[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:53

Toydoll schreef:
BTW , mede menners :D!
Ik heb mijn koets verkocht.

Dus ik ga nu weer shoppen naar iets nieuws!! Kunnen jullie daar bij helpen?

Kyano is dus vrij klein en ik wil dat hij het enkelspan gewoon goed kan trekken. Mijn vorige koets was (veelste) zwaar, die zou 180 kg zijn maar trok als 250 kg vond ik zelf. Dat moet het echt niet worden.

2 of 4 wieler ben ik ook niet over uit.
- Ik heb geen mentrailer dus 4 wieler is niet te vervoeren. Nu heb ik wel ideeen hoe ik mijn trailer kan verbouwen, dus zeg nooit nooit, dus dat is geen doorslaggevend argument.
- 2 wieler vind ik toch wel minder lekker rijden, minder stabiel, je moet wel echt een verdomd goede kopen, balans is alles... En ik weet niet hoe Kyano ervoor loopt, nooit gedaan nog.
- menendurance lijkt me fantastisch in de toekomst, maar ook dressuur/vaardigheid, aangezien ik niet echt fijn buiten kan rijden hier, zal ik ook wel veel in bak/weiland rijden...

MAW ik neig echt wel naar een 4-wieler. Maar het moet wel ECHT een lichte zijn voor enkelspan.
Jullie ideeen? Een goede shetland wagen misschien, die zijn vaak wel echt licht. Gerrit-jan van boven heeft zogenaamde sportbuggy, die spreekt mij wel aan.

Hoe hebben jullie het gedaan met kopen koets? Zijn jullie wezen proefrijden?

Bokker High_Hills heeft 2 mooie wagens te koop staan! Is dat niet wat?
http://www.bokt.nl/markt/ad/356379/zeer ... aardigheid
http://www.bokt.nl/markt/ad/355731/pony ... nieuwstaat

Ik heb me laten vertellen dat de Excellent niet zo zwaar is, maar zelf geen ervaring mee ;)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:55

Overigens denk ik dat je met een 4 jarige best een impuls kan starten om eens te kijken of dit wat voor je is, want dat is toch je idee Denice?
Wat een leukerd heb je trouwens! <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:22

Citaat:
Er op zitten en iets trekken is ook weer heel anders
dat is zo Keona.

Tja wagens en wagens. Mijn advies: neem een goede merkwagen (kun je ook al is het een tig-ste-hands altijd weer goed verkopen) en een goede wagenmaker die kan zorgen dat hij licht rolt. Dat is veel belangrijker dan het gewicht op zich. Vaak is er met die slechtlopende wagens iets mis met de lagers/assen afstelling of met de remmen. Van der Mee heeft momenteel overigens een erg mooi dressuurwagentje te koop voor kleinere pony's (showmodel), volgens mij kan die ook prima voor mendurance zijn stevige wagens. Zij maken ook erg mooie tweewielers op maat (je hebt een 'gewone uitvoering' maar die is ook al super hoor) en een extra luxe, uiteraard helemaal toppie maar goed 't kost dan ook wat :))

Eilatan

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:56

Linsa thanx! Is totaal niet wat ik zoek, maar thanx anyway :D

Van der mee moet ik zeker ook langs in mijn zoektocht. Ik denk dat ik gewoon ga bellen en ga vragen of ik mag komen proefrijden met Kyano. Heb wel aantal tips gekregen ook via PB, ik ga op zoektocht :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:44

Zo weer even reageren, even geen tijd gehad.

Barney heeft woensdag een bloedonderzoek gehad, de jeuk werd niet beter. De eerste uitslag is binnen gekomen en de bloedwaardes waren perfect, alleen de nieren hadden een klein beetje verhoogde waardes. Maar hij heeft medicatie gehad en ik hoefde me geen zorgen te maken. Over een mnd prikken we voor de zekerheid nog een keer bloed. Maar hij is ook gewassen met dermodex tegen mijten. Ik moet zeggen dat het sinds gisteren beter gaat en dat ik vandaag geen medicatie heb gegeven.
Vandaag Barney ook meegenomen op rit, 19 km gehobbeld en was heerlijk. Ik heb ook een ander spulletje genaamd Derfen, kreeg de tip van iemand op stal. Het stinkt werkelijk enorm maar ik hoop dat het effect heeft.

Pip gaat morgen mee op een lange rit met Aria en haar Tinker, zij reed ook mee in Etten-Leur. Dinsdag proefje met hem oefenen, gisteren de proefgerichte les gehad. Voor het eerst liep hij een proefje, hij loopt netjes maar het is afwachten hoe het gaat verlopen. Het zal vooral aan mij liggen, ik maak me snel te druk en richt me dan niet goed op de oefeningen.

22 juli heb ik de vaardigheid clinic bij Chardon, ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn.

Toydoll, fijn dat alles verkocht is. Ik hoop dat je snel een nieuwe wagen kunt vinden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:54

Mooie opgave voor jezelf Barney: keep calm & carry on :D klinkt zo simpel maar zo lastig!
Toydoll vd Mee is erg aardige persoon, kun je altijd langsgaan en ook met hun een rit rijden met of zonder je pony erbij :j

Ik hoop zondag eindelijk weer een 'echtere' rit te doen met Ollie, hoop dat we naar Meijendel (duinen) kunnen gaan, kan ze gewoon stappen (dat hou ik wel vol) maar moet ze toch werken.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:49

vd Mee is een super adres, heeft mijn wagen in onderhoud. Slaag je altijd!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:36

Pfff, het regent hier al 2 dagen. Gisteren wel 6,58 km gewandeld (alleen stap) in krap anderhalf uur.
Vandaag hebben ze even rust, want ik heb niet zoveel zin :+

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:56

Het is inderdaad drie keer niks met het weer. Vooral vandaag, van de ene bui in de andere.
Ach ja, goed voor plantjes en de rijbak zullen we maar denken :D

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:58

Oh ja zeker. En binnenshuis is ook nog genoeg te doen. O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:09

Hier vandaag ook niets geen paarden-dingen gedaan :o met zoonlief de stad ingegaan, filmpje gepakt (Minions echt ontzettend leuk :+ )

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:54

Haha zoonlief wil die film ook heel graag zien :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:34

schijnt een echte hype te zijn idd :p

De inschrijvingen voor de endurance loonse Drunense duinen zijn open, het is echt zo dichtbij en mijn droom was nog steeds om 1x met tum ohz een endurance te starten. Maar toch bang voor kritiek.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:42

L_Rivaldo schreef:
schijnt een echte hype te zijn idd :p

De inschrijvingen voor de endurance loonse Drunense duinen zijn open, het is echt zo dichtbij en mijn droom was nog steeds om 1x met tum ohz een endurance te starten. Maar toch bang voor kritiek.

Je zult zeker kritiek krijgen,maar als je het graag wilt waarom niet.hoe groot is tum.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:49

Toch zou ik daar niet te 'bang' voor zijn. Er starten ook volwassen mensen op ijslanders van 1.25/1.30 ... en die mensen zijn langer dan jij ;)
Ik ben zelf 1.78 en mijn pony is 1.43 ... ben ook bang geweest voor kritiek maar heb nog nooit iets negatiefs gehoord over mijn pony of over onze combinatie. Ja dat ze klein is (maar dapper :P ) maar ja, dat vind ik geen kritiek, dat is gewoon zo :+
Er is nooit iemand naar ons toegekomen die zei jij bent veel te groot voor 'die pony'. Wel (veel!) mensen die zeiden dat ze ons zo'n leuke combi vinden.
Dus als jij denkt dat Tum dat kan zou ik het zeker doen.
En trouwens alle kritiek, mocht die er al zijn, maar nogmaals ik heb het nog nooit gehoord, houdt direct op als je pony de wedstrijd goed uitloopt en je goedgekeurd wordt door de DA's :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:52

Gewoon lekker doen Laura. Ik heb vandaag in de regen over de Loonse duinen gereden. Vieze prut maar was een lekkere rit met een superhete pony

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:14

Past gewoon hoor Laura wat leuk!!

Hier als het goed is van de week eindelijk m'n droom voor een kar werkelijk. Kunnen we weer kar km maken

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 13:13

Ik hoop dat het niet gelijk valt met het familie uitje.

Ik denk dat ik het gewoon ga doen en proberen nog? Ven wat af te vallen ervoor. Tum is 1.08 en ik 1,55. Zie dat je ook maar 12 km per uur mag rijden dus dat is gunstig voor het gelijk aanbieden al is die natuurlijk wel 60 ipv 70. Ik ga er denk ik gewoon voor!

Wat leuk nel ben benieuwd naar je wagen

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:57

Dat zou leuk zijn Laura.

Crazymel ik ben benieuwd, spannend

Hier veel ritjes gemaakt rond de twintig km per stuk. Alles enkelspan, morgen met Pip naar de bak van de vereniging om proef te oefenen. Eerste keer dat ik dat bij hem zonder trailer doe. Ik ben benieuwd of hij zich wat rustig kan houden langs al die drukke wegen.

De allergie test van Barney was goed, geen allergie. Het gaat ook beter met hem, vrijdag nog 1 keer met Dermodex wassen.

Nu weer Fysio, zit in de wachtkamer. Die schouder blijft ellende. Ik doe alles gewoon maar het gaat niet over.

Ook druk met afvallen, ik wil er twintig vanaf. Ben nu 3,5 week bezig en ben op twee ons na nu zeven kilo kwijt. Nog 13 te gaan, ik hoop het er over een jaar af te hebben.

Gisteravond met beide heren enkelspan gereden. Mijn man met Barney en ik met Pip. Pip blijft af en toe een uitdaging moet ik zeggen pffff.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:32

Gisteren sinds lange tijd weer eens een half uur dressuurles (aangespannen) gehad met Moos op een heerlijk veld in Eindhoven. Niet hard, niet zacht, niet knoebelig, niet glad.... echt een superveldje. Mensen uit de buurt vonden het prachtig om 2 koetsen te zien rijden. Oppassende oma's met kinderen in de buggy, gepensioneerden en fietsers die hun tijd namen om lekker te kijken met een broodje en koffie uit de thermoskan. Echt leuk :D .

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:21

Heerlijk is dat he Gem, toen ik in amsterdam woonde reed ik ook vaak op een groot veld dicht bij een woonwijk en werd altijd met veel plezier bekeken of een praatje gemaakt zelfs mensen die even achterop wilde staan. Altijd leuk!

Nanda, het zal idd goed nat overal zijn wel genoten van je rit?

Barney fijn dat er geen allergieën zijn! Wanneer had je dressuurwedstrijd met Pip?

Hier helaas na 2 weken niet hoesten hoorde ik tum weer hoesten toen ik hem in een nieuwe weide zetten en hij even een sprintje trok, nu hoop ik dat het gewoon eenmalig was. Maar gelijk al je voelsprieten staan recht overeind als je het weer hoort. Ga nu even naar ze toe om ze weer binnen te halen en even te laten rennen (kan ik gelijk even kijken of het hoesten aanhoud)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:05

Wat vervelend dat hoesten!

De shet hoest hier ook af en toe na het rollen. Maar er zit geen regelmaat in en ik hoor het maar af en toe. Vind het dan altijd zo lastig!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:05

Super Laura toch OHZ endurance ! Heb je nou ingeschreven? ;)

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:14

@Barney, prachtig artikel in de Shetlandpony! Geeft een goede indruk van zo'n dag. En wat heb je toch een stel fijne pony's!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:40

Echt mooie reclame Barney *\o/*

@Rivaldo lastig met het hoesten ... -O-

BIj ons bij stal werd deze week aan de weg gewerkt, waar ik dus langs moet als ik met de poown naar het bos moet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik als ik 100% ben op zich niet voor veel terug deins maar om met mijn toch nog enigszins brakke lijf met mijn pony langs de teer-machines en grote dingen te gaan lopen leek me niet zo'n strak plan. Dus deze week weer weinig ondernomen helaas.
Morgen in de herkansing, hoop dan op rondje van 10 km en dan zondag 15 km dan zijn we weer enigszin richting 'up & running' :D