[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:04

@Napie: fijn dat je weer kunt rijden!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:14

SuSEQ schreef:
Mariska_28 schreef:
Ik weet niet of jullie dit filmpje al gezien hebben? Pfffff echt heftig om te kijken maar het loopt allemaal goed af volgens mij...
http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h5Mg

Eerlijk gezegd vind ik het op een cynische manier bijzonder grappig... Let vooral op de man bij 1:32 die onder de voet gelopen wordt. Opmerkelijk is dat die menners met hun aanspanning in de ring blijven staan; iedereen zo snel mogelijk evacueren lijkt mij de meest logische optie. Die twee kerels die op hun stoel zijn blijven zitten, zullen het geweten hebben... Ook die paar menners die van hun kar komen en het paard bij het hoofd vastnemen zijn niet goed bezig... Na de derde wegloper zijn ze er eindelijk achter dat je je beter uit de voeten kunt maken als er weer eentje langskomt. Positief punt is wel dat er weer werk in de wereld is voor de tuigen- en wagenmaker. Negatief is zeker dat je op het einde het oorspronkelijk weggelopen paard ziet weghinken. Het paard wat op het einde tegen de vlakte gegaan is, zal zeker nog rechtgekomen zijn: zo'n uitschuiver is niet zo heel erg op een goede bodem. Al bij al een grote chaos die voor een deel had kunnen vermeden worden.

Hier is het al de hele week hard aan het regenen; dat belooft voor de endurance wedstrijd van nu zondag... Ook karhobbelen zit er dus niet in met al dat hemelwater.

K wou het eigenlijk niet zeggen, maar vond het er ook wel grappig uitzien, maar t zal je maar gebeuren! Ik geloof dat ik dan nooit meer dat paard voor de kar zou willen hebben!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:19

@Silfie35: hahaha, mijn instructeur zei ook al van de week, ik moet je nog gaan leren vallen...
Nou als mij zoiets gebeurd, dan heb ik de oplossing: alles meteen op marktplaats }> , alleen de beestjes mogen dan blijven

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:53

ik ben weer terug van wedstrijd. Was weer een lang dagje. Dressuur ging zoals ik verwacht had 173 punten. Maar er had niemand winst in de B. Remko had in de L 182 punten. Vaardigheid L had ik een foutloze ronde en een 1e plaats. Marathon ging ook lekker en daar had ik van de pony's de 4e tijd. Zo slecht is het dus nog niet gegaan vandaag.

Ga nu lekker onder de douche en op de bank liggen.

happytime2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:35

napie,fijn dat je je kar hebt,kan je weer rijden.
maisie,toch goed gedaan.
ik was wel erg zenuwachtig(vooral om over straat er naar toe te gaan,is maar 2,5 km, maar drukke oversteek)
wedstrijd was leuk,we hadden 181 punten,moet wat meer rechtuit gaan rijden(ze gaat slingeren) en halthouden was ze onrustig.
maar....voor het eerst op wedstrijd en nog nooit in een binnenbak met spiegels hebben gelopen, ben ik,super trots op haar,er zijn 30 foto"s gemaakt,kijken of ik ze erop kan zetten morgen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:16

super maisie! :)
super happytime2! :) ben benieuwd naar de fotos! :D

ik heb lekker met diddle gemend vandaag :):) met optuigen was hij superbraaf, inspannen ook, gewoon inspannen en wegrijden :+:
even in de wei gereden, incl galopje :D
ging zo goed dat ik een rondje over de weg wilde doen :D nog een stukje bos in geweest en door de blub gemoeten, ook dat deed hij met aanmoedigen goed! :D

nog een noodstop gehad, kreeg eerst ruimte van een auto, maar net toen ik weer ging rijden gaf hij ook keihard gas.. ''HO'' en meneer stond metéén stil! :oo :+:

ik heb nu alleen ontzettend last van m'n rechterpols.. de menzweep vasthouden heeft zijn tol ge-eist... hij trilt als een bezetene :=

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:57

Allemaal goeie ervaringen opgedaan op wedstrijden hier dus

Menzweep moet je niet aan tillen, dan heb je hem niet goed in je hand. Pak hem vooraan het handvat vast en het einde van het handvat rust tegen je pols. Het handvat is eigenlijk je contragewicht. Een goede zweep kan je op je vingen balanceren als je je vinger vlak voor het handvat heb liggen.

Het lekkere rondje rijden was niet zo lekker. Vooral Nickey wou de hele ronde in galop afleggen en hij heeft geen meter ontspannen gelopen. Ook na het uitspannen en aan het halster bleef hij zich sterk maken. Hoezo, mensport geen sport? Ik was doodmoe bij thuiskomst.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:58

@napie, hij hing dus ook zoals jij beschrijft nu..
zou het kunnen dat m'n arm gewoon vermoeid is van die houding, omdat ik dat natuurlijk verder nooit doe? :=

oef.. da's balen als ze almaar harder willen..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:14

Afbeelding

foto van mij in de marathon.

Afbeelding

remko in de vaardigheid.

@happytime leuk dat het goed is gegaan !!! Die van mij ging ook slingerend over de a-c lijn. Verder waren de punten op mijn protocol
allemaal dingen waarvan ik weet dat ik er aan moet werken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:16

wauw maisie wat een gaaf dier! :D (de 1e vooral! :9 )

ik krijg zo ook fotos van diddle voor de kar, ben zo benieuwd :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:51

1e foto: mooie aktie foto!!!

happytime2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:08

gave actiefoto.

tja die automobilisten snappen er ook niets van,ik blijf maar op het fietspad. ff wat veiliger momenteel ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:46

haha, diddle is op fietspaden meestal *!* onberekenbaarder.. opritten en sloten enzo komen altijd ''enge'' dingen uit :+
ik ga eens een paar fotootjes zoeken :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:07

Afbeelding
uitzicht :+:

Afbeelding

Afbeelding
nee ik had geen honger, het was denk ik een ''wáaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw diddle wat knáp kerel!!'' :+

Afbeelding

Afbeelding

ik moet eens wat doen aan m'n contact met zijn bekkie, maar overall ben ik nogsteeds ápetrots :) (overigens de bijrijdster op deze fotos was niet mijn groom, maar diddle zijn grootste fan.. ze is niet mee de weg op geweest :) )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:45

leuke foto's hoor !!!

Ziet er netjes uit. Vind alleen het voorschot een beetje hoog zo liggen je leidsels er steeds op of heb je daar geen last van ??

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:47

was vorige keer inderdaad ook gezegd, ik heb er niet echt last van :n maar er komt (ooit) in de toekomst een bokkussen (zo noem je die stoeltjes toch? := ) op :)
maar eerst eens kijken of we dit blijven doen en blijven leuk vinden :D

overigens, in een bocht, gaat het buitenste lichtoog naar achteren zegmaar (omdat hij in die burry draait dan,) dat hoort zo neem ik aan? :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:49

jep dat hoort zo. Doe je weinig aan. Als ze bij rechtdoor rijden maar gewoon netjes hangen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:50

tuig vind ik trouwens heel stoer op je fjord.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:21

hihi dankje :D
hij lijkt best groot zo voor de wagen :)) :D
donderdag gaat hij er weer voor :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 06:00

Beleerdag 3:
Broek geïntroduceerd. Max is zacht gezegd iets te breed dus de broek ging strak om de kont.
Meteen de weg opgegaan en aan de lange lijnen het bos in. Sturen, halthouden, overgangen gaan al heel braaf. Achterwaarts toegevoegd. Geluiden achter de oogkleppen zijn nog wat eng dus door de bosjes heen schuifelen en aan takken rukken achter zijn rug om. Paar plassen kunnen oefenen.

Ip is hij al klaar om voor de wagen te gaan maar ik hou me maar even in.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:12

@ napie heb ik nou ook ik moet alleen nog gaan slepen. Pony is keurig verkeersmak en sturen gaat ook goed. Zweep op zijn kont om te belonen ook geen probleem. Nu de sleep er maar eens achter deze week !! Jij ook succes met je Max projectje.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:46

@Maisie en Happytime: super!

@Maisie: stoere actiefoto's!

@Naaltje: super, dat het zo goed gaat met Diddl! Mooi tuig, dat bruin!

@Napie: fijn dat Max zo goed gaat. Wil eigenlijk ook mendurance gaan rijden, me nu maar eens goed aan het informeren.

Gisteren gemend met een sport-tweespan-Shetten van mijn baas, super, lekker door het bos.
Moet mijn mening, gevormd door de Snertlander-mini's hier in de wei ;) , echt bijstellen, nu.
Volgende keer rijd ik zijn tweespan Friezen, maar dat zal wel wat minder vlot gaan :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:47

O, ja, ik rijd zelf eigenlijk alleen met de zweep als het nodig is :o , ik heb een polsblessure en anders teveel last.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:49

avaluna schreef:
O, ja, ik rijd zelf eigenlijk alleen met de zweep als het nodig is :o , ik heb een polsblessure en anders teveel last.

Dat is een kwestie van de juiste zweep zoeken. Ik heb er eentje die niet meer weegt dan een rijzweepje :).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:25

Ben gister spontaan ook nog een blokje omgeweest met mijn salami op pootjes :) Zaten overal kaboutertjes en een meneer achter een muurtje met een klopboor.
Maar over het algemeen genomen is ze erg braaf geweest.
Owww, wat ben ik blij met de zomertijd :)