[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:04

dingetje:van harte gefeliciteerd *\o/*
janouk: maak om ff lekker,dat je heerlijk gaat bakken op aruba en wij hier wegregenen :brr:
olga: gaat flink trainen....leuk joh!
tallechie: sterkte ,gaat het met daan wel beter?
ik zeg :evaw: ik ga maar eens naar het werk,laatste 2 dagen van het jaar *\o/*

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:10

@Janouk, balen zeg dat je daar niet meer mag mennen... Is een mooi stuk! Controleren ze daar streng? Wat super lekker dat je naar Aruba gaat! Wauw! Hij heeft trouwens geen beurse plek, mag er gewoon aan zitten. Het is alleen kaal. Ik denk dat het al een paar dagen eerder is gebeurd! Vorige week was ik flink ziek dus ben niet heen geweest, rondom Kerst druk en blaasontsteking waardoor ik 1 dag om de 10 min naar de wc moest.
@dingetje: gefeliciteeeerd!
@Tallechie: Veel plezier vandaag!
@bicci: Ik word ook nooit bruin... :(

Vandaag de dag van de waarheid, pony gaat kaal! Daarna maar een tijdje niet meer aan de hand fietsen, beetje sneu zo'n pony die helemaal is kaal geknipt...

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 12:48

Dingetje: *\o/* *\o/* *\o/* Hieperdepieper Hoeraaaaaaaaa *\o/* *\o/* *\o/* Hele fijne verjaardag gewenst!

Tallechie: :(:) voor elleboog en stal

Tine: hoe gaat 't met de kids inmiddels, komen ze nou vandaag terug naar jou?

Bic: wordt niet bruin :+

Janouk: nou, dat lijkt me een prima reden om Kur rijden te missen ;-)

Ollie: heel veel lol met Kur instuderen/oefenen en natuurlijk showen!!! *\o/* *\o/* *\o/*

en verder mensjes: kies maar uit:
*\o/* {:)-: -O- /3 }:) |o :+: :O 8)7 :)* :list: %) :wave: Y;( -:(- ^) :evaw: :)ddd :9k +:)+ ~~}> := >;) _O- :*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:49

Juangi: waarom zou je niet meer gaan fietsen?
HT: werkze
Janouk: lekkere vakantieplannen. Ik word ook niet bruin. Ben allergisch voor de zon, dus zo'n vakantie kan ik helaas niet meer maken.
Ollie: fijn dat ik jullie heb kunnen helpen. Ben uiteraard wel benieuwd naar het resultaat.
Tallechie: lekker op buitenrit.
Frensie: veel in huis doen, bah, vervelende klusjes dus.

Vanmorgen was ik om tien over 8 al bij de manege en om half 9 stapte ik met Thabor voor de kar weg. Wat een mijlpaal eigenlijk. Precies een jaar geleden kwam ik huilend en bibberend van angst van de bok af, was zooooo bang. En nu span ik alleen in en rij alleen in de binnenbak. Ongelooflijk. AB en RP, heel erg bedankt voor jullie hulp daarbij!!!
Heb ook nog 2x paar pasjes achterwaarts geoefend en dat ging heel goed. Daarna Rembrand ook even ingespannen. Vanmiddag probeer ik Amerigo in de bak te longeren, als hij boven water blijft tenminste. ;)

Nu even lunchen en hopelijk paar uur slapen. Dan maar eens gaan stoeien met startlijsten.

Heb trouwens nog steeds geen reactie van District oost. Erg vreemd allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:55

*\%/* @Dingetje *\%/* maak er een fijne dag van!

@Tine geweldig dat het nu zo goed gaat... je lijkt mij wel ben ook af en toe zo'n schijtluis... hahaha ups en downs.
@Juanghi jeetje zeg dat is wel een extreem kale plek! Moet er niet aan denken dat dat bij Blondie zou gebeuren zeg met haar mooie lange lokken....
@Janouk helemaal niet meer mennen in het Amsterdamse Bos? Is dat dan met ingang van 2013? Wat ontzettend balen zeg. Aruba, heeeerlijk :j
@Ollie druk aan de knutsel met de kur, wordt vast super mooi, zo'n leuk initiatief van Tine _/-\o_ wat trouwens geweldig van jullie met de indoor marathon een 3e plaats 8-)
@Bicci gaaaaaave lamoenstokken! Waar heb je die gekocht trouwens? Ik wil ook graag van die dichte.
@Tallechie heel zwaar K meid.... :(:) Hoop dat Veale vandaag weer goed is...
@HT werk ze!

Ben denk ik een beetje door mijn enorme dip heen die ik met Bente heb / had :) vond dat ik niet moest gaan mennen in de natte bak... leek me zo zwaar... maar ja, de bak wordt niet droog. En voor buiten te mennen heb ik een groom nodig plus dat ik dat niet durf, ook al heb ik een groom, als ik zo lang niet heb gemend (laaste keer was met de snertrit, 18 november), dus tja zat in ee nsoort van vicieuze cirkel...

Vanochtend had ik zoiets van het heeft vanacht niet geregend, 's ochtends om 8.00 uur zijn er nog geen mensen die in de bak willen rijden, ik ga mennen no mather what. Dus wagen klaar gezet, peerd ingespannen en de bak in. Plus de broek eraf gelaten, dacht misschien helpt dat toch ook nog wel in haar 'rillerige' gedoe. En ze was braaaaaf <3 Zo wat ben ik blij zeg dat dat is gelukt (helemaal in mijn eentje }:0 )..

Ik wil weer in het ritme komen dat ik met dubbele lijnen longeer, dan men en dan de dag daarop ga rijden. zo deed ik het bij mijn vorige stal ook altijd, dan is ze de dag voor het rijden tenminste goed moe geweest (en dus met rijden minder huppelig / springerig, wat ik zo eng vind... :o ).

Ze had nu eindelijk weer schuim tussen de billen staan en dampte lekker, dus goed aan het werk geweest. Dat krijg ik met rijden of longeren echt niet voor elkaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:02

Super VHU! Wat een mooie beloning voor je doorzetten *\o/* *\o/* Nu proberen dit vast te houden.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:20

top nieuws vhu-tje ! de stokken heb ik by Snoys in zundert gehaald voor 60,- . hy heb ze in zwart, rvs en gegalvaniseerd. :-))

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:21

@tine: Haha, nou waarschijnlijk ziet hij er niet uit straks, met wel een lange voorpluk, dikke wintervacht, maar verder afgeknipte manen! Geen gezicht! Wat super dat het zo goed ging! Top! Heb je een ongeluk gehad met hem, dat je zo angstig was?
@vhu: Wat super! Top dat je toch gegaan bent! Ik ken het wel, op een gegeven moment bedenk je ook al redenen om maar niet te gaan... Tijdje gehad met rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:52

@vhu _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ respect

In het Amsterdamse bos mogen wij al heel lang niet meer mennen. {:)-: alleen in april is er een samengestelde menwedstrijd van de Hoofdstad Aanspanning.
En ja ze controleren streng. Niet zo moeilijk, want je laat altijd een karrenspoor achter; de boswachter hoeft het spoor maar te volgen en kassa. Heel jammer want het zijn prachtige paden. Lekker breed en goed onderhouden. Maar het is niet anders.

Tsja we hebben op Aruba een hutje op het strand. Heel vervelend. Zolang er geen tsunami is, zitten wij goed.
Ik word ook niet bruin. De mannen wel, maar die snorkelen en duiken de hele dag, dus die zitten meer onder water.
Het huis en alle dieren worden bewaakt door de bijrijdsters, dus dat is ook veilig. Honden zijn thuis.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:00

Jeetje Bic da's niet eens duur, ik dacht dat dat een mega bedrag zou zijn **gaat volgende week naar Snoys**

Dank jullie voor de lieve reacties :*
Ik 'moet' gewoon mennen anders kan ik haar niet genoeg trainen en wordt ze niet 'moe en tevreden' en gedraagt ze zich heel hyperig. Ze zag er nu ook eindelijk weer eens moe uit, is sinds de endurance Wanrooy niet meer zo geweest. Als ik Bente flink train (en dat kan ik veel beter met mennen dan met rijden) is ze is heel betrouwbaar en in omgang super lief. Door onze verhuizing, eind oktober, was ik het even kwijt allemaal. Hoop dat we nu inderdaad dit vast kunnen houden. 't Is soms een gepuzzel met die paarden :7

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:04

bly dat je t nu niet meer kwyt bent meid! doe je snoys de groetjes van my?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:39

@Dingetje: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/*
@Janouk: Een heerlijk vooruitzicht, aruba staat hier nog hoog op het lijstje om een keer naartoe te gaan. Jammer dat je niet mag mennen in het Amsterdamse bos. Zo staan onze pony’s naast een bos waar je niet mag komen, omdat ze vinden dat je overal sporen achterlaat. Beetje jammer dat het bosbeheer zelf overal met trekkers rijden en dat het dan een grote modderbende is.
@Tine: Jullie maken grote sprongen, super zeg!
@VHU door de dip heen.. goedzo!! +:)+

Gisteravond hebben wij sinds lange tijd weer even met vierspan gereden.
Pony's liepen eigenlijk wel heel braaf, dus morgen gaan we een parcourtje proberen te rijden tijdens de oliebollenrace. Heb zelf ook nog even gemend met het vierspan, valt nog niet mee hoor, pff!! Hihi.
Ik ga het morgen weer met dubbelspan proberen!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:40

VHU lekker gemend, top!
Poeltje met vierspan parcoursje doen tijdens olliebollenrace, leuk!
Janouk wat een straf zo'n hutje op Aruba, vervelend zeg... Moet je zeker ook telkens heen enzo... pfff... hihi
Tine ook goed bezig geweest met Thabor!!

Ben hier nog drukdrukdruk met huis schoonmaken, net even tussendoor flinke wandeling met Beer gemaakt, die heeft net 2 keer gekotst. Eerst op de vloer, ik had het niet in de gaten was druk bezig, dus hij vreet het weer op, om half uurtje later op de bank te kotsen. Blegh, en die viespeuk eet mest en poep dus zijn kots is niet echt prettig... Dat van de bank heeft hij ook weer opgevreten, daarna dus maar rondje gelopen. Hopelijk zijn zijn darmen nu weer wat leger en kan zijn maagvulling naar zijn darmen toe en niet weer naar de bank of vloer.
Moet nu nog badkamer schoonmaken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:26

Frensie: fijn zo'n hond, bleh
Bianca: hoe is het met je honden (en jezelf :D )
Poeltje: lekker bezig met de pony's Ik zit eraan te denken om Thabor en Rembrand ook eens samen te zetten in tweespan (wel met hulp hoor, heb de ballen verstand van meerspan) Ze passen niet echt bij elkaar qua maat en tempo, maar lijkt me zo leuk om eens te proberen.
VHU: super toch dat je het weer gevonden hebt. Gewoon lekker van genieten. Ik zit nu ook nog steeds op roze wolk hier. Een mens zit maar raar in elkaar haah
Janouk: jammer van dat bos.
Juangi: heb met mijn vorige paard paar menongelukken gehad. Thabor heeft met man samen een ongeluk met vorkjesschudder gehad en vorig jaar was hij nog hengst. Die dingen samen maakten mij gewoon stuurloos van angst als er iets onverwachts gebeurde. Gelukkig lijk ik het nu onder controle te hebben. Geniet nu enorm van Thabor.
Smickey: had je post niet gezien, was gelijk. Maar kids komen niet terug, wonen aan andere kant van het land.

Zo, net pony uit de wei gevist om te longeren. Kom ik bij de bak, is de bodem gewoon nog bevroren {:)-: . Het heeft hier vannacht -4 gevroren en is nu nog geen 2 boven nul (voelswaarde door de wind -3). Dus maar dagje vrij. Ga morgen maar weer heel vroeg naar binnenbak om met pony te mennen en dan hoop ik later met zijn drieen een buitenritje te kunnen maken (weer zou droog moeten zijn morgen, volgens weer.nl)

Nu ga ik eens met startlijsten knoeien.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:29

@Tine: Gewoon een keer doen! Onze pony's schelen ook qua maat, maar lopen toch aardig in hetzelfde tempo.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:15

Zo, alles wat ik wilde doen in huis is klaar :D
Nu omkleden en dan nog even werken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:32

go girl @vhu

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:34

ik heb een goede blaasontsteking te pakken en ben daarom niet zo in mijn sas. Later meer.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:35

ow bah bau, had ik paar weken trg....grmbl..

tip, veeeeeel drinken en extra vitC bruistabletten :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:59

Baudy: niet fijn.

Nou, startlijsten staan op de site als het goed is. Was weer heel gepuzzel.
En heb alweer een aanmelding voor de kur. Gaat goed zo!!

Heb hier wel vreselijke hoofdpijn. Net of ik af en toe onder stroom sta bij mijn achterhoofd. Straalt dan helemaal uit. Niet fijn, zeg maar. -O- Dus ga maar even op de bank zitten.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:02

misschien even lekker de oogjes dicht doen tine,
helpt bij mij nog wel eens :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:05

Het komt door mijn nek. Ben in '99 van paard gevallen, en heb sindsdien nekklachten. Als ik moe ben, wordt het erger. Heb al allerlei soorten en maten fysio gehad. Niets helpt echt. Ben 1 of 2 jaar geleden door scan geweest. Op plek waar ik meeste pijn heb , zag je duidelijk flinke vernauwing van de zenuwbaan, maar volgens neuroloog was dat toeval. Tja, dan houdt het op he? Moest er maar mee leren leven, maar soms is het haast niet vol te houden. Voelt echt alsof ik onder stroom sta, en dan kruipt het langzaam van achterhoofd over rest van hoofd.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:08

:(:)
dat is echt niet fijn tine..

kunnen ze in de alternatieve geneeskunst niets voor je betekenen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:14

Daar ben ik voor mijn ME/CVS al zoveel geld kwijt geraakt, begin ik niet meer aan. Sorry, maar daar geloof ik niet meer in.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:15

kan me wel wat bij voorstellen...

hopelijk komt er over een tijdje alsnog een oplossing voor je...