[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:57

Goedenavond,

@Lisanne welkom, heb even in je profiel gespiekt wat een leuke pony's heb jij en je woont niet zo ver van ons vandaan...
@VHU, waardeloos zeg dat je niet op pad kon met de pony's
@Naaltje, ze houden bij jouw van verrassingen ;)

Nou onze wasmachine (die nog helemaal niet oud is) heeft ook kuren, we krijgen het filter niet open (er zit waarschijnlijk wat tussen :o ) en nu heb ik nog niet kunnen wassen :( . Ik ben benieuwd of manlief er morgen in slaagt om hem weer aan de praat te krijgen.

Ik ben benieuwd hoe onze wedstrijdruiters het er vandaag hebben afgebracht.......

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:02

@ VHU balen van de stekker zeg!! Ben je er zo op voorbereid.

Ben lekker gedoucht en ga op de bank tv kijken. Ferro kucht nog steeds. Morgen maar eens een rondje enkelspannen met robijntje. Heb me net weer voor een paar D&V wedstrijden opgegeven.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:05

@Maisie, welke ga jij starten ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:07

lisanne welkom!

vhu, he balen zeg van auto en de trailer...

maisie, sterkte met Ferro!

ollie, oef dat is heel vervelend inderdaad...

Vanmorgen rondje aangespannen gereden, wat een koude wind, brr!
vanmiddag wagen schoongemaakt in de wasbox van de autowasserette, mensen vonden het vast bizar, maar wij hadden warm water en sop en stonden prima, wagen was zo weer schoon! :D

Eind van de middag Fifi gewassen en morgen weer eens proefje rijden, dat is alweer even geleden!
wel heel spannend, ga voor de eerste keer M starten, nu moet ik 3x stilstaan en dat vindt ze zo moeilijk...
en dan ook nog die galop, brrr!
maar goed, als we het nooit proberen weten we nooit hoe het zal gaan, dus ik hoop gewoon dat ze een beetje rustig wil blijven en dat we geen verlies rijden en dan zien we wel weer... 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:10

Zit nu aan de pizza :Y) met z'n allen uitgezakt achter laptop of tv echt zo'n zaterdag gevoel :+
Da's zwaar balen Ollie, dan zie je pas hoeveel was je doet :o
@Naaltje, wow, da's buffelen!!!!
Citaat:
geen houtduiven tegengekomen VHU?
Jawel, direct al bij het van de oprijlaan afgaan :wow: sprong zo'n beetje met 4 benen de lucht in en dus enorm hoefgekletter maar meer lawaai dan gevaar vond ikzelf, ze bleef deze keer redelijk op haar plek :+

Ik heb besloten maar niet meer te balen dat ik niet weg kon / weg kan, het is momenteel niet anders -O-

@Nouvel, spannend!! En dapper :j Ik heb alle vertrouwen in jullie.
Haha, de wagen wassen bij de autowasplaats, da's grappig :+

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:50

SL, grote family dus!
Lisanne, welkom!
VHU, balen dat je na 1,5 uur nog niet weg kon met de ponys. Andere keer beter..
Ollie, vervelend!!

Ik heb Liz met sebacyl gewassen weer vandaag. Beestje stond te rillen maja moest maar even.
Nog een paar levende maar na de sebacyl zag ik ze er al gauw stilletje/dood opliggen. Beter. :D :D :D

Maat 150!!! :wow: onderlengte..
Wat ruim zo, maar kan best. :D

Vrouwtje HELP ik heb 1 of ander gek ding om me hals.... :')
Afbeelding

Misch krijg ik hem wel af als ik als een debiel ga schudden...
Afbeelding

Maar eigenlijk.... vind ik mezelf er gewoon heel mooi mee.. want tja het is bruin!
Afbeelding

Showpik.
Afbeelding

Mijn kleine dikke tafeltje..
Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:55

Buckje gave foto's !!

Nouvel, heel veel succes morgen met de wedstrijd !!
Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen !

VHU:Balen zeg dat je niet weg kwam,........... ik wil ook pizza !!!! ^)

Bettepet heeft in Exloo een goede proef gereden !! knap gedaan hoor ! +:)+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:11

@ nouvel succes !!!! De M is zeker wel spannend.

@ ollie ik start 3 wedstrijden van de zomercompetitie em nog op de zeeuwse dag van het paard.
Verder weet ik het nog niet.

Liz is gaaf met die deken !!! Kaal is het zeker een beauty!!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:12

@Nouvel, jij ook heel veel succes morgen +:)+
@Buckje, mooie deken :~ wat voor merk is dat en heeft deze een vaste of afneembare hals ?

Wat goed van Bettepet, ik ben benieuwd naar haar verslag :list:

Ik heb Maisie's advies maar opgevolgd en ben net ook lekker onder de douche gegaan en zit nu lekker met mijn jogingsoutfit op de bank :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:18

thanx allemaal!
vind het wel spannend hoor, ben zo benieuwd hoe ze zal reageren op zoveel dingen die voor haar spanning opleveren...
maar ik ben al hartstikke trots op 'r als we zonder al te gekke dingen de proef doorkomen, ben al blij dat we zover gekomen zijn!
en dan is het gewoon leuk om een keertje te proberen...

wat een onwijs gave deken inderdaad zeg buck!

hier geen pizza, wel joggingbroekje... :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:19

Vaste hals en 300 grams is een deken van shires ik heb wel is vaker van die dekentjes op bokt verkocht. :)

Ik moet ook douchen en dan ga ik maar verstandig naar bed anders word het zo oorlog met mijn moeder ik ben der fftjes zat. :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:35

hier even een verslagje uit exloo

vanochtend om kwart over 5 uit me bed :( helaas het 4 span niet mee er was 1 kreupel dus alleen met 2 span gereden het liep niet verkeerd resultaat gemiddeld 181 punten en een 3 plek daarna moest me moeder rijden de dressuur wat niet verkeerd liep hier had ze 184.5 punten gemiddeld toen was het erg lang wachten aangebroken en konden we om 4 uur starten met de vaardigheid hier moest me moeder als 2de starten en heeft ze een super parcour en barrage neergezet waarmee ze het kampioenslint kon ophalen *\o/* *\o/* toen weer het 2 span opgetuigt de vaardigheid liep wel lekker maar we hebben er iets te lang overgedaan in de tijd helaas

dus wel super resultaat op een mega lange dag

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:10

Gefeliciteerd Lanouska!
Hey lisanne, welkom hier!
Mooie liz onder een dekentje... mijn jongens staan nu ook lekker onder dekentjes :)
Ben zelf eigenlijk nog op zoek naar twee onderdekentjes, 100gr ofzo en in maatje 135. Iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen?

Nou, met Sun hebben we ook weer lekker een doel om naartoe te trainen. Heb me ingeschreven met hem op de shetlanderindoor op 9 april om de menproef (B) de vaardigheid en de dressuur aan de lange teugel (M1) mee te doen. Moeten we nog wel ff flink oefenen merk ik aan hem, maar dat moet gewoon goed komen.
Zoë is ook ingeschreven, mijn vriendin gaat met haar meedoen aan de lange lijnen klasse L en aan de agility :D

Wat kan zo'n scheerbeurt een hoop doen zeg. Vandaag met sun een half uur heel intensief gewerkt, en hij was nauwelijks buiten adem. Donderdag stond ie na 15 minuten dubbellonge te hijgen als een karrepaard.
Ideaal ook, het droogstappen was in no-time gebeurd ;)

Groetjes, lacuna

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:15

@Lanouska, gefeliciteerd *\o/*
@Lacuna, wat fijn dat zo'n scheerbeurt niet alleen goed is tegen de beestjes ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:58

Zeer gave deken bij Lizzy! Lacuna's poowns helemaal weer fris en fruitig zonder jas aan (Snuit is weliswaar geschoren eind november, soort jachtmodelletje, maar die staat alweer een paar weken zonder jas trouwens :x )
Lanoeska gefeliciteerd maar eueeueuu 'we' weten niet zoveel van je eigenlijk ;)
Ben zeer benieuwd hoe het Tine is vergaan :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 07:38

Goedemorgen allemaal.

Kan niet slapen, dus hier maar even bijgelezen.

Even een egopost over de kampioenschappen.
Voor we van huis gingen, Rembrand nog even op het erf laten stappen en draven. Eric zei dat het goed was, dus de hele handel op de trailer gezet.
Bij het losrijden had ik geen goed gevoel, maar van Eric en Jarmilla moest ik toch gewoon doorgaan, hem goed aanpakken, dan leek het beter/goed.
Helaas deed hij in het begin van de proef zijn tong over het bit, dus ik was zo goed als stuurloos. (jury zei later dat ik het voor het grote deel goed had kunnen verbloemen. Nou, zo voelde het neit :( ) Dit heeft bijna de hele proef geduurd. Ook had hij af en toe een onregelmatige pas ertussen. Niet erg genoeg voor de jury blijkbaar om me uit te bellen, maar het was wel duidelijk zichtbaar. Dus besloten maar geen vaardigheid mee te doen, dan maak je soms stevige bochten en onverwachte bewegingen, dan komt er meer belasting op been.

Achteraf had ik misschien toch niet moeten starten. Wie weet hoe lang hij nu nodig heeft om te herstellen. Maar goed, als je alles van te voren weet. Als we niet gegaan waren, hadden we daar waarschijnlijk spijt van. Bij het verkennen van de vaardigheid heb ik nog even met hoofdjury staan praten. Ze kent Rembrand wel en vond het erg jammer dat hij zo liep. Ze weet dat hij veel beter kan. (Verhaal verteld en dat het goed leek thuis.)Ze was ook jury bij de vaardigheid dus helemaal goed dat ik niet meer ben gestart hihi. Nou, dan moeten we van de zomer maar goed presteren. Ik zat met 202 punten 1,5 punt onder de winnaar!!!! En dat met zo’n slecht gereden proef, met een tong over het bit en niet helemaal rad lopend paard. Bij de 2e jury had ik de meeste punten van allemaal, tja, dat klopt natuurlijk voor geen meter. Maar ben blij dat ie mijn paard leuk vind hihi.

Ben supertrots op mijn ponybeest, die heeft de dag toch nog een beetje goed gemaakt. Ik had het parcours goed verkend, maar besloot in het parcours na hindernis 5 een kortere weg naar 6 te maken, en van 15 naar 16 anders te rijden. Bij hindernis 11 kwam ik verkeerd uit (wilde alle lijnen zo kort mogelijk maken, tijd stond heel erg krap, bijna iedereen had tijdfouten), en stond ik even stil, maar kreeg hem er toch goed door. Was foutloos en binnen de tijd, 2 wp!!) en mocht barrage rijden. Daar was ik iets te enthousiast en had 2 ballen. Maar dat was toch goed voor een 3e prijs, dus heb nu een leuke beker thuis. Volgende wedstrijd gaan we M starten met de vaardigheid. Nu de dressuur nog voor elkaar zien te krijgen. Maar goed, heb nog even om te oefenen, want zal pas gebeuren als nieuwe kar er is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 07:45

Dan nu even reactie op jullie posts, dan ga ik maar weer naar bed, kijken of ik nog wat kan slapen.

@ Lacuna: wat een verschil he, zo'n geschoren pony. Droogt zo lekker snel, als ze al nat worden. :D Leuk dat je gaat starten.
@ Lanouska: volgens mij heb ik jou nog wel gezien, maar wist het niet zeker. Super van je moeder. Gefeliciteerd.
@ Nouvel: veel plezier en succes!
@ Bettepet: netjes gedaan hoor.
@ Buckje: wat een mooie foto's weer.
@ VHU: jammer van de auto. Fijn gereden.
@ Ollie: balen van je wasmachine. Hopelijk komt het snel goed. Stapelt zo snel op.
@ Naaltje: mijn auto kan ook wel een wasbeurt gebruiken ;)
@ Lisanne: hallo
@Biancacoo: heb je niet gezien, maar wist ook niet waar ik op moest letten. :o Inderdaad erg koud. Had thermoondergoed aan, skisokken. Maar heeft heel lang geduurd voor ik op temperatuur was. En toen in koude auto (met skibroek en handschoenen aan) weer naar huis.
@ Royaltjuh: leuk je weer gesproken te hebben.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 09:56

tine, balen van rembrand maar wat goed van ponybeest!

Voor de rest ga ik met de samenvattingen mee :j

nouvel, succes vandaag!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 10:08

Ik knal er ook even een ego post tussendoor.

Gisteren wedstrijd gehad in Jorwert met de nieuwe kar en hij is gaaf!!
Het is een blauw zwarte wagen van het merk excellent.
Heb eerst achterop gestaan bij kleine Romy die voor het eerst startte met Saffier.
Voor mij even wennen hoe ik nu achterop moet zitten. Door de nieuwheid van de kar, gleed ik alle kanten op. Maar ze deed het echt super en werd uiteindelijk eerste.
Daarna heb ik zelf gereden, ging weer goed! Eerste keer een tijd van 1.36 en de tweede keer een tijd van 1.33. Na mijn goede ritjes hebben we ook nog even gestart met tandem. Pieter ging ook super, want die had een tijd van 1.37. Hij werd ook eerste.

Toen kwam de uitslag en ik ben werd tweede met 1 (!!!!!!!) seconde verschil. Ongelofelijk, iedere keer net niet, hihi. Heb heerlijk gereden in ieder geval. :D
We gaan zo richting Middenmeer, hopen dat het vandaag ook goed gaat.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:12

Goedenmorgen ik lees nog steeds mee hoor.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:18

@ VanHuisUit : dat is balen van die auto!
@sander_lotte : Ja ik men ook, enkel en 2 span. en ben samen met een oud stalgenootje haar pony weer aan het oppakken voor de wagen :)
@ nouvel: handig om dat te doen bij een autowasstraat, doe het zelf ook met dit weer bij een benzinetank. Succes!
@ buckje: gaaf deken heeft liz1 en knappe buck :)
@ lanouska:balen dat je geen4 span kon starten! Gefeliciteerd me3t de resultaten!
@ lacuna: Scheelt een hoop scheren! van premiere heb je een staldeken van 100 a 150 gr
@ tine: gefeliciteerd ! balen van rembrand!

harry : Afbeelding
Wapi: Afbeelding
Samen: foto van november gaat nu al stukken beter!
Afbeelding
Pony van stalgenootje:
Afbeelding

en me toekomstige menpony Kitana:
Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:21

@ olga ik wil miss ook gaan inschrijven voor poortugaal en heerjansdam.
Is dat op dezelfde locatie ??

@ tine gefeliciteerd met je punten alleen balen dat je zelf zo'n slecht gevoel hebt bij de proeven.

@poeltje gefeliciteerd !!! Je hebt het maar druk met de wedstrijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:52

[quote="Maisie@ tine gefeliciteerd met je punten alleen balen dat je zelf zo'n slecht gevoel hebt bij de proeven.

.[/quote]

Hij liep ook gewoon niet helemaal zuiver. Mensen die aan de kant stonden zeiden het ook. Zo jammer, want als ik nu met zo'n klein verschil verlies, zou het toch goed moeten komen als hij goed loopt. :D (we blijven optimistisch)

Net met buitenzetten liep hij goed, dus ik denk wel dat hij met een paar dagen weer lekker aan het werk kan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:58

leuke foto's lisanne!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:11

leuke fotos!! :D
geweldige wedstrijdresultaten, gefeliciteerd!
Tine; balen dat het niet helemaal goed ging, maar geweldig dat je dan nog z ohoog uitkomt! :D
@lacuna; houd je mond eens.. je zit beetje reclame te maken om te scheren,en daar kan ik me helemaal in vinden als ik nu naar Diddle kijk :')

Ik ga vanmiddag voetballen, met Diddle :')
en aangezien hij een chronisch skippybal-trauma heeft (heb het nooit voor elkaar gekregen dat hij dat toinktoink geluid kon verdragen achter hem) ben ik heel benieuwd :D Ik wil er eigenlijk op uit komen dat hij enthousiast wordt en dat we rijdend kunnen voetballen, ben heel benieuwd :D