[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:20

filmpje is best heftig. Ben benieuwd of dat laatste paard nog op is gestaan.

Zondag mijn eerste D&V wedstrijdje met ferro.

@ naaltje fijn dat je hoofdstel past.
@ tallechie ben ook achenbach aan het leren hoop dat ik het snel onder de knie krijg.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:41

Succes zondag, misschien had je beter niet het filmpje kunnen kijken. Mijn man keek en ze: "dat doen ze toch altijd?" Wel als hij kijkt dus.
Ik zou vandaag met Max aan de gang maar prutweer en doorweekte pony dus het wordt hem niet

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:42

Ik heb gister mijn karretje opgehaald :D :D :D Ik krijg alleen de foto niet van mijn foon naar de pc, daar wordt aan gewerkt. Ik ben er in elk geval heeeeeel erg blij mee :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:14

@ ipsilonka leuk dat je kar er is !!!!

Ja het is zeker prut weer. Heb net Jazz nog even gelongeerd. Hij was redelijk braaf en kon op het laatst ook netjes halthouden en wegstappen.

Morgen hoop ik weer te kunnen longeren. Met ferro heb ik s'avonds les.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:31

Het is inderdaad prutweer. Hoop dat het morgen inderdaad beter wordt. Druk dagje op stal gepland namelijk.\

Fijn dat je kar er is Ipsilonka.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 02:01

Mariska_28 schreef:
Ik weet niet of jullie dit filmpje al gezien hebben? Pfffff echt heftig om te kijken maar het loopt allemaal goed af volgens mij...
http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h5Mg

Eerlijk gezegd vind ik het op een cynische manier bijzonder grappig... Let vooral op de man bij 1:32 die onder de voet gelopen wordt. Opmerkelijk is dat die menners met hun aanspanning in de ring blijven staan; iedereen zo snel mogelijk evacueren lijkt mij de meest logische optie. Die twee kerels die op hun stoel zijn blijven zitten, zullen het geweten hebben... Ook die paar menners die van hun kar komen en het paard bij het hoofd vastnemen zijn niet goed bezig... Na de derde wegloper zijn ze er eindelijk achter dat je je beter uit de voeten kunt maken als er weer eentje langskomt. Positief punt is wel dat er weer werk in de wereld is voor de tuigen- en wagenmaker. Negatief is zeker dat je op het einde het oorspronkelijk weggelopen paard ziet weghinken. Het paard wat op het einde tegen de vlakte gegaan is, zal zeker nog rechtgekomen zijn: zo'n uitschuiver is niet zo heel erg op een goede bodem. Al bij al een grote chaos die voor een deel had kunnen vermeden worden.

Hier is het al de hele week hard aan het regenen; dat belooft voor de endurance wedstrijd van nu zondag... Ook karhobbelen zit er dus niet in met al dat hemelwater.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 03:17

Waar heb jij endurance dan zondag?
Er zaten inderdaad een paar niet zo slimme akties in het filmpje: voor een paard springen met een schot naast je: geen slim idee. Ik zou in ieder geval mijn paard direkt losmaken van de kar of zorgen dat je de bak uitkomt.

Nachtdienst. Zit gezellig met een niet zo blije baby op schoot

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 03:29

Nu zondag is het om doen in Helchteren, in het (voor mij althans) verre Limburg. Vorig jaar heb ik ook meegereden en al séén van de weinigen ben ik relatief droog gebleven. Maar het parcours lag er bagger bij... Ik hoop dat dat dit jaar iets minder het geval is, maar ik vrees ervoor, met de regen van de laatste week. Ze voorspellen wel doenbaar droog weer voor zondag, dus da's al een pluspunt. Het is voor Aktano de tweede wedstrijd en voor mij al zeker de derde. Voorlopig is het "maar" 20km, maar ik hoop om verderop te kunnen starten in een 30km wedstrijd. Trainen gaat goed, moet ik zeggen. Ik zou alleen wat meer km moeten kunnen maken...

Zijn de andere baby's iets blijer?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:32

oef.. een niet blije baby 'snachts := da's niet leuk ;) :P

@suSEQ; ik hoop met je mee voor droog weer zondag! :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:45

@ napie ik heb liever niet dat jou man bij mijn aanspanning in de buurt komt :P ;)
Straks slaat ie ook op hol.

Ben lekker vrij vandaag. Ga zo eens even buiten kijken (waai ik uit mijn schoenen volgens mij)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:49

Maisie schreef:
@ napie ik heb liever niet dat jou man bij mijn aanspanning in de buurt komt :P ;)
Straks slaat ie ook op hol.

Hij is ook heel goed in vangen........ *D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:54

Ik ga zo naar stal. Hopelijk blijft het droog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:32

haha, liever dat het vangen niet nodig is natuurlijk napie :D :P

ik ben net ook naar stal geweest, even gereden voor het eerst sinds de val weer :o verder alleen 1x gesleept en 2x losgelongeerd..
ging lekker :) morgen misschien nog even longeren en dan zondag voor de kar hoop ik :):)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:47

@Naaltje: super!

@Ypsilonka: heel veel plezier met je nieuwe wagen!

Wat een chaos op dat filmpje...

Vanmorgen wel een spannende rit gehad... ach ja het viel nog mee en daar leer je alleen maar van zullen we maar zeggen.
Hahaha, ik ben wel echt niks voor de marathon, zou een hele bekaf zijn van alle adrenaline.

Gisteravond alledrie gepoetst én gelongeerd, hehehe, ik kom uit mijn winterslaap.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:44

@ naaltje leuk !! hopelijk zondag goed weer.

Mijn poownies waren braaf. Heb eerst robijn gelongeerd en hij deed t braaf. Miss over een week of 2 toch maar eens voor de kar zetten.

Jazz was ook heel braaf en is maar 1x omgedraaid. Na het longeren heeft het hele spul nog ff op de wei gestaan.
Straks weer les met ferro en dan heb ik ze ook allemaal gehad vandaag :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:30

Ik heb vandaag niet kunnen rijden. Ze brachten nameljk Sasha, de nieuwe gezelschapspony voor Petra. Vanaf nu ben ik geen grote zondaar meer en staat men pony niet meer alleen.
Volgende week wel weer karren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:36

Beleerdag 2:
Max was al rustiger dat hij het tuig op kreeg. Kennis laten maken met leidsels onder zijn staart, tussen de achterbenen en op zijn rug. Aaien met de zweep. Hij heeft daar veel respect voor maar mij net iets te veel. Hij moet ook accepteren dat dat ding hem ook zo wel eens aanraakt. In de bak gewerkt. Wendingen gaan al 300% beter als vorige week. Tweede versnelling ook al geprobeert. Wenden in draf vind hij nog moeilijk en hij werd wat heet van het draven. Maar weer in stap gewerkt en halthouden oefenen. Wat leert dat dier snel!
Toen nog even naar de schapen waar hij vandeweek zo bij flipte. Hero mee aan het halster, die liet zien dat schapen niet eng zijn. Max accepteerde dat dan ook en hij heeft die schapen ook een tijdje bestudeerd. We gaan voorlopig even zo door. Misschien vandeweek even vaststaan in het lamoen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:43

lekker dat hij toch fijn meewerkt napie! :)

ik heb er flink de balen in hier thuis.. mag lijden dat 't gauw zondagavond is,, :\

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:50

ik ben blij *\o/* gisteren is er bij ferro een kwartje gevallen (een heel kleintje dan)

En met stukken loopt hij nu netjes met zijn hoofdje op de loodlijn in aanleuning. ipv lala met zijn kopie in de lucht.

Nu weet ik waar ik de komende tijd aan kan werken :D

@ napie leuk als je verbetering ziet he !!! Als ze het eenmaal snappen is het zoveel fijner werken met ze.

happytime2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:46

ben ik weer,paar dagen bokt gemist,kon niet meer inloggen, maar even een andere gebruikersnaam(2 erachter gezet) en nu kan ik weer alles volgen.
zag dat iedereen last had van het slechte weer,ik heb tussen de buien getraind,kar is afgeschilderd, tuig weer netjes zwart gemaakt en....morgen hebben sun en ik onze eerste wedstrijd dressuur,erg spannend.
gisteren sun laten meten(moest toch ,stond nog geen meting in paspoort) kreeg ik mijn aangevraagde startkaart binnen,maar rij nu onder hobbyklasse B,kan nog wisselen maar laat het maar zo voor de eerste keer(nu mag ik om half 5,anders 10 uur s"morgens ) ;)
ben best wel beetje zenuwachtig, nog tips?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:42

tja tips. Gewoon goed je figuren afmaken. Het halthouden echt enkele seconden doen. was bij mijn 1e keer ook commentaar dat ik niet lang genoeg stil had gestaan. Zelf netjes rechtop zitten en menschort voor.

Succes morgen he ik moet al om 8:50 dressuren.

ga slapen weltrusten iedereen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:10

succes met de wedstrijden! :)
ik ga vandaag diddle inspannen :):) en ik heb een groom-tograaf :P

happytime2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:19

maisie,bedankt,halthouden gaat wel goed ,alleen bij wegrijden gaat ze altijd iets naar links ,mar ga proberen met een big smile :D ,netjes rechtop zitten,en mijn benen lekker warm houden onder mijn menschort.
jij ook fijne wedstrijd

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:46

@Maisie en Happytime: heel veel succes!

@Naaltje: joepie het is zondag en Diddl gaat voor de wagen! Heel veel plezier!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:03

Gisteren vrienden verhuisd van Groningen naar Arnhem en ik reed dus terug met een lege aanhangwagen. Maar meteen even langs Klarenbeek gereden en mijn menwagen opgehaald. Ik kan dus vandaag weer gaan rijden.