[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:44

Prachtig Ava!
Hier nog kapot moe van een weekend smw maar we waren mooi wel derde! (dat ik tevreden ben ofzo hoor maar goed dat zal wel nooit komen hahaha)
En gister nog een domme actie van mijn jonkie dus vanmiddag de dierenarts op stal :(

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:55

Gefeliciteerd IPS!
Hopelijk valt het mee met het jonkie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:27

Oh jee ips, hopelijk niks ergs. Gefeliciteerd met je derde plek!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:50

Ips, gefeliciteerd met je 3e plek !! *\o/* en DA voor de jongste....Hoop dat het meevalt....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:49

Update Ikke, hij gaat de goede kant op. Als hij deze lijn volgt mag hij missschien morgen naar huis. hoop het.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:50

Ips gefeliciteerd
Ava (en Bianca) wat een prachtig kunstwerk <3 <3
Baudy nog nieuws???
Bianca heerlijk wezen (kijken bij) zeilen. Het waaide (en nu ook) er hier veel te hard voor kracht 5/6 nu.
Waterscouting, klinkt goed, nooit van gehoord eigenlijk. Ik zeg het hier maar niet, haha. Zoonlief vindt alles mooi waar je actief bij moet zijn.

Vanmorgen weer heerlijk ontspannen buitenrit gemaakt. Gisteren andere route gedaan maar dat was geen succes. Zoonlief weer in de paniekstand, dus vandaag maar weer naar het bos gegaan. Daar ook een andere route gedaan dan de vorige keren, maar in het bos heeft hij wel vertrouwen, in het open veld/bij openbare we helaas niet. Hij is nu spelen bij een vriendje(hij heeft nog een week vakantie) en ik moet met huishouden aan de slag. Bleh, dan is een groot huis toch wel heel vervelend. Maar goed, eerst maar even kopje verse muntthee maken. Mijn breiwerk gaat ook heel goed. Moet nu met schouders en kraag aan de slag. Ik vind het wel een lastige steek. Vooral als je eens een foutje maakt, omdat er overhalen bij zit kan ik dat dan niet herstellen en moet dan eerst weer heleboel uithalen. Maar goed, al doende leert men.

Moet straks nog met de veegmachine op pad, ding wil niet meer rijden. Maar krijg hem in mijn uppie niet in mijn bus, dus wachten tot zoonlief weer terug is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:02

@Baudy: zou super zijn als Ikke morgen eindelijk naar huis toe zou kunnen!

@Tine: heerlijk zo naar buiten. Is P. bang dat hij Sam niet gehouden krijgt, bv? Lastig is dat; hier moesten we dochter ook wel vaker ergens doorheen zien te praten/krijgen. Succes met je breiwerk; ben zelf vroeger nooit verder gekomen dan dekentjes voor de hamsters, later nog wat met dochter gedaan ook aan haken, wat ik erg leuk vond, maar ben niet zo'n ster en dochter is linkshandig, dus uitleg was ook niet zo eenvoudig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:10

Hij is met buitenrit bang dat ze gaat bokken/steigeren, dat hij dan valt en dat hij haar dan kwijt is (als hij er thuis afvalt rent ze altijd weg). Ze heeft iets dergelijks nog nooit gedaan buiten, is echt superbraaf, maar ja, het blijft natuurlijk een halve arabier ;-). Heb al wel voor zijn gemoedsrust een kaartje met ons telefoonnummer aan het zadel gemaakt.
In het bos voelt hij zich veiliger (is natuurlijk een schijnveiligheid, maar goed), dus we hebben vandaag weer hele stukken ook in galop gedaan en hij heeft zelfs over een tak gesprongen. Dan ben ik zo trots op hem, hij blijft het toch maar proberen. Gisteren kwamen we langs diverse weides met rennende paarden, dan krijgt hij het wel benauwd. Ik ga er dan af en loop tussen de 2 paarden in en houdt Sam dan ook vast. Ze keek niet op of om, maar als ik haar niet vast zou hebben, dan weet ik het niet. Omdat zoonlief dan te afwachtend is. Maar goed, in het bos gaat het gelukkig grotendeels goed en waar hij wel even bang is, krijg ik hem er wel door gepraat.

Gisteren ook wel deels erdoor kunnen praten hoor. Heb hem zijn spreekbeurt laten vertellen, dan moet hij op iets anders letten :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:27

Zou top zijn Baudyh!
Geweldig zoonlief die spreekbeurt oefent tijdens het rijden :') wij moesten vroeger altijd liedjes zingen als we bang waren, doe het nu nog wel eens stiekem :+
Wat super gereden Ips *\o/* en hoop dat het meevalt met de poown.
En Ava wat mooi die uitdrukking prachtig!
Nou ik ben hier best trots op mezelf én Piet. Piet ingespannen en stukje over het erf en twee rondjes in de bak links en rechtsom gestapt, stalgenootje hield hem bij touwtje. Tweewieler past perfect en staat zo mooi. Hij leek er niets om te geven stapte keurig voorwaarts en draaide ook zonder gedoe -:)
Het ging allemaal zo fijn dat ik even niet heb gedacht aan foto's.
Daarna Ber gelongeerd en stukje gewandeld.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-05-16 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:31

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:02

Hihihi: hier neuriën als er echt spanning is. Bos is natuurlijk niet zo open, qua gevoel.
Super, vhu: lekker gewerkt met Piet; hij doet het echt goed, wel jammer dat je de foto's bent vergeten.
Ook nog lekker met Ber op pad geweest.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:12

Super VHU!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:25

Zoonlief zit altijd te neurien op pony, ook in de proeven. Gek kind. Maar zingen leidt hem niet genoeg af tijdens spanning. Nou dan maar spreekbeurt (die uiteraard over paarden gaat) oefenen. Als ik de stof weet, kan het ook een geschiedenis of aardrijkskunde toets zijn ofzo ;-)

O, die Piet, nu ben ik helemaal benieuwd naar foto's. En nog lekker gewandeld met Ber.

LS foto's. Heel veel sterkte :(:) :(:) :(:) :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:35

|( Lot.......heel veel sterkte,...een heel moeilijk afscheid....lieve Buckje,....rust zacht.... |(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:40

Wat een ontzettend triest bericht over Buck... |( heel veel sterkte jullie hoorden zo bij elkaar...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:10

Baudyh, ik duim dat Ikke morgen lekker thuis kan komen.
Ips moe van sgmw.
Vhu.wat goed !! Piet voor de kar ! Eerste stap is gezet , super.
Tine op buitenrit geweest, leuk. En is natuurlijk ook spannend voor je zoontje.

Fijne avond..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:19

Ja leuk he. @Keet heb nergens iets hoeven veranderen (lamoen/tuig) was erachter zetten en inspannen :D moet alleen nog nieuwe veiligheidslichtogen hebben.

Kan toch zo fout gaan met die rot droes gemene ziekte -O-
Hoe is het met Kesya?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:48

Dat is altijd fijn :)
Lichtogen heb je vast zo geregeld :) kan je veilig op pad

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:12

LS sterkte met het verlies van je grote kleine vriend Buck. koester de mooie tijd die jullie samen hebben gehad je was een topbaasje voor hem! :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 05:47

Lieve Lot, zo vreselijk om je vriendje te moeten laten gaan.
Je was een geweldige baas voor Buck, jullie hadden zoveel lol

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:08

@LS, heel veel sterkte met het verlies van je knappe Buck! :(:)
@VHU, wat super dat Piet voor de wagen heeft gestaan :):)
@Ips, gefeliciteerd met jullie knappe 3de plaats :)F en hopelijk valt het mee met je jonkie :(:)
@Avaluna, wat een verschrikkelijke mooie tekening van Charlotje :j Biancacoo is een kanjer <3
@Tine, jammer dat Patrick wat angstig is. Afgelopen weekend met Siebe en Brutus gereden... was ook zo leuk :):)
@Baudy, heerlijk om DB zo weer te zien :):) en fijn dat Ikke weer aan de betere hand is +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:16

Gisteren paardjes gekeken :) . Mooie dieren alle vier, maar nog geen knopen doorgehakt. Ik kijk dus ook nog even verder, heb de tijd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:18

Leuk paarden kijken Gem. Lijkt me zo moeilijk. ...komt vast een leuk paard op je pad.
Baudyh *\%/* zag op fb dat ikke naar huis mag !! superfijn ! En Dalerboy die weer zn best doet.
Ollie1 :list: goed bezig..hoe gaat het met Belle ?
Janouk...hoe gaat het met janouk...ze was weer behandeld toch ?

Verder....weer lekker warm...en hoop op btje regen...want ik moet kalk of kunstmest strooien op ingezaaide gazon. ..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:25

Het moeilijkste is als je een paard in een advertentie ziet, gaat kijken, en daarna met iemand anders nog een keer terug wil om nogmaals te kijken. Dan is het paard in mijn zoekgebied al vaak weg!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:50

Keshya heeft mazzel gehad. Vreesde voor haar knie maar schade lijkt mee te vallen. Madam was vanuit de wei de rand van de mesthoop op geklommen, wat ze wel vaker doet. Maar nu was ze erin gedonderd en in plaats van gewoon het erf op te lopen bedacht ze dat ze terug wilde naar haar vriendinnen.... Maar zo hoog(1,5 mtr van waar ze stond) kon ze niet springen en ze had geen grip meer. Dus ze bungelde met haar achterbenen aan de mesthoop kant zonder grip en met haar voorbenen/buik aan de andere kant. Gelukkig waren we thuis en zag mijn man het gebeuren dus wij meteen erheen. Ik dik in de stress, man belde buurman en moest van mij meteen ook 112 bellen. Gelukkig hebben wij echt mega super buren. Hij hoorde dat het ernst was en binnen een minuut zag ik m van het erf afrijden met de shovel. Maar ineens kreeg keshya toch nog een stuip en kwam er toch nog zelf overheen. Hoe weet ik niet omdat ik natuurlijk weg dook om niet onder haar terecht te komen. Maar ze is aardig beschadigd, telefonisch overleg gehad meteen zondagavond met de dierenarts. Maandagochtend toch maar gebeld (ze moesten toch nog worden ingeent dus combinatie meteen. Arme pup is heel stijf en durfde gister niet te liggen. Paar dagen metacam en hopen dat ze er vlot geen last meer van heeft.