[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:15

Och helemaal vergeten gister Tallechie: Gefeliciteerd met Daan!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:28

Goedemorgen

Tallechie: nog gefeliciteerd met Daan. Had zo in mijn hoofd zitten dat hij 1 april jarig was. Stom he? Ennuh, uitslagen weet ik niet eerder hoor. Bij onze eigen wedstrijden ook niet. Hij houdt altijd alles stil. En succes vandaag!!
Aks/Janouk: ja dat zijn echt van die koudbloed grapjes.
Janouk: veel plezier met les.
Maisie: lekker op zoek naar nieuwe baan.
Gem: wanner heb je examen? Anders gewoon een keer in weekend (zondag) samen met je man naar industrieterrein rijden en daar oefenen.
Aks: waardeloos dat je op zo'n jonge leeftijd al versleten lichaamsdelen hebt. Erg frustrerend. Succes met trainen
Prinsje: mooie samenvatting. Auto net op tijd bij garage, piew.
Bianca: maak me ook best wat zorgen hoor. Maar goed, ik ga gewoon maandag alweer bellen. Wacht echt neit tot vrijdag, zit er ook nog weer een weekend bij.

Nou, ik ga me klaar maken om naar kampioenschap te gaan. Ben echt topfit |( :n

Het waait hier ook nog knoerthard, niet leuk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:37

:wave:

goeiemorgen!

alle wedstrijdrijders veel succes dit weekend!

en daan, nog gefeliciteerd!! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:41

Even wat verlate maar niet minder gemeende hiep hiep hoera voor Daan en de papa en mama *\o/*

Tine succes, hou je taai! Dat het bij jullie zo hard waait, het is hier echt heel rustig weer alleen beetje frips.
Janouk ~~}>
Aks gaat proef voorlezen morgen, drie maal raden bij wie, getverderrie ik ben zenuwachtig. Had ik vorige week echt veel minder, wil niet afgaan als 48-jarige postduif tussen al die jonge meiden >;) waarom wil ik dit zo nodig :\
PrinsjeH een geschikte auto en een koetsentrailer dat is toch echt wel super fijn hoor!

Hier man- en zoonlief al naar het hockeyveld. Hondjes zijn al flink uitgelaten, lekker weer trouwens. Ik moet nog wat dingen doen van school, dan zullen ze wel weer terugkomen en gaan we uitgebreid :9k dan vanmiddag naar 't peerd. Denk dat ik maar ga mennen, kan mijn lijf nog wat bijkomen (gaat al wel beter), dan vlechten etc.

Iedereen fijne dag!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:30

Afbeelding

ik val weer binnen,
heb wel steeds bijgelezen, maar zo druk met de benefiet ..

wie heb de zon uitgedaan??
doe us terug aan zeg!!

ziet er koud uit buiten, brrrr

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:34

@Tallechie: gefeliciteerd met Daan en leuke feestjes *\o/* !

@Tine/VHU: succes!

@Janouk/akshay: hahaha, ik vind het ook wel knap hoor, ik geloof niet dat ik geschikt zou zijn voor een koudbloed, heb al een Labrador :') .

@Bicci: kan me voorstellen dat je het druk hebt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:52

Goeiemorgen!

Tine: 23 april BE - examen... heb dus nog wel even, maar met manlief naar industrieterrein gaat hem niet worden. Of het moet ergens in Stuttgart zijn :)) . Beetje ver rijden :+ . Ik ga wel alleen ;) .

Tall: gefeliciteerd met Daan!

Janouk: ik ook niet geschikt voor koudbloeden :n . Soms denk ik dat ik meer geschikt ben voor stokpaarden :? .

VHU: wij lijken echt op elkaar.... jouw tekst had een kopie van mijn tekst kunnen zijn :D . Ik begrijp je hélemaal! Gaat goed komen, je bent een toppertje van 48 :j .

Hier ook weer verjaardagentijd -O- . Zo'n bloedhekel aan.....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:05

Goedemorgen!
VHU veel succes morgen!!!
Bicci drukdrukdruk met de benefiet!
Gem hier ook een hekel aan verjaardagentijd...
Aks morgen wel goed lezen hoor ;)

Hier vanochtend al een rondje in het bos gereden, ging weer lekker. Nu even thuis, met de hondjes lopen zo en dan moet ik vanmiddag omroepen bij springwedstrijd. Stalgenootje heeft vandaag Nederlandse kampioenschapen Z springen en als ze vanmiddag door de 1e ronde komt, gaan we vanavond kijken bij de 2e ronde. Spannend hoor!

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:10

Wat zijn jullie vroeg, ik lig nog in mijn bedje te bokken.. :o

Vanmiddag osi scheren, dan kunnen we weer verder. Beest verhaart nog geen haar en staat te zweten als een gek. En als het net zo is als vorig jaar, dan verhaart ze pas in mei, dat zie ik niet echt zitten voor der.
Dan nog een karretje en een tuig, en dan kunnen we weer kilometers gaan maken!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:26

spannend Frensie. Vriendin van mij rijd vanmiddag op het NK in Brummen in de klasse M1. Ben ook benieuwd hoe ze gaat eindigen.

VHU wat voor merk broeken heb je nog gekocht. Ik wil ook nog een nieuwe maar vind de meeste zo duur. Ga ook binnenkort m'n petrie's eens weg brengen om ritsen in te laten zetten want ik pas er net niet meer in.

Gisteren nog bitje ingehad bij robin.

En idd bicci waar is de zon. Hebben ze net gister bij mn ouders de zonnepanelen aangesloten is de zon weg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:41

Osianna: nieuwe deelnemer aan dit topic, of heb ik iets gemist? Misschien is het leuk om je even voor te stellen :) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:34

@Gem :+
@Osianaa :? :list:
@Maisie ik heb Eurostar Hunter gekocht. Fijne broek. Kostte 109,- Euro. Dus middenklasse zeg maar. Pikeur zag er prachtig uit maar kostte iets van 180,-, dan was er ook nog een van plm 70,- Euro schat ik zo in maar die kont vond ik niet lekker aanvoelen :P
@Bicci sterkte en succes met de organisatie, je bent een kanjer!
@Frensie leuk!

Nou ik sleep me uit mijn stoel extreem :9k gedaan maar moet nu echt in beweging komen :evaw:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:15

avaluna schreef:
@Janouk/akshay: hahaha, ik vind het ook wel knap hoor, ik geloof niet dat ik geschikt zou zijn voor een koudbloed, heb al een Labrador :') .
.

Hier nog erger; ik heb 1 Haflinger en 2 Labradors :D hun eigenwijsheid stelt mijn geduld vaak danig op de proef :j _/-\o_

Maar zoals ze zeggen: je krijgt niet de hond/paard die je zoekt, maar die je nodig hebt.
En het universum vindt blijkbaar dat ik heel veel geduld, tact en slimheid nodig heb. :D

HRB was trouwens super braaf in de les vandaag. Aan de longe lopen is niet haar hobby en al helemaal niet als de baas zitles krijgt. Ik heb heel ontspannen kunnen rijden, Janouk was ook mega ontspannen :Z . Het wordt de uitdaging om met een ontspannen lijf met de juiste spanning Janouk op te nemen op spanning.

Ze is schoon en ontklit. N.a.v. het bokttopic Haarserum van de Action gehaald. En inderdaad het werkt net zo goed als Cowboy Magic. Tuig/koets zijn schoon. Nu de auto nog laden.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:29

@Avaluna: dat elastiekje kwam hier met mn lange haar ook dagelijks tevoorschijn… vandaar ook schaar d'r in laten zetten :D
@Gem: haha, nog niet bevestigde E-vaardigheden… maak me maar niet zenuwachtig… komt goed met ons allebei, zekers :j
@Maisie: oh, wat fijn, toch nog beter af gelukkig, en nu idd op zoek naar iets anders, toitoitoi, wat voor iets zoek je??? Enneh, thanks, we zijn er ook super blij mee natuurlijk
@Janouk: no mercy voor paard met karakter… de maflinger mag morgen mee op wedstrijd, toitoi!
@Tallechie: tuig aan het poetsen voor morgen, alvast succes natuurlijk
@Aks: morgen duidelijk lezen!!! En veel plezier met paardje kroelen
@Tine: was idd piew met auto :x We kregen de versleten distributieriem mee vanmorgen, sjonge jonge, dat had een haar gescheeld of het motorblok was finaal aan gort gereden zeg, blijken geen schakels te zijn (da's met distributieketting, zoals bmw van vriendlief, maar deze heeft zo'n rubber band met tandjes en er ontbraken er nogal wat voor de helft…) Succes op kampioenschap, benieuwd benieuwd naar uitslag, zet 'm op!
@Nouvel: goeiemiddag :D
@VHU: komt helemaal goed morgen, ziet er prachtig uit als jullie rijden dus no worries. Hopelijk waait het iets minder zodat je Aks goed kunt horen (ik had ooit voorgelezen bij iemand maar diegene bleek me steeds niet goed te kunnen verstaan, dus ook nog vak apart :o ) Weet je al hoe laat je moet??? We zullen duimen!
@Bic: binnengevallen… en idd, zet die zon terug aan !
@Frensie: al weer rondje achter de rug met paard en hondjes al gedaan, en nu aan het omroepen, weer druk programma voor jou!
@Osianaa: hey, ik heb jouw naam nog nooit voorbij zien komen, sorry, :o ga straks ff je profiel spieken :D
@Maisie: druk aan het oefenen met robin met bitje. Gaat 't al goed???
@Janouk: haha, dat serum gebruik ik ook sinds dat action=bokt topic, had daarvoor altijd cowboy magic, maar ben echt fan van dat spul van de action geworden :j De staart van Mick is echt zo opgeknapt ervan!!! Heb je wel dat flesje met pompje? Die spray schijnt minder te zijn, maar weet ik niet, nooit geprobeert

Nou, vanmorgen de trailer opgehaald, hij is echt super, zo blij mee. Zal binnenkort eens fotootjes maken, maar eerst ff rijbewijs proberen vlot te halen, dan kan ik met Mick op pad :D

Verder las ik over broeken, ik vind die animo broeken zo giga mooi, maar helaas, ik pas er niet in (volgens vriendlief gelukkig want ze zijn afschuwelijk prijzig)

Ben supermoe, blij dat de week voorbij is en hopelijk op naar een betere week waarin ik eens een nachtje normaal kan slapen. Ik begrijp niet dat ik nog overeind loop na een paar weken niet slapen… fjoe

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:33

Maisie: ik heb een Nedhorse broek met clarino lederen zitvlak. Heerlijke broek :j . Mag en wil niet spammen, maar ik heb nog enkele maten over (36, 42 en 44). Pb maar als je interesse hebt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:42

@gem ik zie nu pas dat ik vorig jaar via bokt bij jou de voertonnen heb besteld. En ze zijn intensief in gebruik. haha

@prinsjeH inderdaad het spul met het pompje. Glanzend. Echt super spul, tot op de haarwortel alle dreadlocks eruit. Meteen Image ook maar even gedaan. Die heeft zo'n dun staartje, daar ben je zo klaar mee. Normaal blijft het met Cowboy Magic wel 2 weken klitvrij, dus kijken of dit spul ook zo goed werkt. In ieder geval ruikt het lekker.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:57

dankjewel VHU, das lief van je...
heb net alweer mooie spulletjes ontvangen voor de lotery enzo.

en yes!!!
epplejeck sponsort de 1ste, 2de en 3de prijze weer *draait een blij een rondje*

en verder...
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
tis bibber buiten,
zijn wel rondje gaan mennen nog door t liesbos....
brrrrr
ging heerlijk, dat wel, en in het bos viel t reuze mee.
moest nog lachen in mezelf..
stonden bij t frietkotje stil, manlief wilde frietjes halen.
net vandaag breezer natuurlijk last van ik-heb-geen-zin-om-stil-te-staan-vandaag-want-wil-alle-paadjes-gaan-bekijken dag.
en uiteraard stond er iemand tussen toeschouwend publiek die vond dat je in een trekpeerd t voordeel had, je stopt, en dier staat stil en beweegt niet meer...
mijn simpele redenatie gaf me in, elk dier moet t leren en geeft wel eens zo'n niet stil-sta actie weg.
maar nee, een trekpeerd doet dat niet...

heb toen maar gezecht dat ze lekkere rustige dieren had getroffen en dat dat mooi was , pffff
...(ligt dat nu aan mij of moeten sommige mensen nu perse een punt maken, onzeker ofzo?)

ieder geval, ben weer lekker warm thuis en misschien morgen weer rondje karren :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:06

Ik sluit me even aan bij de prachtige samenvatting van Prinsje.

Osianaa: :?

Zit hier met vuurrode wangetjes van vermoeidheid, maar ben zeeeeeeeer trots op mijn ponybeest.

Ben nog nooit zo relaxed geweest voor een wedstrijd. Alleen laatste paar minuten met losrijden was ik even gestresst. Je moet namelijk buiten losrijden (erg koud en zeer harde wind, waar pony niet blij van wordt). Normaal mag je 2 combinaties van te voren in de binnenbak, alleen liep het nogal erg in (45 minuten!!!! Ik wist van 30 minuten, maar het was dus nog verder ingelopen.) , dus ik was er nog niet. Toen ik de binnenbak in kwam, had ik nog 1 combinatie. Toen schoot ik dus even in de stress. Maar goed, heb het maar losgelaten n(kan ik normaal nooit, maar het lukte zowaar), was tenslotte pony maar niet Rembrand. Kom ik de bak in, gaat hij me toch goed lopen. Heb de hele proef met grote grijns rondgereden. Heb werkelijk genoten Tuurlijk kan het allemaal nog beter, maar we rijden pas 2 weken op deze manier, dus had nooit verwacht dat ik het op een wedstrijd (is dus ook eerste wedstrijd op deze manier) ook voor elkaar zou krijgen. Ben zo super blij en trots met/op ponybeest.

Omdat het zo inliep kwam ik heel ongelukkig uit bij de vaardigheid, namelijk precies bij het begin van een half uur durende pauze (die jury en parcourshulpen hard nodig hadden, want de wind stond vol op juryhok, zij moeten echt verkleumd geweest zijn de hele dag). De vaardigheid werd buiten gedaan, maar omdat het daar zo tekeer ging met de wind en ik dus nog zeker 40 minuten moest wachten (er waren er nog een paar voor me), maar gevlucht naar de trailer. Daar pony vastgezet en dekentje over hem heen gedaan. Achter de trailer stonden we lekker uit de wind gelukkig.

Er stond een prachtig parcours, heel technisch, vind ik erg leuk om te rijden. Helaas was de bodem net nieuw (super mooi, maar dus nog niet ingeklonken, was deze week pas geplaatst) en dus loeizwaar. Tel daarbij de heel harde wind, waar pony erg op reageert en nu nog eens extra want mijn kar nummer klapperde ook steeds in de wind (dus eng geluid achter zich= wegspringen) Ik had 6 ballen (nog nooit zoveel ballen eraf gereden :o ). Maar goed, ik had al heel veel deelnemers met veel ballen en tijd gezien, dus ik was niet de enige met problemen.

Maar goed, maakt niet uit, ik heb heerlijk gereden, pony heeft super goed zijn best gedaan. Zoonlief heeft heel lief gespeeld op het secretariaat en mocht op gegeven moment protocollen halen. Nou, dat vond hij helemaal geweldig. Hij wilde niet mee naar huis. Ik wilde namelijk pony even naar huis brengen (was maar 40 minuten rijden enkele rit), zodat hij de wei inkon. Bij mijn vertrek maakte ik nog een praatje met de federatievertegenwoordiger en die zei dat ik lekker thuis moest blijven en neit meer terug moest komen voor de uitslag. Gezien mijn gezondheid vond ze dit een veiliger en verstandiger idee. Dus ik ben nu lekker thuis en hoor straks van manlief wel de uitslagen.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:08

Ik dacht dat ik dat paginaaa's terug al had gedaan, sorry! Zal het nog een keertje doen.

Ik ben Kim en in het trotse bezit van Osiana.
Ik heb haar nu 3 jaar, en na een kreupelheid van vorig jaar alles verkocht. (tuigje, karretje)
Ondertussen na maanden rust zijn we weer aan het opbouwen. Het gaat super met haar, alleen die vacht is van het begin af aan al een probleem. We mennen recreatief, maar de draak kan heel veel. Helaas niet in het bezit van een trailer, maar ik hoop dit jaar mijn rijbewijs te halen en zo door te gaan voor een trailertje en het bijbehorende rijbewijs om ook wedstrijdjes te starten.

Osi is bijna 13 jaar en op haar 10e beleert door mij. Ze houd er verschrikkelijk van om te werken, maar helaas niet altijd de liefste shet. We trainen op b niveau. Zowel aan de lange teugel en mennen.
Net onder de douche vandaan en ik ben ook weer haarvrij. (dat scheren ook altijd)

Ik ben nu aan het twijfelen tussen een HCA en een sulky Pirouette.
Over het tuigje is nog niet beslist, hier loopt een topic van mij over.

Als er nog vragen zijn, stel maar hoor, ik bijt gelukkig niet!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:09

heerlijk tine, klinkt super!!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:11

haai osi, welkom hier...

nu nog foto's :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:21

Osianaa, kan inderdaad best wel eens zo zijn dat je je een tijdje terug hebt voorgesteld. Maarruh.... we gaan hier zo snel en als je nieuw bent en niet veel post, dan vergeten we je denk ik een beetje :o Zonde dat je toen alles verkocht hebt, want nu moet je dus weer op zoek naar nieuwe spullen

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:27

Foto's genoeg hoor! :P

Afbeelding

Dat zijn wij, na het lange teugelen vorig jaar in maart, in augustus werd ze kreupel door een trap in het land. Gelukkig na maanden revalideren is het nu weer over!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:29

yupz, wat tine zegt is waar :))

ik zit door de bezigheden voor brooke en de WSPA nog al eens op t meeleesbankje, maar zo nu en dan posten helpt wel dat ze die maffe bic met dr stippel en kikkerkar nie vergeten, haha :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:30

leuke foto :))