[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:28

@Janouk: wat vervelend zeg. Hopelijk houd je hond er niks aan over.
@Aks: leuke foto's van hondebeestje :D Wel balen van je werk, schiet niet op zo.
@VHU: succes morgen! En Ollie alweer 1 jaar van jou, gefeliciteerd.
@Biancacoo: wat leuk zeg, zo'n vat. Had ze nog nooit gezien. Aiya helemaal happy :D

Hier weinig te melden.
Moet echt aan mn nieuwe ritme wennen. In de ochtend vroeger er uit (en ik ben al geen ochtendmens), 's-avonds later thuis en dan twee per dag die lange saaie -nu nog- donkere weg van 70km over. Ben echt helemaal gaar 's-avonds.
Ik had vandaag dus in huis het een en ander in te halen (huishoudelijke klusjes).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:15

Gooit cakeje naar claud,......hmmmmmze zijn lekker !!
Ml, dat is flinke afstand elke dag....

vanmiddag afscheid genomen van onze industrie naaimachine.....wel jammer nadat ik gebruik hem toch niet, dus verkocht...
Fijn weekeind alvast allemaal.

Morgen ochtend fijn trainen met de hondjes.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:15

@Ips balen van de telefoon!
@Tine mooie foto's weer. De kleine groeit als kool (al zit ze dan iets achter de curve).
@Gem Gefeliciteerd met het baby/tante nieuws!
@Biancacoo jammie cakejes! :D
@VHU succes met het examen! You can do it ;)
@claud01 prachtige samenvatting +:)+
@Aks weer druk in de weer geweest met foto's maken *-:) Jammer van je werk trouwens...
@ML lastig zo'n nieuw ritme, helemaal als het zo donker is. Ik ben ook echt geen ochtendmens. Geef mij maar liever een winterslaap, opstaan en thuiskomen in het donker is echt niets aan.

Geïnspireerd door alle mooie overzichten zelf ook maar een fototopic gemaakt vanavond. Wel een beetje gesmokkeld, want mij menverhaal begon in 2012 (dan kun je ook goed zien hoe Sam veranderd is sinds ik 'm heb - van ranke pony met dikke onderhals naar een ronde en getraind Welsh). Een groot deel van de foto's kennen jullie al uit de HK, maar een overzichtje is altijd wel leuk :) Zeker als het zo'n mooi jaar is geweest.

[AR-ITP] Sam's geluksgetal 13 (jaaroverzicht)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 07:05

Goedemorgen. Vandaag hele dag op wedstrijd in Onstwedde. En dan doe ik niet eens zelf mee. Vanmorgen ging de wekker om kwart over 5. Nu paardjes laden (Amerigo gaat bixie rijden en Thabor hobbyklasse) en dan zijn we de hele dag lekker bezig.

Fijne dag iedereen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 07:59

Veel plezier tine en succes met amerigo en thabor

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:50

Net onze men kur op muziek gereden met Janouk onder het zadel. En de lijnen kloppen, alleen is de bak 20 x 40m.
Wel heel leuk om te doen. Is zo anders denken om een kur te maken met onderdelen, die Janouk goed kan, in plaats van me zorgen te maken over de onderdelen die nog niet goed lopen.
Morgen gaan we hem in de Achterbergbaan rijden met de koets in het bos: 20 x 60m. Dan kan ik hem gaan timen en filmen.

@ Tine ; kunnen we geen topic openen voor de kur op muziek met alle links etc.

Ik heb nog vragen: is het verplicht om je keertwending richting de jury te stappen? Er staat 1 x links en 1 x rechts, maar niet dat hij richting de jury moet draaien. Het komt mooier in de kur uit, om de keertwending van de jury weg te draaien op de diagonaal.

Gaat je tijd in als je binnenrijdt of na het groeten?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:39

@ollie Wij hebben net ingeschreven voor Scherpenzeel. Paul vindt het zelfs leuk om de Kur te gaan rijden :D de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:52

Zo wat is het stil hier! Iedereen druk bezig geweest?
Heb me door de test Engels heen geslagen, zo dat was nog heel wat. Duurde in totaal 3 uur met maar 10 minuten pauze B-) van de vier onderdelen gingen er drie prima, een denk gewoon slecht. Was heel lastig om me goed te concentreren, je zat in van die hokjes maar je hoorde van alles van je buren 8)7 naja ik hoop dat het goed genoeg is of dat ik met die drie goede onderdelen die ene slechte wat kan compenseren.

Nu wel soort van gesloopt, was ook nog in Nijmegen/Velp dus klere-eind rijden.

Zo lekker onderuit, wijntje erbij, ik zeg: fijne avond allemaal :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:53

Janouk, fijn de kur geoefend, leuk dat Paul er zin in heeft om de kur op muziek te rijden !

Vhu, 3 van de 4 goed gemaakt, ik duim voor je !
nu lekker bankhangen.

ik heb vanmorgen getraind met de hondjes..morgenochtend weer..heb er nu al zin in... :j moet nog mijn bandjes van de kar oppompen, en op de aanhanger zetten..
straks even hondjes voeren en dan slapen..
verder..niet veel gedaan....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:30

Bianca weer lekker getraind en morgen weer
VHU: 3 van de 4 goed gevoel. Wanneer krijg je de uitslag?
Janouk: ook naar Scherpenzeel!! Ik heb een keer een topic over de kur begonnen, zou terug te vinden moeten zijn. Anders zouden we even een nieuwe moeten maken. keertwending moet wel richting jury, anders zien ze alleen maar de kar en is het niet te beoordelen. Je tijd gaat in vanaf het groeten. Het is wel het mooist om een intro te doen (max 20 seconden) voor bij het binnenkomen. Maar de tijd die geklokt wordt is van groet tot groet.

Net thuis van een heel lange, maar wel heel geslaagde wedstrijddag. Ik geloof (en hoop) dat iedereen weer tevreden naar huis is gegaan. Ik ga zo nog proberen om de uitslagen te verwerken en een overzicht van de competitie te maken, maar dat kost nogal wat tijd.

Morgen maar de zooi opruimen. Pfffffffff

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:42

Ik vind je dapper Tine al die drukte en dan ook nog met je hand _/-\o_ hoe ging het met Amerigo en Thabor?

Zo lekker even uit eten geweest in 'ons' buurt-eetcafé :Y)
De uitslag van de toets is er binnen 10 werkdagen :=

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:50

Spannend VHU!
Tine weer lekker druk, ik ben ook benieuwd naar de prestaties van je mannen ;)
Janouk leuk, kur op muziek! Kan je niet helpen met je keertwending-vraag.
Zal Marjola's topic even bekijken zo.
Biancacoo lekker 'gemend' met de hondjes :)

Ik was op concours. Onderling vd vereniging. Bakira even met zweep gestart, wat een wereld van verschil, dikke boef! Ze liep heerlijk voorwaarts, in plaats van in elkaar te zakken halverwege. M2 geprobeerd, maar dat werd nogal streng beoordeeld (de hele M trouwens) dus had geen wp (173). Niet erg, we oefenen rustig door en ik heb mn doel bereikt.
Jort mocht ook even een rondje lopen. Die had er zin in, kwam met veel bombarie de losrijhal in maar gelukkig heeft ie zich in de proef voorbeeldig gedragen. Daarmee werd ie 1e met 201 punten.
Morgen mag ie nog een officieel proefje lopen en dan heeft ie even een paar dagen 'vakantie'.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:21

Zoonlief reed zijn figuren wat slordig, maar toch hoge punten gekregen. Andere bixiemenner had net wat meer punten. Maar ik heb begrepen dat die 3x per week ment. Zoonlief ment normaal gesproken nog geen 3 keer per maand, dus ik ben zeer tevreden.

Thabor ging ook heel goed, ontspannen door de baan. Buiging en stelling mag nog wat meer, net als de impuls, maar ben er erg blij mee. Hij won 2x eerste prijs. En hij heeft weer veel ervaring opgedaan, want bij het losrijden buiten was er eerst een combinatie op hol en daarna kwam er een losgebroken paard in galop op hem af. Dat vond hij wel heel spannend, maar hij deed niet mee (heb het niet gezien, maar via via, dus als ik iets verkeerds schrijf: sorry).

En mijn hand.... pfff, vandaag een paar keer in een reflex (omdat er iets viel of dreigde te vallen) die hand per ongeluk uitgestoken. Nou, heb nu goed last -O-

Heb de uitslagen klaar, nog niet het competitie overzicht. Dat moet morgen maar, geen puf meer. En dan nog de filmpjes van de kur uploaden en op de website zetten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:55

Nee je schrijft het helemaal goed hoor Tine. Oeps van mijn kant.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:56

Kan niet slapen, over mijn slaap heen vrees ik. Pffff, wordt een lange nacht. En morgen zo druk met alles opruimen van vandaag en nog een hele hoop andere klussen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 07:49

Goedemorgen, spannend voor thabor geweest tine ...gelukkig geen ongelukken met thabor, fijn dat je zoontje zo goed gemend heeft.
Balen van je hand, dat heeft nog een poos tijd nodig.

royal op wedstrijd geweest, mooie oefening gereden, en jort die zich even aakondigd in de inrijbak...haha...

Hier flink gebroken nacht, de stations van de ns moesten gestrooid worden vannacht...manlief moest nog telefoneren...dan slaap ik erg slecht....kan alles horen..
maar goed hondjes zijn gevoerd, straks even lopen...

Fijne zondag allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 08:31

baudyh schreef:
Nee je schrijft het helemaal goed hoor Tine. Oeps van mijn kant.

Begrijp ik dat jij de combinatie op hol was?

Even een aanradertje
http://www.kramer.nl/Oorwarmer-.htm?web ... &ci=258131
Heel gemakkelijk te bevestigen op je cap en lekker warm. Ik ben er helemaal blij mee.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:42

Nee, gelukkig niet. Ik had ruzie met db tijdens het hoofdstel uit halster aan moment. Die hij won. Hij liep vrolijk met niks aan zijn hoofd een showtje weg te geven. En recht op thabor af. ( ging achter hem langs, er gebeurden gelukkig niks) Gelukkig viel het mee. Ik kneep hem wel ff het is een groot veld en ja dan lekker vrij. Joepie dacht hij. Maar gelukkig bleef hij met wat praten braaf staan en kon ik zijn Halster aan doen.Ik let daar normaal zo goed op, maar ja.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:30

Goedemorgen

Hier slechte nacht achter de rug, en zoonlief lijkt ook niet helemaal fit.
Baudy: daarom gebruik ik tegenwoordig zo'n koeienhalsband. Ideaal. Heb je niet meer dat gestress bij het wisselen van hoofdstel naar halster/of andersom
Bianca: zag hier ijs op de autoruiten, dus mooie temperaturen voor jou

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 11:58

goedemorgen

wij zijn gister met het menteam naar de dressuur wedstrijd in onstwedde geweest. ben ook nog met me moeder mee geweest.. en heb nog een vriendin voorgelezen.

mijn dagje begon al goed vrachtwagen van moeders wou niet starten dus een vriend gebeld gelukkig had hij start kabels en deed onze vrachtwagen het zo weer allleen moest hij met de vrachtwagen op een strookje gras staan van 2 meter.. en ja je raad het al hij stond vast.. met onze vrachtwagen hem er uit trekken lukte niet dus iemand anders gebeld met een trekker.. wij natuurlijk veelste laat voor onze starttijd op de wedstrijd. gelukkig mochten we van de organisatie als laatste van de rubriek starten.. echt top tine _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

gelukkig liep de rest wel op rolletjes en hebben we ook kür op muziek gestart. ik heb Hgefilmd met toestel van tine. dus voor beelden moeten we daar op wachten. ~~}>

moeders in de B: 185 en 177
harry in de L enkelspan: 191 en 189 2x 4de
Z 2span 200 en 196 (een beetje ondergewaardeerd) 2x 1ste met gebrek aan concullega's
z 4 span (voor het eerst) 211 en 208.5 ook 2x 1ste ~~}>
kür op muziek 61.35% en 2de

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:06

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:32

Een enerverende wedstrijd voor jullie zo te horen!

Gefeliciteerd met de punten + prijzen!

@baudy wij hebben bij ab (onze tuiger) een knutsel/men halster op wedstrijden waar we het hoofdstel overheen kunnen schuiven. Zodra dat erop zit kunnen we 2 gespen loshalen (ook op de neus) en het er onder vandaan halen. Daardoor heb ik 'm altijd wel aan een touw vast. Erg praktisch want hij steekt als een echte tuiger zijn hoofd in de lucht bij het optuigen en dan komt mijn vader (een lange man) er ook af en toe maar net aan bij. Dit trucje hebben we van de vorige eigenaar, want daar was ie volgens mij een keertje ontsnapt net als db gister.

*zit op mobiel dus terugscrollen gaat lastig...

Ik zou een kur topic ook interessant vinden. Ik hoor er veel over maar weet niets over regeltjes enzo (op de vereniging zijn we alleen startkaarthouders en mn vader en ik zijn de enige dressuurprikkers dus dat schiet niet heel veel op ;))

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:37

Nou ik doe altijd het hoofdstel aan op de trailer voor ik hem eraf haal. En nu zet ik hem ook met het hoofdstel er weer op. Eigen schuld. Deed ik eerst ook altijd. Maar ja hij is zo braaf dat je je laat verleiden hé. En inderdaad anders een band om.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:01

Baudy, ik gebruik ook zo'n koeienband (kost geen drol) en voel me er een stuk veiliger door. Het liefst wil ik zo'n halster met de gesp op de neus, dan kun je het halster onder het hoofdstel aan en uit doen. Helaas nog niet gevonden in de bakken bij de ruitersportzaak. Moos is ook zo'n Erik Engerd dus ik neem geen risico's.

Voor de wedstrijdrijders: van harte gefeliciteerd!

Royal, met Jort sta je al +10 op het moment dat je de ring binnenkomt <3 .

Gisteren weer naar les geweest bij Leonne van Gestel. Voor de eerste keer met stalgenootje en de Anda en Moos en koets, dus volle bak! De auto is dan bijna te klein met al die tuigen en andere rommel, en dan hebben we nog niet eens wedstrijdoutfit bij ons := . Opladen / afladen was geen probleem, de heren hielden zich prima.
Weer een nieuw bit geprobeerd, een liverpool zonder tongboogje maar met een naar voren gebogen mondstuk. Moos liep 200% beter dan de vorige keer, dus hier gaan we voorlopig mee verder.
Daarna de Anda aan de beurt en ook stalgenootje heeft een goede training gehad, was heel tevreden dus we gaan hier voorlopig mee verder.
Moos had het wel ff te kwaad in zijn eentje op de trailer, terwijl de Anda les had, brak een klein beetje de boel af, maar dat leert hij wel. :D .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 13:50

@ baudyh bij las vegas doen wij ook een halsband om. bij 4 span doen we het halster over de hals en dan hoofdstel om..