een rondje rijden :P !
volgende week missch voor een nieuwe wagen gaan kijken :)

x

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:06

Gisteren 30 km met het span gemaakt dus die hadden vandaag vrij. Met Max gaan slepen. Ik zou de bak doen maar die was net bezet. Weiland maar ingegaan. Goeie oefening want dat is natuurlijk hobbelig en maakt veel verschillende geluiden. Ook over grind en straat gesleept met de pallet. Veel geluid, veel spanning maar geen rare fratsen. Hij vind het spannend maar is toch ook wel nieuwsgierig . Staat wel continu te trillen als een rietje, arm dier. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik het een mini-welsh cob vind.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:46

Mag ik jullie ook komen vergezellen?! Had al eens watgelezen hier in het topic maar me nooit gemeld. Nu toch maar...

Ik zal me ff voorstellen. Ik ben Anneloes, 24, woon in de kop van Drenthe en was tot een half jaar terug in het bezit van mijn lieve Royal. Ze leeft niet meer, voor het hele verhaal zie mijn profiel.
Royal en ik stonden op een welshfokkerij tussen Roden en Leek, en hier kom ik nog dagelijks. Ik men sinds een jaartje met een ontzettend leuke ruin van bijna 6. Het gaat steeds beter, we zijn nog niet gestart bij de KNHS vanwege logistieke problemen maar tzt wil ik dat wel.
Wel hebben we vorig jaar meegereden op de Regionale keuring en de Centrale keuring van het Welsh stamboek. Regionaal selecteerde hij zich voor de centrale, en daar werd ie reserve kampioen. Hij liep toen 3 maandjes voor de kar. Dit jaar doen we natuurlijk een gooi naar kampioen
Ik rij ook nog, nu op een 4 jarige Welsh NWR pony van vrienden. Gekomen om te beleren, maar gebleven omdat ik het rijden miste na Royals overlijden en ze zodoende lekker veel ervaring op kan doen.
Pff, wat zal ik verder vertellen.... ach, wil je nog meer weten, lees mn profiel zou ik zeggen

Oh, fotootjes zijn wel leuk...

Charmer en ik
Afbeelding

Met mn supergroom
Afbeelding

Nou, hier laat ik et (voor eerst) wel ff bij.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:50

wauw mooi ding! :9

ik heb gesleept vanavond, mocht het tuig gaan ophalen bij m'n ''trainer'' hulp :)) dus dat is fantastisch! :D we hebben ook even op 't zware gesleept, de band zo gelegd dat hij vrij zwaar door het zand gaat :)
hij is zo braaf! :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:51

Leuk!! Wat heb jij voor pony/paard waar je mee ment/sleept?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:53

hihi, een fjord die ze geen kunstmest gevoerd hebben waardoor hij maar 1,35 is :D _O-
zie onderschrift voor fotos :D
ik men(heb 3x met mijn kar gereden dus we zijn aan het opbouwen :D )/sleep (over 2 wk een wedstrijd met slepen :+ tussen de boerenpaarden)/rijd/VD/wandel/fiets enz :)
veelzijdig poownietje :D

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:57

@Naaltje: als je een wedstrijd slepen hebt binnenkort, zou ik toch even zien naar het tuig. Je strengendrager is een beetje aan de korte kant, waardoor de treklijn onderbroken is en hij eignelijk zijn rug naar beneden duwt. Ook ben ik niet overtuigd van de goede ligging van het gareel, maar dat kun je zelf beter beoordelen. Veel succes!

En dag Anneloes!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:57

Leuk!! Heb ff je onderschrift-topic bekeken!! Sketig pony'tje, indd kleintje met zn 1,35 maar daarom zeker niet minder. En indd veelzijdig.