[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:08

Hallo allemaal,
Mij lijkt mendurance echt geweldig om te gaan doen met mijn shetlander, heb alleen het juiste materiaal nog niet, moet nog eens een tweewieler sulky daarvoor hebben en een rijbewijs en een trailer. Ben er dus nog lang niet, ook hebben we een klein "ongeluk" gehad voor de kar en was hij dus bang van fietsers en brommers. Nu ben ik voornamelijk bezig met wandelen, maar 6,5 km gaat m echt niet worden in zijn tempo, we doen over ongeveer 8 km ongeveer 3 uur haha(was met een pauze erin, baasje vindt het ook wat te vermoeiend). Het wandelen gaat zo goed dat ik inmiddels weer achter hem loop aan de lange lijnen, maar ik kom even melden dat ik aan het meelezen ben, misschien ga ik ooit ook met mendurance bezig. Maar dan moet ik eerst Alex maar weer voor de kar durven zetten en daar zijn we nog niet aan toe.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:29

Wat leuk Fennadev! Welkom en lees en klets gezellig mee!
Komt vast allemaal vanzelf.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:49

Ja, we zijn beide nog jong en heel erg naar elkaar toegegroeid de afgelopen 2 jaar, maar ik moet eerst maar eens hem weer voor onze boerenkar (wel shetlander maat) zetten en mijn rijbewijs halen en werk vinden. Ik heb mijn theorie al wel binnen. Noem mij trouwens maar gewoon Fenna hoor ; )
Ik mis Alex op het moment wel een beetje, bijna einde van mijn vakantie. We gaan woensdag rijden en zijn donderdag weer thuis. Ga waarschijnlijk vrijdag of zaterdag weer wandelen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:24

Nou ik had weer een fijne actie gisteravond. Ik heb mijn langboom krom gereden omdat ik op een grote kei ben geklapt. Die was verstopt onder gras en mos, ik zag dit te laat en knalde er vol op. De pony's hadden godzijdank niets, de wagen heeft de klap gehad. Maar de pony's natuurlijk indirect ook op de borst, hopen dat het nu ook nog goed is met ze. De wagen is verzekerd en ik mag hem tot een bepaald bedrag direct laten maken. We hebben ook twijfels over de draaikrans, daarom gaat de hele wagen donderdag naar Nijkerk. De week daarop kunnen we hem weer ophalen als we op weg gaan naar Diever waar we een weekje gaan bos mennen.

Het is de eerste keer dat het fout is gegaan maar ik schrok wel zeg. Ik voelde me zo schuldig naar de pony's toe. Ik ging de hoek om en klabammes toen stond ik stil.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 13:17

He verdorie Barney was het je nieuwe wagen? Gelukkig is alles verder goed!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:47

He wat vervelend zeg. Je ziet wel, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Hopelijk valt de schade mee.

@Napie: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:13

Nee de vierwieler gelukkig want die kan meer hebben dan de tweewieler.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:33

Balen Barney! Je niet schuldig voelen hoor, kon jij ook niets aan doen.

Hoe/wat is jou koets verzekerd? Kan je daar meer over vertellen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:08

Hoi Fenna leuk dat je je meldt en zonder plannen en dromen wordt het nooit wat dus vooral doordromen :j +:)+

Jeetje Barney wat een schrik :oo maar goed dat je niet van de wagen bent gekukeld. Kennisje van mij heeft zoiets ooit gehad met een greppel en die viel dus van de wagen af. Gelukkig bij haar bleef haar span staan (ene helft in greppel, ander zo'n beetje half) en had ze groom die wel bleef staan maar je moet er niet aan denken wat er mis kan gaan.
Dus dat doen we maar niet :P
Wel super dat je een verzekering hebt hiervoor!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:51

Ik heb een rijtuigen verzekering bij Hippo International. Kost rond de 80 euro per jaar. Hij is verzekerd tegen schade en diefstal. Eigen risico is 136 euro. Ze deden totaal niet moeilijk. Hij mag tot 750 euro gemaakt worden en zou het daarboven komen dan moet er even een expert langs.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:22

Barney1978 schreef:
Ik heb een rijtuigen verzekering bij Hippo International. Kost rond de 80 euro per jaar. Hij is verzekerd tegen schade en diefstal. Eigen risico is 136 euro. Ze deden totaal niet moeilijk. Hij mag tot 750 euro gemaakt worden en zou het daarboven komen dan moet er even een expert langs.

Top zeg, dat ga ik ook zeker doen dan. Dank je wel!!!

Ik heb nieuwe koets op 't oog, gister proefgereden en ik ben nog steeds heel enthousiast! Nu eens kijken waar ik 't geld verschil van mijn spaargeld en de prijs koets vandaan haal XD

Maja geen tweewieler dus dat is wel vervelend, dan mag ik met mendurance niet zonder groom op de koets starten. En met 2 personen word het weer een beetje zwaar.......

Zit er een minimale leeftijd aan de groom? Kan ik ook een 10 jarig meisje bijwijze laten groomen? Die wegen niet zoveel :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:25

Er zit geloof ik wel een leeftijdsgrens aan je groom, ik heb me er nooit in verdiept omdat mijn man groom is.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:45

@Barney, oef dat kan ons allemaal gebeuren. Fijn dat jullie er allemaal ongedeerd vanaf gekomen zijn, en dat je verzekerd ben. Ga me ook eens verdiepen in zo'n verzekering.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 06:24

De groom moet 14 jaar zijn mits de menner 18 jaar of ouder is. Als de menner onder de 18 is dan moet de groom 18+ zijn

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 06:50

Gisteravond de clinic van IJsbrand Chardon gehad. Ik heb Maaike nu ook mogen ontmoeten, hartstikke gezellig.

We kregen eerst een korte presentatie over parcoursen en de nieuwe regels die er zijn. Daarna gingen we de bak in voor het parcours en kregen we goede uitleg over hoe je het kon lopen, route bepalen etc etc. Daarna mocht je verder zelf verkennen en vragen stellen.

Barney deed dit voor de tweede keer in zijn eentje. Ik vond het best spannend. Tijdens het inrijden voor de zekerheid getest of ik met spareriem door het bit ging starten. Besloten dit wel te doen omdat hij dan rustiger te sturen is.

Hij vond het geloof ik erg leuk met inrijden. Kleine race monstertje hihi.

Daarna was het mijn beurt, super spannend. De start ging goed, bij nr drie gelukkig net niet het bordje geraakt waar ik langs ging. Bij hindernis zeven hadden we een kleine hapering, Barney kan heftig reageren als ik de hulp niet goed geef. Maar dat was snel opgelost en hop daar gingen we verder.

Bij hindernis 10,11,12 stond 12 compleet in de schuine zijde bij de hoek. Voorzichtig zijn want het was opbouwen tussen wand en Hindernis. Tussen 14 en 15 kon je goed gas geven en vanuit 15 ben ik vol in galop door de versmalde 16 gegaan. Bij 18 voorzichtiger anders zou je hem er nog af kunnen tikken.

Ik reed 204 seconden en dus met 1 seconde binnen de tijd. Zonder ballen dus de twee winstpunten waren een feit. Chardon vond dat ik goed zweep gebruik had en precies aan de juiste zijde bijtikte. Hij vond het een hele leuke pony en ik moest veel plezier met hem blijven maken want hij deed het goed.

Ik vond het super leuk. Natuurlijk heb ik ook weer gemerkt waar de leerpunten zitten mbt het goed aansturen van Barney.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:05

Wat leuk zeg, klinkt echt als heel erg leerzaam.
Had je die clinic gewonnen of kon je je daar voor opgeven?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:19

Wat ontzettend leuk Barney!!!!! Gaaf van ijsbrand ook! Is er foto/film materiaal van?

Ik ben wel jaloers wat jij allemaal doet met die topponys hoor :D!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:38

Clinic was echt helemaal super. Inclusief rondleiding en uitleg over van alles van paard, tuig t/m management. Je kon alle vragen stellen die je wilde echt top.
Was erg leuk om Tijnie en nog een aantal andere mensen te ontmoeten. Zelf zat ik bij supergave tuiger achterop de wagen =:)

Ik vond de opzet zeer geslaagd. Een wedstrijd met uitleg vooraf en commentaar achteraf. Soms kregen mensen nog tips om iets echt heel anders te rijden, mochten ze dan ook nog even uitproberen. Was voor zowel de menners als toeschouwers heel leerzaam. En allemaal vanuit een super positieve laagdrempelige houding. Ik bedoel... 't is wel de x-voudig Wereld- Europees- en Nederlands kampioen die daar in de ring staat :) Wat een bevlogenheid aan de ene kant en plezier met de paarden aan de andere kant straalt die familie uit. Erg leuk.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:21

Klinkt heel gaaf!!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:21

Leuk zeg volgens mij zijn er vaak veel dingen te doen wat ik helemaal niet weet of veel telaat

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:27

Keona, het was een clinic voor District West. Daar mogen wij toch niet aan meedoen ;) . Maar idd, de familie Chardon is wel heel toegankelijk. Heb laatst een interview met Bram (zoon van) gehad via de telefoon en hij weet absoluut hoe hij dingen duidelijk kan uitleggen. Ik kon het makkelijk bijschrijven :list: :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:04

Is ook slimme jongen, heeft atheneum geloof ik gedaan en studeert nu 't een of 't ander. Ze zijn niet op hun mondje gevallen in ieder geval. Die meiden van hun ook niet.

In Zuid heb je toch wel eens dingen met Gerard Leijten? Is toch ook wel een behoorlijk fenomeen :j

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:26

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:53

Gaaf zeg! Ziet er uit als een heerlijke dag! :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:29

leuk leuk leuk! Wat een stoere pony toch :D