[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:07

leuk om wedstrijd verslag te lezen tallachie jammer van de waterbak denk dat er ook weinig anders op zit dan oefenen oefenen en oefenen. Ik snap zo n paard ook wel om ergens in te gaan waarvan je van te voren niet weet hoe diep etc is toch niet echt veilig gevoel. Hoop dat er binnenkort wer leuke foto sop staan :D

Hier is het droog mar met af en toe een buitje als ik de ochtend omschrijf, iig beter dan stortbui dus we hopen dat het daarbij blijft. Zow ik ga me huisje eens opruimen. Heeft iemad idee wat voor maat tuig ik nodig zal heben voor Blue (welsh 1.20 vrij slank) ik dacht zelf shet, haar halster is ook maat shet.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:19

@tallechie, dan heb je dat met de waterbak toch netjes opgelost, zaterdag gewoon weer proberen in zuidlaarderveen.
Tip: De hindernissen in zuidlaarderveen zijn niet heel ruim, ik zou gaan proberen om mooie lange lijnen te gaan rijden, kun je mooi in een wat hoger tempo rijden.
En als hij de waterbak daar ook niet in wil, wil ik best na afloop het nog even lopend proberen met mijn muis voorop.
en die groom van je wordt dus niks?? wel jammer.

Poeh, ik zou vanmiddag buitenrijden met een meisje van stal, is 8 en vind het prachtig om achterop te staan. De regen maakte haar niet uit, ze had zich er enorm op verheugd, dus maar regenpak een en gaan met die banaan.

@bianca, mooie hond gemaakt hoor. Kom je ook kijken in Zuidlaarderveen?
@tine, wat raar dat ze je niet willen verzetten in Assen

en dan ben ik ook nog een mooie halfinger op de foto tegengekomen, volgens mij van Janouk. Mooie pony hoor. Mijn ouders hebben ook een haflinger voor de wagen. Echt mega mooie pony's.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:24

@bettepet
Bedankt.
Ik heb haar op kleur gekozen :o ik vond haar zo mooi. Verder wist ik niets van Haflingers. HAHA had ik dat maar eerder geweten. We noemen haar soms Her Royal Badness, maar ze is ongelooflijk grappig.
Hier haar filmpje; je kan ook zien hoe hoog ze kan steigeren
http://www.youtube.com/watch?v=HrINxtTfYd8

het filmpje is van 2007. Inmiddels zijn we 4 jaar verder; en zit ze heel wat strakker in haar velletje. Eigenlijk tijd voor een nieuw filmpje.

bettepet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:29

@Janouk, mooi filmpje. Mijn ouders hun haflinger is inmiddels 18 geloof ik. In het begin dat hij voor de wagen liep, was het voor hem onmogelijk om stil te staan met aanspannen, dan moest je echt met 3 man aanspannen 1 er voor en 2 er naast en dan snel spul vast en weg. Nu hij ouder wordt is dat gelukkig over. Ik heb er ook L2 dressuur mee gereden, mijn zusje is er Z springen mee geweest en mijn moeder Z dressuur. Voor de wagen wordt hij alleen recreatief gereden en ook doet hij nog voltige. Een echt veelzijdig dier dus.
Ik vind ze prachtig. Wie weet als we ooit een huis met eigen grond hebben, dat er dan voor mij nog eens een haflinger komt om te mennen. Voorlopig houdt ik het mooi bij mijn kleine muis Oot. 1.06m en kan ik me heerlijk zelf mee redden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:35

wow Z springen. Dat hoor je niet veel bij Haflingers. In de dressuur kunnen ze goed meekomen, maar springen boven de L, hoor je weinig.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:46

Bettepet er werd ook gezegd dat Veale een dom paard is, want normaal gaan de paarden staan kijken in de waterbak, maar veale heeft gewoon zijn hoofd in de lucht en ziet het water helemaal niet. Daarom snapt ook niemand waarom hij er niet in gaat.
Maar in zuidlaarderveen gaan we het gewoon weer proberen en als het niet lukt gaan we achter jou aan. Is afgesproken,

Nee groom wordt niks, als ik wedstrijd heb wil ik gewoon dat ze op tijd zijn of in ieder geval bellen als ze later zijn

ik probeer ook lange lijnen op te zoeken, maar soms verkijk ik me er nog op.

Ik kan vanaf woensdag 3 dagen in de week 'werken'. Ik ga op maandag, woensdag en donderdag stage lopen. Daan gaat op maandag en woensdag naar de creche. Donderdag is mijn vriend thuis of mijn ouders dus op vrijdag gaat hij er af.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:48

@ tallechie, afgesproken.
Super dat je 3 dagen kunt werken. Krijg je dat dan ook uitbetaald?
Scheelt dan wel weer mooi 1 dag op de creche.
Hoop dat het nog wel weer opdroogt voor zaterdag, anders wordt het ploeteren

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:49

Tallechie heeft een super samenvatting gemaakt en een mooi wedstrijdverslag. Fijn voor jezelf om te weten dat je goed bezig bent met de waterbak.
Janouk heeft een heel leuk filmpje gepost.
Bettepet wil later misschien ook een haflinger.

Vanochtend was Gwin d'r mokbeen weer erg dik en ze had er zichtbaar veel last van. Dierenarts is langsgeweest en zij denkt dat de kreupelheid echt komt door de mok en het dikke been. We hebben nu gaasjes met antibioticazalf op de plekken gedaan er daar overheen een verband. Dit mag niet nat worden en ook hier regent het, dus ze staat noodgedwongen binnen. Zodra het droog is kan ze naar buiten, we hebben een stukje op de stenen afgezet zodat ze niet in de blub hoeft. Ook moet ik elke dag antibiotica spuiten en ze heeft een vochtafdrijvend middel gehad. We gaan hier net zolang mee door tot het voorbij is, kan een weekje duren, kan 4 weken duren... zucht...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:49

jaja wel 120 euro BRUTO per maand :-)

1 dag scheelt 280 euro per maand :-)

Dan hoef ik er waarschijnlijk niet bij te werken.

Veale trekt wel door, daar ben ik niet bang voor, als het maar niet te glad wordt.
Hoe zwaarder hoe beter voor veale, is hij beter te sturen:-)

Welke hindernis is de waterbak? Is dat al bekend? En waar komen de startlijsten te staan?

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:50

Weet iemand van jullie waar je betaalbare bling bling frontriemen kunt bestellen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:55

Gisteren hadden we trouwens bbq op stal. Was er om 2130 weer en toen gelijk op bed gegaan. Wordt ik om 23 uur gebeld door staleigenaar. Schrok me rot. Was Alwyn uit de stal ontsnapt, hoe hij het gedaan heeft weten we nog niet, maar hij kon hem niet vinden. Alle hekken waren dicht dus hij kon de straat niet op, maar met roepen kwam hij niet. Dus ik ben er heen geweest, maar konden hem niet vinden. Het was te donker en te nat om echt achter op het land te gaan kijken en als alwyn gras heeft is het wel prima dus besloten om het zo te laten. Vanochtend is staleigenaar en vrouw weer gaan zoeken, was meneer in de binnenbak gaan staan :-) en heeft daar ook gelegen, dat konden ze zien.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:57

Ukie

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:10

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:26

Mooie samenvatting van Tallechie en mooi wedstrijd verslag.
@ Tallechie: jeetje dat is schrikken zeg met Alwyn. Even over vrijdag. Ik wil heel graag met je mee verkennen, maar ik weet niet hoe laat dat is. Kreeg net te horen op zwemles dat zoon vrijdag om 1600 uur diploma mag zwemmen, dus dat gaat even voor. Maar misschien past het toch nog wel, geen idee hoe laat je gaat verkennen tenslotte
@ Frensie: hopelijk snel verbetering

Vanmorgen les gehad met Amerigo in binnenbak, hij had het maar zwaar met de bodem. Maar uiteindelijk ging het wel fijn, helaas niet zo fijn als thuis. Daarna heeft zoon zijn allereerste priveles gehad. Ging erg goed. Heb weer veel dingen geleerd, waarmee ik zoon kan helpen. En zadeltje is nog goed. Zoon zit te ver naar achteren, dat wordt op een groter zadel waarschijnlijk niet beter, dus gewoon oefenen op goed naar voren zitten.

Nou, ik ga met Rembrand nu maar diepzeeduiken in de bak. De wei is echt onverantwoord en heb geen zin om weer naar de binnenbak te gaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:29

tine ik weet niet vanaf hoe laat verkennen is, maar kan ook wel 's avonds. Dan vraag ik even iemand anders als die veale wil vlechten.
Zodra ik weet vanaf hoelaat het kan hoor je het wel. Vanaf hoe laat zou je dan kunnen?

Fijn dat pony goed ging, is natuurlijk ook andere bodem. veale loopt buiten in de bak ook beter dan binnen. Binnen is toch wat muller vaak. Fijn dat je het met dit zadel kan blijven doen. Vond P het ook leuk dat hij 'echt' les kreeg.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:36

Ik leef nog hoor! Maar ik kan het niet bijbenen en ben verschrikkelijk druk! Vandaar.. Dus ik kruip weer onder mn meelees-steentje ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:48

Ben ik nog even. Zoon wil eerst lunchen, dus Rembrand moet nog maar even wachten. Kan ie nog een beetje drogen.

Zoon vond de les helemaal geweldig.

Ik weet niet hoe lang dat diplomazwemmen duurt, zal het woensdag (dan heeft hij ook les) even vragen, dan laat ik het je weten. Maar je hoeft je planning niet naar mij aan te passen hoor. Ik probeer erbij te zijn, en anders moet ik nog maar bij een andere keer mee.

Ben nog nooit in Assen geweest, dus weet neit of het vorig jaar ook raar ging. Maar ze hebben de tijden aangepast. Ik moet met pony nu om 10.10 en 10.25 en met paard om 12.55 en 13.10. Dat moet wel lukken. Ben erg blij. Nu maar hopen dat het terrein te doen is. Want er is hier echt vreselijk veel water (10 mm) gevallen afgelopen nacht. Amerigo is weer een ijzer kwijt en smid is op vakantie. Het is achter dus misschien laat ik het ook maar zo. Ik weet het even niet. Zal straks met man even overleggen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:51

Mijn vader kan ook niet veel eerder als 5 uur komen, ik denk dat het eerder richting 1830 gaat.
Dan vind ik het te laat om te vlechten, dus ik doe het of 's middags of 's ochtends vroeg.
Maar moeder van staleigenaar wil ook wel vlechten hoor. Vind ze geen probleem.

Ben ook benieuwd hoe het terrein is, ben er nog nooit geweest.
Ik zorg dan dat ik rond half 10 er ben. Ik houd de startlijsten wel even in de gaten. Ik weet ook niet als Daan mee moet.

vervelend van het ijzer

* moet wat nuttigs gaan doen, maar heb geen zin *

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:05

@ tine anders het 2de achterijzer eraf halen dan staat hij iig nie ongelijk?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:06

Ik zou iid ook het andere achterijzer eraf halen. Moet je met die starten? (die t ijzer kwijt is)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:37

Stef ze start met beide. Dus met paard en pony.

Tine je kan van 15 tot 1930 verkennen. Denk dus dat wij daar om 17 uur zijn. Meestal zijn we 2,5 uur aan het verkennen incl wegtraject. Maar zal het nog even navragen. Als jij bijv 1730 red kunnen we daar wel rekening mee houden. Want hier is het wegtraject tussen de hindernissen als ik het goed zie

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:46

Ik leef ook nog.

Ik heb niet de moed gehad om de 61 pagina's die ik achter liep bij te lezen dus even een ego post:

De pony's zijn 2 weken mee geweest naar hun toekomstige thuis. Ik ben er ook een paar keer met de koets gaan rijden waaronder een "tochtje" van 28 km. +-4,5u onderweg geweest; hoezo op het gemakje :-). Toch een serieuze prestatie voor Petra (weinig conditie, te dik en eigenlijk nog maar weinig km voor de wagen). 2 keer de routebordjes gemist (was bewegwijzerde route). De eerste keer per toeval teruggevonden en de 2de keer maar gewoon de weg naar huis gevraagd aan een toevallige voorbijganger.

2 dagen later opnieuw een rondje van 11km gedaan en geen last ondervonden van de langere tocht. Ze was zelfs wakkerder dan normaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:49

Ik ben weer enigszins bij gelezen, red het echt niet om te reageren :o , dus dames; zoek er eentje uit:
:D _/-\o_ :(:) *\o/* <3 8-) :') :brr:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:52

Babs fijn dat je nog leeft :-) Fijn dat het mennen goed gaat.
Avaluna :-)

Werd net door de creche gebeld dat Daan niet stil te krijgen was en hij al 1,5 uur aan het huilen was. Dus ben heen gereden, pak hem op mijn schoot en hij valt in slaap :-)

Hij had geen koorts, maar vond hem wel warm en hij was wat bleek. Als hij wakker wordt krijgt hij de fles. Als het goed gaat haal ik hem later op en anders bellen ze

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:12

Ik post ook maar weer eens.. :D
Al heb ik niet echt wat te melden, toch leuk om alles te blijven lezen hier.
Ik ga zo maar eens even een ritje mennen met Luna maken denk ik, ik mis het... Maar dan in de bak even een paar rondjes sjeesen en kijken of het stuur er nog op zit :P