[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:30

Nou ik ben compleet ondersteboven van deze ochtend. Pip is twee keer eerste geworden met 204 en 207 punten. Hij heeft ineens vier winstpunten en dat voor zijn eerste wedstrijd in de dressuur. Ik had dit zo nodig, niet vanwege de winst en klassering maar het feit dat hij zo beheerst en netjes liep. Hij vond de bak tijdens de start wat spannend maar ik kon het eruit rijden.
Ik had het nodig omdat ik soms zo kan twijfelen of ik wel de juiste menner voor hem ben. Het kan zo lekker lopen maar we kunnen elkaar ook zo compleet niet begrijpen.
Ik ben echt heel blij dat het nu zo is gelopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:40

Jouw Pip heeft dus een top-mentaliteit als het moet is hij er voor je. Soms zijn dat trouwens de grootste draken met trainen :P Echt super *\o/*

Hier eindelijk weer beetje normaal kunnen rijden, en me direct maar opgegeven voor Kootwijkerbroek 9 augustus 31 km. Tempo kan ik nog niet echt maken denk ik, doen mijn ribben nog te zeer in galop en flink draftempo vrees ik, maar lekker ritje zit er tegen die tijd wel weer in.
**he he**

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:01

Wat goed Tijnie!!! Mag je zeker trots op zijn.

Ik ben vanmiddag op kraamvisite geweest bij ons stal. Er is gisterenavond een prachtig merrieveulen geboren. Vanmiddag al lekker in de wei, daar kan ik echt uren naar kijken <3

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:32

VHU: dat zeggen ze inderdaad en ik vrees dat het ook zo is. Pip lijkt op foto's en filmpjes erg lief maar o wee als hij zijn bui heeft. Afgelopen week dacht ik echt dat ik zwaar voor aap zou komen te staan. Maar meneer deed heel goed zijn best, met een erg fijn resultaat :)

Leuk he die veulentjes Nicole, zo schattig om te zien.

Wat fijn VHU dat je nu weer normaal hebt kunnen rijden, leuk dat je nu voor Kootwijkerbroek gaat.

Ik heb het artikel ingescand maar moet hem hier nog even zien te plaatsen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:23

Gefeliciteerd Tijnie! Heel gaaf zeg! :D

Ja, veulentjes... dat blijft stiekem toch altijd trekken. Wat dat betreft had ik beter voor een ruin kunnen gaan haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:45

Ik wil toch ook kijken of we komende weken even langs kunnen komen NdV ze zag er op de foto's werkelijk prachtig uit.
Ik heb twee merries waar in principe goed mee te fokken zou zijn, Ber rijd ik niet dat zou voor de hand liggen ... alleen heeft zij geen papier, alleen een Pools paspoort. Kan daar ook geen NRPS vol papier bij krijgen want kan geen DNA laten onderzoeken ivm Pools/Russische roots. Ze heeft wel hele mooie lijnen maar ja, dat is niet officieel zolang er geen officieel papier bij zit (het Poolse paspoort met afstamming erin telt niet voor NRPS). Ollie heeft een heel mooi papier met hele goede lijnen bij vader en moeder en al twee gezonde en prachtige nakomelingen op de wereld gezet. Maar ja, dan kan ik niet rijden :+
Maar als Ollie prestatie certificaat zou krijgen van NRPS (moeten ze geloof ik k3 of k4 zijn of zoiets weet het niet precies) zou het zeker interessant zijn om er een veulen bij te fokken.
Naja Ollie is nog maar 8 dus dat kan altijd nog.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:51

Als het lukt zou ik zeker gaan kijken VHU. Het is echt een mooi veulen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:53

Het is ze ook zo gegund!

Voor prestatiepredicaat moeten ze k4 goed hebben uitgelopen... wie weet ooit :))

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:55

Dan kom ik op kraamvisite hoor :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 07:57

Wat is het stil, hoe gaat het met iedereen? Hebben jullie dit weekend nog wat leuks gedaan of bijvoorbeeld gereden?

Gisteren hebben mijn broer en man de trailer een hele grote sopbeurt gegeven, jemig die was toch smerig na al die ritjes. Nu blinkt hij ons weer helemaal tegemoet. Ik vind dat zo zonde, we hebben de trailer van mijn moeder gekregen en dan ben ik er nog zuiniger op, dat is zo'n lief cadeau waar we zoveel plezier van hebben.

In de tussentijd heb ik mijn moeder op de tweewieler naast me gezet en Barney ervoor geknoopt. Dat wist ze niet van tevoren, ze is 79 jaar en dan zou ze erg in de stress zitten. Mijn reserve cap passend gemaakt bij haar en hop hop daar gingen we. Een ritje van een klein uurtje gemaakt langs de Brielse Maas. Barney was super braaf, hij hoefde ook alleen maar rustig te draven en verder was het lang leven de lol voor hem. Nog een galopje gedaan en dat vond ze helemaal geweldig. Ik durfde dit nooit te doen, was bang dat er iets zou gebeuren en dat ik mijn moeder verwond. Maar Barney heeft zich keurig gedragen. Alleen is de balans gelijk minder goed, we hadden het bankje niet versteld. De tweewieler was dus een beetje een wipkip, hij tikte tegen de ogen aan.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:29

Oh heerlijk zo'n ritje Barney1978! Leuk dat je moeder er ook van genoten heeft!

Hier hebben ze het vorige week weer wat rustiger aan mogen doen. Was niet de bedoeling eigenlijk. Voor vanmiddag staat er weer een lange wandeling op de planning. Hoop zo'n 8 tot 10 km te gaan wandelen.
Over een kleine 3 weken hebben ze 3 weken vakantie omdat ik dan ook wegga. Er is wel iemand die ze in de gaten wil houden, maar niemand die lekker met ze bezig gaat.

Verder nog steeds op zoek naar stalling. Wel iets min of meer achter de hand maar daar wil ik liever niet staan. Eerst zag ik het wel zitten, maar nu staan er meerdere advertenties van die stal op marktplaats, van verschillende accounten, waar ook in staat dat er een bak ed is. En dat is gewoon niet waar! Ik woon wat dat betreft gewoon in een hele vervelende regio.

Wat fokken betreft: een veulie van Sabrina lijkt me echt fantastisch! Zij is nu 9 dus het zou nu wel kunnen. Echter wil ik alles eerst goed rond hebben voor dat gaat gebeuren: goede stal, ervaren begeleiding ,spaarpotje. Ach, er zijn nog zoveel dingen die ik wil. :D

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:09

Leuk Tynie dat je je moeder mee hebt genomen op de kar. Ik ben ook ooit met Murf langs het bejaardentehuis gereden om mijn opa en oms te bezoeken. Die vonden dat helemaal geweldig!

Een goede betrouwbare stalling vinden is zoooo lastig, hopelijk vond je wat fijns Linsa.

Hier een weekendje met mijn vriend naar Limburg geweest. Vriendin van mij woont daar, dus heerlijk bijgekletst en heerlijke lange wandeling gemaakt daar door de mooie omgeving!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:14

Ik ga vandaag weer een stukje mennen. Even de Loonse duinen op. Komende tijd weer drukte. Gisteren is ons bod aanvaart op een huis en we gaan eind augustus verhuizen. Daardoor vervalt Onstwedde voor mij. Wel weer op zoek naar een nieuwe stal aan de Kampina

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:37

Spannend Napie! Verhuizen is altijd een hele klus! Ik verhuis over een kleine 3 weken, maar ik trek bij m'n vriend in dus dat scheelt heel wat gesjouw haha.:D
Jij dus ook weer op zoek naar een stal! Erglastig hoor, maar wie weet zit jij in een betere regio! :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:22

Wat gezellig Bianca, dat is een super mooie omgeving.

Je hebt het jaar van de verhuizingen Nanda, waar gaan jullie nu naartoe? Fijn dat het bod is geaccepteerd, is dit het huis met dat stalletje?

Goede stalling vinden is inderdaad geen makkelijke opgave, zeker niet hier in de Randstad. Ik hoop dat je snel iets kunt vinden in je omgeving Nanda.

Wat leuk LinSa, je gaat een leuke en spannende tijd tegemoet :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:19

Morgen eindelijk weer eens iets men-technisch doen want ga groomen bij clinic van Chardon. Zag jou ook op de lijst staan Barney, zien we elkaar morgen vast wel :j

Ja stalling hier in de regio is echt niet eenvoudig. Denk dat het altijd wel lastig is, want zoveel mensen zoveel wensen maar Randstad zijn sommige wensen nauwelijks te realiseren is in andere gedeelten van het land makkelijker. Nanda aan het verhuizen, Linsa ook en als het meezit hebben wij in oktober de sleutel van ons nieuwe huis :D verhuizerig topic :P
Bij ons staat er daarna een verbouwing op de agenda, wil Ollie en Ber eigenlijk van de winter (dec - mrt) ergens kwijt waar ze veel en het liefst 24/7 buiten kunnen en ik er niet elke dag heen hoef, krijg het echt heel erg druk. Piet is niet zoveel werk en waarschijnlijk blijft de loge nog wel even, die kunnen ook prima op mijn land blijven staan. Die kleine hoefjes maken niet zoveel stuk. Maar voor Ollie en Ber is het te ruig allemaal naar mijn zin. Zou ze graag richting Veluwe of richting Brabant ergens zetten. Dan 2/3x per week even bezoeken en wat rijden of zoiets. Wil Ber echt niet weer een winter op stal als van de winter, dat is me te intensief allemaal qua verzorging (voor mij) en stress (voor haar).
Dus mocht iemand iets betrouwbaars, goeds en betaalbaars weten :)*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:19

Barney1978 schreef:
Wat is het stil, hoe gaat het met iedereen? Hebben jullie dit weekend nog wat leuks gedaan of bijvoorbeeld gereden?

Druk geweest, hiermee: [AR-ITP] CAI Beekbergen in beeld
Verder gisteren tussen het filmpjes uitzoeken en monteren door even een ontspannen ritje gemaakt. Was heerlijk :) !

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:51

Klopt VHU, ik vind het super spannend om er woensdag heen te gaan. Ik sta niet voor de dinsdag maar woensdag. Ik hoop dat Barney en ik er wat fatsoenlijks van gaan maken.

Wat een verhuizingen allemaal, jullie hebben het er maar druk mee.

Ik ga straks even naar je topic kijken GEM, klinkt in ieder geval erg leuk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:46

Is inderdaad het huis met het stalletje maar niet voor de pony's want geen land. Huis staat in Lennisheuvel aan de Kampina. Landelijk in de natuur. Heerlijk. Weg van deze drukte hier en echt een nieuwe start samen

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:51

Klinkt heerlijk Napie! Zou er bijna jaloers op worden haha. Eerst maar afstuderen en sparen. :)

Voor het eerst echt een dazenwolk over ons heen gekregen. Blugh. Hier zaten voorgaande jaren nauwelijks dazen ,dit jaar iets meer. Ben het ook totaal niet gewend eigenlijk ,maar jakkes wat een smerige beesten. Vorige week ook een aantal keer gestoken, flinke bulten worden dat!

10 km is het niet geworden, we hebben 6,5 km gedaan. Vorige week ging dat nog in anderhalf uur ,nu in een uur en een kwartier. :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:05

Hier 20 km in de regen. Heel veel mul zand en duinen moeten overwinnen. Zware training

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:19

Ik zei het verkeerd, sorry, ik ga ook woensdag :j
Bleh vieze dazenwolk ... ben vandaag voor de 1e keer gestoken }>
Kan je ze dan wel in de winter thuis neerzetten Napie? Klinkt als prachtig plekje! Poown zwaar aan het werk 8-)
Hier vandaag 11 km gereden, begint weer ergens op te lijken :D

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:40

Verdorie, was ik blij met mijn 6,5 km wandelen, komen jullie met die lange afstanden aanzetten. :\

:D

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:06

@Napie spannend! Maar wel een leuk vooruitzicht!

Ik heb vandaag een ronde van 12,5 km gereden, ook in de regen helaas. Maar liever dit als 30 graden ; )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:50

Lekker Tolbergfan.

Ja maar jij wandelt Linsa ik vind 6.5 km wandelen echt heel ver!