Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sterkte met Gwin en d'r zere been! Zou ik ook helemaal naar van worden ja, hopelijk wordt er een oplossing gevonden
(idd... foto's!!!) en een stoute ontsnapte shet
), hij was helemaal in z'n nopjes, had er super zin in.

heel handig nu ik net vanochtend de konijnen van binnen naar buiten heb gezet om te wennen aan de overgang. Ze komen uit de opvang en ik heb jaarlang geprobeerd maar ik krijg ze toch niet zo tam als ik ze zou wilen en heb de impressie dat ze het vele leuker vinden als we een konijnenparadijsje gaan bouwen buiten dus dat gaat gebeuren mjah helaas verbouwing wat achter op schema dus hebben ze nu een tijdelijke verblijf waarbij ik ze dan buiten zet overdag en snachts binnen in de schuur.
niet perfect mjah is toch iets. Ik ging echter vanuit dat de voorspelling van droog te zijn vandaag op zou gaan maar helaas... het zal hopelijk snel droog worden anders moeten ze terug naar binnen (het tijdelijke buiten verblijf is wel van boven afgedekt vor de regen mjah hetkoelt snel af als het regent.
foto!
Enneh.. Sja ik had niet zo'n tactische route uitgezet voor m'n eigen hart
Bleek toch langs 2 varkensstallen te moeten, en dat vind dids niet zo heel leuk.
... Omdat ze daar dus van een schietclub stonden te schieten... 
Want die deed afentoe ook rillerig en wakker
(heb fotos, maar die komen later, moet nu gauw weer weg...)
Maar goed, de jury in de eerste baan zag er toch nog wel wat in.... Dus heb mijn eerste wp in de L binnen!!!! (en een looplamp gewonnen haha)
. Ik baal er echt van dat ik er niet bij was, maar vind Wormerveer voor een jonge merrie met veulen aan de voet toch wat te gek voor een 1e wedstrijd. Over 2 weken in Hippolytushoef mag ik weer.
)
Maar Diddle is dus een uitermate leuke Fjord die goed oplet en niet loopt te slapen voor de wagen (dat vind ik namelijk dood- en doodeng, van die 'levenloze' paarden....
). Dus aan het eind heb ik nog een stukje de leidsels mogen nemen. Het was een leuke route met een paar hindernissen (2x over de snelweg, blaffende honden, varkensstallen en als klap op de vuurpijl de schuttersvereniging waar ze dus echt aan het oefenen waren
). En... het was droog
dus deed het zadel er zo op....dat was dus heeeeel raar
Bente begon helemaal te hupsen en raar te lopen.... ik dacht nog: waarom wil ik dit, waarom moet ik er zo nodig op
zucht. Gelukkig had ik nog een gewone deken in mijn kast liggen en dit dus netjes gevouwen en onder het zadel gedaan. Weer erop, ze keek even
en daarna was het gedoe afgelopen. Ze reageert zo enorm op hoe het harnachement ligt / zit. Ze heeft geen last van haar rug, want ze trekt echt niet weg ofzo en ze had nadat de deken erop lag en we dus eindelijk konden gaan rijden echt een paar hele fijne momenten, in stap en in draf, lekker soepeltjes rond en laag over haar rug
Maar als er maar iets niet goed zit (heeft ze met het tuig / hoofdstel ook) laat ze dat zeer duidelijk merken, wat een tante Truus
.
super! Je 1e wp in de L en dan kan je de cursus gaan doen
naar....arm peerdje.
echt merriemuts vhu!
heb ook nog nooit zo'n type gehad hoor die er zo erg op reageert
ze moest van zichzelf ook een beetje 'vluchten' voor het nieuwe dekentje, was dekentje natuurlijk, dus dat wapperde wat, had het behoorlijk voor het zadel gelegd, omdat ik niet wilde dat het op haar billen ging flapperen (je begrijpt vast wel waarom
).
net om het hoekje van de manege gaan staan uit de wind.
ja dan wordt je wel smerig.
Wel altijd fijn als er mensen meedenken.

Fijn dat je zo lekker meerdere keren per dag kunt gaan zeg! 

Ga nu wat schoolregels doorspitten op advies van VHU 
schoolvrees denk ik