[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:39

@Bicci: mooi <3

@Ollie: {:)-:

Poeltje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:47

@Tine: Meen je niet.. Fijn dat het in overleg is gegaan (NOT)! Jouw huis, jouw regels.. zonder dat je zus er tegenin gaat.
@Ollie: Lekkere rijsttafel, jammie! En wat een miep op jullie vereniging zeg. Daar was ik ook gauw klaar mee geweest.
@Bicci: Mooi hoor!!

Hier gezellige dagen gehad. Vanavond even oefenen met vierspan in de manege. Zaterdag hebben we oliebollenrace van de vereniging en dan gaan het weer een keer proberen met vierspan.
Verder gaan we zondag naar Anna Paulowma, indoor marathon. Nog meer mensen die die kant op gaan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:10

Tja Ollie, daarom ga ik dus altijd heel vroeg naar de vereniging als ik wil mennen. De bakregels zijn bij ons: eerst dressuurruiters, dan springruiters en tenslotte menners. Als een van de dressuur of springruiters problemen heeft met een kar, kan ik leuk wachten tot iedereen weg is en dan pas mennen. Echt heel waardeloos. Wij hebben 3 rijhallen, maar die zijn aaneengesloten en open, dus ook al zijn er 2 hallen vrij, als in nummer 3 iemand rijdt die anti mennen is, kan ik het mooi vergeten. Erg frustrerend.

Heb vanmorgen maar weer buitenritje ohz met Rembrand gemaakt, want bak is thuis niet bruikbaar. Misschien ga ik vanavond nog naar les. Had die afgezegd, vanwege de gasten. Maar mijn ouders zijn na de lunch met de logee kinderen naar huis vertrokken. Dus kan vanavond wel weer naar les, maar weet niet of juf wel komt. Anders gewoon vrijrijden, dat is mijn lestijd, dus daar mogen dressuurprikkers niet over zeuren hahahah.

Ik vind het wel jammer dat mijn ouders nu een dag eerder vertrokken zijn, maar is wel lekker rustig. Alhoewel de kids zich vanmorgen keurig hebben gedragen en ook pas om half 8 zijn opgestaan. Als ze zo zijn, mogen ze best blijven.

Nou, zoonlief is spelen bij vriendje (die belde of zoon wilde komen), dus ik ga even lekker bankhangen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:52

Bij ons zijn de regels wat dat betreft beter voor menners. We hebben 2 rijhallen, 20x60 en 20x40. Menners hebben voorrang in de grote hal :D

Lekker met bijrijdpaardje over het land naar de rijhal gereden en daar wat gereden en daarna weer terug. Hij was heel braaf! Is echt een leuk paard en eigenaresse is blij met me, dus dat is mooi geregeld!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:34

Menners met voorrang. Wow. Tja, we hebben maar 4 lessende menners, dus dat ga ik hier echt nooit erdoor krijgen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:40

Hier gelukkig ook geen last van. Hebben zoveel mennende leden bij de vereniging, die rijden gewoon in dezelfde bak.
Meeste pony's en paarden daar staan zelf ook voor de wagen en zijn het gewend. :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:09

Even egopost. Vanavond na lang twijfelen toch naar menles geweest met Thabor (ben erg moe, vandaar het lange twijfelen). Alles nu helemaal alleen gedaan, ook het op de kar klimmen. Toppaardje hoor die Thabor <3 . Bleef keurig op rust staan terwijl ik mezelf omhoog hees. Tijdens de les ging het ook heel goed. Middendraf lijkt hij eindelijk een beetje te gaan begrijpen (vindt hij ohz ook nog moeilijk), maar verder erg fijn gestuurd. Er stonden ook pilonnen, nogal smal ook. Maar dat ging ook heel goed. Hij had er ook echt plezier in. Heerlijk gereden dus. Zeer tevreden mens hier. We hebben zelfs onbedoeld een klein galopje gedaan, toen ik met zweep beetje bijtikte bij de middendraf. Ging gelukkig heel beheerst en ik had hem ook zo weer terug.

Morgenochtend ga ik heel vroeg naar de binnenbak, heb de menkar daar laten staan, scheelt weer wat tijd en dan wil ik met beide paarden gaan mennen. Als het goed is, ben ik de eerste, dus als er dan een piepende ruiter komt heef hij/zij lekker pech. :D

Nu nog even bankhangen tot Thabor opgedroogd is.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:15

@ Ollie _-:( {:)-: }:) _-:( #) -:(- beter gaat die muts lekker thuis rijden, heeft ze ook geen last van "karretjes" -:(- word al boos al ik eraan denk!
@ Tine, ^) zou ook gek worden van die kinderen hoor, tegenwoordig lijkt het wel of er geen ouderlijk gezag meer is.
@ Bicci Nice :j

Heb vandaag sinds een week of vier weer op de Fries gereden, liverpool erin en gaan....wel eerst voor het zekere ff aan de longe gezet, maar was niks aan het handje. Ben erop gestapt en ho is nu ook gewoon ho, zonder dat ik fitness hoef te doen :+
Waarschijnlijk vinden sommige mensen dit weer niet diervriendelijk, maar paard op de motorkap, lijkt me ook niet echt een fraai zicht. Dus moet zeggen, ben blij dat ik de rem er weer op heb zitten :D

Pownie is wat explosief momenteel, morgen weer lekker ff de binnenbak afgehuurd om te rijden, moet zeggen, heb er zin in.
Moet er alleen nog wel even over nadenken of ik de marathon van 5 januari wel mee ga doen, want heb er niet zoveel zin in dat Pown een ongeleid projectiel gaat worden die alleen nog maar hard kan, aangezien we 19 januari weer een dressuur en vaardigheid hebben :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:16

thxx dingetje :)

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:18

ja idd want als ze nu zelf een bak heeft tjonge jonge het is echt de wereld op zijn kop he

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:20

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:22

Juangi schreef:
Ik ga nu even met de samenvattingen mee, erg druk hier met school en de Kerstdagen! Jeetje wat kunnen jullie kletsen!

Helaas trof ik vanochtend dit OOK nog aan...

[VVDD] Wat kan je toch balen van paarden....

oef!

das balen zeg...
:(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:31

Xx_Joyce_xX schreef:
ja idd want als ze nu zelf een bak heeft tjonge jonge het is echt de wereld op zijn kop he

Tja, eigen bak zal niet bruikbaar zijn lijkt me. Je gaat niet naar binnenbak toe, althans ik niet, kost veel te veel tijd, als je thuis kunt rijden. Hier staat de buitenbak helemaal onder water.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:15

Momenteel weinig online en ziet er ook niet naar uit dat het beter wordt, want waarschijnlijk ben ik binnenkort een paar weken uit de running. Heb al 20 jaar last van mijn elleboog, is gebroken geweest, verkeerd aan elkaar gegroeid en doet momenteel zo'n pijn dat ik een doorverwijzing heb naar de orthopeed. Waarschijnlijk komt er een operatie aan en zit ik een aantal weken in het gips.

Ik heb dus de hele dag pijn, zit volop aan de pijnstilling en moet mijn dag zo indelen dat ik Daan kan doen, en het huishouden en studie, maar dat is vrij lastig. Verder veel rusten dus

Vanavond op stal ook niet zo leuk gehad, maar dat is via pb te verkrijgen ivm meelezers.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:24

Jeeetje Tjallechie! Heel veel beterschap, hopen dat de orthopeed de pijn kan verlichten...

Bicci: Jaa behoorlijk! Maar gelukkig groeit het bij hem flink snel, en staat hij op een kleine stal dus word hij niet teveel aan de buitenwereld blootgesteld met zn kale manen morgen. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:07

Dingetje: van harte!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 06:42

@dingetje Gefeliciteerd *\o/*
@juangi %) wow die manen, dat is echt balen. Is zijn hals ook niet beurs? Ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk pijn moet doen. En een flinke bloeduitstorting ligt wel in de lijn der verwachting, maar dat zal je met rijden snel merken.
@tallechie beterschap met je arm
@Ollie gelukkig bij ons op de club weinig problemen tussen de menners en de dressuurruiters. Ze zijn gewend aan de menners :D
maar zomers tijdens wedstrijden krijgen we geregeld lelijke gezichten van dressuurruiters (niet van onze club) als wij te dicht langs de wedstrijd ringen mennen van de heren en dames dressuurruiters. Te veel wedstrijdstress bij de ruiters. De meeste paarden schrikken er niet van en als ze al reageren, is het vaak door de stress van de ruiters.

In het Amsterdamse Bos, echt een prachtig bos met brede ruiterpaden, geschikt voor menners, mogen wij menners niet komen: omdat er ruiters geklaagd hebben }:) dat ze schrikken van de koetsen. Dat vind ik zo jammer, want we hebben al zo weinig ruimte om veilig uit te rijden in onze regio rondom Schiphol.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:04

@tall,
sterkte zeg,
hopelijk lukt het met de 1-vinger techniek toch een beetje mee te kletsen hier.
:(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:08

Sterkte Tallechie!!! Hoe gaat het met de verkoop?
Tine super dat de menles zo fijn ging! En nu vroeg op om weer te gaan!
Dingetje nog gefeliciteerd!
Juangi wat balen zeg!!!!
Janouk ook balen dat je daar niet meer mag mennen....
Bicci mooie lamoenen!

Ik ben op de zaak bezig met postbussen vullen, ben aan het wachten op nieuwe lading post. Vandaag maar eens veeeeel in huis doen, is deze week weinig aan gedaan. Maar eerst nog boodschappen en naar stal.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:40

Frensie krijg nog wel alle dagen mail met vragen, maar nog geen concrete kijkers en plannen.
ik heb nu een vraag gehad of ik filmpjes wil maken van buitenrit, dat moet ik eerdaags dus even doen.

Het is hier mooi weer. mijn ouders komen hier heen, zodat ik even naar stal kan. Zijn van 11 tot 14 lessen op stal en ik moet zelf om 15 uur ergens zijn. Het is mooi weer dus denk dat ik maar even buiten ga rijden

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:52

Mogge,

@Dingetje, van harte gefeliciteerd en een fijne dag toegewenst, lekker rijden in de binnenbak!
Afbeelding
@Tallechie, écht waardeloos dat je zo in de lappenmand zit... en niet leuk op stal :(:)
@Juangi, balen van je manen zeg :7
@Tine, heerlijk genieten hé als alles zo lukt :D +:)+
@Janouk, jammer dat jullie niet meer in het Amsterdamse Bos mogen mennen ivm de ruiters 8)7 , we hebben toch dezelfde hobby ? Beetje jammer.....
@Frensie, je niet al te druk maken vandaag hé :):) ;)
@Biancacoo, hoe is het met je ? en met je hondjes ?

Nou ik moet even in een iets hogere versnelling, zo even onder de man gaan rijden en vanmiddag proberen even mijn kur af te schrijven want we hebben besloten om toch de 23e februari mee te doen in Ermelo aan de try-out. Jammer dat Tine zo ver weg woont want ze heeft ons al goed op weg geholpen want anders hadden we graag bij haar gestart!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:09

Gaaf Olga dat je mee gaat doen met kur in Ermelo. Hadden wij ook graag gedaan. Maar helaas lig ik dan met mijn (hopelijk) bruine lijf in de zon op Aruba. :D Ach, een mens moet keuzes maken.
Ik had de organisatie zo graag laten zien dat Janouk niet zo ONGESCHIKT is als zij denken :j :j wachten op een andere kans.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:20

*word hier nooit bruin met mn witte vel*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:26

@Dingetje: gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van :j *\o/* *\o/*

@Juangi: dat is zonde :(:) .

@Tallechie: beterschap met je arm :(:)

@Tine: gaaf dat het zo goed ging in je uppie met Thabor!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:38

@Janouk, wat een vervelend vooruitzicht zeg :P