[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:32

Het is hier al een stuk minder. Ik stuur het jou kant allemaal even op :Y)

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:38

Dan heb je inderdaad nog super gereden. :)

VHU: mooie foto's, jullie hadden alle ruimte daar zo te zien!

Marianne: wat leuk zo'n waterval, ze maken er volgens mij erge leuke wedstrijden van!

Maisie: gelijk 4 mee naar huis gefeliciteerd :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:22

rivaldo: gave kar heb je zeg, ik moet nog een jaartje wachten en dan ook een bordeaux rode.
zag vanmiddag aan de boeren dat het ging regenen(al het hooi/stro van het land )
snel kunstmest gehaald en gestrooid, nu mag de natuur zijn best doen ;)
morgen met de voetbal moet het wel droog zijn....tja als ik niet mag kijken moet ik toch wat anders verzinnen, want nederland moet echt winnen (laat die gekke octopus eens een keer ongelijk hebben)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 07:05

goeiemorgen!

het heeft hier gisteravond/vannacht flink geregend en geonweerd!
binnen bleef het wel enorm benauwd, dus niet al te best geslapen en vroeg weer wakker...
nu maar even alles tegen elkaar open gezet, kan er nog een beetje frisse lucht in...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:39

Het is dat ik geld kon lenen van mijn ouders hoor anders had ik het dit jaar ook niet kunnen kopen.
Liever leen ik geen geld, maar ze weten dat dit echt mijn ding is. Ze zeggen altijd liever dat je dit doet dan dat je hangt op straat.

Ik heb inderdaad ook niet goed geslapen, werd al vroeg wakker. Ga nu lekker naar de paardjes en de pony's voor de kar zetten :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:38

veel plezier met je testrit met je nieuwe kar

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:26

Hoop dat je lekker hebt gereden Rivaldo, mooie wagen hoor! Heb je je spulletjes mooi voor elkaar 8-)

Het had hier ook heel erg geonweerd en geregend, werd vanochtend om 07.00 uur wakker, ben er direct uitgegaan en om 8.00 uur zat ik achter Alwyn. Naar ons veldje gereden (is plm 10 minuutjes draven) en geprobeerd wat dressuur te rijden :D blijft nu nog beperkt tot rechte lijnen, nette volte rijden, goed van hand veranderen / soort zich-zach met netjes omstellen. Zo'n kwartiertje bezig geweest, mannetje deed goed zijn best.

Alwyn kijkt al veel minder naar honden, er kwamen 4 honden langs terwijl we aan het dressuren waren en hij loopt nu ook veel beter door langs de paarden (zijn vriendjes op de wei) als we daarlangs moeten. Ik was bang dat het te warm voor hem was dus op terugweg bijna helemaal gestapt maar toen ik hem uitspande was hij alleen een heel klein beetje bezweet onder het schoftje. Hij kan er blijkbaar beter tegen dan ik!

Sim zag er niet uit, had een enorm stof/modderbad genomen echt niet normaal. Heb hem niet geborsteld, denk dat het wel lekker is zo'n modderbad lijf met al die vliegen. :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:38

Wedstrijd in dit weer lijkt me erg warm. Misty had er geen last van zo te lezen en Tine vooral zelf.

Hier heeft het vannacht echt mega geonweert en ook geregent gelukkig. Met de pony's was alles goed gelukkig, ik ben om 2.30 nog even gaan checken. Vanmorgen ben ik ook zelf met de auto naar de pony's geweest, heerlijk niet meer afhankelijk maar zelf kunnen rijden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:44

wij hebben gisteren trouwens telefoon gekregen van de politie, iemand had een meldind gedaan van dierenmishandeling, onze pony's zijn onverzorgd en hebben geen water was de klacht. Dat er 120 liter water staat wat dagelijks gevuld wordt is vanaf de straat niet te zien omdat dit achter winddoek staat in de schaduw. Sommige mensen, de foto's van gisteren zijn toch echt onverzorgde shetten of niet.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:51

Mensen weten echt niet waar ze het over hebben 8)7

Was een tijd terug ook een meisje hier op bokt die zei dat shetten wel een beetje dik mochten zijn, want ze hield niet 'van die dunne shetten'. Dus haar shetlander mag wel hoefbevangen worden, want ze wil niet dat hij gezond is? :o?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:01

ik heb ook geen enkel paard zien weigeren gister voor de waterbak, en vorig jaar zijn daar een hele hoop op de rem gegaan, dus ik denk dat de paarden het inderdaad niet zo erg vonden, ik was echt heel erg trots op misty, ze ging er echt volle gang met de oren naar voren in, mijn groom was helemaal nat haha :Y)

ze hadden daar op de wedstrijd ook voor gezorgd dat iedereen na het rijden zijn paard/ pony kon afspuiten, heel goed! (iedereen vond het echt weer wat voor ons dat wij dat zelf al weer hadden gefixt haha)

-gisteravond ging het hier ook echt flink tekeer, heerlijk vond ik het, al ging het op gegeven moment zo hard onweren dat het huis ervan trilde :wow: ben ik blij dat zowel Voice als de pony's op stal stonden.

@sonjim wat raar :s ze hadden eerst wel even beter mogen kijken voordat ze een oordeel velden.

@VHU jij was er al lekker vroeg bij, mooi dat alwyn het zo goed doet, in ermelo gaven ze mij mee dat gebroken lijntjes rijden heel goed voor de balans is, en dan beginnend met een gebroken lijntje van 2 meter, dan 3 meter, 4 meter, 5 meter. ik neem het nog steeds mee in mijn training en ik merk dat ze daar van beter worden, misschien voor jou ook wel handig :)

@maisie. nog gefeli met je punten met Robijn, hardstikke goed! gaat het alweer beter met ferro? of heb ik daar overheen gelezen :P

ik ga zo met een vriendin weer lekker een buitenrit maken. Voice heeft echt niet te klagen die maakt op het moment meer buitenritten dan dat ze dressuurt in de bak. gelukkig heb ik voorelkaar gekregen dat ze weer op minder voer staat. paard kreeg drie keer per dag 1 kilo biks en half mix dan kreeg ze ook nog dagelijks een half meusli erbij. paard werd naar mijn zin echt veel te dik, dus gelukkig krijgt ze nu de mix niet meer:o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:07

@Sonjim, jammer dat die mensen niet gewoon bij je zijn gekomen en hebben gevraagd hoe het zit. Afgelopen winter heb ik een aantal keer aan mensen moeten uitleggen dat het voor onze pony's niet nodig was om in een dichte stal te staan met een deken op of verwarming aan (echt waar ;) ) omdat ze als ze heen en weer kunnen lopen en een dikke wintervacht hebben dat veel fijner voor ze is. Maar die mensen die me dat vroegen waren echt bezorgd. We staan bij een tuinvereniging en dan zien veel mensen hoe en wat met je pony's. Toen ze zagen dat ze lekker in een schone stal konden wanneer ze wilden, er altijd water was en ik echt elke dag kom waren ze (een beetje) gerustgesteld.

Maar ik zou echt balen hoor als de politie of DB wordt ingeseind zonder dat ze eerst met jou overleggen. Ik heb overigens ook een telefoonnummer bij de stal hangen, wat gebeld kan worden als ze denken dat er iets mis is.

@Marianne en Maisie: super prestaties zeg!
En bedankt voor de tip van de gebroken lijntjes!
Hoop Alwyn zover te krijgen dat we van de winter (fatsoenlijk :+ ) B kunnen gaan starten, vanaf januari dan he.
Moet alleen nog een trailertje hebben zodat ik helemaal mijn eigen gang kan gaan. Dat trailertje dat we op het oog hadden is niet doorgegaan jammergenoeg.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:16

Ik heb ook een telefoonnummer ophangen, ik ben er bijna aangewend. Vorig jaar kwam iemand wel naar me toe en die wilde eigenlijk ook de DB bellen immers ik voer ze nooit (staan op het gras, maar ja dat is alleen maar gras dat is toch geen eten voor een paard. Op de vraag wat paarden volgens hem dan eten kreeg ik als antwoord brokken net als de honden. Ik heb maar uitgelegd dat paarden gras als hoofdvoer hebben.
Of de meneer die de db wilde bellen omdat ik stroomdraad op de wei heb staan, als men dan de paardjes wilt voeren komen ze soms aan de stroom en dan doen ze zich pijn, ahum kunt u lezen op de bordjes staat niet voeren, dus wie is hier nu slecht bezig.
Maar de shetten onverzorgd noemen vind ik alles slaan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:30

haha sonjim wat een gekke mensen zeg! gelukkgi weet jij wel beter he?

heb vanochtend lekker even met wobbe gement.
het was rond 10 uur nog redelijk te doen bij ons.
wobbe was uiteraard wel flink bezweet dus die heeft een lauwe douche gehad.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:01

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:26

Zo ben eindelijk thuis, ben kapot!

Riv uit het land geplukt en het was echt een moddermonster en ik kreeg het er gewoon niet uit met poetsen. Dus eerst de slang erop gedaan. Toen een ritje met rivaldo gemaakt van 2 1/2 uur lang :P.. liep beetje uit :D.. reed op een toeristische dijk waar ik eigelijk alleen maar in de schaduw reed heerlijk :D.. op de helft stond mijn familie klaar om mijn paard te koelen en water te geven (had zelf ook water mee, maar die flessen ben ik ondertussen verloren bij een oprit :P). Erg fijn dat ze er stonden :D.. zo hebben we toch onze eigen endurance :P Op de dijk werd ook nog foto''s van mij genomen dat ik aan kwam draven, durfte helaas niet te vragen of ze het wilde mailen :P..

Daarna tum in het tuig gehad liep super relax en deed alles zo braaf :D ( had hem een weekje weg gezet op het land) en dan pakt hij het zo goed op. Nog een paar keer zo en dan maar is de weg op of met het bandje.

Daarna ook nog tommy voor de kar. Heerlijk in de bak gereden waar een grote plas was. Hij vond het super :D

Sonjim: he wat vervelend zeg die mensen die zo bemoeien. Aan de ene kant fijn dat de mensen opletten, want er gebeuren een hoop nare dingen. Maar dan moeten ze wel eerst goed onderzoeken of het wel echt zielig is.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:53

zo ik ben er ook weer :) heb een heerlijke buitenrit met Voice gemaakt, lekker flinke stukken gedraaft, er stond een heerlijk windje.

@ laura, zo jij bent flink bezig geweest.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:07

Laura heb je je nieuwe wagen al geprobeerd? :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:19

Vandaag heeft Kay voor de 2de keer de band gesleept. We hadden nog de band met zweng eraan, van het beleren van de andere pony's dus hij kwam mooi van pas!
Na 5 minuten mocht Kay los en dat ging echt super, zijn zelfvertrouwen groeit steeds wat meer. We kwamen ook nog langs koeien in het land ernaast die aan het rennen waren, maar hij bleef netjes met zijn aandacht bij het werk!

Alleen dingen over zijn hoofd vind hij nog érg spannend, zoals borsttuig. Maar verder ben ik heel tevreden!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:28

Lekker hoor zo'n ritje te paard al hang ik er nu liever achter hihi.. echt zo raar 3 jaar geleden nooit gedacht dat ik ooit zo nog bezig zou zijn.

Jep vandaag met mn nieuwe wagen :D.. ook galop door de blubber hihi.. dus moest gelijk hard aan de schoonmaak. Zal zo foto's plaatsen toen ik een stop had gemaakt bij mijn familie.

Goed van kay zeg :D..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:30

Ben benieuwd naar de foto's!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:39

ik ga even mijn usb zoeken dan zet ik ze erop :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:16

Riv staat rustig te wachten, gaan we nou? (hier was ik nog bezig met tuig op maat maken)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:34

Super wagentje Laura +:)+

Citaat:
Daarna tum in het tuig gehad liep super relax en deed alles zo braaf ( had hem een weekje weg gezet op het land) en dan pakt hij het zo goed op
.... juist daardoor pakte hij het zo goed op... ;) .... rustig aan met Tum en je zult verbaasd staan...

Nou ik schakel over naar het voetbal...vind het zo ongelovelijk spannend := :):) :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:02

Heel gaaf hoor Laura!