[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:22

@bettepet: jammer, dit.
Bartje heeft absoluut GEEN staart/manen eczeem.
Hij is nu weer sedert donderdag, toen je hem terug kwam brengen, bij mij thuis, in Zuidlaarderveen,en dit kan ik jou en iedereen garanderen: na enig onderzoek: Er is geen sprake van staart/manen/zomer eczeem.
Vind het dan ook vrij vervelend dat je dit "voor zeker" beweert te weten, dat hij dit wel zou hebben.En dat ook nog plaatst op een openbaar topic. Terwijl je eerder met mij aan de telefoon nog zei, na een vraag van mij, dat je het niet zeker wist of hij "DAT" had.En nou zeg je in het topic dat je het zeker weet dat Bartje dit heeft? Dat staart en manen/zomer exczeem?
Dit maakt de kansen voor hem om herplaatst te worden er niet beter op.

Ik heb jou beloofd om in dit topic niet meer aanwezig te zijn/te posten.

Maar dan moet je ook zelf niet BULLSHIT over Bartje gaan vertellen.
Je had ook kunnen zeggen" het klikte niet".Of bij nader inzien toch te klein , of wat dan ook.
Maar dan niet gaan vertellen dat hij iets mankeert wat niet waar isEn ja ik heb je telefonisch (oftewel gebeld) en ingesproken.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 28-08-11 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:23

Afbeelding
Janouk in actie op Ermelo gisteren in de Z dressuur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:27

mooi plaatje janouk!
was dat een speciale haflingerdag?

biancacoo, veel wandelplezier, hoop dat je het droog houdt!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:45

@Janouk: mooie foto!!! *-:)
@tine: wat een braverd is die pony toch, dat hij zo goed reageert als je zoon de galop even eng vindt, goud waard! Succes met zoektocht naar zadeltje.
@frensie: :(:) Sterkte met Gwin en d'r zere been! Zou ik ook helemaal naar van worden ja, hopelijk wordt er een oplossing gevonden
@biancacoo: niet te houden met de pups :+ (idd... foto's!!!) en een stoute ontsnapte shet }>
@nouvel: het weertje spelbreker voor het werken met Fief, balen toch he -O-

Hier was het vanmorgen echt supermooi weer, heb heerlijke boswandeling met Har gemaakt (gewoon aan de hand, no stress vandaag :+ ), hij was helemaal in z'n nopjes, had er super zin in.
Verder vandaag maar rustig dagje houden, lekker alles al aan kant, dus dat mag best. Heb net ook de auto nog even grondig gewassen, die moet morgen voor z'n eerste servicebeurt naar de garage }:0

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:48

Lekker zo'n boswandeling!

succes met de auto, hij is in ieder geval weer lekker schoon! :D

Ja, ik word gek van al die regen, en vooral omdat ik nog hoofdzakelijk afhankelijk ben van de bak om iets te doen met Fifi is het wel lastig...
Anders gooie ik gewoon het zadel erop en ging ik naar buiten als de bak blank stond, maar ja, dat gaat nu nog even niet...
Hoop dat ik straks nog even in kan spannen, al is het maar voor een heel klein stukje...

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:51

Was idd heerlijk en al weer een tijdje geleden, voor ons allebei wel goed :j

Je kunt straks vast nog wel ff... meestal is 't toch nog wel half uurtje droog ergens, ga je gewoon lekker poetsen en kijken of de lucht wil opklaren. Is jullie bak lang nat of ligt hij snel droog???

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:55

vanmorgen was het ook prachtig hier maar nu giet het :( heel handig nu ik net vanochtend de konijnen van binnen naar buiten heb gezet om te wennen aan de overgang. Ze komen uit de opvang en ik heb jaarlang geprobeerd maar ik krijg ze toch niet zo tam als ik ze zou wilen en heb de impressie dat ze het vele leuker vinden als we een konijnenparadijsje gaan bouwen buiten dus dat gaat gebeuren mjah helaas verbouwing wat achter op schema dus hebben ze nu een tijdelijke verblijf waarbij ik ze dan buiten zet overdag en snachts binnen in de schuur. ;( niet perfect mjah is toch iets. Ik ging echter vanuit dat de voorspelling van droog te zijn vandaag op zou gaan maar helaas... het zal hopelijk snel droog worden anders moeten ze terug naar binnen (het tijdelijke buiten verblijf is wel van boven afgedekt vor de regen mjah hetkoelt snel af als het regent.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:05

zozo janouk! wat een :9 foto!

hopelijk klaart het gauw op daar nouvel!
@prinsjeH lekker gewandeld
@tine; lieve pony!! :D

Wij hebben een rondje gemend :D Enneh.. Sja ik had niet zo'n tactische route uitgezet voor m'n eigen hart :+ Bleek toch langs 2 varkensstallen te moeten, en dat vind dids niet zo heel leuk.
Een hele kudde honden net ná een varkensstal, sja dat was even too much, dus m'n groom was al van de kar af voor ik na kon denken, geweldig! :D

En toen moesten we bij ''cafe schutterslust'' rechstaf..
En we weten nu waarom dat schutterslust heet :')... Omdat ze daar dus van een schietclub stonden te schieten...
Wat een held van een pony :D

En VHU heeft ook met hem gemend, ondanks dat ze het niet zo op fjorden/haflingers heeft. Dids was anders :):) Want die deed afentoe ook rillerig en wakker :D (heb fotos, maar die komen later, moet nu gauw weer weg...)
Vond het een super ritje! :):)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:50

Prinsje heeft lekker gekroeld met Har, de dames lekker gemend met Dids (VHU dan had je pablo ook leuk gevonden, fjorari)
Ellis is de regen zat (wie niet) , Janouk heeft gisteren haar best gedaan! Knap hoor.
Ik had vandaag wedstrijd en heb moeilijk zitten doen. Ik wil t zooooo goed doen, dat t nergens meer op lijkt. :( Maar goed, de jury in de eerste baan zag er toch nog wel wat in.... Dus heb mijn eerste wp in de L binnen!!!! (en een looplamp gewonnen haha)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:29

Gefeliciteerd met je winstpunt!
Geniale prijzen hebben ze daar altijd he ;). Ik baal er echt van dat ik er niet bij was, maar vind Wormerveer voor een jonge merrie met veulen aan de voet toch wat te gek voor een 1e wedstrijd. Over 2 weken in Hippolytushoef mag ik weer.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:30

Janouk:super gedaan *\o/*
olli:wat een pech :(
IK WIL GEEN REGEN MEER....alles blank bij de ponys,bij de paarden niet,maar allemaal troep van de mysterylandbezoekers moeten opruimen uit mijn weiland(stonden de bussen en auto"s vlakbij geparkeerd en iedereen moest langs mijn hek lopen om naar de ingang te komen, en ja....mijn wei schijnt een vuilnisbak te zijn _-:( )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:22

ht, ja wat een nattigheid he...

ipsilonka, he super zeg, gefeliciteerd!
goed dat je toch gegaan bent!

naaltje, leuk ritje... :D
vhu ook gemend, gaaf hoor!
beetje droog kunnen houden?

cyclo, ja lastig met dit weer en beestjes he...
succes met je konijntjes!

prinsje, het droogt gelukkig vrij snel op hier, allemaal zandgrond, dus als het 1 of 2 dagen goed droog is is alles weg...

Vanmiddag toch nog even in kunnen spannen, ingepakt in regenjasssen en waterdicht bokschort, maar de zon ging zowaar nog even soort schijnen!
Zelfde rondje als woensdag gedaan, is een mooie klein rondje, ietsje meer gedraafd, nou geen suf- of dufheidsproblemen meer hoor... := :D
Niet bezweet, dus na het slobbertje lekker weer dekentje op en naar buiten!
Het lijkt nu ook wel of ze bovenop ook weer ietsje voller begint worden, mager is ze in ieder geval niet meer, dus dat gaat de goede kant op!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:18

:wave:
Ik heb inderdaad zowaar met een Fjord gemend :j Maar Diddle is dus een uitermate leuke Fjord die goed oplet en niet loopt te slapen voor de wagen (dat vind ik namelijk dood- en doodeng, van die 'levenloze' paarden.... := ). Dus aan het eind heb ik nog een stukje de leidsels mogen nemen. Het was een leuke route met een paar hindernissen (2x over de snelweg, blaffende honden, varkensstallen en als klap op de vuurpijl de schuttersvereniging waar ze dus echt aan het oefenen waren _O- ). En... het was droog :D

Daarna naar 't peerd, had mijn dekjes voor onder het zadel gewassen en natuurlijk vergeten :o dus deed het zadel er zo op....dat was dus heeeeel raar :roll: Bente begon helemaal te hupsen en raar te lopen.... ik dacht nog: waarom wil ik dit, waarom moet ik er zo nodig op -O- zucht. Gelukkig had ik nog een gewone deken in mijn kast liggen en dit dus netjes gevouwen en onder het zadel gedaan. Weer erop, ze keek even :? en daarna was het gedoe afgelopen. Ze reageert zo enorm op hoe het harnachement ligt / zit. Ze heeft geen last van haar rug, want ze trekt echt niet weg ofzo en ze had nadat de deken erop lag en we dus eindelijk konden gaan rijden echt een paar hele fijne momenten, in stap en in draf, lekker soepeltjes rond en laag over haar rug <3 Maar als er maar iets niet goed zit (heeft ze met het tuig / hoofdstel ook) laat ze dat zeer duidelijk merken, wat een tante Truus :+ .

Daarna best wel moe want gisteren ook lange dag gehad dus naar huis en nu aan het chillen op de bank.

@Nouvel fijn dat je toch even wat hebt kunnen doen en super dat ze weer lekker vrolijk was. De bak bij ons is eigenlijk altijd droog, zelfs met dit vreselijke weer kun je er goed in rijden zowel onder het zadel als met de wagen en dat is wel heel erg fijn.
@Poeltje wat ontzettend knap dat jullie kampioen zijn geworden!
@Ipsilonka *\o/* super! Je 1e wp in de L en dan kan je de cursus gaan doen +:)+
@Frensie ai dat is niet fijn van het beentje :(:) naar....arm peerdje.
@HT bij mijn wei was het ook af en toe echt een troep zo frustrerend, was van vissers! Heb er toen een kliko neergezet, gooiden ze het in de kliko. Ook belachelijk natuurlijk laten ze de troep meenemen maar goed, zat het in ieder geval ergens in. Maar vaak lag er ook nog zooi hoor |o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-08-11 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:22

:D echt merriemuts vhu! :=
ik herken het helemaal!
Zo heb ik met Fifi een heel aantal tuigen en zadels geprobeerd en als het niet 100% goed lag voor haar gevoel was er geen land mee te bezeilen... :+

leuk dat je met Dids hebt gemend! *\o/*

Ja heerlijk dat we toch nog even een rondje konden doen en dat ze het weer super deed! :j
Ze kijkt naar alles, dus ik moet goed opletten dat ik aan de goede kant van de weg blijf... :+
maar ze vindt het volgens mij heerlijk om weer even mee te mogen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:25

Meen je dat Nouvel heeft Fief dat ook zo erg? Rizanta had dat eigenlijk helemaal niet :+ heb ook nog nooit zo'n type gehad hoor die er zo erg op reageert }:0 ze moest van zichzelf ook een beetje 'vluchten' voor het nieuwe dekentje, was dekentje natuurlijk, dus dat wapperde wat, had het behoorlijk voor het zadel gelegd, omdat ik niet wilde dat het op haar billen ging flapperen (je begrijpt vast wel waarom ;) ).
Als ze zich geeft is ze super te rijden trouwens en als ze zo loopt te klooien moet ik me er gewoon niets van aan trekken en gewoon wat rondjes gaan draven / stappen, adem in / adem uit en dan komt ze wel.

Tenminste dat is nu mijn strategie :+

Fief is gewoon zo blij dat ze weer iets mag doen :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:25

wat een mooie foto van janouk op wedstrijd! gaaf!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:28

inderdaad rustig blijven en blijven ademen, komt het vanzelf goed... :D
ja Fifi is heul erg gevoelig...
ik heb er 2e hands en nieuwe tuigen weer voor moeten verkopen... :+
en zadels hebben er ook tig opgelegen tot ik er eentje had waarmee ik kon blijven zitten...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 18:39

goedemiddag ik ben er ook weer

we hebben vanmiddag een demo gehad met het 4 span

ik was om 12 uur in coevorden om de stallen te doen en vast de paarden te poetsen. na de paarden gepoetst te hebben, hebben we wat gegeten en om 1 uur zijn we vertrokken naar klazienaveen. daar aangekomen konden we net met de vrachtwagen het terrein op het stond erg vol met auto's.
omdat we om half 3 moesten rijden en je toch wel even aan het werk bent met een 4 span om dat op te tuigen ben ik meteen begonnen met de paarden vlechten en bandageren. inmiddels was de rest van het team ook begonnen met optuigen en de kar van de vrachtwagen afhalen. onder het optuigen en inspannen was het gelukkig droog maar met inrijden begon het te hoosen en het inrijden was buiten en ik ben heel gemeen ~~}> net om het hoekje van de manege gaan staan uit de wind.
eenmaal in de manege waren we binnen no time achter op hartstikke smerig want ik moest op een nat stoeltje zitten en de andere groom was al nat en dan met droog mul zand dat opspat omdat je een beetje drift (lees: ik was met de molenrem aan het spelen) O:) ja dan wordt je wel smerig.
ook heeft er nog iemand uit het publiek mee gereden en die vond dat ook wel erg leuk.
dus al met al een zeer geslaagde demo weer met het 4span

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:48

VHU en Naaltje hebben lekker met Diddle gemend en hebben het droog gehad!
Nouvel heeft ook lekker gemend met Fifi!
Ipsilonka heeft haar wp gehaald in de L, gefeliciteerd!
En Lanouska is lekker smerig geworden achterop de wagen tijdens een demo.
Happytime heeft afval moeten ruimen uit haar wei, kan je niet een rekening voor schoonmaak sturen naar de organisatie van Mysteryland?

Ik was vanmiddag nog even op stal om dekentje te wisselen en ben wel een beetje geschrokken, ze liep duidelijk slechter dan vanochtend! Ik zie altijd meteen allemaal doemscenario's, bah... Morgenochtend meteen maar een afspraak maken bij een kliniek, echo lijkt me geen slecht idee. Heb zo'n vermoeden dat er meer aan de hand is...

Nu Grease kijken en zometeen So You Think You Can Dance. Manlief is onze hottub aan het opstoken (we hebben er eentje met een houtkachel) dus later vanavond nog even lekker in het warme water liggen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:56

Van mok kan het been echt heel naar worden hoor, er hoeft niets meer aan de hand te zijn. Wil je niet ongerust maken maar als het steeds dikker wordt / als ze er zoveel last van heeft zou ik vandaag de DA er al bij halen, vind dat doodeng met mokbenen ben altijd als de dood voor Einschuss/bloedvergiftiging (ze krijgt nu immers al weekje geen AB meer toch?)..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:02

Het is nu wel dik, maar niet dramatisch dik zoals het geweest is. DA vandaag erbij vind ik niet nodig, antibiotica heeft immers niet geholpen, heb het 10 dagen gespoten, dus zal vandaag ook niet helpen. Was een breedspectrum antibiotica wat ze gekregen heeft en er is eigenlijk geen resistentie bekend ertegen. Dus denk niet dat ik vandaag de dierenarts ga bellen. Verder oogt ze prima, goede eetlust etc.
Maar bedankt VHU :) Wel altijd fijn als er mensen meedenken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:26

Balen van dr been Frensie. Hopelijk valt het toch mee.
VHU en Naaltje lekker een rondje gedaan. En nog een paar hindernissen overwonnen !!
Bente die niet van zadels zonder dekje houd.
Tine dr zoon die lekker heeft gereden maar de galop nog eng vind.
Nouvel heeft nog lekker een rondje kunnen doen.

Zo wedstrijd weer gehad en het was droog met af en toe een zonnetje dus heerlijk gereden.
Ferro liet zich lekker sturen en geen fouten in de hindernissen dus ik ben erg tevreden.

(ga nu lekker wat eten)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:27

Ik vind het gewoon altijd heel eng :o
Net zoiets als bij Tass denk ik met die peesblessure, denk je altijd dat het een pees is, ik heb dat met mokbenen...
Die van mij moest toen op een gegeven moment aan de prednison en plastabletten, toen AB niet hielp :n

Wat heerlijk trouwens zeg, zo'n hot-tub :O

Klinkt als genieten Maisie!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:07

frensie wat vervelend zeg, sterkte...

maisie fijn gereden, super zeg!

lanouska lekker in de modder gespetterd! :D

ik heb net Fifi 'r vlechten nog even opnieuw gedaan, moest toch naar stal voor 'r hooi, dus ze staat er weer keurig bij! :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:10

hihi, lekker nouvel! :) Fijn dat je zo lekker meerdere keren per dag kunt gaan zeg! :)

Maisies wedstrijd ging goed

Gwin heeft au-been :(:)

Zo net terug van verjaardag :) Ga nu wat schoolregels doorspitten op advies van VHU :D
Voel mezelf allemaal helemaal niet lekker, weet ook niet hoe het komt := schoolvrees denk ik :+