[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:36

zijn inmiddels niet meer verboden hoor.
Mijn broertje heeft er ook 2 zonder papieren.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:43

ik dacht dat die nog wel verboden waren?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:06

Net onze oververhitte kat naar binnen gehaald... Ik dacht dat hij het zelf wel aan kon voelen maar dat ging toch niet helemaal lekker. Rooie blijft altijd wel binnen met dit weer maar Tijgertje (de kat) gaat op pad. Hij lag in de bosjes, ik tilde hem op en hij zakte zo weer in elkaar... Snel naar binnen gehaald en water gegeven. voorlopig gaat hij dus even niet meer naar buiten... Hij is nu aan het afkoelen hier binnen.

Dus pas op mensen, met honden en katten :(:)

edit

hij is trouwens weer helemaal toppie toppie hoor :Y) ligt fijn op schoot. Totdat ie er straks achter gaat komen dat hij niet meer naar buiten mag voor vandaag. :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:40

Wij hebben 7 katten rondlopen, heb er 2 al een poosje niet gezien. Maar zijn buitenkatten, dus ik neem aan dat ze zich wel redden. Drie moeten nog een vlooienbehandeling krijgen, maar ja, moeten ze wel bij huis komen. De geiten liggen ook flink te zwoegen in de schaduw. Maar ja, meer dan schaduw (bomen) en vers water in een emmer kan ik niet doen. Het is bijna windstil.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:45

De honden hebben een koelelement in de mand en vinden dat wel lekker geloof ik. Kunnen er ook naast liggen maar liggen er steeds op.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:46

Het is buiten ook zo benauwd.... Alles heeft er nu last van. Maar om 1 of andere reden lijken spinnen het wel fijn te vinden, waren er nogal wat vanmorgen met het post lopen. Heb ze een tijd niet meer gezien, maar ze zijn druk bezig met webben bouwen.

Spinnen zijn een voorteken van goed weer, maar ik weet niet hoe dit naar 'goed' weer kan veranderen :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:14

Gadverdamme wat een rot weer :') ik heb liever een graadje of 22-25 met een beetje wind erbij, dan deze vieze plakkende benauwde hitte -O-

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:28

Ik was ook van plan alle 4 de paardjes beweging te geven. Maar vroeg in de ochtend met een lesje met riv was het al echt te warm. Bah wat een rotweer.

Heb mn nieuwe jas binnen gehad het is een maat xs en zelfs die past mijn ma,, grrr voor mij echt wel te groot.. en kan het nu echt niet hebben dat mijn ma hem wel past!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:34

zo ik kom ook weer even zwaaien!

wat is het warm zeg!

onze hond zit buiten, ik heb 'm vanmiddag al 2x even onder de spuit gehad zodat 'ie lekker af kon koelen, verder ligt 'ie in de schaduw...

paarden eind van de ochtend/begin van de middag poosje binnen gehad, die stonden in de zon te bakken op het warme zand...
ga zo even kijken of het draaglijk is om even met Fifi te gaan grazen...

vanmorgen al vroeg gereden, maar toen was het al best warm...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:12

heey iedereen, wat een warmte weer he!

even egopost,

ik heb mijn rijbewijs *\o/* :):) *\o/* :):) *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:19

Super zeg!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:28

Gefeliciteerd Marianne!!!

Wat een hitte he? Net even bij de paarden gekeken, die blijven maar in de volle zon staan. Hebben blijkbaar geen moeite met de hitte. Ik wel, heb net even poosje buiten gezeten, maar ben maar weer naar binnen gevlucht, daar is het beter te doen. Moet morgen om 16.28 starten, maar dan moet het toch wel koeler zijn. Voel me nu al raar in het hoofd, terwijl ik niets doe.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:40

gefeliciteerd marianne :D :D
Ik moet nog beginnen!

Ik ben nu druk aan het rondkijken naar een leuke baan :) Erg moeilijk als je niet helemaal weet wat je wil. Had vrijdag een jaarcontract gekregen maar was fulltime en elke dag kwart over 4 me nest uit. Dat is me te gek :P

hier ook erg last van de hitte. Bah je bent gelijk zo sloom..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:45

Gefeliciteerd marrianne!!!

Onze diertjes houden zich lekker in de schaduw, ze zijn niet uit de schaduw te krijgen. Ook Romeo is niet uit zijn stal te krijgen.

Ik heb een vrij belangrijke vraag voor jullie die snel opgelost moet worden
Romeo heeft wondjes onder zijn oksels. Zoals jullie wel weten, waren mijn strengen te kort waardoor mijn lamoen te ver naar voren lag. Hierdoor werd de buitensingel ook naar voren getrokken. Ik dacht dat dit de reden was van de wondjes (dat de buitensingel zo erg sneed), dus heb ik bontjes bevestigd op de buitensingel waar deze de wondjes raakt. De volgende rit waren de wondjes weer open gegaan. Op de bontjes was niets te zien, dus ik begon al te twijfelen of het wel door de buitensingel komt.

Nu zijn mijn paniekhaken aangekomen en zijn mijn strengen lang genoeg. Alles is op maat gemaakt en het lamoen ligt waar het moet liggen, het schiet niet meer naar voren. Ook bij het remmen blijft het netjes op zijn plaats liggen, Romeo remt 100% op de broek.
Maar na het ritje van vanmorgen zag ik weer dat de wondjes open waren gegaan. Ik begrijp echt niet meer hoe het komt!! :?
Het komt niet door de singel zelf, de wondjes zijn op een dikke 5 cm van de singel af. Er ligt ook geen huid dubbel bij het vertrekken, dus dat kan de oorzaak ook niet zijn.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.... Het MOET opgelost raken, anders moet ik Romeo misschien thuis laten als we naar de Veluwe gaan |( Dus alle hulp is welkom!!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:01

Lotte, ik ken de wondjes. Onder de oksels en een eindje voor de singel. Ik weet ook niet precies wat de oorzaak is, maar ik denk dat het toch door de singel komt, maar dan tijdens het lopen dat telkens de benen naar achter zijn, er toch contact is met de singel, bij mij verdenk ik dan zelfs de gespen.

Zit het niet ter hoogte van de gespen van binnen of buitensingel? Kan je geen bontje (of kous) rond de gehele singel doen?

Wat ik meestal doe is een paar dagen rust geven zodat het kan dichtgaan. En dan kan ik weer gewoon rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:13

he balen SL misschien door de warmte dat het steeds open gaat bij het bewegen?

Voor de geintresseerde:
Een kennis van mij is op vakantie gegaan in de veluwe, op die site zagen wij toendertijd een shetlandermenrit werd organiseerd, helaas was dit verouderd op de site aangegeven van 2008.
Nu is ze ervan terug gekomen en heeft ze te horen gekregen dat het dit jaar weer georganiseerd wordt in het eerste weekend van september.

Zoals ik het begrepen heb is dit enkel voor menners die met een shetland aanspanning rijden, maar dit kan ik voor de mensen die er meer over willen weten navragen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:42

@ babs: ja het moet wel door de singel komen, iets anders komt er niet in de buurt :?
Door de buitensingel kan het niet meer, want daar zijn de bontjes rond. Ter hoogte van de wondjes zijn op de binnensingel geen gespen, dus dat kan het ook niet zijn.

Ik kan wel eens proberen om ook bontjes rond de binnensingel te doen, wie weet helpt het...

@ Laura: dat zou ook best wel kunnen, dat het door de warmte komt. Romeo heeft onder zijn oksels wel verschillende huidlaagjes hangen, deze zouden tegen elkaar kunnen schuren.
Ik vergelijk nu even met mensen: als ik met warm weer met een kort shortje fiets, gaat de binnenkant van mijn bovenbenen ook irriteren en als ik niet oplet worden dit ook wondjes. Als het wat koeler is in de zomer kan ik zo wel prima fietsen..
Misschien is dit ook zo bij de paarden...

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:45

Lotte, maar in dat geval zou hij het ook zonder tuig moeten krijgen of zou het ook zonder het tuig weer moeten opengaan.

Is je singel niet te vast of te los? Hij moet niet zo vast zijn als bij een zadel.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:56

ja daar heb ik ook al aan gedacht... Daarom denk ik ook dat er meer kans is dat het door het tuig komt.
De singel had ik altijd zoals ik het geleerd heb, een heel stuk losser dan bij een zadel. Ik heb ook al gedacht dat de singel misschien te los was, maar ik heb al geprobeerd hem vaster te doen en nog steeds gingen de wondjes open.

Wachten tot de wondjes genezen zijn heb ik al gedaan. Je zag nog een zwart kaal plekje, maar de wondjes waren wel genezen. Na de eerste rit waren ze alweer open (rood en waterig).

Volgende keer eens proberen om ook een bontje rond de binnensingel te doen, normaal moeten de wondjes dan dicht blijven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:53

Lotte, ik heb dit probleem ook soms, bij Rembrand. Eigenlijk alleen in de zomer. Witte vacht, zweet en dan toch wat schuren en je hebt een geirriteerde huid.

Goed borstelen, na afloop zweet goed weghalen en mocht het toch mis gaan, calendula emulsie/zalf erop.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:24

Fifi loopt zich ook heel snel door op de tuigsingel, ik heb er standaard een bontje om tegenwoordig en dan gaat het prima!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 00:08

Heb net alles snel gelezen, reageer later even. Ga snel slapen. Hele weekend helpen bij marathon

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 00:08

:wave:
Hier zijn we weer! Net terug uit het heerlijke Zweden. Het was natuurlijk super weer, met heel veel zon en lekker briesje waardoor er voor Zweedse begrippen weinig muggen en prikbeesten waren. We zaten voornamelijk vlak boven Goteborg, echt zo super mooi. Voetbal wel gezien een keer in cafeetje, erg gezellig en een keer op de camping eigenlijk in de open lucht, ook bijzonder haha. Alle Zweden waren voor Nederland, zo grappig. We hadden ook de Nederlandse vlag aan de tent hangen :+
We zijn eigenlijk twee dagen eerder terug gekomen om nog wat van het WK sfeertje mee te krijgen hier in Nederland. En daarbij dreigde het te gaan regenen, alles was zo lekker droog dat we vanochtend alles hebben opgepakt en zijn teruggereden. Pffff wat een eind zeg.

Over einden: wat hebben jullie weer veel gepost !!! Hier en daar even een samenvattinkje gelezen, arme Ferro die hoefbevangen is, leuke foto's gezien en een vraag over
Citaat:
Iemand met een tweewieler en een pony van ongeveer 1m18 die even de breedte tussen de lamoenen wil meten? Dan kan ik even kijken en vergelijken.
Zal even gaan meten bij Alwyn / onze tweewieler morgen als dat nog helpt??
Nolanda loopt zich soms ook stuk op de singel. Als ik met haar men / rijd trek ik altijd haar benen goed naar voren en probeer de singel echt goed op zijn plek te leggen. Smeer als de plekjes opengaan altijd calendulazalf erop. Gelukkig als ik die huid goed rechttrek (via haar voorbenen dus) gaat het meestal goed. Een van mijn eigen vorige paarden had er ook erg last van, die reed ik standaard met dat bontstukje (schapenvacht). Dan had ze er geen last van. Dus wel echte schapenvacht nemen, kost wat centen maar helpt echt goed tegen doorrijden.

Zo en nu 100 wassen draaien en alles uithangen / opruimen -O-

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:44

Klinkt als een geslaagde vakantie VHU heerlijk!

Wij gaan zo naar zeeland en zuid holland :D.. tweespantuig en marathonwagen bekijken :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:53

VHU, ben je nu alweer terug?

marianne, gefeliciteerd! nu kun je lekker overal heen crossen

ik ga morgen denk ik maar heel erg vroeg naar stal.
wil wobbe toch echt even voor de kar hebben eigenlijk.
en om 10uur is het al erg warm volgens mij.
maar gelukkig is hij wel wat gewend.