[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:49

@ Tine: Ik heb het ook nog nooit gezien, en nu is het ineens al 3 weken aan de gang.
Na de rit ga ik altijd met de tuinslang over hem heen, met neutraal weer enkel zijn benen (de oksels neem ik er dan bij) en bij warm weer doe ik hem volledig. Hij kan er dan echt van genieten, en na de douche in het grootste plekje zand rollen (helaas staat hij nu op zand omdat het gras door de droogte is verdwenen)

@ Nouvel: bedankt, goed om te horen dat een bontje helpt. Doe je enkel eentje rond de binnensingel of ook door de buitensingel?

@ VHU: wat leuk dat je weer terug bent! Kan je nog even genieten van het warme weer hier en de WK sfeer in Nederland ;) Misschien ga ik zondag naar Maastricht om de wedstrijd te kijken maar ben nog niet zeker.

@ Laura: Succes bij het bekijken van het tweespantuig en marathonwagen!

@ IvysToeter: Je kan inderdaad best heel vroeg naar stal gaan, het is anders verschrikkelijk warm. Als je in het bos kan rijden, valt het wel nog mee. Ik ben gisteren met mijn ouders rond half 11 vertrokken (iemand anders zou om 9 uur hier zijn maar belde een kwartier op voorhand dat ze niet ging komen, ze was de avond ervoor te laat op stap geweest) en we zijn alleen maar in het bos geweest. Onderweg bij een manege gestopt om zelf wat te drinken en Romeo uiteraard ook. Om half 1 kwamen we terug en het viel best wel mee. Maarja, vandaag is het wel al veel warmer dan gisteren (hier toch).

Vanmorgen(4-5 uur) was mijn moeder opgestaan om alle ramen open te zetten om wat frisse lucht binnen te laten. Zhora (die buiten slaapt) hoorde dat en weet dat er op het terras een vliegenraam is. Dit vliegenraam heeft ze netjes open gedaan, is naar binnen geslopen en sprong bij mijn ouders op bed :Y) Daar legde ze zich languit neer en sliep verder <3 Tja...oude gewoontes...(bij de vorige eigenaars sliepen de honden iedere nacht bij de baasjes in bed) Mijn ouders hebben haar wel netjes weer haar mand gewezen :o

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:51

heeey hallo daar!! :D

Wat een mooie stand foto's van Fifi, Nouvel! sprookjespaard toch ook he!

Haha Laura carroussel rollen! een heus tweespan doet alles samen! :P

Sonjim wat heb jij een leuke bonte er tussen lopen! altijd gek op bonte pony's! :D

Marrianne gefeliciteerd met je rijbewijs! Ga je ook als snel voor je aanhanger erbij of niet?

Ik heb de ponies niet meer ingespannen de laatste week, moest 's ochtends vaak werken en 's middags mn andere paardje gedaan.. had er dan 's avonds geen kracht meer voor! Ga deze vakantie nog wel weer een keertje lekker op de veluwe rijden altijd genieten!
Morgen heb ik de kringkampioenschappen met mn E-pony in het M2, helaas rijd ik maar in mn eentje en ben ik dus al kringkampioen... :7 Heb altijd wel graag een paar tegenstanders. En maandag ga ik met mn manege mee op ponykamp en daar het brabantse bos onveilig maken!! Ik ga naar de Mortel, iemand die daar vlak bij woont?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:57

@ Evelinee: wanneer ga je naar de veluwe? Wij vertrekken 21 juli, over 1,5 week dus, tot 25 juli.
Dus als iemand van jullie daar toevallig is (wij overnachten in de Woody Ranch in Uddel) en jullie zien een hoop haflingers en 1 grijs/witte pony er tussen met een Dutch marathonwagentje, dan ben ik dat :Y)

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:10

Evelinee, ik heb eigenlijk echt iets met vossen, saai maar waar. Die bonte is per ongeluk op mijn pad gekomen, doordat hij dringend weg moest bij zijn vorige baasje, maar ik ben er erg blij mee. Het is een schatje net als de rest overigens.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:08

Ik weet nog niet precies wanneer ik naar de veluwe ga, tis wanneer mn vader het rustig heeft en het niet heeel warm is! maar de week dat jij er zit ben ik in Spanje dus dan zeker niet! Uddel komt me wel erg bekend voor! volgens mij heb ik daar al wel in de buurt gereden! erg mooi gebied, heel de veluwe eigenlijk :P

Nou ik vind hem inderdaad errug leuk! Ik zie steeds altijd leuke bonte pony's voorbij komen! Alleen vierspan rijden zit er voor mij niet in denk, echt te veel tijd gaat daar in zitten! alles mee sjouwen als je een keer 4-span wilt rijden, pff dan is de lol er vol mij snel af, al denk ik wel dat een heele grote kick geeft!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:14

als ik ze ooit zo ver heb kom je hier maar een keer mennen, eerst de jonkies nog beleren de komende 2 jaar. Chicko wordt volgende maand 3 en in September ga ik met hem beginnen met het beleren, dan in het voorjaar of zomer Billy en dan het jeer daarna Candy. Wieneke krijgt qua mennen rust tot volgend najaar. Het herstel gaat goed en ik mag gaan stappen aan de hand en heel langzaam opbouwen (een half jaar stappen) maar ik mag haar ook langer laten staan en dan kan ik me even richten op de jongeheren en dan Wien weer oppakken. Misschien wel stappen en in het voorjaar weer onder het zadel aan de slag met onze pleegdochter.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:17

Leuke plannen Sonjim en het gaat dus weer wat beter met Wieneke? Moest vandaag even aan haar denken toen ik even langs de pony's ging om te kijken of ze niet bruingebraden waren na dat warme weer. Onze Wien (Alwyn dus :+ ) kwam helemaal in de hitte aangegaloppeerd toen hij me aan zag komen lopen <3 het is toch zo'n aanhankelijke pony, heerlijk. De mannetjes zagen er prima uit, staan wel op een weiland waar volgens mij elk moment de brand in kan vliegen, jeetje wat is het droog, maar ze zijn wel erg rond, dus ik hoop eigenlijk dat ze de komende tijd wat af gaan vallen :o

Mijn plan is morgenochtend mega-vroeg naar stal te gaan om even met Alwyn aan de slag te gaan. Zwengetje nagemeten van de tweewieler, is bij ons 49 cm. Het lamoen is aan het begin ietsje breder, maar bij het stuk waar de voorstukken eraan kunnen worden gezet is dat dus 51 cm, maakt dus bijna niets uit. Ik kan die voorstukken wel breder zetten door te draaien (vrees dat ik dat morgen moet doen gezien de mega-buik van Alwyn :Y) ).

Oja, nog even toelichting op dat we alweer terug zijn. We konden deze zomer maximaal 10 dagen met z'n allen op vakantie want manlief moet in de zomervakantie 3x een week naar het buitenland, erg handig :( kan hij natuurlijk ook niets aan doen maar het betekent wel dat je als gezin in de zomervakantie niet echt weg kunt, helaas, helaas. Komt ook nog eens bij dat hij twee keer al in het weekend moet vertrekken.
Maar goed. Werk is werk en het is niet anders.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-07-10 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:19

SL, ik heb 'm om beide singels, want die zitten met een lusje aan elkaar vast bij mij...

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:43

Ik ben weer terug :D

De wagen en het tuig is meegekomen hoor :D..
De kar heeft alleen een hele andere kleur wat we dachten :P.. hij bleek bordeaux metallic te zijn. Als hij in de zon staat zie je hem glinsteren echt zo mooi :D.. Dus kon hem niet laten staan.
Hij is maar een half jaartje gebruikt van de ander half jaar dat ze hem hebben en dat kan je echt zien. Langboom zat gewoon nog in de verpakking hihi!
http://link.marktplaats.nl/358462455 dit is de wagen, lijkt het nou zo of zie ik echt rood hier :P

Toen we thuis aankwamen wilde ik gelijk mennen. Maar na 10 minuten uit de auto kreeg ik echt door dat het snikheet was,, door de airco verwachte ik het even niet. Ik ga savonds wel even terug en morgenochtend ook.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:54

Dames, even snel een ego postje. Ik ga morgen op vakantie! Dus rustig aan met de peerdjes en zet hem op als jullie wedstrijden hebben! :wave:

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:55

Gefeli met je mooie wagen Laura, en veel plezier op vakantie Poeltje :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:12

Dankje manon, als je zin hebt om volgende week nog is te komen laat het dan maar horen :D.. Kan je gelijk een ritje maken met riv en de nieuwe wagen :D

Veel plezier poeltje!

Evelien: succes morgen hihi.. zal wel lukken he zonder tegenstanders :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:16

Mooie wagen Laura!
Is het een Dutch? Lijkt erg op mijn wagen. Als ik de wagen op het eerste zicht bekijk zou ik inderdaad rood zeggen, maar nadat ik had gelezen dat het bordeaux metallic was, zag ik die kleur er ook wel in.

Het is buiten inderdaad enorm heet buiten, echt niet te doen! Ik heb het grootste deel van de dag in het zwembad gelegen, maar zelfs dan is het nog warm! Voel me erg suf, alsof ik elk moment kan flauwvallen. Ik ben regelmatig duizelig, zie zwart voor mijn ogen of heb barstende hoofdpijn. Pff vind het niet meer leuk...zeker niet omdat het binnen 31 graden is, moet je je voorstellen dat we in die hitte moeten slapen :oo

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:26

Het is geen dutch maar het lijkt er erg veel op.
Inderdaad dat had ik ook, maar nu ik weer kijk is hij heel anders als hoe hij in het echt is :P
Het is een van der linde wagen (die verkoopt ook dutch)

Heb je dan wel genoeg gedronken dat heb ik ook dat ik me dan helemaal zo erg voel met die hitte.
Al moet ik zeggen dat mijn pa nu ook ligt te slapen in zijn hangmat hihi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:59

Sorry, even egopost. Vandaag wedstrijd gehad, was bloedheet. Auto en trailer konden wel in schaduwstaan, losrijterrein ging ook nog wel maar de ringen....... Echt nooit meer dat ik met dit weer een wedstrijd ga starten. Tweede proef was ik echt af. Paard kon het wel goed volhouden, had het natuurlijk wel warm, maar niets geks. Had 172 en 169 punten, met bij 2e proef: moet actiever. Tja, was blij dat ik op mijn paard bleef zitten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:41

lotte, ik heb het ook snel hoor met dit weer.
hoofdpijn... maar dan heb ik niet genoeg gedronken.
vandaag viel het gelukkig mee en heb ik dus genoeg gedronken.
ik kan redelijk tegen de warmte, maar het word mij nu ook een beetje veel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:13

De rommel die kamperen heet...
Afbeelding
mooi Zweden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pffff het gaat hier gelukkig onweren ... wat een warmte!
Zit nu lekker aan de rose, had heerlijk gekookt en naar voetbal aan het kijken... kan me goed voorstellen dat een wedstrijd vandaag no cheer was...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:17

hier ook onweer en beetje regen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:36

hier al een uurtje regen na een snikhete dag.

Heb wedstrijd gehad met robijn. Dressuur 184 en 196 dus 3 wp !! Vaardigheid foutloos maar net ietsje buiten de tijd maar toch nog 1 wp. Ben er blij mee !!

@ rivaldo snel een eigen foto plaatsen van je wagen !!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:41

haay iedereen,

-ziet eruit als een heerlijk vakantie VHU
-Laura gefeli met je nieuwe stuf
-tine balen! ik heb volgende week zondag wedstrijd zie er als een berg tegenop om met die hitte overdag in de zon op voice te zitten.

zo vandaag wedstrijd met misty gehad, ik was van plan om mijn 1e rondje gewoon rustig te rijden, het was zo warm ik denk dan ga ik niet te gek doen, de bel ging zodat ik mocht starten en misty ging al flink hard uitzichzelf, ik had haar terug genomen naar een rustige galop omdat ik rustig wilde rijden, toen dacht misty dus: :evaw: ik doe helemaal niets, dus ik kreeg geen druk er meer op waardoor ik niet lekker kon sturen. 2e manche dacht ik, okeuh nu gaan we wel rijden, dus flink gaan rijden eraan en mennnn wat ging ze hard, heb toen heel fijn gereden en een supertijd neergezet dus ik was hardstikke trots op haar. daarbij ging ze voor het eerst door een waterbak met waterval waar we doorheen moesten. dit deed ze zonder enige twijfel dus mijn dag was weer helemaal goed <3

ohja, wij hebben iets nieuws, een tank met een slang en spuit, dus ik kon misty tussen de twee manches in even verkoelen en na afloop helemaal afspuiten, dat is echt super +:)+

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:45

Is goed Laura, ik pb je wel even :D

net op tijd binnen, had geen minuut later moeten wezen. Het komt nu met bakken uit de lucht! En onweer...

het is nu echt keihard aan het stormen hier :oo

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:21

Ga ik doen :).. wou het vandaag doen maar na 3 min voor de wagen kon ik rivaldo weer los koppelen.
Had gehoopt dat ik de buien voor zou zijn, maar helaas. :7 Wel lekker voor de natuur en ook voor de pony's die zo last van de stof hadden.

Tine: ik las het bij andere uit een ander forum ook dat jury leden nog opschrijven voortaan iets energieker of vlotter.,, hihi dat je er op bleef zitten is al heel wat met die hitte.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:24

@vhu: dat ziet er goed uit!!
@maisie: hier nog steeeeeeds geen regen. Ik heb maar wel de was binnen gehaald, maar als ik buienradar en weer.nl zie denk ik dat het nog weer tegen gaat vallen hier. Mooie punten!!! Dus even 4 wp mee naar huis genomen. Deed ik je niet na vandaag. :D
@marianne: lijkt me lekker om met dit weer door een waterbak te moeten gaan, ben helemaal jaloers hihi Super gedaan hoor!

Had bedacht om morgen om 5 uur op te staan, om een lekkere (koele) buitenrit te kunnen maken. Kan ik niet in slaap vallen. Dus vrees dat ik morgenochtend als wekker gaat, dit ding snel uitzet. Wel jammer, lijkt me heerlijk, hele bos voor mezelf. Daarna nog snel even pony longeren en dan weer slapen. Maar goed, maar even zien hoe het allemaal gaat lopen ook vwb het weer. Stel je voor dat we hier ook nog eens regen gaan krijgen. }>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:25

[quote="L_Rivaldo"]Ga ik doen :).. wou het vandaag doen maar na 3 min voor de wagen kon ik rivaldo weer los koppelen.
Had gehoopt dat ik de buien voor zou zijn, maar helaas. :7 Wel lekker voor de natuur en ook voor de pony's die zo last van de stof hadden.

Tine: ik las het bij andere uit een ander forum ook dat jury leden nog opschrijven voortaan iets energieker of vlotter.,, hihi dat je er op bleef zitten is al heel wat met die hitte.[/quote]

Tja, je zou toch denken dat ze wel begrijpen dat er met dit weer minder uit te halen is. Dus wat dat betreft heb ik nog niet zo slecht gereden. Uitslagen staan er ook al op, ben in middenmoot geeindigd. Hopelijk volgende keer beter.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:30

Ik wou net posten dat het onweer hier nog niet is, maar ik moet mijn post aanpassen... Het is zonet hier aangekomen.
Het regent nog niet, maar ik hoop dat dat niet lang meer gaat duren.

edit: het is zonet ook beginnen regenen :Y)