[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:02

:))

ga je weer keertje mee karren?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:13

Goedenavond,
@Frensie, leuk gelegenheidsspan :j
@Smickey, heeft al heerlijk een ritje gemaakt op nieuwe adres *\o/*
@VHU, ook lekker met de paardjes bezig geweest ondanks de lichamelijke pijntjes :(:)
@Tine, te weinig uurtjes gemaakt vannacht, wel naar de dierentuin geweest , hier de gehele dag droog met zonnetje.
@Avaluna, hondje op proef ? wat voor 1 ?
@Lanouska, wat super dat Cupido zo braaf was +:)+

Nou vandaag even de kur-proef gefilmd echter voelde Brutus weer niet goed aan... morgen maar weer de DA-bellen want ik denk dat er toch weer wat zit te rommelen aan de rechterzijde van zijn gebit ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:55

Arme Bruutje.... je zit meestal eigenlijk altijd goed met jouw idee over als er iets niet klopt Ollie.... ;(
Avaluna met hondje op proef, is-t-ie braaf?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:45

Jammer van brutus, hopelijk vindt de da wat. Dan is het weer verklaarbaar.
Janouk ook in de lappenmand, beterschap
Avaluna ook benieuwd naar hondje. Hier is het wel stil maar begint te wennen.
Smick verhuisd. Je stond toch vlak bij je huis? Nu verder weg maar dichter bij bos?

Hier vanavond naar stal geweest. Doe ik vaker was heerlijk alleen. Vriendin met zoon was mee. A en S voor de kar gehad. Zoontje achterop (8 jaar) vond het geweldig. Met S gegalopeerd, dat vond hij wat eng.
Daarna V los gehad in de bak. Hij was wat stijf van gisteren dus spieren zijn nu weer lekker los. Zoontje ging met de bal met V voetballen. Vond hij geweldig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:47

@Ollie: :(:)

Hondje is ook een Labrador, fokteefje met pensioen. Ze is zeker braaf, maar wel onzeker of zo... We hebben wel vaker herplaatsers/asieldieren gehad, waarvan 1 nogal zwaar geval, maar is nu wel anders, omdat er dus al een hond is.
Ze zijn er nog niet uit, wie voor wie onder moet doen..., geen vechten of zo, maar ze trekken dus ook niet naar elkaar toe.
*deze tweede hond is echt als maatje voor J. bedoeld*. Wss heel licht over gedacht, maar ik had gedacht dat ze zich sneller thuis zou voelen, nou doet ze dat naar ons toe ook wel, dus ik hoop dat ze beiden snel aan de situatie gewend zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:41

Goedemorgen

Avaluna: hopen dat ze snel wennen aan nieuwe situatie
Tallechie: lekker genoten van rust op stal.
Ollie: wat een pech zeg!! Hopelijk weet je snel meer. Trouwens even iets anders. Was het infopakketje dat ik heb gestuurd zo duidelijk en compleet, of had je graag nog meer willen hebben/zien? Zo ja, wat mis je nog? Jij bent zeg maar proefkonijn hahaha.

Nou, ik ga me snel fatsoeneren, paarden op trailer en naar binnenbak...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 09:00

Goedemorgen!

@Ollie: :(:) Wat zielig voor Brutus de Beer, kon je het weer voelen aan zijn aanleuning? Kan er niet een kies worden getrokken of werkt dat niet bij paarden? (echt helemaal niks geen verstand van paardengebitten ontdek ik nu) Hopelijk snel een oplossing, voor jullie allebei natuurlijk!

@Tallechie: Vond Snuit galop eng of jouw zoontje? Haha, bij Snuit kan ik me er weinig bij voorstellen dus denk jouw zoontje. Fijn dat Veale weer losser is en jammer dat de verkoop nog niet zo hard gaat, komt wel. Wij zijn inderdaad verhuisd van 400 meter van huis naar 600 meter van bos, toch stuk leuker rijden buiten. En we gaan komend jaar een stuk minder intensief tijd voor Mick hebben.

@Ava: Hopelijk zijn de hondjes snel aan elkaar gewend en moet ik in mijn gedachten dan afscheid nemen van de naam proef-woef die ik haar gegeven had tot zover ;-) Zijn ze 's nachts samen in een ruimte?

@Tine: Staat weer in de snelle-dag-stand :D Gaat het wel goed met je, met de vermoeidheid enzo bedoel ik?

@VHU: Hoe gaat het met jullie na die vreemde Kerstdagen?

En voor iedereen: Knallend het jaar uit! Even terugkijken op 2012 en vol goede moed 2013 tegemoet!!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:25

Goedemorgen allemaal

Ik hoop niet dat Brutus weer last heeft van zijn mond :(:)
@avaluna succes met de hond wennen. Dat heeft even tijd nodig, zeker bij een wat onzekere hond.

Allemaal de beste wensen en tot volgend jaar!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:57

Smick was niet mijn zoontje hoor. Die vind ik nog te klein voor op de kar als er geen volwassene bij is. Was zoontje van vriendin van me. Hij is 8. Hij vond het eng, snuit alleen maar prachtig.

Hier kort nachtje gehad. Gelukkig vanmiddag nog even kans om bij te slapen, anders houd ik het natuurlijk niet vol vanavond.

Ik hoop nog even tijd te vinden om naar stal te gaan, maar ben bang dat het niet gaat lukken

Allemaal een goed uit einde en een sportief en paardig nieuwjaar

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:13

Hier even een snelle zwaai (waarom doen mijn smiley's het niet?) vanaf het schip in DL. Vdaag nog lossen, vnaaf naar schoonzus voor de jaarwisseling en vnacht nog weer terug naar DL.

Aks, ik heb jouw account even snel gecheckt, maar ik zie zo op het eerste ogenblik niets vreemds. Stuur even een mail naar support@bokt.nl.

Ik wil iedereen alvast een heel fijne jaarwisseling wensen, met veel gezelligheid!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:30

@Tine, hier een tevreden 'klant', we hebben jou protocollen als leidraad gebruikt _/-\o_

Nou ik kan vanmiddag nog even met Brutus terecht in de kliniek.... ben wel blij dat ik nog voor de jaarwisseling terecht kan #wat heb ik toch een fijne DA# :j

Nou olliebollenmix staat te rijzen.. alleen nog even verzinnen of ik voor of na mijn DA-bezoek olliebollen ga bakken... ik denk er na, maar hopelijk ben ik dan niet té laat :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:53

Net in het bos met de honden. Groepje jongens met rotjes. Ze waren heel stoer en gooide een kanonslag richting de honden.
Maar ze hadden niet op de reactie van de honden gerekend. Ronaldo heeft zijn speurhonden opleiding met goede cijfers gehaald; een 9 voor schiettraining. Ronaldo rent luid aanblaffend op de groep jongens af. Baloe vindt alles wat Ronaldo doet leuk: dus feestje.
Daar kwamen 2 zwarte grote honden luid blaffend aan rennen en .................
weg waren de jongens met hun vuurwerk. Ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen.
Ze hadden de verkeerde honden uitgekozen. hahaha

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:06

keivet janouk!!

manlief moest er ook goed om lachen, haha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:33

@Ollie: dat is idd super dat je nog terecht kunt met Bruutje, sterkte :(:) .

Hier vanmorgen slecht nieuws, "onze boer" is gisteravond overleden...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:34

Janouk: super actie van de honden!!!
Ollie: fijn dat je tevreden bent. Hoop straks alle deelnemers :D Fijn dat je vandaag nog terecht kan! Hoop dat het snel verholpen kan worden. Hier ga ik straks ook oliebollen bakken, maar eerst even slapen
Aks: nog steeds niet terug in de lucht
Biancacoo: hoe gaat het met hondenspul???
Smickey: hier nog steeds erg moe. Gisteravond maar dubbele dosis slaappil genomen, dus vannacht redelijk geslapen. We gaan vanavond dus ook gewoon op tijd naar bed. Van vuurwerk zal toch weinig te zien zijn met het slechte weer, dus kan ik beter mijn rust nemen.

Vanmorgen dus met paarden naar binnenbak geweest. Heb met Rembrand de kur geoefend. Nou ja, echt oefenen kan natuurlijk niet in een bak van 20x40, maar goed, kon toch even proberen hoe de lijnen lopen enzo. Had hem ook nog even getimed, kwam zo ongeveer op 3,5 minuut uit. Dus in grote bak denk ik dat het mooi uitkomt. Maar dat weten we pas over paar maanden. Heb wel wat moeilijke oefeningen erin zitten, die moeten we nog wel even een paar keer oefenen :D Maar in grotere ring zal dat ook wel makkelijker gaan verwacht ik.
Daarna Thabor ohz gereden. Die ging zo ontzettend fijn, dat ik na een half uur eigenlijk niet meer wist wat ik nog moest oefenen. Alles ging goed. Heb ook stukjes wijken gedaan en voelde ook goed.
Nu dus even lunchen, Rembrand als hij droog is naar buiten en dan naar bed (Thabor staat alweer buiten)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:36

janouk _/-\o_ tophonden!
heerlijk om voor de laatste keer van het jaar de stallen te mesten ;)
geen tijd voor een laatste ritje dit jaar,maar voor iedereen:
een mooi uiteinde en een SUPER SPORTIEF MENJAAR in 2013 (en dat aks haar acount het weer doet) :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:45

gossie ava,

sterkte!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:54

bicci schreef:
gossie ava,

sterkte!!!

Dank je, we zijn er heel erg van geschrokken, ben al een hele tijd aan het gaan (mest wegbrengen e.d.), maar manlief wilde even wachten tot na de feestdagen... Hij kan altijd verschrikkelijk mopperen, maar stond altijd voor je klaar, hij had nog een ander bedrijf en kwam veelal bij ons op de zondagen de paddock aanleggen, opschonen, palen slaan e.d. Hij was alleenstaand en was dan ook altijd blij als hij bij ons aan tafel kon aanschuiven. Ga hem heel erg missen...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:57

:(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:05

@Avaluna, gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst :(:)
@Janouk, geweldige honden-actie _/-\o_

Ik ga nu even met de trailer op pad ... mijn hoofd wil alleen niet wat ik wil... heb al 2 dagen zo'n last van mijn nek en daardoor ook hoofdpijn.... vanavond maar flink aan de alcohol wie weet helpt het ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:34

Janouk, geweldige honden heb jij!!

Avaluna, gecondoleerd..

Ollie sterkte bij de DA!

Tine, slaap lekker!

Ik ga ook even naar de DA, weer buut halen voor de pony. Schiet niet op zo.
Wel leuk nieuws bij ons op de vereniging. Wij hebben 2 instructeurs die al 100 jaar er lesgeven. Er gaat er 1 weg en mijn eigen juffie gaat m vervangen, ik ben een blij meisje hihi.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:49

@Smickey thanks for asking. Merk dat ik er heel heel moe van ben geworden... en helaas zullen we nog een heleboel dingen moeten regelen, die ook niet vanzelf gaan en dat geeft ook weer emoties enz...
@Ips wat leuk voor jullie het eerst in je nieuwe huis :)
@Avaluna :(:) zo heb je mensen in je omgeving die er eigenlijk altijd zijn en dan opeens is het niet meer... ;(

Iedereen alvast fijne jaarwisseling gewenst! Hier in voorbereiding voor avondje met goede vrienden en dat betekent voor ons satehtjes maken :9 , champagne hebben we ook maar genoeg ingeslagen {:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:59

hier even onder hunebed vandaan..
Aks..account werkt niet goed..balen.
Tine druk met de paardjes.
Vhu....wat spanning met Bente maar nu weer fijn gemend..
ollie, sterkte voor brutus.
mick verhuisd, altijd spannend.
dingetje was jarig....nog gegfeliciteerd.
lanouska is druk met cupido..komt vast goed.
frensie heeft fijn buiten gereden, en toch druk met je paardjes..ik hoop dat Gwinn zich rustig houd met het vuurwerk.
verder..wel meegelezen, maar probeer afscheid te nemen.....lukt nog niet zo goed.
Mis Melody omdat ik als ik me slecht voelde altijd bij haar kon "opladen", en met de hondjes is dat toch anders. wel veel afleiding met de 2 puppen....maar toch....is het anders.
Tine: de hondjes gaan super ! ze passen alle 4 goed bij elkaar en leven goed samen.
De reu zit s'nachts apart, want hij ergert zich op een gegeven moment aan de pup's dus voor de veiligheid even apart en dan zie je hem tot rust komen.
De wedstrijd in Zeewolde ging erg goed, heel nat en veel modder maar dapper 3e geworden, dus heel trots.
nu met het vuurwerk en carbid schieten zijn ze braaf en rustig en storen zich nergens aan.

paardjes net binnen gedaan.....en verder.......wachten tot het nieuwjaar is..niets aan.... }:0
Maar voor jullie allemaal dus een fijne veilige jaarwisseling toegewenst ! doe voorzichtig en veel goeds voor 2013 toegewenst.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:40

*kruipt ook even onder steen vandaan om iedereen een gezellige jaarwisseling toe te wensen en het allerbeste voor het nieuwe jaar!*

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:45

Mooie samenvatting Bianca!!
Fijn dat de honden samen zo goed gaan, en op wedstrijd ook nog eens. Super om te lezen!

VHU: die nasleep blijft nog wel even helaas.

Ipsilonka: dat schiet niet op zo. Waardeloos. En neem aan dat die instructeurs bij elkaar 100 jaar les geven hahah. Maar dan is het nog een heel lange tijd.

Ollie: hoe is het afgelopen bij da???

Avaluna: wat een schrik. Heel veel sterkte

Net 15 oliebollen en 15 appelflappen/bananenflappen gebakken. :Y) Arme weegschaal :+

Straks rond 9 uur ofzo halen we de paarden binnen. Is nog steeds soort van rustig. Op de knallen wordt totaal niet gereageerd, gelukkig. (zijn vooral carbitbussen, maar niet vlakbij, alhoewel het soms wel zo voelt)

Iedereen alvast een heel goed uiteinde en een super 2013 toegewenst. Met goede gezondheid (of in ieder geval beter) voor menner/ruiter/paarden/ponys, en uiteraard veel men/mushplezier.