[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:19

Ah, dat maakt het een stuk makkeljker ;-). Zaterdag zat ik echt zo flink te balen dat ik niet mee kon doen. Het is zooooooooooo leuk om te doen.

Zit nu te wachten op mijn instructrice, zij gaat zo Rembrand voor me longeren.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:23

Dat snap ik Tine, voor een bezige bij als jij is stilzitten en vooral het toekijken écht een straf :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:29

Ik voel me inderdaad erg schuldig dat allemaal mensen voor mij aan het werk zijn en ik sta er maar lui bij te kijken. Net ook weer toen Rembrand werd gelongeerd (hij loopt trouwens super momenteel). Maar goed, ik moet gewoon heel blij zijn dat er een paar mensen zijn die mijn paarden in conditie houden.

Nu maar even hondje trainen. Vanmiddag maar weer stoeien met de komende wedstrijden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:14

@Aks: oh, gave foto's en een gave hond :j <3 .

@Tine: wat fijn dat je zo'n goede hulp hebt bij de paarden!

Hoop dat we straks filmpjes te zien krijgen van jullie kür op muziek, allemaal!

Wat een waanzinnig mooi weer, echt heerlijk {:} <3 *\o/* .
Heb de hele ochtend mooi buiten geklust, maar nu kantoor, is iets minder ;) , hahaha.

Zo leuk, Marjola en knappe Sam in uitgelicht <3 .

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:05

Hoi Ollie! :wave: (tijd niet gezien in het topic). Leuk dat je zo druk bent met de kur! :D
@janouk dat programma ken ik niet. Ziet er wel grappig uit. Fijn dat het met de hond naar omstandigheden goed gaat.
@Aks mooie foto's!
@VHU hard aan het werk.
@Biancacoo het is inderdaad een rare winter. Zelfs het vriezen wat voorspeld was, gaat niet door deze week (of in ieder geval niet in NH/de zeekant van NL). Het mag van mij ook iets minder somber. Gewoon koud met een zonnetje. Vandaag komt al een beetje in de richting.
@avaluna lekker geklutst! Kantoorwerk moet helaas ook gebeuren ;)

Inderdaad Sam staat bij uitgelicht. Heel leuk :D Gelukkig kan hij zelf niet lezen hoe knap hij gevonden wordt, anders gaat hij nog naast zijn hoefjes lopen ;) :))

Ik ga snel naar buiten. Even profiteren van het mooie weer en Sam aan de dubbele longe zetten. We moeten aan de conditie werken, want 28 januari eerste les en 2 februari vaardigheid wedstrijd. Ik ben zelf vandaag begonnen op de crosstrainer. Mijn conditie kan ook wel een oppepper gebruiken ~~}> zeker als we over een paar maandjes een paar keer 2 wedstrijden in een weekend hebben (ene dag groom, andere dag zelf mennen).

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:11

Ik ga weer ff onder mijn steen. Morgen en woensdag opbouwen voor de paarden beurs paard 2014 in Hardenberg. Er staan van donderdag t/m zondag en maandag weer afbreken. En dood zijn dan denk ik. Lees wel mee hoor.
Db gaat ff in de vakantie modus.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:09

VanHuisUit schreef:
Wow wat een joekelhond... ik ben altijd een beetje bang voor dat soort honden, weet dat ze niets doen maar vind ze altijd erg imponerend :o

Watje ;)
Ik vind het een reuze toffe hond :) :+: Ze is zo voorzichtig en lief :) Maar 't komt wel over indd :j

Dids heeft helemaal de blijheid in zijn bol ^) Die loopt elke keer als een halve door de wei te rennen.. Leuk dat ie jullie telkens begroet :D

@tine :(:)
@baudyh; druk, succes ermee!

Zo, morgen ben ik vrij :) Ik ga maar een mooie bosrit maken denk ik :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:12

Jullie gaan zo hard! :oo Echt moeilijk om bij te houden, zelfs om bij te lezen. School is weer begonnen, dus zit ik daar weer van half 9 tot 5 over 4...

Ik wilde alleen even vertellen dat ik/wij sinds vandaag officieel lid zijn van onze eerste vereniging en de KNHS. :D
Afbeelding

Alleen wat gedoe met haar ouders die blijkbaar te oud zijn en dus verloren zijn gegaan tijdens het digitaliseren, of nooit uitgebracht zijn waardoor er nu ouders onbekend staat? Beetje vaag allemaal.
Maar ik hoop dat ik dit jaar misschien met startkaart kan starten. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:30

Baudyh succes !
Aks fijn rijden vandaag !
Tine.balen dat jr zo voelt, maar ook logisch...over een poos kun je alles weer zelf doen.
Peerappel, leuk wedstrijden met start kaart.
Goedemorgen...Voor de rest..

Lees later bij..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:39

Goedemorgen

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:40

Goedemorgen! :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:56

Goedemorgen!! Vandaag komt als het goed is mijn nieuwe mobiel. Dan ben ik weer wat meer op de hoogte van alles :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:31

Ips, ha fijn nieuwe telefoon, hopen dat deze goed bevalt en het lang volhoud !
Peerappel, leuk trouwens die foto's van Abby door de jaren heen in je topic !
grappig dat ze eigenlijk Jamie heet..

heerlijk getraind met de honden hier...muisstil in het bos..dit keer geen reeën gezien, maar ze waren er wel..hondjes konden duidelijk wat ruiken..haha..geweldige dieren.
het begint echt een team te worden, leuk om te zien.

fijne dag allemaal..ik moet echt wat gaan doen..haha..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:09

Hier ook vanmorgen lekker met de honden naar het bos geweest :j , was heerlijk.
Peerappel; wat leuk, veel succes.
Ips: weer hip met nieuwe smartphone.

Alleen nog de hooinetten vullen en zo even de mest uit de wei en dan is beestenboel weer klaar.
Hoop werk, maar kom qua huishouden en kantoor maar slecht op gang, zijn zoveel andere leuke dingen buiten te doen, hahaha, zeker met dit mooie weer :=

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:20

Ik heb nu een mobiel besteld die ook onder water kan enzo haha, kijken of die het langer uit houd.
Hooinetten vullen vind ik zo een rotwerk. Ik ben allergisch voor hooi dus nies me te pletter de laatste weken (sinds ik hooi heb en geen voordroog meer).
Maar nu ben ik nog aan het werk, hopen dat de telefoon op tijd word gebracht. Tussen 2 en 6 (ik hoop voor 3 uur haha)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:31

Ik ben ook allergisch voor hooi/gras, dus ben ook altijd blij dat ik dat mag doen.

Gebruiken jullie trouwens ook zoveel hooi? Ik gebruikte altijd 1 baal per dag, als het erg koud was natuurlijk meer. Het is nu niet koud, maar gebruik toch minimaal 1,5 baal per dag.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:37

Hier is het wat lastiger te bepalen of ik meer verbruik dan anders, want hebben er natuurlijk een eter bij, is wel even puzzelen voor hem qua ruwvoer, trouwens.
Hoorde wel van de boer dat hij zijn koeien niet echt "zat" kreeg van het hooi, misschien weliswaar goed hooijaar, maar door de groei minder voedingsstoffen oid?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:41

Gewoon hooi, kleine baaltjes? Dan red ik 1 baal niet hoor, dat is echt weinig. Minimaal anderhalve baal per dag en dan voer ik nu best zuinig voor mijn doen. (1 pony van 1.40, fjord van 1.50 en det van 1.60)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:27

1 baal redden wij ook niet. 3 pony's en 1 paard denk dat we ook zo rond de 1,5 zitten.

Hebben er 200 kleintjes en 3 grote en ik denk dat het straks op is.

Hier geen mooi weer maar beetje regen. Ga nu richting pony's eens kijken wat ik kan doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:29

Is idd weinig, hier overdag nog volop gras en O. van 1.78 eet met gemak nog zo'n 15 kg extra weg in z'n uppie (heb het hooi een tijdje gewogen, omdat ik ook wilde weten wat opaatje binnen kreeg en nieuwsgierig was hoe dit in verhouding staat met wat de rest eet).

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:36

Als je uitgaat van 2% lichaamsgewicht wat je aan hooi geeft. En dan gaat het over de vaste stof gemiddeld zit hooi op 80/90% Dan zou het ong 15 kg kunnen zijn voor een paard van 600 kg. (toch?)
Mijn paarden krijgen 3 x per dag hooi en een keer bietenpulp met krachtvoer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:38

@Ips: normaal eet hij nog meer, maar nu is er nog volop gras voor overdag, "'s nachts" gaan ze op de kale wei met hooi en daar gaan die 15 kg op. Voedingswaarde in het gras zal niet meer zo hoog zijn, natuurlijk, maar staat voor nu nog genoeg en zo eten ze overdag eigenlijk geen hooi, deze winter.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:44

Maar hij is ook wel zwaarder als mijn als voorbeeld genomen 600 kg toch :D Ik zou willen dat de paarden nog op het land konden, helaas.
Zondag ga ik oefenmarathon halfuurtje rijden met instructie, ik heb er zin in. Ook al een figuur met pionnen gereden zondag thuis. Ben benieuwd of ze te handelen blijft haha.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:50

Ja, hij is idd zwaarder, vaak gaan ze met niet te koud weer, volgens mij uit van 1,5 ipv 2.
Mij maakt het niet uit, laat maar rustig eten. We hebben idd erg veel geluk met onze grond, hier :j .
Begreep trouwens dat je van voordroog ook meer moet geven dan van hooi, maar volgens mij eten ze hier daar juist minder van in verhouding, maar aangezien ze onbeperkt kunnen eten, zullen ze wel niks te kort komen aan ruwvoer. Ze staan hier btw ook op vlas, dus geen mogelijkheid tot stro eten.

Wat leuk zo'n oefenmarathon *\o/* , moet zeggen dat ik zelf al de neiging heb om "heet" te worden van pionnen, hahaha, dat heb ik ook met springen, dan wil ik gaan voor snelheid :o :o , heel leuk vooral met hete Welshkes, hahaha.

Opaatje en mijn grote hebben trouwens een HayBar in de nieuwe stallen, erg fijn; dat had ik niet gedacht. Misschien dat ik er ook nog voor de pony's aanschaf, maar dan met een slowfeedrekje d'r op, ipv netten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:11

Ips: echt weinig 1 baal per dag? Ze deden het er hier goed op hoor. Ze krijgen onbeperkt en zijn bepaald niet mager.

Mij maakt het ook niet uit hoeveel ze eten hoor, ze krijgen dus onbeperkt. Maar voorgaande jaren hadden ze genoeg met veel minder op de een of andere manier. Dus ik vroeg me af of jullie dat herkenden. Wellicht minder voeding in het gras ofzo. Geen idee. Ik geef nu inderdaad kleine balen hooi.