[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:21

Ach guttegut die Daan wilde mams zien :(:)
Wat heb jij goede dressuur gedaan Tallechie, petje af! Waterbak gaat hij nu in ieder geval in, inderdaad heel veel oefenen en gewoon rustig doorgaan. Echt zwaar K van die groom zeg, vind dat echt geen stijl en dan heb je het ook echt niet begrepen, niet op komen dagen of veel te laat op een wedstrijd, dat kan dus echt niet, heb je niets aan.

Die Alwyn wat een gek...moet toch het hek open hebben gestaan of op een kiertje anders kan hij toch niet uit de box...wat doet die pony toch steeds zo uit te breken 8)7 Hij stond bij Peter en Riette wel af en toe achter de draad maar dat was ook omdat het maar een draad was maar bij ons thuis deed hij dat echt niet (stond achter gaas en planken met schrikdraad erop).

@Frensie naar, naar, naar. Bij Nebraska hielp op een gegeven moment Animalintex (als trekverband, elke 6 uur wisselen , 6 uur verband, 6 uur drogen, etc, paar dagen achter elkaar, daarna als droog verband paar dagen) en dus daarna sudocreme. AB en zelfs de prednison, het hielp allemaal niet definitief, het werd dan als je stopte met behandelen toch weer dik... Been is trouwens nooit meer echt mooi dun geworden en werd ook altijd stalbeen achtig. Lymfe systeem was volgens DA aangetast.

Super samenvatting Tallechie :j

Vanochtend heerlijk gemend met Bente. Zelf ingespannen enz. Stalhoudster heeft er even voor gestaan met op de wagen stappen en zelfs dat deed ze (Bente) relaxed. Netjes stilgestaan en weggestapt (nog maar paar pasjes passage :+ ). Heb in de bak gemend en op het grote veld en zelfs ook nog tussen pionnetjes. Ze begint fijn vertrouwd aan te voelen :D

Daarna een vrij drakerige Snuit gemend.....wat is het toch een monstertje af en toe. Wilde dressuren want het bos is heel zwaar op het moment en hij moet gewoon ook af en toe dressuren, is goed voor hem. Nou daar dacht meneer dus heel anders over :)) klein dramstraaltje. Uiteindelijk gelukkig ook nette momenten gehad O:) maar hij was echt heel boos op me. Zo'n karakter die pony. Loopt dan echt met oortjes in zijn nekje de box in he _O-

Zo nu snel boodschappen doen, Han heeft gezellige vriendjes te spelen dus moeders heeft weinig te doen dan wat chippies klaarzetten en drinken }:0

PS vind haflingers ook werkelijk prachtig, zeker voor de wagen en dan met die mooie goudkleur en als ze van die mooie lange manen hebben....echt gaaf. Bij ons op stal staan er ook twee, die ene heeft echt manen tot over zijn schouder en dan spierwit echt prachtig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:35

@ VHU: een superbraaf paard en een heel stoute pony }>
@ Tallechie: dat ie warm aanvoelt kan ook door het vele huilen komen hoor, hoeft niet iets te betekenen
@ Avaluna :wave:
@ B485: toppie hoor van pown
@ Tallechie: ik zou 17.30 uur wel moeten kunnen redden. Moet ik dan een fiets mee of iets? En waar moet ik zijn?

Ik zal eens met man overleggen of we andere ijzer er ook af halen. Als het erg gladde bodem is, vind ik dat eigenlijk jammer, kan ik daar geen stiften meer in draaien.

Vanavond als ik ga uitmesten, zal ik nog gaan zoeken naar ijzers. Liggen nu 2 ijzers van pown en 1 van paard in de wei. Hou ik niet van. Tot dit jaar vond ik ze altijd terug... Begin er ook best van te balen, dit jaar zijn er wel heel erg veel ijzers afgetrapt. Echt niet normaal meer.

LadyMadonna

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:37

Nee snap ik, maar 1 ijzer met stiften en 1 blote voet lijkt me alles behalve comfortabel. Vraag me ook af of je dan uberhaubt mag starten :?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:42

stef schreef:
Nee snap ik, maar 1 ijzer met stiften en 1 blote voet lijkt me alles behalve comfortabel. Vraag me ook af of je dan uberhaubt mag starten :?

Zou niet weten waarom ik niet zou mogen starten. Heb ik in juni ook zo gedaan. Toen was hij ook een ijzer kwijt. En pony heeft/had er geen last van. Op het verharde merken ze het verschil wel, maar op gras of zand niet hoor. Als mijn paard een ijzer kwijt is, ga ik ook gewoon thuis trainen of naar les. Alleen buitenritten over verharde maak ik dan niet meer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:45

Ok... tja, ieder zn keuze natuurlijk. Met 3 ijzers rij ik niet tot het er weer 4 of 2 worden

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:04

@tallechie: De hindernissen zitten in het traject van zo'n 7 km. Dus je verkent in 1 keer het traject en de hindernissen. Dit kun je prima met de auto doen. Alle hindernissen zijn gewoon met de auto bereikbaar. En bij de waterbak ik is ook een alternatieve route.
Ik zit ook op de startlijsten te wachten. Moet ook wat regelen met mijn groom etc.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:07

Er valt wel vaker een ijzer af dat je met drie verder rijdt hoor, niet het meest comfortabele maar tja, oliebol happens :7 Maar goed we rijden hier op zand is toch weer anders dan op klei misschien...
Denk dat het komt van het natte weer Tine, vorig jaar was het volgens mij minder nat (of is het maar mijn idee???).

Bente gaat elke keer dat ik haar men beter. Geeft zo'n fijn gevoel. Begin haar natuurlijk ook beter aan te voelen maar ze laat zich ook steeds beter bewerken. Ze heeft ook geen enkele keer haar staart zitten knijpen of gedreigd met bokken, steeds fijne aanleuning, lekker licht in de hand en bij tijden heerlijk dat bit afknabbelen <3
Met aftuigen stond ze ook compleet relaxed op drie benen kon alles opruimen terwijl ze keurig op haar plek bleeft staan. Zo zien we het graag :D

@Bettepet, da's luxe dat je met de auto kunt verkennen :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:09

tijdens een rit een ijzer verliezen is ook wel wat anders dan een rit al op 3 ijzers beginnen :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:12

hier even een ego post

helaas gaan wij (me moeder en ik) NIET naar het nk in wierden want het peerd heeft een hoefzweer -:(-

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:14

is dat ff piep.

tja ze kan mijn monster helaas ook niet lenen.
misschien santos van E. haha, dan gaan jullie vast heul hard

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:14

Tine10: Wat leuk een buitenritje met visite, en galop, toppie :D.

Naalt & VHU: Leuke foto's met Dids mennen :D.

Stef: Die is gaaaaf :~.

VHU: Lekker bezig geweest met mennen dus :D. Fijn dat het goed ging :D.

Hier een rustig weekend :j.
Lekker op stal bezig geweest, Blond in de gaten gehouden :j. Ze staat nu op een klein stuk, waar ze lekker kan bewegen, zonder gras met hooi en water... Voor de zekerheid :+. afgezet met dubbeldraad en staat aan de andere kant een mini pony voor gezelschap die de grasjes voor Blonds neus weg eet :=.. Arme Blond :(:). Morgen komt de dierenarts weer langs :).

Verder ben ik gister nog bezig geweest om Fiorano's tand eruit te krijgen.... :+. Hij zit aan de voorkant los en kan hem heen en weer doen maar zit aan de achterkant nog te vast van krijg hem er niet uit :+. Hij deed het wel super braaf hoor <3. Af en toe zijn hoofdje bewegen verder niks!! Top vent <3.

Verder verder _O-.... Vandaag heb ik Lipica Outdoor laarzen laten aanmeten :):). Donker blauw :):).
Ze zijn alleen pas in december klaar :roll: :P.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:15

Wat naar Lanouska, dat is echt wat je noemt slechte timing!
@Stef maar jij ment niet met drie ijzers gewoon in een bak? Als het zo gebeurt doe ik het wel hoor, over de weg vind ik wat anders maar in de bak voor een keertje, lijkt me echt geen probleem.
Maar wat je zegt, ieder zijn ding natuurlijk.

@Tass niet zelf aan die tanden gaan zitten hoor, die moeten er echt uit zichzelf uitvallen, als er een stuk blijft zitten omdat jij eraan zit te peuteren kun je lelijke ontstekingen krijgen, dat wil je niet!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-08-11 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:16

@ bettepet ja best wel piep mama is er ook helemaal klaar mee

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:24

nop, ik ga op 3 ijzers ook niet de bak in, dan of 4e ijzer eronder of 3e ijzer er onderuit.
Ik loop zelf ook niet lekker op 1 schoen, ook niet in t zand

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:39

@tine, je hebt pb.
@ vhu, ja lekker he. Kan ook bij lang niet alle wedstrijden hoor.

Ik heb heerlijk een dik uur buiten gereden met het meisje. Ze vond het prachtig hoe smeriger de plassen hoe mooier. Zelf heeft ze ook nog een stukje gemend. Pony ging vanzelf in galop door het water vond ze prachtig. Op het eind werd het wel erg fris, door de harde wind en een lichte regenbui. Maar goed, we hebben alle 3 genoten.
Pony zweette niet, dus weer lekker terug op het land, met zijn regendeken op. Besloten om hem deze nu maar vast op te doen, omdat het van dit mooie zomerse weer is. Hij begint ook al weer vacht aan te maken.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:41

VHU: Serieus??? :oo.
Dat wist ik niet :o. Ik hoorde iedereen erover dat ze tand eruit gestrokken hadden enzo...
Ik denk dat kan ik ook als die los genoeg zit... :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:42

Wat genieten Bettepet dat dat meiske het zo leuk vond!
Zag bij Snuitje vandaag ook dat er weer wat wintervacht in kwam :j

**geeft zichzelf schop onder de kont moet koken en wasjes erin/eruit halen**

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:03

Toen ik nog diergeneeskunde studeerde, had ik een hele goede vriend tijdens mijn studie. Enorm slimme jongen. Hij is nu paardenarts. Ik heb hem gemaild en het gevalletje mok-van-Guinevere voorgelegd en hij vond de behandeling van nu echt niet optimaal. Dus morgen bij hem langs in de kliniek, hij wil het natuurlijk wel eerst zien voordat hij vanalles voorstelt. De antibiotica die ik nu moet spuiten is gloeiend duur, dus als we dat een paar weken moeten doen, loopt dat behoorlijk in de cijfers. Zou fijn zijn als het goedkoper kan. Mokverband vond hij al helemaal geen goed idee... Dus vanavond maar vast verband afhalen denk ik...? Hij had het inderdaad ook over vochtafdrijvende middelen en ontstekingsremmers. Ben benieuwd!

Heb verder alles bijgelezen.
Lanouska wat ontzettend balen dat jullie niet kunnen gaan!!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:05

is inderdaad erg balen ook omdat dit de laatste wedstrijd met dit paard zou zijn.. dus als iemand nog een leuk RECREATIE paard zoekt hij is te koop

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:18

Bettepet, zuidlaarderveen, kan ik niet kijken ga naar de jonge hondendag van de husky's kijken hoe het er daar allemaal aan toe gaat, want daar moeten volgend jaar mijn pup's heen.
Veel succes alvast !!
Tallechie ook veel succes, ik hoop dat je een fijne wedstrijd kan rijden met Vaele.
Lanouska, balen zeg voor je moeder....maar van een hoefzweer hoeft hij toch niet meteen recreatie paard te worden, kan hij niet met iemand nog wat wedstrijdjes lopen ?
verder zag ik bab's nog snel voorbij komen en avaluna...zwaai terug naar jullie !
Frensie, succes met been van Guinevere...balen dat het zo lang duurd.
Nou,....ga eten maken, gewoon hollands voedsel..aardappels vlees en groenten.....saaaaaaaiii.

Groetjes....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:22

Saai kan wel erg lekker zijn hoor. Hier ook Hollandse kost. Sperziebonen, aardappels en saucijsjes.
:Y)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:25

Hier aardappelen, bruine bonen, appelmoes en een stukkie vlees. En als toetje zoete appeltjes met vanillevla. Eet smakelijk :)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:26

Ohw dat is toch heerlijk Hollandse kost.
Mijn vriend houdt niet van aardappelen. Dus hier veel spaghetti enz.
Voor mezelf kook ik wel eens aardappels hoor, maar ja die paar aardappels is ook zo wat om iedere dag te doen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:31

Bij onze slager heb je op maandag en dinsdag halve euro dag. Een aantal stukkies vlees kosten dan 50 cent per stuk, best voordelig! Dus bij ons sowieso maandag en dinsdag Hollandse kost. Heb nu extra veel piepers geschild, kan ik ze morgen opbakken. Lekkerlekkerlekker.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:32

Hier nog geen idee, zo bij m'n schoonmoeder eten ;)