[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:42

Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten, jammer dat hij niet helemaal lekker liep en tong over het bit tine en dan nog die punten!!

Welkom lisanne :D

Buckje: mooie foto's is die deken bruin, lijkt wel paars :P

Nouvel succes vandaag :)

Gisteren naar de pony van groom wezen kijken.. het is een draver x haflinger en bijna 3 jaartjes.
Zo lief en mooi beesie :D.. Ze wilt hem ook voor de kar hebben dus helemaal gaaf!

Daarna door gereden naar van schie en ben zeer benieuwd hoe en wat het gaat worden.
Hij had het over luchtvering, verstelbare bank, onafhankelijke bomen en voor een prijs die tussen de cavalleties en de clever zit. Over de prijs kon hij nog niet veel zeggen ivm dat ze ermee bezig zijn en hij nog geproduceerd moet worden. Ben erg benieuwd. :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:16

lanoeska, gefeliciteerd!

tine, ook netjes gedaan ondanks alles!

lisanne, leuke foto's!

laura, klinkt spannend, ben benieuwd!

Ik heb het oververleefd vanmorgen! :D

Sneeuw toen ik vanmorgen om kwart voor 7 naar stal fietste... :wow:
Echt heel bizar, en het was vooral ook heel errruggg koud!

Fifi had natuurlijk weer lekker in de mest gelegen, dus waterkoker weer aan en weer zo goed mogelijk schoon gesopt...

Ze had al snel in gaten dat ik er niet voor niks zo vroeg was, ze was zich duidelijk af aan het vragen wat er nu weer zou gaan gebeuren...
Gelukkig stond ze aardig stil met vlechten en zo in de trailer!
Op het wedstrijdterrein was ze eigenlijk ook best goed rustig voor haar doen, voordeel van vroeg zijn, dan is het ook nog rustig...
Losrijden deed ze braaf, proeven vielen me voor de eerste keer heel niet tegen!
Wat veel achter elkaar zeg zo snel, zeker met 20 x 60, dan is het soms best een beetje krapjes...
Vooral als ze al wat gehaast is, dan komt alles nog eerder... :D
En dan allemaal lastige dingen met 1 hand op zo'n klein stukje, dat is nog even oefenen... 8-)
Het stilstaan ging weer moeizaam, maar dat weet ik nu eenmaal, wel heel jammer, dat kost zoveel punten...
maar goed, we blijven oefenen en wie weet komt het ooit nog eens...
Om de galop moest ik wel soort lachen, daar had ik me zo druk om gemaakt, was zo bang dat ik in vliegende vaart door die bak zou gaan met alle gevolgen van dien...
Wil ze helemaal niet aanspringen! :D
Ze heeft natuurlijk nog nooit in een proef moeten galopperen dus ze was totaal overdonderd!
In dit geval was ik er alleen maar blij mee, uiteindelijk een mooie rustige galop in beide proeven en daarna in draf ook niet eens heel slecht te rijden, dus wat dat betreft eigenlijk prima tevreden voor de eerste keer!
Ik vond het toch best heel spannend...

Ik had 169 en 173 punten, daarmee was ik 2x 2e van 4 waarvan er maar 1 winstpunt was gevallen...
dus ik ben eigenlijk best trots op ons! :j

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:20

heel goed nouvel! :D fijn dat ze jouw vertrouwen een boost geeft door de keuze niet in galop te willen ;)
en heb je fotos? >;) geen fifi-verhalen zonder fotos he! :D

hier geen sneeuw zeg, hoop het niet :=
wel een borende buurman :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:23

:D
nee geen foto's helaas, daar moet ik nog eens op zien te vinden, mijn fotograaf is nl ook mijn groom en zit dus met wedstrijden achterop... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:24

^)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:25

jammer dat jij zo ver weg woont, anders ging ik jou volgende keer vragen om foto's te maken... :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:25

Goede smiddag's,

@Tine, jammer dat Rembrandt nog niet helemaal goed loopt... maar wat voor punten had je wel niet gereden als hij 'rad' was geweest ? :oo Ergens vind ik het niet kloppen van de jury dat je met een onregelmatig paard nog zoveel punten rijdt, want naar mijn inziens moet dat in ieder onderdeel terugkomen :o . Gelukkig weet jij er goed mee om te gaan en ziet/merkt het ook zelf dat Rembrandt niet goed loopt. Maar er zijn zat mensen (ook in mijn omgeving) die gewoon jarenlang met een onregelmatig paard proefjes blijven rijden :? . Ik weet dat de jury niet op de stoel van de DA mag gaan zitten maar ik vind wel dat zij het aan moeten geven op het protocol en de menner ook nog aan moet spreken daar op. Het belang van het dier moet naar mijn inziens voorop staan :o
@Nouvel, je weet nu waar je aan moet werken en fijn dat Fifi rustig bleef in de galop. Dat geeft de burger weer moed!
@Maisie, Portugaal en Heerjansdam liggen niet bij elkaar hoor. Ik denk dat Heerjansdam voor jou iets dichterbij is.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 20-02-11 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:26

:P :))
op een doordeweeksedag is dat eventueel nog te realiseren, als je met trein bereikbaar bent :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:34

:D naaltje dat is goed! 8-)
edit: je mag in een vakantie ofzo ook best een keertje mee rijden hoor als je dat leuk vindt... ;)

ollie, ben ik wel met je eens, een jury moet in ieder geval op het protocol terug laten komen dat een paard onregelmatig loopt als hij dat signaleert en mag daar op de onderdelen dat hij het ziet ook puntenaftrek voor geven.
Ik vind trouwens toch dat er een enorm verschil in het jureren is bij het mennen, bij de ene jury rijd je zo boven de 200 punten en bij de ander krijg voor een zelfde proef bijna niks...
Sommige menjurys zitten extreem hoog als ik dan kijk hoe er gereden wordt.
Menners zijn soms ook gewoon verbaasd of boos als ze een keer geen winst rijden, omdat ze dat gewend zijn...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:40

altijd leuk :D
heb je een naam van dichtstbijzijnde station voor me of niet? kan ik vast eens kijken wat een wereldreis dat is met de ns :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:45

Naaltje schreef:
altijd leuk :D
heb je een naam van dichtstbijzijnde station voor me of niet? kan ik vast eens kijken wat een wereldreis dat is met de ns :P

Voorhout en Hillegom

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:48

joh, hillegom is maar 1,5 uur met de trein vanuit hier :D Ik wil wel een keer meeten :D :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:48

:D is goed hoor! ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:30

Nouvel ; knap gedaan van Fifi !!
Een moeilijke proef, helemaal in een 20x60 baan, maar wel een fijn gevoel dat ze het zo goed gedaan heeft vooral op de punten waar je je druk om maakte ! dat geeft toch weer vertrouwen, mooi hoor.

Ik heb in Exloo veel paarden gezien, maar echt niemand herkend, behalve Bettepet !! maar die kende ik al.
Jullie hebben mij misschien vast wel gezien,......had een warme knal gele fleece jas aan ! en een klein ventje van 4 bij me !

Straks naar een verjaardag.....

:D Waar ik dan blij van word: :Y)
Ons zoontje van 4 heeft vanmiddag voor het eerst op Missy ( shetje van ± 92cm) rondgestapt met zadeltje op,.........en vond het leuk :j ! en hij wil een andere keer, nog een keer !! *\o/* misschien gaat hij het nog leuk vinden, wie weet !!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:43

Gefeliciteerd mensen met de uitslagen van de gereden wedstrijden.
Mooie foto's ook voorbij zien komen.
Was indd weer ff gezellig je te zien Martine! En superAmerigo, knappe pony.

Exloo was koudddddd, brrr. Geen succes voor ons haha, maar we hebben we een leuke dag gehad. Dressuur ging voor 4en en 8en, maar wel wp-waardig vond iedereen behalve de jury :+ Ik had 177 en 181 en allemaal 6en op mn coupons :? Dus welke proef ze gezien hebben, niet de mijne iig want zo ging et dus niet :? Vaardigheid stond technisch, niks voor Charmer want die wordt daar hardstikke heet van. Die mag graag lange lijnen rijden, vind ie veel mooier. Uiteindelijk heb ik een foitloze, supernette ronde kunnen rijden maar was ik buiten de tijd. De tijd stond krap en ik wilde hem niet over de zeik jagen, was allang blij dat ik de rust kon bewaren voor deze keer :D Dus naja, volgende wedstrijd maar weer beter.
De andere pony had ook geen succes dus we gingen voor de verandering met lege handen naar huis.

Heb alleen Martine gezien en gesproken. Als iemand een klein vos-welshje in het roze heeft gezien, dat was ik (of de andere pony met menster).

**En nu gaat ws de meeleesmodus weer aan, ik hou jullie doordeweeks niet bij!!**

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:50

Ben ik weer even. Heb vandaag alleen nog maar geslapen, moet echt wat gaan doen nu. Spullen van de wedstrijd opruimen, stallen uitmesten, longeren. Oef.

Sommige menjury's snappen het gewoon niet. Er zijn er een paar die echt belachelijk hoge punten geven. En indd menners die geen winst rijden zijn boos. Ohz rijd je veel meer zonder winst. De nieuwere jurys punten ook veel lager, maar wel veel reeler. Krijg je ook niet dat brandhout in de hogere klasses.

Ik vond de vaardigheid erg leuk. Hou van technische parcoursen!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:00

Ja ik vond de vaardigheid ook leuk!! Hou ook wel van zulke parcoursen, maar Charmer heeft et spelletje wat door, dus denkt nog maar in 1 versnelling :P Dan is sturen in zulke krappe bochtjes soms best lastig _O-
En indd, het verschil tussen sommige juryleden is wel vrij groot. Zijn er bij waarvan je vantevoren al haast in kan schatten of je wp rijdt of niet. En dus ook die geen 8/9ens durven te punten... Achja, blijft een jurysport die dressuur...

Succes met alles wat je nog moet Martine!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:02

netjes ddat je dan voor je paard z'n rust kiest Royaltjuh! :)

ik ga m'n camera pakken en naar stal rijden :) lekker met de knollen rommelen :D
:wave:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:29

@ royaltjuh ik heb je zien rijden in de vaardigheid zag er mooi uit en de kleuren combinatie is ook erg leuk.
@ tine je dressuur heb ik helaas niet gezien (ik lag te slapen in de vrachtwagen had het even helemaal gehad) maar je vaardigheid met pony beest wel gezien zag er erg goed uit.

dan voor de rest maar even een ego post ik heb onze website bijgewerkt: http://www.mtvp.webs.com

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:19

Ik zag in Exloo ook iemand lopen met zo'n hele grote camera. Weet iemand wie dat was en waar die foto's terug te vinden zijn?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:08

Nouvel, was dus weer een fijne ervaring je beide proefjes.

Vandaag wobbe voor de laatste keer van de 3 dagen gelongeerd.
dacht doe ik wel eventjes aan een halstertje.
maar goed hij ging dus best trekken en totaal niet opletten (ja de zweetdeken die van het hek afwaaide :+ )
en op een gegeven moment dacht ik "ik moet stoppen, want dit heeft geen nut" (werd onderhand steeds geirriteerder)
dus toen heb ik hem los geklikt en even gelongeerd zonder lijn, dan maar niet zoals de osteopaat gezegd heeft.
dat had ik in het begin toch al eventjes gedaan in stap, dus wel een beetje huiswerk gedaan.
Maar wat ben ik blij :D dat hij morgen weer voor de kar mag.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:09

:):)
:):)
wij hebben gevoetbald! :D
Dids was zó stoer :D hij vond de bal beetje eng, maar wilde wel neuzen en friemelen.
En toen ben ik er eigenlijk maar op gaan zitten (zonder zadel :+ ) en erop af gaan rijden, en hem als een of andere deuzige zitten aanmoedigen, en toen deed ie 't :D
toen die ook doorkreeg dat die bal aan de kant ging voor hem was hij helemaal leuk :D

er zijn fotos, hoop dat ik ze gauw krijg :+: :):)
*wil nu ook zo'n bal*

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:12

stoere dids :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:14

het mooiste was nog wel.. we hadden in een afgezet stukje wei gevoetbald, daar is heel de winter geen paard op geweest en staat dus nog gras. Maargoed, er werd gevoetbald, niet gevreten ;)

Komen we terug bij de wei (hij was mee naar voor om nog wat VD te doen en brokjes te eten) en ik laat hem los, hij trekt een sprint, naar dat weitje :') gaat ie voor die draad staan ijsberen _O-
hij was beetje verontwaardigd dat we het terug dicht hadden gemaakt :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:20

Leuk voetballen !! wij deden vroeger bij de ponyclub een grote show bij indoor zeeland. Deden ze ook een
keer voetballen. Maar mijn pony was zo'n muts dat ze er bang van was.

Heb net een trailer hooi gehaald en daarna nog een klein rondje met robijn gedaan. Ferro staat te kuchen op
de wei. Die laat ik dus nog maar ff staan. Over 2 weken komt de DA enten als ie dan nog kucht laat ik m even kijken.

Nu lekker ovenschotel gemaakt die staat in de oven :9 Dus kan ik nu mooi even gaan douchen. Heb het nl nog
steeds koud.