[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:32

Gem, zo'n bitje had ik voor Melody ook werkte heel fijn.
wat gaaf dat je weer zo met Moos aan de slag kunt zijn ! en zo mooi om te lezen dat hij het goed oppakt !
Ik ben wel benieuwd weer naar een fototje van Moos voor de wagen..??? *-:)
Oei Buadyh.....paardje los....gelukkig kon je hem weer pakken en is er niets ernstigs gebeurd !!
Tine zoontje met bixie.. <3 <3 super !
lanouska superdruk geweest ! balen dat de vrachtwagen niet wilde starten..

ik heb idd heerlijk gelopen met de honden in het bos..zoontje was ook mee, en helemaal blij met zijn tophondje !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:47

Hubby heeft gisteren een kort filmpje gemaakt. Ik ga hem straks even uploaden en als ik me er niet heel erg voor hoef te schamen zal ik hem neerzetten :P .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:56

Ik ben benieuwd Gem.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:36

Zo wat een mooie dag he {:}
Ook benieuwd naar alle filmpjes :D tja, ik heb dus altijd dat prutshalster eromheen, geen gezicht, I know :o maar wel effectief. Gem voor 15,- Euro heb je zo'n Ideal menhalstertje :7

Hier 1e echte endurance training gehad van dit jaar. Dwz 20km of meer en dan net tempo halen. Zat op iets van 22 km en 9.8 gemiddeld. Zaten nog flinke stukken slecht pad tussen, ben ik toch wat voorzichtig (dikke modder, van die diepe sporen of hele diepe plassen). Plus stukken weg/berm, gaat ook niet zo snel. Maar hogere snelheid komt vanzelf wel, is mijn ervaring, daar ga ik niet op zitten pushen, met deze afstand en dit tempo (rond de 10 km/uur) zo makkelijk als ze het doet is ze nu mooi klaar voor dit seizoen. Hoefde haar maar weinig aan te sporen :D en ze kwam totaal relaxed en totaal niet moe aan, rug en spiertjes ook mooi los. Na afloop halve emmer geweekte pulp, eet ze gelukkig ook goed (erg fijn voer bij dit werk). Dus helemaal blij hier <3
Mijn eigen rug en benen voelden ook goed, niet onbelangrijk :+ het nieuwe zadel is echt top :D .

Met Hero beetje gewandeld en getut. Die had gisteren in de lange lijnen gelopen, deed hij erg braaf.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:19

@VHU: wat fijn dat het zo goed ging en je zadel zo fijn is *\o/* .

@Tine: wat leuk je zoon <3 .

Zag verder nog goede resultaten van team en moeders, Moos en de Anda goede les gehad met een fijn bit, de hondjes lekker getraind, knappe palomino braaf tijdens de proef en 1e.

En ook hier vanmorgen heerlijk gemend met dit mooie weer, was alweer een tijdje geleden :o en dan is meneer heet, hahaha, maar echt lekker kunnen werken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:49

Vhu, fijn dat trainen zo goed ging.
Ava, mooi dat het met mennen goed ging, kan me voorstellen dat paardje geert is als het langer geleden, maar als je die energie in het werk kunt krijgen, super.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:07

Voor de liefhebbers: op de site van onze vereniging (www.driesporen.nl) staan nu de filmpjes van de kur op muziek voor menners.

Ava: lekker gemend bij prachtig weer
VHU: lekker fanatiek bezig geweest met toppony. Wat goed dat het nieuwe zadel zo fijn zit
Gem: ik ben ook benieuwd
Bianca: welke hond is van je zoontje? Ben het even kwijt :o
Royal: mooie wedstrijdresultaten

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:23

@VHU: je hebt echt een mooi zadel. Ziet er ook heerlijk comfortabel uit.
@Gem: ben benieuwd.
@Biancacoo: fijn met de honden kunnen trainen.

Wij zijn vandaag ook weer lekker naar buiten geweest met Vjell. Aks ook nog tegengekomen met Diddle.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:55

Laatst waren die menhalstertjes bij Peerkeruitersport iets van 8 euro. Wellicht de moeite waart om even te kijken!!
Bianca lekker getraind met de honden. Lijkt me ook leuk om te doen zoiets.
VHU, blij met het nieuwe zadel en de geweldige pony
Lanouska der vrachtwagen wou niet starten balen!!!

Hier al een paar dagen niet gemend, geen energie wilde vanmiddag wel maar ook weer niet. Uiteindelijk niet gedaan terwijl echt super mooi weer was. Wellicht morgen maar een ritje maken dan. :)

Topic van DJ en pony van stalgenoot
[ITP] zeer knappe welsh A en appaloossa ruin aan het spelen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:11

Leuke foto's LS

Tine goede wedstrijd gehad en oeps momentje van Baudyh. Ik doe meestal ook het halster om de nek.

Vandaag Robijn en ferro voor de 3e keer geschoren. Bij ferro kwam er maar weinig haar af. Maar goed
ze zien er allebei weer strak uit. Daarna nog een rondje tandem gedaan was heerlijk om te rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:16

Wanneer ga je tandem starten Maisie? Zo leuk dat ze dat zo goed doen :j

Zat er ook over te denken om Ol nog een keer te scheren (hals/buik/ halve zijkant), zeker met oog op (m)endurance die we in maart gaan doen (mendurance 9 maart, endurance 23 maart). Maar ze zweette niet echt vandaag dan twijfel ik weer :o
Maar het was vandaag natuurlijk ook best lekker fris...

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:32

@baudy dat is wel pech hebben. Volgende keer weer beter :)
@lanouska pech met de vrachtwagen. Gelukkig was de accu niet helemaal kapot.
@LS leuke pony, DJ! :D
@Biancacoo heerlijk gelopen met de hondjes en zoontje :)
@VHU klinkt als een top training!
@Maisie wisselende wintervachten. Bij ons ook op stal: de menpaarden/pony worden bolletje wol, maar de dressuurpaarden hebben nauwelijks wintervacht.

Vandaag Sam weer voor de kar gehad. Brr wat was het koud! :brr: Maar hij deed wel heel goed zijn best. Toen ik even overpakte in Achenbach ging hij nog beter lopen (in de krul/oprichting). Dus ik moet flink gaan oefenen om die techniek goed onder de knie te krijgen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:42

Weet je je moet ook niets veranderen als het goed gaat. Normaal pak ik het hoofdstel eraf en mijn vriendin doet dan gelijk het halster aan wat dan al om zijn nek zit. Nu waren we nog wat
Met onze buren aan het babbelen ( die van het paard wat ff op hol was) en letten niet op en doen het anders om. En daar ging het fout. Mijn vriendin doet het hoofdstel af zonder haar hand op zijn neus te leggen dus hij schiet met zijn hoofd omhoog met het bit er nog in. Daar schrikt hij van en schiet in de achteruit. Ja en dan sta ik met alleen het halster om zijn nek. Dan hou je een groot paard echt niet. Ik dacht wel gelijk oh jee de weg. Maar hij kan daar gelukkig nergens heen. En iedereen handelde gelijk goed. Hekken dicht enzo. Hij gaaf een mega showtje weg in uitgestrekte draf. Minstens een 10 als hij dat in een proef zou doen. Ha ha. Maar dat weiland daar is mega groot en thuis komt hij niet meer in de wei. Gelukkig was hij zo onder de indruk dat hij bleef staan en toen ben ik rustig pratend op hem af gelopen en kon hem zo zijn halster aandoen. Had hem binnen een paar min. Maar je schrikt wel ff hoor.

Er staat trouwens op de site die Tine zei van gisteren in onstwedde een super mooie foto van ons. Foto nummer 2.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 08:17

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 08:42

Goedemorgen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 08:45

Goedemorgen
marjola op de voorpagina van bokt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:56

hoe is het met de hond janouk?

biancacoo lekker aan het trainen met de hondjes, 't is te hopen dat het een beetje koud wil worden/blijven zeg..

VHU met de engels toets. En een mooie trainingsrit gereden gisteren

Marjola goed getraind :)

Ik heb gisteren ook een rondje gemaakt met Dids. Maar een klein rondje, omdat hij de rest van de week weer soort van stilstaat.. Zonde, want dan kan ik het ook niet maken om op zondag een groot stuk te doen..
Maar hij ging gisteren érg fijn! Door die blubber heen, hij wordt dan zo enthousiast. Kop in de krul en sjouwen maar :+:

Kwamen Mist nog tegen met Vjellie (wat lijkt Dids dan een freggeltje zeg.. :') )
En nog een stalgenote van VHU en Mist, die kwam na overleg in draf gepasseerd vanaf achteren (met een Húge paard en wagen) en dat vond dids helemaal prima :D Was leuk, want dat had ik dus nog nooit gehad :))

En daarna met de hond naar 't bos geweest, hond van vriend :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:57

Hond gaat goed, gelukkig. Hij eet,drinkt en speelt goed. Hij blijft goed van de wonden af en wonder...alle nietjes zitten er nog in.
Geen zwelling. Dus so far so good

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:05

Fijn dat het zo goed is afgelopen Janouk. Hij is ook niet bang geworden van andere honden?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:19

fijn dat het goed gaat met de hond janouk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:+:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:26

Hier ook weer even een teken van leven :o

Ik zie leuke foto's voorbij komen...

Heb niet alles bijgelezen dus ben niet helemaal op de hoogte van het reilen en zijlen op dit topic. De meeste van jullie heb ik op FB met het gevolg dat ik toch aardig bij blijf :j

Ik ben ook bezig met de voorbereidingen van mijn kur op muziek. Ik heb nu ook maar een programma aangekocht waar ik zelf mee kan knippen en plakken... en ik vind het écht helemaal leuk! Zo zal ik in februari (demo rijden) een andere kur rijden als in Scherpenzeel :+ ... dus dat wordt hard oefenen...en zullen we een nieuw topic voor de kur openen ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:31

En goedemorgen!
@Aks ja onze hele stal was zeer actief gisteren, alleen ik heb je dus net gemist, zag wel een Diddle staan die net had gewerkt (hij komt altijd zeer gezellig aanlopen als we langskomen, even naar zijn grote vriendin kijken := ). Wow wat een joekelhond... ik ben altijd een beetje bang voor dat soort honden, weet dat ze niets doen maar vind ze altijd erg imponerend :o

Hé Ollie :wave: ben heel benieuwd naar je Kur(en)!

Zo vandaag gelukkig geen spierpijn van onze enorme rit van gisteren dus dat is ook super goed nieuws :D
Nu snel aan het werk :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:42

goedemorgen..
vandaag hondjes ochtend vrij, morgen weer trainen.
Mooie foto's Aks..
t'is een horrorwinter..gewoon geen winter..haha..ach..ik vermaak me wel..ooit reizen we naar de sneeuw met hele spul, is nu nog niet haalbaar..

Ollie, gaaf zo'n programma, ik ben erg benieuwd naar de kur op muziek.
Janouk, fijn dat Baloe het zo goed doet en dat het niet opgezwollen is ! ik blijf duimen !!
marjola fijn gemend.
Baudyh..kan gebeuren een keer hoor....gelukkig is het goed afgelopen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:46

Ik heb al een topic geopend voor de kur: [AR] Kur op muziek voor menners

Ollie je maakt het jezelf wel moeilijk met 2 verschillende kuren ;-). Maar goed, jullie zijn zo goed, zal geen probleem zijn.
Aks weer mooie foto's

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:18

tine10 schreef:
Ik heb al een topic geopend voor de kur: [AR] Kur op muziek voor menners

Ollie je maakt het jezelf wel moeilijk met 2 verschillende kuren ;-). Maar goed, jullie zijn zo goed, zal geen probleem zijn.
Aks weer mooie foto's

Valt wel mee hoor... de routes zijn hetzelfde alleen de muziek is anders ;)