[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:42

Goedenavond.

@ Naaltje: was ik gisteren helemaal vergeten te zeggen. Bij dat oogstfeest was ook een fjordenkeuring. Zie ik die beesten staan, denk ik, wat zien ze er raar uit met die manen zo :j Ben ik toch helemaal gewend geraakt aan de lange manen van Dids :=
Fijn dat je rit met VHU zo goed ging. Dappere route genomen :D
Sterkte met school.

@ Rhine: is ook niet meer bij te houden als je nog andere dingen doet naast achter pc zitten.

Vanmiddag met onze visite een buitenritje met de wagen met Rembrand gemaakt. Ik durfde zelfs wel een galopje op een maaipad, wie had dat gedacht. Alleen Rembrand mag van mij nooit galoperen op buitenrit, die snapte er helemaal niets van. :?

Thabor hebben we geen tijd meer voor gehad. Dat willen we op ons gemak doen, dus niet handig met visite erbij. Morgen wellicht.

Wat een vreselijk weer is het toch. Ben het echt zat. Alleen de 1e week van de zomervakantie van zoon was het mooi weer, daarna gewoon aldoor regen.

Morgenochtend weer priveles met Amerigo en daarna krijgt zoon zijn allereerste lesje. Pony zal wel moe zijn en erg tam zijn, maar goed, dat moet maar even. Kan instructrice even zien hoe het gaat en nog wat tips geven en gelijk ook even meedenken over zadeltje.

Welterusten en tot morgen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:45

jee tine wat goed van je!
haha die rembrandt... :D

naaltje, sterkte met je schoolgedoe... :(:)

lottex

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:48

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:58

Tine wat goed dat je een galopje durfde! :D super! :)
En dids met zijn coupe is idd niet rastypisch. Al vind ik het wel mooier :D

Ik ga jullie vervelen met een foto van een VHU die met een fjordje ment :D (VHU; als je ze eraf wil, dat kan ;) )
Afbeelding
Afbeelding
Ik vond het keistoer :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:59

cool!!! *\o/*

tine10

Ben ik nog even. Keek even of startlijsten voor volgend weekend er al stonden. Moet met pony om 11.35 en 11.50 in de dressuur, vaardigheid is aansluitend. En dan willen ze dat ik om 12.45 al met Rembrand in de ring verschijn. Als vaardigheid echt aansluitend gereden zou kunnen worden, dan heb ik een half uur ofzo voor alles. Maar ook al zou ik geen vaardigheid rijden, dan heb ik nog steeds maar 45 minuten om uit te spannen en pony op trailer te zetten, paard in te spannen en los te rijden. Dat gaat mij dus echt niet lukken. Hoop dat ze de tijden voor me gaan aanpassen. Ook qua gezondheid, moet toch echt even rustig zitten tussendoor. Even afwachten maar.

LadyMadonna

Nouja, dit was gister dus mijn bezigheid, pronken met andermans veren ;)

Afbeelding
TR Lil Dutch Diva van Jody87 (foto door Nathje)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:04

Ahhhh wat een poepie. Echt super schattig.

Tine balen van je tijden dat kan dus nooit. Hier houden ze gelukkig er wel rekening mee dat ik met 2
pony's start en dan nog met allebei in dezelfde rubriek.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:16

tof filmpje via lanouska gezien heft de organisatie mooi gemakt goede reclame
heel schattig filmpje van luna geizen <3 (staat ze eigenlijk alleen?)
echt rot zeg tine van die tijden hoop dat ze het kunne veranderen voor echt beetje schandalig als het niet zou kunne
wat een leuke foto s van dids :)

verder hebben de konijnen het overleeft en ztten ze voor het eerst in de schuur voor de nacht maar zal wel goed gaan denk ik :)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:29

Naaltje : leuke foto's. Knappe fjord <3

Stef : wauw, wat een prachtige pony :+:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:30

Lottex: Paardje :P ;)
Is een amerikaans minipaard (veulen)

En mn eigen frummel: Maddy! (14 mnd nu)

Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:33

oef.. wat een ukje stef! Kan zo'n dier nou ook werk aan?
Enneh, pony hoor... Anders kunnen we op een fjord ook wel gaan.. is fjordenpaard :+
ik vind 't een poonie :D

@biancacoo; wat een mooie airbrush! :oo ik had hem helemaal gemist :oo

Ik duik m'n bedje in. Morgen efteling toe. En 'savonds aan de schoolvoorbereidingen.

En stiekem kan ik niet wachten tot woensdag naar de osteopaat. Alles doet zeer namelijk :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:35

Naja, ze kunnen prima voor de wagen hoor, maar het show rijden. Ik zie mezelf met een AMHAtje toch nog geen flinke buitenrit maken (max schoft ca 86 dus erg klein ;) )... Nee, ik ga voor t werk voor een maatje groter :j (en ook voor de beweging). Maar het luxe type vind ik geweldig!

Efteling? Hopen dat je een beetje weer hebt dan!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:37

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:42

Stef : Maddy is ook heel mooi :))
enneh, Luna is 80 cm groot, die mag ook lekker (veelzijdig) aan het werk hoor :D

Naaltje : veel plezier in de Efteling, hopelijk heb je mooi weer :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:29

Goedemorgen.

Wat een takkeweer. Zelfs de bak staat hier blank, maar ja, het komt dat ook wel met heel veel bakken tegelijk naar beneden. Nu snel alles inpakken en naar binnenbak voor les, want dit kan niet meer thuis.

Heb mail terug van organisatie. Ze wisten niet of ze tijden konden aanpassen, want er waren meer mensen die moesten omspannen :? Ja? dus?? Ik ook, heb ik niet net zoveel rechten als de rest dan???? Heb teruggemaild dat als ze het niet aanpassen ik moet annuleren, omdat het gewoon niet mogelijk is. Maar ja, zal hun worst zijn, krijgen ze geld zonder dat ik er iets voor terugkrijg. Wij hebben altijd alle wensen van mensen uitgevoerd. Ennuh wensen, dit is gewoon nodig. Zal toch echt even moeten losrijden. Bah heb nu al geen zin meer in die wedstrijd

Moet nu echt weg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:32

Goedemorgen!
Het is vastgelegd: ik mennend met fjord :D Leuke foto's Naaltje.
Was niet zozeer (alleen) moe van het tochtje met Diddle en jou hoor. Maar ik heb drie vrij intensieve dagen gehad, vrijdag met Snuit en Bente flink bezig geweest, zaterdag groomen bij de stalhouderij hele dag en gisteren ons ritje plus nog met Bente en dan word ik moe. Als ik dan niet vroeg naar bed ga / me eroverheen zet gaat het niet goedkomen dus dan duik ik lekker mijn bedje in!

En vandaag dus weer vrijwel 100% fit :)

Ik ken(de) niemand in dit forum toen ik begon met posten. Nu Naaltje, Lacuna, Tallechie, Ollie en Maisie in levende lijve ontmoet. Maar dat maakt verder niet uit ik heb toch wel het gevoel dat je sommige mensen aardig 'kent' ook al heb je ze nooit gezien. Ik heb ook veel aan jullie allemaal gehad toen Rizanta overleed bijvoorbeeld.

Heb zelf een onderzoek gedaan naar sociale netwerken op internet (jawel ja -:) ) en het blijkt dat je per 'forum' zeg maar een soort gedrag hebt, bij enkele ben je actief poster, andere lees je, weer andere kijk je alleen soms naar. Bij sommige doe je jaren mee anderen alleen maar even als je er behoefte aan hebt. En het grappige is dat het wel degelijk een soort 'sociale' functie heeft. 't Is net als kletsen bij de koffie-automaat ook gewoon een aardig tijdverdrijf :+ En het grappige is dat forum-posters niet per definitie koffie-kletsers zijn (en dat is dan wetenschappelijk nog interessant ook haha). Naja, kan er nog uuuuuuuren over praten maar zal ik jullie niet mee vermoeien.

Zo even wat aan mijn werk doen en dan naar Snuitje en Bente. Wil met allebei even gaan dressuren in de bak :D

@Tine durf het haast niet te zeggen....maar het is hier droog.
Lijkt me stug dat 'iedereen' moet omspannen.... >;) vervelend dat je dan weer zo voor jezelf moet opkomen :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:37

@stef; ik vond ze daarvoor al aardig.. fragiel. Bedoel, sulky, menner/groom dat is dan al over het gewicht want zwaar zijn ze niet denk ik?
Wel grappig om te zien, een goed doordachte foto kan het laten lijken of ze 1.80 zijn :))

@VHU; ik weet het ;) was ook meer een grapje. Ik merk het na zo'n menrit al, maak mezelf veel te gek _O-

Dids heeft vandaag lekker een vreet-dagje :9 en ik ga zo m'n haar vast-bouwen en dan gaan we naar de efteling :) Weer schijnt mee te vallen. En sja, hopelijk is het lekker helemaal niet druk dan O:)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:46

hier schijnt de zon *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:55

hier nu ook
maar 20 min geleden hoosde het nog :') _O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:31

Dames, goedenmorgen! Hier in Hoofddorp is het droog, maar de lucht voorspelt niet veel goeds.... Vhu toch vind ik het wel interessant wat je te vertellen hebt! Soms vraag ik me af wat het doet met menig kantoormedewerker, als je ziet hoeveel er gepost word onder werktijd..... Dan denk ik dat in menig bedrijf de opwu nog wel flink omhoog kan.
En over dat moe zijn kan ik meepraten, na een wedstrijd ben ik ook kapot! Volgende week gaat manlief gelukkig mee, kan hij met mijn kar sjouwen etc, scheelt voor mij. En als ik het advies ter harte neem van de jury van gister, dan mag ik niet meer autorijden ook, hik, haha.
Nou, ik als eigen baas ga maar weer eens wat doen. Niet te veel de winkel in, het zijn nog EUR weken haha.
Oja, afspraak met de DA voor Det is afgezegd. Maar ga van,iddag wel met mijn kleine Mila heen. Beestje heeft weer haar tanden vies en denk ook ontstoken. Arme tut.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:37

@Ips het schijnt zo te zijn dat iedereen om te presteren ook een zekere mate van ontspanning tussendoor nodig heeft. Het posten op een (prive) forum kan daaraan bijdragen... :+ let op: 'kan' :') .

Nou mijn werkproductie neemt nu extreem af want ik ga de deur uit haha :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:05

Moest veel bijlezen, 5 pagina's.

Uzma had bijscholing nodig en H heeft het druk
Bente met P door de waterbak
Een stoere deken, kan nog rozer :-)
Dids met een nieuwe verzorgster
Iedereen die al over dekens zit te denken
Frensie gaat lekker rijden en heeft een feestje
Blond misschien bevangen
dennis ook met bevangen pony's. Vervelend
ollie met allemaal problemen. Sterkte
heel veel regen gevallen op sommige plaatsen
vhu met 2 span paarden gemend, leuk
bente is in de waterbak geweest
en er is een overval dichtbij geweest, eng zeg
bente met een te grote deken
lanouska met sjaak bezig geweest en naar coevorden geweest
tine ook lekker druk geweest
janouk super gereden
tine wat super van P. Dat ze dat stiekem geoefend hadden :-)
gwin kreupel
bianca met een ontsnapte shetlander, kan er over mee praten, maar dan een welsh

Terpentijn doe dit nu via PB

janouk leuke foto
prinsjeh met har gewandeld
naaltje gemend met een moeilijke routen en super groom
ipsilonka gefeliciteerd
nouvel lekker gemend met fifi
vhu lekker gereden op bente, die het niet snapte dat er geen dekje op kwam
lanouska met een geslaagde demo
ht moest wei op ruimen
maisie op wedstrijd geweest.
bianca super mooi
naaltje met school problemen. daarom ben ik aan een thuisstudie begonnen :-)
Tine super van je ritje. R die het niet meer snapt :-)
leuke foto van dids en vhu
tine met te weinig ruimte er tussen. Gewoon even mailen
wat een schatje stef

Tine wat raar van de organisatie. waren er vorig jaar ook al geen problemen?
Als je niet gaat laat je het dan even weten?

Ik ben weer bij :-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:22

ik ben ook kapot na 2 dagen wedstrijd. Heb constant kramp in mijn kuit en kan amper lopen. Leuk is dat, want heb zo mijn eerste ontmoeting op de groep waar ik stage kan gaan lopen.

hier een verslag van onze wedstrijd.

Zaterdag hebben we de hele dag super weer gehad. We waren mooi op tijd aanwezig, zodat ik de vaardigheid kon lopen. Om 13 uur gaan in spannen en om tien voor twee de ring in. Voor mijn gevoel liep hij super. Goede impuls, kon de oefeningen mooi afmaken. Ik was tevreden.

Toen de vaardigheid. Ik had niet gezien dat er op een veld naast de vaardigheid pionnen stonden en de organisatie had dit ook niet gemeld, en heb dus niet ingereden. De eerste pionnen waren dus eng en wilde veale er over heen. Helaas heeft me dit 5 ballen gekost. Ik was wel tevreden omdat veale daarna goed te sturen was en mooi op tempo.

Toen zijn wij gaan verkennen. Bijna 9 km gefietst over mulle zandpaden, mijn vader en ik waren kapot. Daarna de hindernissen verkent, waren leuke hindernissen, maar ik vond ze te makkelijk. Dat bleek zondag ook wel. Mijn vader kon de route niet onthouden, dus moest het zelf doen.

We waren uiteindelijk om 1930 terug op stal. Snel gegeten en daarna nog op verjaardag.

Zondag waren er wel wat buien, maar we zijn redelijk droog over gekomen.

Had met de eventuele nieuwe groom om half 11 afgesproken, moesten om 11 uur optuigen, maar ze was er om half 12 nog niet.

Om 11 20 aangeboden bij de dierenarts, hartslag van 52. Om 1135 gingen we van start. veale was ontzettend braaf, alles was door bos, hij liep door alle plassen heen, heeft niet gek gedaan. We liepen 3 minuten voor op schema en de laatste km hebben we gestapt, helaas waren we alsnog een minuut te vroeg binnen, dus wat strafpunten. Bij de rust had hij een hartslag van 62. Kwam nog een jury naar me toe, en die gaf aan dat Veale een paard met potentie is en dat ze veel verbetering ziet.

Op naar de hindernissen. Eerst weer een stuk door het bos, ging super. Hindernis 1 was een bult. Deze liep super en ook zoals we deze hadden verkend. Hindernis 2 bleek krapper te zijn dan gedacht en kon dus een bocht niet halen, dus extra volte. Hindernis 3 de waterbak. Er was geen alternatieve route dus hij moest er door heen. Ik ging vol overtuiging er op af en had tips van een aantal mensen gekregen. Helaas ging het niet goed. Mijn vader moest er af, want veale begon te steigeren. Dus aan de hand er door heen gegaan, mijn vader weer achterop, want ging er van uit dat hij de 2e keer er wel in zou gaan, helaas weer niet. Dus mijn vader er weer af. (achteraf een hele domme fout, nu heeft het ons 6 x 10 punten gekost, als mijn vader er af was gebleven, had het ons maar 10 punten gekost). Ik wilde door poortje d terug naar de finish, maar hij wilde hier niet langs, omdat hij weer richting water moest. Dus daarna maar tussen een boompje en lint terug gereden. Hij is dus het water in geweest maar wel aan de hand. Elke keer als ik het probeerde steigerde hij en sprong hij naar links of rechts. Een aantal mensen hebben het gezien, waaronder ook de hoofdjury en die kwam naar mij toe. Deze man gaf aan dat ik zo door moet gaan, telkens proberen, maar dat hij het jammer vond dat hij er niet in ging.

Daarna hindernis 4. Waren van die witte kuilbalen. Ik wilde door poortje A maar daar stond een houten paard, veale wilde er niet bij langs. Dus volte gedraaid en via een andere weg poort a genomen. B ging goed, maar naar c toe moest ik tussen de balen door. Het waaide en de zon scheen, veale vond dat niet grappig, dus weer een steigerend paard. Voorwaarts laten gaan en toen ging het goed, alleen kon poortje D niet halen dus weer extra volte.

Hindernis 5 liep gewoon goed. Hindernis 6 kon ik ook een bocht niet halen, dus ook extra volte gereden.

Toen we terug kwamen had hij een hartslag van 83, wat dus aan de hoge kant was, maar mocht wel gewoon aftuigen.

Met uitstappen nog heel lang met de jury gesproken. Hij gaf aan dat ik het probleem in de waterbak goed had opgelost. Daarna nog met een aantal mensen gesproken, die beweerden dat veale er wel in wilde, deze mensen kwamen terug op wat ze gezegd hebben en gaven aan dat hij inderdaad niet wilde.
We gaan gewoon zo door en zien wel hoe het gaat lopen. Binnenkort gaat er een ervaren menner achter om te kijken als hij hem er wel door krijgt.

Uiteindelijk wel een super gevoel er aan over gehouden. Ik ben 6e van de 8 geworden, maar wel 2 verliespunten, want had 233 strafpunten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:41

O ja dressuur had ik trouwens, 147, 151 en 157 punten. Dit kwam neer op 62,93% dus ontzettend goed voor ons doen