[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:15

Ipsi, wat een schrik. duim duim duim dat ze er niets aan overhoudt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:19

Heftig, IPS, pffff, hoop dat het idd mee valt!

@biancao; hier is er ook vandaag op 1 van de weien kunstmest en graskaas gegaan; heeft wel wat geregent, maar nog niet genoeg.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:56

Ips......tjee wat een schrik zeg....ik hoop dat ze er niets aan over houd en snel opknapt....ongelooflijk als je het leest...
heftig hoor..
Gem,...herkenbaar inderdaad, mensen willen hun paard zo snel mogelijk kwijt....soms zelfs als je er een afspraak over gemaakt hebt..ik hoop dat er echt een leuk paard op je pad komt....Duimerdeduim Duimerdeduim.

Ava, ik denk dat ik morgen maar ga strooien..even het weer kijken straks..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:42

Jeetje Ips, wat een verhaal. Rare wezens zijn paarden toch.... Hopelijk komt alles weer goed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:03

Hier hing de mijne in zijn eerste stal met zijn voorbenen over een flinke muur; dier had niks en scheen hij ook nog eens vaker te doen.

Hier verder uitgesteld door omstandigheden; een van de artsen is met vakantie en daarmee dient overleg gepleegd te worden; dan bespaar ik me verdere onderzoeken voor nu en kom wel weer terug; heb ik weer, maar ik "ken" hem en wij liggen wel op 1 lijn, denk ik en beter dan weer een nieuwe arts erbij.

Wel heel leuk; afspraak gemaakt voor mijn eerste autorijles!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:21

@Ips, dat is inderdaad schrikken zeg :oo . Hopelijk blijft het bij de spierpijn en is het een kwestie van een paar dagen stijf zijn.
@Biancacoo, met Belle gaat het super goed! Ik ben zo blij met mijn meisje ....maar Layka zijn we ook nog niet vergeten hoor die blijft altijd een speciaal plekje houden. Belle is met recht 'me and my shadow' waar ik ga of sta....overal volgt ze. Als ik naar het toilet ga dan gaat ze voor de deur liggen wachten >;)
@Avaluna, spannend weer....hoe zit dat? Je hoedt toch niet opnieuw je rijbewijs te halen ? Of moet dat wel met een aangepaste auto ?
@Gem, het is inderdaad geen pakje boter dat je koopt...dus ik snap goed dat je er goed over na wilt denken...maar ja alles miet tegenwoordig snel :):) zo jammer.....

Vanavond weer heerlijk ouderwets gelest met Brutus....het blijft een jonge god met zijn 20 jaar...Zo leuk. IK wil graag een beetje aan de gang blijven nu het met Hero even iets anders loopt. Gisteren heerlijk aquatraining ohz gedaan. Hij loopt nu ongeveer 2x pw voor de wagen . Dus we proberen goed af te wisselen.

Mijn meisje... <3 (laatste tv-shot)

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:27

Poe dat is schrikken ips. Hopelijk valt het verder mee.

Lastig inderdaad Gem. Goede paarden zijn vaak snel weg.
Mega druk vandaag alles liep in het 100. Maar ikke is weer thuis. Hij vind toch echt dat hij nog hengst is. Ook lastig met al die merries op stal.
Hij liep gelukkig braaf de trailer op en af.
Hij is wel wat afgevallen en een opgezwolle koker. Maar ziet er verder goed uit.
Ook nog met Viantha wezen scannen. Die moet donderdag geinsimineerd worden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:28

Ollie, Belle was superbraaf in de studio !! superleuk ! en nee...Layka vergeet je niet....die was ook zo speciaal.....Belle heb je echt gered,....dat zijn zulke dankbare honden....hier ook 1....en die ligt idd ook voor de wc deur als ik daar op zit...hahaha.
Lijkt me apart aquatraining..ohz....haha..wel goed dat je Hero zo de tijd geeft ! topbaas ben je !
Ava...weer terug naar huis, idd gewoon bij je eigen arts gaan...dat geeft vast een beter gevoel !
en aangepaste autorij-rijles... _/-\o_ _/-\o_ cool ! weer een stapje verder.
Baudyh...blij dat ikke thuis is...tja de hormonen zal hij nog niet kwijt zijn....komt wel.. :(:) nu weer genoeg geweest met ellende voor jullie hoor..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:10

Ikke weer thuis *\o/* en hopelijk gaat het nu een beetje voorspoedig bij jullie! Het is jullie zo gegund :j
@Biancacoo, Nu ben ik er uit :)* Wij hebben een nieuw soort hond ontdekt....de Pleehond _O- .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:31

Wat een verhaal Ips :oo
Hier twee pleehonden en twee schaduwen :+:
Verder bijgelezen, Ikke thuis *\o/* , Bruutje in actie en rest ben ik ff kwijt Y;( :O

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:25

Hier ook pleehonden, hahaha.
Ikke nog het mannetje, maar gelukkig weer thuis!
Ah; die blik van Belle!
En Bruutje weer lekker aan het werk!

Je wordt getest of ze vinden dat je zelfstandig nog wel in staat bent een auto te besturen, welke aanpassingen je nodig zou hebben, daarmee moet je dan rijlessen nemen en vertrouwd raken en als je rijschoolhouder vindt dat je er klaar voor bent, leg je examen af waarin je omgang met de aanpassingen beoordeeld wordt en dan wordt jouw normale rijbewijs aangepast.

*ben nog aan het denken om toch maar verder te gaan, misschien dat ze dan maar beoordeling uit moeten stellen; komt allemaal zo slecht uit met opschuiven...*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:29

Ava: hopelijk lukt het je snel vertrouwd te raken met het autorijden. En succes met het maken van de beslissing. Lastig lijkt me
Ollie: prachtige hond is het toch <3 <3 en Bruutje wordt aan het werk gezet als invaller
Baudy heeft Ikke weer thuis. En nu geen gekke dingen meer daar!!!
Gem: lijkt me heel logisch dat je nog een 2e keer wilt komen kijken. Maar ja, van de kopers snap ik het ook wel. Als je de beslissing hebt genomen om een paard te verkopen (tenminste zo voel ik het), dan is het wel fijn als hijzij ook snel weggaat, het is al moeilijk genoeg. En als je dan het gevoel hebt dat je een goed huisje gevonden hebt (hoe onbetrouwbaar dat dan ook weer is, kijk maar naar VHU), dan ben je blij als hij weg kan. Ik heb nu 2 keer een paard verkocht, maar hoop het nooit meer te hoeven doen (moet dus nog flink aan de bak straks om manlief te overtuigen dat Samoerai mag blijven)

Hier geen pleehonden, ze mogen alleen in de (woon)keuken.
Gisteravond mocht zoonlief voor het eerst ook Songfestival kijken (hij heeft nog vakantie hoor, anders had het nooit gemogen). Hij was helemaal hyper en vond het geweldig. Het hielp natuurlijk wel heel erg dat Douwe Bob door mocht. Straks weer lekker op buitenrit, tenminste..... als hij op tijd wakker wordt.

Gisteren ook nog op wedstrijd geweest. Puur voor het vertrouwen. En dat was een goede zet. Hij was heel ontspannen, zat te genieten en reed ook nog eens heel goed. Helemaal alleen losgereden. Beide proeven 1e prijs en 198 en 185 punten. Bij de 2e proef 2 2-en, hij sprong in de verkeerde galop aan en kreeg dat niet op tijd in orde dus de middengalop ook nog in verkeerde galop. En ook nog een -2 omdat hij te laat afwendde bij de C. Oftewel 2 heel goede proeven gereden. Komende zaterdag naar een heel grote wedstrijd (12 ringen voor B-M en nog 4 voor de Z-ZZ). Als hij daar op dezelfde ontspannen manier weet te rijden als gisteren, dan zijn we echt op de goede weg. Maar ik ga ervan uit, dat hij het daar wel iets spannend zal vinden. Logisch ook natuurlijk.

Nou, fijne dag. Geniet van het mooie weer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:57

Ik heb ook ff songfestival zitten kijken, wat een verschrikkelijke nummers allemaal weer. Ik ben niet heel snel overtuigd van de NL inzending, maar Douwe was m.i. de beste van de avond. Zo gauw bekend was dat hij door mag *floep* tv uit en naar bed :z .

Ava gaat weer opnieuw auto leren rijden :D .

Ikke is weer thuis, fijn!

Mooie hond, Ollie!

Ips, wat een schrik! Hopelijk is ze alleen stijf en heeft ze niks ernstig beschadigd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:25

Geen songfestival gezien hier. Misschien de finale wel ff stukje kijken.
Patrick deed het weer super op concours.

Db vanmorgen al weer lekker gelongeerd. Nu aan de boodschappen. Echt heerlijk weer vandaag. Genieten met een grote G

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:48

DB nog steeds zo braaf?

Foto van onze ochtendrit.
Afbeelding

Zometeen nog naar les met Sam.
Zoonlief had als prijs een zak met bloembollen gekozen, dus nu weer op zoek naar een plekje in de tuin om ze in de grond te stoppen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:29

Mag ik meekletsen?
Voor wie mij niet kent, oud gediende op Bokt, gek op new forest ponies en ik men nu zo een jaar of 10 recreatief. Na wegvallen Ebo een jonge NRPSer gehad maar die vorig jaar verkocht en een 10 jarige new forest pony gekocht die al aangespannen beleerd was. Helaas door ziekte van mij mak aan moeten doen, maar hopelijk nu weer opbouwen.

Helaas wel een maand geleden een heftig menongeluk gehad dus nu weer rustig begonnen met vertrouwen krijgen. Zaterdag gaan we naar mijn meninstructrice om hem voor het eerst na het ongeluk in het tweespan te zetten. Gelukkig is hij enkel, dubbel en vierspan beleerd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:52

Hoi Belker! Welkom :)

Heftig een ongeluk :( alles wel in orde hoop ik? Veel succes met opnieuw inspannen.

Gups komt inmiddels redelijk vooruit en kan zelf gaan zitten. Probeerde zich net zelfs op te trekken aan een plantenpot.
levert hem wel wat builen op want het gaat nog niet allemaal zoals hij het wil :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:58

Ja we zijn er allemaal met schrammen en kneuzingen vanaf gekomen. Het had veel ernstiger kunnen aflopen maar de pony werd na 200 meter los aan de kletter te zijn gegaan, door de kar in een bocht op de grond gewerkt en is daar in een shock blijven liggen. Wij waren er snel weer bij en konden alle snelsluitingen losmaken. Hij stond weer op en liep zuiver weg. Op stal de DA erbij, na 2 weken de chiropractor erbij en nu 4,5 week later loopt hij weer in het tuig met sleep. Zaterdag de volgende stap.

Kleine ukkies worden dan handenbindertjes :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:58

Ik weer lekker thuis, P relaxed op concours! Foto laadt hier wat traag, sorry.

Welkom terug Belker! Fijn dat je weer wat kunt doen, maar vervelend om te horen van je ongeluk. Hopelijk verloopt het opnieuw inspannen goed! Idd voordeel als je ze ergens naast kunt zetten, nu; succes!

Hier een staldeur gemaakt voor de pony's, zelfs Liesje begon te verwilderen; van Romeo zijn we dat gewend. Is ook eenvoudiger voor dochter en mij om ze straks weer wat op te gaan pakken. Bedoeling is dat ze 's nachts ook naar binnen gaan en weer wat meer in mensenhanden komen.

Mooie dag nog allemaal; geniet van het mooie weer!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:15

Uphoeiii dat is een flinke klapper geweest. Gelukkig viel de schade redelijk mee

Fijn Ava dat je ze weer wat kan "opsluiten" en wat meer in handen kan hebben

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:26

Ava: foto is ook van heel oude tijden haha :+ En ponys worden weer tam gemaakt.
Belker: welkom en klinkt als een naar ongeluk. Hopelijk lukt het herintreden
Keet: heeft een jonge tuinier in huis }>

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:43

Ah, arme gupje!
Slecht internet, morgen komen ze kijken, vandaar dat ik jullie berichten pas later ontvang en reageer als in mosterd na de maaltijd; hahaha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:20

Welkom Belker!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:35

Welkom Belker! Slim om ff tweespan op te pakken ook voor jezelf :(:) gaat vast goedkomen :j
Gup wordt mobiel, oppassen geblazen, zoonlief heeft hier een keer tv plus meubel omgetrokken :o intensieve periode :D
Scheelt al heel wat als ze elke dag even in handen komen Ava :j
En DB braaf _/-\o_
Wat super resultaten weer Tine *\o/*

Ben vandaag naar mijn beste vriendin geweest die woont in Arnhem dus we zien elkaar niet zo vaak was erg gezellig :)
En een consult gehad van een energetisch therapeut. Wilde er eigenlijk niets van weten ben niet zo van het zweverige...maar er zijn weer stukjes op de plek gevallen en dus toch erg blij mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:31

Welkom Belker.
vroeg druk hier...werkmannen zijn deze maand bezig met werken aan een spoorwegovergang achter ons huis....Ze waren er al vroeg...maar ik was vroeger :+
Tine lekker buiten gereden,...ohhhhh je zoon word echt al lang voor Amerigo.
En Sam nog verkopen ?...lees ik dat nou,...Nee toch, die blijft toch bij jullie ?
Ava weer thuis _/-\o_ en een nieuwe pony deur, heel goed, dan komen ze lekker wat meer in handen, superfijn
vhu, drukdruk druk. ...Succes met alles vandaag. Energetisch therapeut,..zegt me niets... :o
Keet heeft rondstruinende in huis, kids zijn geweldig,...Hoop dat hij niet te veel builen en blauwe plekken krijgt..

vanavond moeten de honden ingeënt worden, we hebben altijd extra bekijks van allerlei stagiaires enzo bij de DA.....Iedereen vind husky's interessant, hahaha...Vaak teleurstellend voor hen,...want onze hussen zijn nogal racie type hoog op de poten en zonder dik plofhaar..haha..maar wel super enthousiast en heel lief natuurlijk.