[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 08:50

Waarom ik ze heb geschoren.
Vorige week is bij Storm luis geconstateerd. Alledrie de shetten gewassen met sebacil, maar Storm bleef toch wat teveel jeuken.
Dat, plus het feit dat AL dat winterhaar er straks toch af moet ( :+ ) leek mij een goede reden om te scheren.
Daarnaast merkte ik bij Sun dat hij na een lichte tot matige inspanning al stond te hijgen als een karrepaard, dus ik hoop dat dat nu ook verbeterd is.
Meteen ook een mooi proef-moment voor volgend jaar, als het nou bevalt kan ik besluiten ze volgend jaar weer te scheren. :)

Zo, nu lekker ontbijten, lekker bakkie koffie en dan door naar stal. Moet nog even wat aanpassen aan de dekentjes (gepast met die hele bos haar, maar nu moet toch ff de gesp iets verplaatst worden want hij zakt aan de voorkant een beetje te ver naar beneden) en Zoë moet ook nog kaal worden ;)
Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:05

@VHU; dat is ook, en mijn buitenritjes ook. Maar dat wordt allemaal verdoezeld nu...

@lacuun; scheerze!

ik ga wat brood smeren en naar m'n werk.. hopelijk weinig autos want ik heb geen zin tot 5u bezig te zijn.. maar zul je net zien...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:17

naaltje, wat is er aan de hand? dat je het liefste deze week zo snel mogelijk vergeet? je mag me ook een PB sturen hoor :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:37

Mogge,

Alle starters vandaag heel veel succes +:)+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 11:29

Is het luizentijd? Lacuna is al de tweede in het topic. Hoop dat iedereen er snel weer vanaf is!

Succes, Naaltje! Hoop dat je dag snel om is.

Ik ga zo richting stal en Kokkie klaarmaken. Vanmiddag starten in Jorwert. Ga eerst groomen bij de jeugdrubriek. Normaal start Romy met Kokkie, maar vandaag gaat ze het proberen met Saffier.
Ben heel benieuwd hoe het gaat! Stuur vast tussendoor nog wel een berichtje, want ik moet pas rond een uur of 5.

Derest van de starters in het topic, heel veel succes!!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:33

Iedereen die wedstrijd heeft suc 6!

Wel appart he dat er zoveel paardjes nu onder zitten ? Mijn dierenarts had ik gesproken en die zei mij dat alleen jonge dieren en paarden met een verminderende weerstand of die net ziek geweest zijn luizen krijgen.. Bij ons op stal heeft ook geen enkel paard jeuk, zelfs Buck niet en die heeft ook helemaal niets en die staat toch samen met haar in 1 stal. Liz is echt de enige.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 11:34

Las ook nog wat over tweespan en alleen op pad gaan. Dat zou ik persoonlijk niet durven.
Pieter gaat altijd mee als ik dubbelspan ga rijden. Met enkelspan ga ik nog wel eens een rondje alleen.
Wat betreft buiten galopperen, dat doe ik ook. Geen wilde racepartijen, maar gewoon een klein galopje voor de wagen. :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 11:37

Buckje schreef:
Iedereen die wedstrijd heeft suc 6!

Wel appart he dat er zoveel paardjes nu onder zitten ? Mijn dierenarts had ik gesproken en die zei mij dat alleen jonge dieren en paarden met een verminderende weerstand of die net ziek geweest zijn luizen krijgen.. Bij ons op stal heeft ook geen enkel paard jeuk, zelfs Buck niet en die heeft ook helemaal niets en die staat toch samen met haar in 1 stal. Liz is echt de enige.

Ja, heel apart. Heb er verder niemand hier in de omgeving over gehoord.
Gelukkig is het goed te bestrijden, maar wel een vervelend probleempje!
Hoe gaat het nu met Liz en haar luisjes dan? Al bijna weg of?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:57

Bianca: dat is ook een hele mooie inderdaad die ga ik onthouden.

Gisteren een heerlijk ritje gemaakt met de meiden, we gingen naar het diemerbos en daar moesten we langs een drukke weg (80 km) tum was zo braaf!! Er kwam zelfs een hele grote grijpmachine langs (zo'n tractor achtig ding :P) tum is altijd erg bang voor die dingen.. nu liep hij enkel heel fanatiek te kijken en nam iets meer de pas in. Zo braaf! De meiden vonden het ook erg leuk, tot dat we een hoefschoen verloren in de drek. We moesten er doorheen, want omkeren was geen optie. Ga zo zoeken naar dat ding. Baal er wel van. De kleine meid van 8 zei toen heel sgattig, Ik denk dat dat iets te duur is voor je verjaardag te geven. <3 echt zo sgattig en lief.

Kreeg net een pb van iemand die mijn een pony aanbied van 2 jaar.
Voelt wel erg als een eer als mensen dan jou uitkiezen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:31

Goedemorgen,

heb besloten om niet naar exloo te gaan. Het is te koud en kan niet lang staan dus geen ideale combinatie.
Ga dus zo maar de enveloppen van de geboortekaarten vast schrijven en aan de studie.

Laura super dat het zo goed is gegaan en dat de meiden het leuk vonden. Wat eer dat je zo'n pb krijgt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:35

voorbereidingen voor de geboortekaartjes zijn ook leuk toch?

Laura, balen dat je een hoefschoen kwijt bent zeg!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:56

IT het moet toch gebeuren, moet rond de 55 kaarten schrijven dus krijg wel lamme armen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:02

@tallechie, kun je ze niet op etiketjes printen?
Ik moet nog 2autos. Eerst pauze

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:05

Had ook gekunt, maar vind handgeschreven ook wel wat hebben.

Ik doe er telkens 5 en ga dan een uur later weer verder. Dan is het nog wel te doen. Hoeft pas in april klaar te zijn :-)

Succes met de laatste 2. Je mag die van mij ook wel komen doen. Die is het ook hard nodig :-)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:28

Iedereen die wedstrijd heeft: succes!
@ Tallechie: Wanneer is de baby gepland? Lijkt me wel leuk, die voorbereidingen.

Ik ben jullie trouwens vergeten te zeggen dat wij weer een baby rijker zijn in de familie. Mijn grootouders langs vaders kant hebben nu 7 achterkleinkindjes. Voorlopig is de babyboom gedaan in onze familie:D Op 1 jaar tijd zijn er 4 baby's geboren :+
Een nicht van me is bevallen, de baby woog 4.8 kg en was 56 cm groot. Uiteindelijk verbaasde ons dat niet, mijn nicht haar buik was zo dik dat je zou denken dat er een tweeling in zat :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:48

Sl half april is de uitgerekende datum. Ben nu 32 weken, dus nog 8 weken en max 10 weken te gaan.

Ben in 2 weken tijd 6 cm gegroeid, nog steeds maar 4,5 kilo aangekomen. Maar buik begint wel in de weg te zitten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:53

laatste 2 werden laatste 12.. Ze hadden er nog n paar. Kan daar heel slecht tegen :o dus ik ploeter nog 2u door..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:55

Vervelend naaltje. Moet je dus tot 17 uur? Succes nog even dan

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:31

Ben in Exloo geweest, heb naar de dressuur gekeken !!
Zaten erg goede combinatie's bij zeg !!
Heb niemand herkend, :o van bokt.......sorry........

Leuk om te zien, ik ben benieuwd hoe iedereen de vaardigheid doet straks.

Het is wel koud hier.....en waaien... >;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:35

Hier is het ook koud. En het regent.

Vanmorgen uit bed en eerst naar mn ouders gereden om de paarden te voeren. Vanavond slaapt
mijn zusje in het huis van mn ouders dus hoef ik morgen niet vroeg.

Hoop dat het goed gaat bij tine.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:41

Hoihoi :wave: mag ik me hier melden?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:42

:wave:

Ik kan jullie niet meer bij houden hoor :o lees wel gewoon mee voorlopig.
Zit ook nog in andere topics :D wat soms ook niet bij te houden is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:47

Zo hier ben ik ook weer. Wat heerlijk Rivaldo dat je zo lekker hebt gemend, was je weer met tweespan? Dik balen natuurlijk van die hoefschoen }>
Naaltje blijft maar wassen...
Tallechie blijft heel verstandig thuis, kaartjes schrijven, leuk hoor.
Wobbe is gisteren weer even gelongeerd.
S_L's familie blijft goed in productie ;) gezellig al die kleintjes :j
Poeltje druk met mennen en groomen, vind het toch wel erg dapper dat je dat allemaal doet & volhoudt :j
En Maisie druk in de paardenverzorging plus slecht weer.
Hier was het eigenlijk best lekker weer. Wel koud, maar wel met een flauw zonnetje en beetje mist. Ideaal om dus te gaan mennen, als je je goed aankleedt. Dus ik met auto van manlief naar poowns om boel op te laden en naar Breda te gaan. Krijg ik de stekker van de trailer niet goed aangesloten (K-alfa -:(- er is altijd wat met die auto, daarom wil ik gewoon zelf een auto waar ik alles achter kan hangen). Nog mee naar trailerdealer geweest, kreeg het ook niet voor elkaar, moet gewoon nieuwe stekkerdoos op, alles is gecorrodeerd, wordt ook nooit gebruikt (en manlief kijkt daar nooit naar _-:( ). Naja, 1,5 uur verder dus geen poowns op trailer (ga niet rijden als verlichting niet klopt), ze dus maar gewoon verzorgd en naar Rizanta.
Daar wel heerlijk gereden en uitgestapt op de weg.

Ze was enorm kijkerig, dus 4x weg naar bos op en neer gestapt totdat ze niet meer kijkerig was maar ontspannen. Enorme tractor met zo'n mestspuitinstallatie erachter kijkt ze niet naar maar achter elke heg zater enorme kabouters geloof ik :+ was wel erg fijn dat ze op een gegeven moment gewoon lekker vlot stappend en ontspannen ging lopen +:)+ En toen... kwam er een tandem aan dat les had bij Peter. Oei...maar daar keek ze dus weer helemaal niet naar. Gek beest.

Denk dat als ik zo elke keer als ik rijd langs de weg ga stappen het wel steeds beter wordt :7

@Lisanne, ja gezellig! Jij hebt toch die leuke mini's voor de wagen? Hoe gaat het?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-02-11 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:51

@ Lisanne: welkom :D Mooie paardjes heb je. Men je ook?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:51

geen houtduiven tegengekomen VHU? :P
balen van die auto zeg... ^)

zo :) ik was lekker alsnog 15 minuten voor 5 klaar, wat betekent dat ik dus inderdaad vanaf half 3 die 10 auto's erdoor geknald :o

zo, morgen ga ik voetballen met dids :D