[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:15

Goedemorgen

Bianca: werktypes zijn veeeeeeeel mooier, tenminste, dat vind ik haha. Amerigo lijkt wel gekrompen haha, nog even en dan kan het niet meer. Gelukkig is zoonlief een lichtgewicht (ondanks alle hoeveelheden eten die erin gaan). Sam is een veel te dure pony om te blijven als zoonlief daar ook te groot is, althans dat vind manlief. Ik denk dat het dan een super menpony kan worden, maar goed, gelukkig is het nog niet zover.

Vandaag weer vol programma hier, dus ik ga maar eens aan de slag.

Fijne dag allemaal, nog maar even genieten van het mooie weer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:01

Voor Sam is P gelukkig nog lang niet te groot.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:56

Hahaha; geen plofhonden bij jou!

Pffff; weer een hoop gedoe en ellende; dan zou je je toch het liefst ergens verstoppen of er lekker van alles weg rijden.... Beide geen optie.
Zo maar onder de douche en vanmiddag zetten ze mijn wervels weer even op hun plaats. Heb aangepaste stoel ook in de keuken nu, maar weinig zitvlees en hang dus te veel op rechts ergens tegenaan; lijf niet zo blij mee.
Ook meteen maar ff afspraak maken voor nieuwe opname; even wat dingetjes uit mijn hoofd krijgen.
Vind het geregel allemaal nog het lastigst; pfff waren we in Godsnaam nooit naar hier verhuisd...

Sorry voor mijn frustratiepost.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:59

:(:) :(:) voor Ava

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:21

Heftig Ava, sterkte ermee.

Tine, leuk dat je met je zoon samen kunt rijden.

Qua honden hier een mechelaar. Fijn, sportief dier met een mooi open karakter.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:51

Ava.... Hoop dat vanmiddag goed gaat...en dat je alles geregeld krijgt,..en weer wat rust kunt vinden.... :(:) :(:) stress en frustratie kun je nu helemaal niet gebruiken..... :(:) :(:) hoop dat je snel weer iets leuks kunt doen {:} als afleiding...

Belker, mechelaar zijn leuke honden. :j
Ik heb een heel fijne mechelaar gehad,...gered van een man die hem in de achtertuin hield op 2 vierkante meter rondom in stroomdraad met een slipketting eraan met een meter stroomdraad....zodat hij niet zou ontsnappen....Zie m nog zitten...arme Prins,..was een fantastische hond, is nog 2 jaar dag en nacht bij me geweest....en toen heb ik hem moeten laten inslapen ivm tumoren in zijn buik..Heeft gelukkig 2 mooie jaren bij me gehad... :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:25

janouk @ [ITP] Amazing Grace op haar eerste Europese show. WAUW

Ben ik nu zo'n watje aan het worden |(

Die optoming van het kleine paardje is zo onvriendelijk en zo onnodig.
Op de foto vanuit Amerika heeft het beestje een ketting in als opzetbit }:)
En een martingaal aan de stang.

Geen reclame voor de mensport. Beeehhh

Of zie ik het niet goed -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:41

Janouk: ik heb er ook geen verstand van, maar lijkt me wat veel.

Hier ook maar even de vraag. Mijn huidige apparaat vond dat hij genoeg paarden/ponys had geschoren en heeft besloten met pensioen te gaan. Mag ook wel na 12 jaar trouwe dienst.
Nu wil ik graag (onderbouwd) advies voor een nieuwe versie. Wie kan mij vertellen wat een goede machine is en waarom?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:45

Volkomen belachelijke optoming zonde.

Vandaag onze Piet weer voor de tweewieler gehad. Deze keer helemaal los ging supergoed. Erg trots op hem. Over het erf en de bak :7 hij vindt het geweldig, oortjes er stijf op. Als ik dit een paar keer heb gedaan zal ik vragen of iemand even wat foto's neemt. Allemaal gewoon in stap heel simpel hoor en wat halthouden en weer verder :D

Nou voorlopig kan jouw zoon nog wel ff vooruit met Sam :j

Geen verstand van scheermachines hier, doe die van mij altijd met een trimmertje van Sectolin. Maar dat is voor de hoeveelheid die jij doet te licht.

Sterkte Ava. Vind het altijd al een gedoe afspraken te maken bij de huisarts of fysio ...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-05-16 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:47

Reageer later; maar heb een Heiniger Progress; fijn in gebruik, sterk, echt heel tevreden.
Vriendin scheert heel veel (tegen betaling) heeft eens geleend en zelf toen ook gekocht.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:00

Heb ook een heininger progress. Moet wel gerepareerd worden maar is een super machine. Zelfs met dikke shetten vachten

Gup heeft een zwembad gekregen. Helemaal blij

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:00

Wat lekker voor Gup, Keet: guppies horen ook lekker in het water.

@Janouk: pfff, heftig, hoor.

@VHU: wat ontzettend leuk; ik ben echt benieuwd naar Piet voor je wagentje! Super dat het zo fijn gaat, maar je hebt goed voorwerk geleverd en nu fijn in alle rust.

Hier ook nu elke ochtend ff Romeo in de hand nemen, scootmobiel kan helaas nog niet echt in de buurt komen, maar goed, hij staat iig in de buurt en zo maar steeds dichterbij. Rolstoel gaat gelukkig wel, maar is niet zo praktisch in de paddock, maar mijn looprek kan hij ook steeds beter hebben, hahaha.

Eerste keer best fit na de zware manuele behandeling, nu onverwacht totaal stuk en idd nog heel wat regelwerk; gaat hier dus om hoop geregel omdat er 2 landen zijn, verzekeringen die vinden dat er wel een ander land of andere verzekering kosten moet voldoen; kan niet zeggen hoe stuk me dit maakt, meer dan het ongeluk, alle beperkingen en pijn...
Voelt als een soort van persoonlijke afwijzingen en natuurlijk is dit niet zo, maar vind het zo moeilijk; vraag me af waarom sommige dingen zo moeten. Vind Nederland dan ook zo vriendelijk als je belt, men luistert, denkt mee etc.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:12

janouk schreef:
janouk @ [ITP] Amazing Grace op haar eerste Europese show. WAUW

Ben ik nu zo'n watje aan het worden |(

Die optoming van het kleine paardje is zo onvriendelijk en zo onnodig.
Op de foto vanuit Amerika heeft het beestje een ketting in als opzetbit }:)
En een martingaal aan de stang.

Geen reclame voor de mensport. Beeehhh

Of zie ik het niet goed -O-

Het heeft niks te maken met de mensport dus ook niet als zo danig mee vergelijken.

In Nederland word geen ketting als opzetbit gebruikt maar wel hele akelige dunne stangetjes niet echt veel beter hoor.
Gelukkig is dit Amerika. Maar sneu voor de pony. Daarnaast worden deze pony's wel vaak mega vertroeteld daar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:53

Gek hè hoe het lijf kan reageren Ava.

Klopt wat je zegt Baudyh. Heeft idd niets met elkaar te maken. Net zo min als bijv drafsport.
Nou de ligtogen zijn ook binnen dus hoef de boel niet meer provisorisch op te hangen :D

Hoe staat Ikke erbij Baudyh?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:13

Hier ook een Heniger Progress.
Verder, pittig ava dat de manueel zo zwaar gevallen is, maar wel heel herkenbaar. Wat balen dat je zo gevangen zit tussen 2 landen en verzekeringen. Ben je in nederland verzekerd of juist in het buitenland?

VHU, wat is Pietje voor iets? Leuk dat hij het zo lekker doet. Eerste goede stappen zijn goud waard.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:19

Maar velen associëren dit wel met mensport, ben ik bang.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:21

Meesten zien de optoming niet eens :')

Piet is een minipaardje, kruising Welshje x Bergman. Hij is zo rond de 1.07 zoiets. Is nu 4 jaar. Slim ponytje met behoorlijke streken maar tot nu toe met beleren is hij erg braaf O:) ben benieuwd voor hoe lang, hoop voor altijd hahahaha

Erg toevallig is dat Piet dezelfde opa heeft als ons minipaardje Simba had, NFC Special Efforts Egyptian King.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:02

Keet, haha...leuk een zwembad...hoop dat hij daar van de zomer veel plezier van heeft, superleuk !
Janouk......vreselijk he ?!...ik ben in scottsdale geweest, .... daar werden de arabisch volbloeden op dezelfde wijze gereden...en gemend...het is echt allemaal martelen daar.....maar goed..zelfs in NL..kunnen sommige mensen er wat van.. |( |(
Vhu, superpietje !!
Ava..romeo komt wel...t'is ook een apart ding he ?!....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:21

Iemand vroeg naar ikke. Die gaat goed. Vind zijn temp nog iets te hoog maar hij oogt goed, eet goed. Zwelling blijft hetzelfde. Dus moet ik meniet te veel zorgen maken.
Was alleen vandaag dus zelf alles buiten en binnen gedaan en het oudste veulen Liano vind dat hij het best alleen kan dus lastig als er niemand achter hem loopt om hem de box in te krijgen uit de wei. Maar toch gelukt gelukkig.
Viantha is geinsimineerd, morgen weer scannen of het ei weg is.
Morgen vroeg op. Wil db longeren voor onze winkel om 9 uur los gaat.
Morgen ff bijlezen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:01

Baudyh fijn dat Ikke thuis is en het goed gaat, zal ff wennen zijn voor hem om gewoon echt paard te moeten worden dan puppenpaard in de wei..haha..ik vind het altijd een mooie fase, je kunt ze zoveel leren ! succes met hem, komt vast goed, kun je de zwelling koelen..? of vind hij dat echt NOT DONE....??

Staat een heeeeel coole Toyota hi-lux voor onze deur..(ssttt is van de wegwerkmannen)....supergaaf ding....heb een fototje op fb gezet......voorlopig rijd ik in mijn..ehm..peugotje 107...... -O- maar grappig om sommige mensen voor de gek te houden..hahaha...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:13

Het is hier, ondanks flink onweer, alweer goed warm, dus longeren voordat de winkel open gaat, is dan sowieso wel fijn.

Hahaha; cool Biancao "en de buren zich maar afvragen;" waar doen ze het toch van".
Jouw Charlotje is mijn nieuwe profielbeeld op Whattsapp.

Fijn weekend, alvast, iedereen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:44

Haha coole whap foto ava..
Inderdaad. ...waar doen ze het van...zo'n wagen is als particulier voor ons niet te betalen. ..hahaha...ik red me wel met mijn mini racemobiel...haha...
Onweer....hier niks dan zon...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:17

Over het scheerapparaat. Hier ook een Heiniger Progress. Fijn apparaat niet te zwaar en ook niet te
veel herrie.

haha biancacoo ik zag je foto ik dacht sooooo die is gaaf maar helaas niet van jou dus.

Dit weekend geen wedstrijd. Volgende week gaan we naar Eersel. Mag eindelijk eens uitslapen voor de dressuur hoef pas om 11 uur te rijden. Moet wel na de 4-spannen dat gaat voor het losrijden niet erg fijn zijn.

Verder gaat het zn gangetje. Cardi is maandag nog mee naar les geweest. Ging goed.

Met robin train ik veel op de wei dressuurmatig. en Ferro is voor de buitenritjes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:38

Maisie komt weer eens voorbij en heeft een rustig weekend. Geniet ervan!
Bianca neemt iedereen in de mailing ;-)
Ava heeft onweer en een mooie profielfoto
Baudy was al vroeg bezig en Ikke gaat gelukkig goed.
Keet heeft een zwembad.

En verder weet ik het niet meer. Hier nog steeds prachtig weer, dus vanmorgen weer op buitenrit geweest. Wel veel dressuurdingen meegenomen, want morgen heeft zoonlief weer wedstrijd. Zo fijn om te merken dat ze steeds meer vertrouwen in elkaar krijgen. Echt genieten zo.

Afbeelding

Nou, ik ga maar eens uitmesten en de wedstrijd voorbereiden.

Fijne dag verder

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:12

Lekker Tine. Succes voor morgen.

Ik zit lekker in de tuin na het sporten. Zon, schommelbank en kopje thee. Het is goed.