[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:39

Tallechie: wat vreemd van de organisatie. Wij overleggen altijd met de manegevereniging als de starttijden in de buurt komen van de voertijden van de manegepaarden. Dan lassen we een pauze in, want zou jammer zijn als proeven daardoor worden verstoord.
Kan me voorstellen dat je paard daar op reageerde (welk paard zou dat niet doen??)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 06:29

@bicci lekker brede lamoen, kan hij nog sneller draaien in het parcours
@ollie en maisie succes!

Hier nog steeds een hoestend paard {:)-: jammer, want ze liep zo fijn. Als ik haar nu vraag na te geven, begint ze meteen te hoesten. Arme Janouk. :(:) indoormarathon van 6 januari afgezegd, want daar krijg ik haar niet meer fit voor.

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 08:49

@ Tine nieuwe cd gekocht. Ik vind 1 liedje van haar wel leuk, 2 ook nog wel, maar daarna ben ik haar gauw zat. Gelukkig dat smaken verschillen!
@ Tallechie 15 kilo afgevallen, wow, hoe heb je dat gedaan? Ik begin in het nieuwe jaar met een eiwit dieet, zoiets als Ollie gedaan heeft. Er moet 12 kilo vanaf. Mijn schoonzusje is super afgevallen met dat dieet.
@ Maisie hoop voor je dat je vandaag meer puf hebt, komt door het weer en die gekke dagen denk ik. Ik was gister ook heel moe en slaap ook super veel.
@ Bicci mooie lamoenen!
@ Janouk wat balen dat ze nog hoest. Rustige arbeid is wel goed want dan hoest ze het los, en anders blijft het er maar in zitten.

Gisteren buitenrit gemaakt op bijrijdpaard. Was een heftige buitenrit, we moeten stukje langs de weg en iedereen was natuurlijk in zijn tuin bezig, dus allerlei enge dingen zoals jongens die een karretje volladen met takken en een man met een bladblazer, etc. In het bos was het super druk met andere paarden, maar in het bos ging hij wel weer lekker ontspannen. Op de terugweg werden we achtervolgd door een schimmeltje en dat vond hij op den duur niet leuk meer, dus die hebben we erlangs gelaten, en ze waren met carbid aan het schieten, daar schrokken ze soms van, maar ik ook! Gelukkig heelhuids thuisgekomen en ik heb me eigenlijk de hele rit veilig gevoeld terwijl ik hem nog niet heel lang rijd. In het nieuwe jaar ga ik hem ook meenemen naar de verenigingsles. En wie weet starten ohz?
Straks naar stal met de mannen mee met hun 2span Friezen, dan rijden we naar een kennis van ze die 2 ponies heeft en dat stelletje zetten we dan samen in vierspan. Die kennis is topmenner, dus ben benieuwd, die man kan echt super rondsturen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:00

Mogge,

@Janouk, een dikke knuffel voor Janouk en hopelijk is hij snel weer opgeknapt :(:)
@Tallechie, goed zeg 15 kili +:)+ , hier de afgelopen maand 'de leidsels wat laten vieren'.. ben wel wat aangekomen (zit hier in de vakantiemodus :o ) dus dat moet er in januari weer af ~~}> , jammer van je wedstrijd.
@Maisie, thanks, ik dacht al zoiets maar wist het niet zeker :+ :o?

Nou ik ga zo mijn geschreven kur filmen om er dan later de muziek onder te zetten. Ik vind het nog best lastig daar Brutus best wel 'vlak en snel' loopt... tsja en wat wordt dan je muziekkeuze? :):) . Ook moeten we 15 onderdelen in 4.30-5.00 minuten zien te proppen en dat terwijl een gewone proef al 8 minuten duurt. En mijn stapgedeelte duurt met een kleine pony ook wat langer :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:52

Goedemorgen

Hier weer een prutnacht achter de rug. Was om 2 uur nog wakker. Zo eerst Rembrand iets doen, die is er gister bij ingeschoten en dan kijken of ik nog puf heb voor de andere 2. Daarna naar de dierentuin.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:05

@Lanouska: wat gaaf, hoe ging het?

@Bicci: lekker ritje gemaakt!

@Tallechie: wat goed, 15 kilo! Die mogen er hier ook af, nou ja, iets minder ben ik al meer dan tevreden.

@Frensie: fijn dat er zoveel vertrouwen is :j . Wat ga je precies doen? Ik vind Cambridge (eigenlijk alle dieten, een beetje eng, maar wil eerst die kilo's eens kwijt zijn, als motivatie en daar lijkt het wel heel goed bij te helpen), dus... wss begin ik in januari ook...

@Ollie: wat ik erg gaaf vind is muziek van David Garret.

@Tine: hier ook brak, gisteren flink gewandeld (we hebben trouwens een hondje op proef) en wezen zwemmen.
Ook nog heerlijk gemend, trouwens, ben zo blij met mijn bak *\o/* . Helaas is het weer vandaag een stuk minder, misschien dat ik O. nog ohz gereden krijg.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:10

goedemorgen

@ avaluna ik zou eerst alleen maar hangen maar hij was zo braaf dat het zitten ook wel moest lukken.. en dat ging ook heel goed.. wel heel gespannen maar vandaag weer herhalen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:16

Goedemorgen.... kan nog net :+
Hier nog steeds vreselijk brak helaas... kon gisteren ouderwets de trap vrijwel niet op -O-
Zou gisteren endurance training hebben maar dat was dus niet haalbaar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:07

VHU beterschap, hopelijk ben je snel weer je zelf
lanouska super hoor. Fijn dat hij zo braaf is

Ik doe er verder niets aan, ja meer bewegen, letten op eten, maar verder gaat het momenteel van zelf. Denk ook omdat ik nu behoorlijk wat aan mijn hoofd heb maar niks in huis haal. Ben normaal een emotie eter, maar als er niks is kun je ook niks eten. Dat werkt bij mij ook goed. Ik wil er nog wel wat van af. Probeer het eerst zelf nog, wil dat niet, ga ik kijken hoe ik het dan kan doen

vanmiddag even naar stal. Vriendin gaat mee, heeft een hele tijd terug ook op veale gereden, misschien dat zij hem tijdelijk wil leasen, dan kan hij gewoon eerst blijven, maar eerst maar even zien. Wil zelf eigenlijk er ook wel weer een keer op. Even zien hoe mijn arm is vanmiddag. En wil de pony's nog even doen.

Straks nog boodschappen doen, supermarkt is van 13 tot 18 open, dan hoef ik morgen niet nog een keer

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:17

@Janouk: heel veel beterschap voor HRB :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 14:18

*\o/* Goedemiddag Allemaal *\o/*

Hier redenen genoeg om heeeeel vrolijk te zijn :+ Eentje ervan is dat Mick inmiddels is verhuisd en dat dit supergoed is gegaan. Afgelopen vrijdag heb ik al fijn het bos (dat op 600 meter vanaf zijn staldeur ligt nu) onveilig gemaakt. Ge-wel-dig gevoel om op je paardje door de modder, door de plassen en de prachtige natuur te rijden en te genieten! En gisteren hebben we hem voor de kar gezet en hebben we een mega rit gemaakt door en langs het bosgebied, het was flink werken voor hem, ik denk dat hij op deze manier met een paar weekjes weer tip top in conditie is ;-)

Morgen Oud&Nieuw, gaan jullie allemaal nog oliebollen bakken?

Wens jullie allemaal alvast een hele mooie en vooral veilige jaarwisseling en álle goeds voor 2013 !!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:13

Goedemiddag..

@ smick mick nieuwe stal... Lekker he gewoon lol met je knol en het bos onveilig maken.

Hier vandaag de eerste meters gemaakt op de rug van cupido *\%/* . Morgen weer verder.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 15:14

hey Lanous, mega ruig de eerste meters op jouw Cupido zeg! Was hij braaf???

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:35

@ smick.. pony van me moeder.. staat al voor de kar dus rem en stuur zitten er al op.. ondanks dat het een beetje een rilreet is was hij heel braaf.. zouden gister alleen maar hangen maar toen al gezeten. zouden dat vandaag herhalen maar hij was zo braaf dus ook stukje door stal gestapt... zonder zadel dus morgen zadel en hoofstel er op en kijken of we een rondje door stal om boxen heen kunnen maken

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 15:36

@ Lanous: geweldig zeg, dat gaat rap zo :D Hoe gaat het met het been van je moeder? (was toch jouw moeder die van de zomer/najaar ongelukkige val had gemaakt???)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:50

Ja was moeders.. geen last meer van.... Gaat inderdaad rap.. hadden wij ook niet verwacht

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:07

@ Lanouska leuk eerste meters op Cupido gemaakt!
@ VHU sterkte!
@ Smikkel Mick verhuisd en al lekker in het bos gereden!
@ Avaluna leuk een hondje op proef! Wat voor hond is het?
@ Tine veel plezier bij de dierentuin!

Hier superrit gemaakt met gelegenheidsvierspan! Ging helemaal top.
De twee friezen van stal
Afbeelding

En het vierspan
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:47

Geweldig vierspan, wat leuk Frensie :j
Lanouska aan de slag met Cupido 8-)
En Smickey super blij met nieuwe stal, erg braaf van Mick trouwens dat je daar zo weg kunt rijden zeg zonder gedoetjes +:)+
Janouk aan de snotter.....zijn mindere zaken :(:)

Hier vanmiddag heerlijk gerommeld met poown en beetje met peerd. Doet een mens goed :) Blondie ge-freestyled zodat ze de verhoudingen duidelijk had :+ daarna aan lange lijnen en dat doet ze echt al super maar eens een sleep constructie gaan maken want daar zijn we nu onderhand aan toe *\o/* Daarna Bente nog gelongeerd. En beide dames grondig gepoetst *D

Toen valeriaan gegeven (goed verstopt in de senior priores), van die kruiden dus, ter voorbereiding op morgen. Ze staan in een woonwijk en vlakbij een Chinees waar giga geknald wordt dus wil ze beetje helpen. Moet trouwens zeggen dat ze zich er tot nu toe niets van aantrekken maar goed na een uurtje stonden ze te soezelen op stal :Z dus dat spul werkt wel. Dacht misschien nog iets voor jou om te proberen Frensie, is totaal onschuldig. Geef ze morgenmiddag en avond ook nog wat, slapen de dames lekker door :+

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:57

:wave: kruipt onder de steen vandaan!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 17:00

@Frensie: dat is een hoop PK's voor de wagen, ziet er stoer uit zeg!
@VHU: super dat het zo goed gaat met poown en peerd *\o/* En heel verstandig om beetje te kalmeren met dat geknal morgen, vind het altijd zo zielig voor alle beestjes, onze kater kruipt dan ook overal over de vloer en pist van angst... kijk er niet naar uit :n We lagen met onze eerste buitenrit wel bijna plat op straat toen Mick opeens erg moest schrikken van een verkeersbordje := Malloot, maar goed, lekker blijven zitten, lange teugeltjes, een kalmerend woordje en hij is weer het mannetje. Moet ik niet de teugels oppakken op zo'n moment, want dan heb je soort van hiphop dansje ;-)
@Ava: hoe gaat het met Proef-Woef??? :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 17:02

@Mel: :wave: Heeejj, had je net gemist! Alles goed? Gave foto op fB van jullie rit in winterbos

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:07

hooi smick :) ja hoor en daar?? thx :) ze is zo lief he! en dankzij tip van vhu (een B stangetje) loopt ze heerlijk :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:46

Wat een regen weer -O-

Crazymel: heeft paard lekker aan het lopen op ander bit
Smickey: heeft paard verhuisd. Klinkt goed, zo bij het bos
VHU: lekker bezig geweest en al aan het voorbereiden voor het geknal van morgen. Verstandig.
Janouk: wat een ellende dat het snotteren niet beter gaat.
Lanouska: super stoer en wat een braaf paard. FOTO"SSSSS
Frensie: op pad geweest met vierspan.
Avaluna: leuk hond op proef
Tallechie: wat goed zeg, 15 kg al eraf. Ik ben de laatste dagen weer de kilo's aangekomen die ik er met moeite af had gewerkt.

Vanmorgen onverwacht met zoonlief een buitenrit van ruim half uur gemaakt. Ineens wilde hij toch weer wel rijden. We hadden geluk. Net thuis, toen het heel hard begon te regenen. Thabor heeft vrij gekregen.

De dierentuin was erg leuk. Was expositie met lego-dieren. Erg mooi. Net nog bezig geweest in de wei. Ik heb uitgemest, manlief heeft de kruiwagens geleegd voor me (kom niet door de blubber heen) en hij heeft ook een aantal wilgen geknot. Paarden helemaal blij met alle takken.

Het is hier gelukkig nog steeds erg rustig met knallen. Wel carbitbussen, maar die zijn ver weg. Verder weinig gelukkig. Ze blijven vannacht ook nog gewoon buiten. Morgen maar wel op stal. Wil morgenochtend nog met de paarden trainen, maar zal weer naar binnenbak moeten. Buitenbak begon na 2 dagen droog weer eindelijk weer beetje bruikbaar te worden, maar ja, nu gaat het weer heel hard met vullen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:40

haai mel,
alles goed aan die kant van breda?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:56

jeb aan die kant ook :P