[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:18

die 2wieler hierboven is leuk kleurtje zeg!

Laura, gelukkig is je zus terecht.
en wat een raar gesprek zeg! ik zou lekker op zoek gaan naar iets anders hoor :j

Tine, mooi dat je les goed ging.
en alleen maar basis dingen doen is misschien wel weer goed voor rembrand om weer erin te komen?

Vandaag voor de eerste keer weer wobbe gelongeerd.
gewoon aan een hoofdstelletje met een enkel lijntje.
5 minuten links en 5 minuten rechts gestapt en daarna in totaal 5 minuten gedraafd.
morgen weer wat langer.
linksom doet hij zijn binnen achterbeen wel goed zetten (zoals ik 'geleerd' heb) als ik zijn hoofdje naar binnen vraag.
maar rechtsom vind hij dat nog steeds erg moeilijk, maar het leek iets beter te gaan (of ik wilde dat zien :+ )
morgen weer en zondag ook.
heel misschien dat ik zondag voor het idee even longeersingeltje om doe en dan heel losjes touwtjes eraan doe zodat hij iets meer moet buigen in de hals.... of zou ik daar beter nog even mee kunnen wachten? wat denken jullie?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:22

Heel snel bijgelezen moet zo ook heel snel weer weg :o
@Rivaldo, dat zou ik echt niet durven met tweespan in m'n eentje op weg en dan ook nog galopperen :n Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet zozeer dapper vind, maar eigenlijk een beetje onverantwoordelijk. Maar dat is totaal mijn idee hoor.
@Ollie dat jonge spul kan inderdaad onvoorspelbaar reageren, zo schrikt Alwyn totaal niet van groot verkeer/verkeer maar wel bijv een keer enorm van een auto die zijn ruitenwissers aan had staan en geparkeerd stond :?
@Naaltje....pfff wat een prachtige foto...daarom sta ik dus in Rijsbergen met Rizanta. Had het liefst mijn pony's daar ook, kan ik tenminste wat. Raak er ondertussen knap gefrustreerd van dat ik geen kant uitkan :(
@Maisie dat is vervelend van Ferro, hoe kan dat nou zo in een keer?
@Tine en de anderen die wedstrijd hebben (wie ook alweer, sorry) heel veel succes (zowel met het schoonmaken als op de wedstrijd :brr: )

Zo nu moet ik als een speer naar het hockeyveld :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:37

Rivaldo, lekker dat je zo goed gemend hebt met 2-span !!
Super.
Maar ook ik zou dat in mijn eentje niet durven. :o

ik doe zelfs melody alleen maar aan de longeerlijn, ze gaat alleen voor de wagen als ik hulp heb......en ze is echt enorm braaf !!! echt een superbraaf dier !
Wel zo pittig dat je allert blijft, maar wel betrouwbaar !

Heb wel bijgelezen te veel om op te noemen....lastig om de juiste wagen te vinden of die nu 2 of 4 wieler is !
Er zijn zat mooie wagens te koop, maar ja.........de prijs moet ook passen natuurlijk.

Wil even nog iedereen succes toewensen die morgen wedstrijd hebben !! :D

Ivystoeter lekker met Wobbe aan de gang, ik ben benieuwd of je vorderingen zult zien binnenkort ! :j

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:25

Met tweespan zou ik idd ook niet alleen gaan vind dat onverantwoord. Je komt handen te kort als er wat gebeurd.

Melanie, ik mist je al hier in t topic. Je kar gewoon op MP zetten komen er vanzelf kopers.

Wat betreft dat verhaal van aan de telefoon over die sulky schandalig daar valt mijn bek van open. Je wilt verkopen of je wilt het niet.. Hun blijkbaar niet. De wagen die Bianca laat zien verkoopt Kraay uit Nijkerk zijn mooie wagens kun je daar niet is kijken?
Zitten wel iets hoger dan de HCA maar ik vind ze ook wel degelijker.

Sommige hebben weer lekker een ritje gereden.

Vanochtend even een nieuwe winterdeken voor Buck gekocht die andere was door midden, en zijn halsdeken wil ik nu niet gebruiken met deze tempraturen. Regendeken vond ik wat te koud, dus nu heeft ie een nieuwe. Klein mannetje is het toch met ze iniminie dekentje..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:46

Tja, die wagenverkopers..... weet er alles van. Je zou haast denken dat ze niet willen verkopen. De toon die ze uitslaan, of dat nu per telefoon of per mail is, is echt schandalig.

Alleen met 2 span op pad vind ik persoonlijk onverantwoord. Met enkelspan trouwens ook. In de bak rij ik wel alleen, maar als er dan iets gebeurt val ik geen overig verkeer lastig. En galop vind ik ook niet slim. Dat ben ik met Rembrand pas gaan doen toen we M gingen starten, en dan alleen in de bak. Buiten doe ik het nooit (met kar dan, ohz wel). Hoe braaf hij ook is, je zit er zo'n eind achter, dat als er iemand onverwacht uit een pad komt je altijd te laat bent.

Weet iemand hoe het met die Haflinger gaat? Ben zo benieuwd of het beestje opgeknapt is.

Buckje: halsdeken neit gebruiken met deze temperaturen??? Hier vriest het, vind ik prima moment voor een halsdeken :D

Mannetjes zijn hier weer schoon. Rembrand staat alweer in de wei. Amerigo moet eerst nog drogen, dan mag hij ook naar buiten. Nou, ik ga eens wat eten klaarmaken.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:49

Ja haha maar niet voor Buck, wil ik hem bij hem op doen moet het wel echt vriezen het is hier 2 graden.
Lizzy krijgt wel een halsdeken neemt me pa zo mee ze heb het koud namelijk.. en moet haar wel wat meer beschermen dan Buck ze wat vatbaarder. Ik heb haar ook al vroeg op stal gezet vandaag.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:57

@tine; als ik een galopje voor de kar doe gaan we meestal net 18km/h... een beetje een vlot paard draaft dat al. Is het dan nog onverantwoord? ;)
2span alleen op pad zou ik nooit doen.. ben daar zelf te grote angsthaas voor. Met enkel alleen naar 't bos durf ik ook niet :)

nieuwe deken voor buckie :D

Ik heb hier wat verbouwd net gauw.. in de hoop dat er een bijzettafeltje buiten mag, ik denk dat de inrichting dan een stuk ruimer lijkt.. we shall see :))
ga even verder afdrogen, 't eten staat al op, nu wachten op 't ventje ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:29

Ga mee met de samenvattingen, vandaag iets te veel gedaan, maar alles is wel klaar.

Iedreen succes morgen met de wedstrijden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:34

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:51

Vind het zo'n ongelovelijke onzin van de PVV ~~}>
Alle Arabieren ook maar terug, de Engels Volbloeden en zeker niet te vergeten al die Haflingers en Shetlanders. Daarbij ook nog de Perzische poezen en diverse hondenrassen. En vergeet alle kippen niet. En we hebben hier hele zwermen rondvliegen de parkieten, vreemde eendensoorten en af en toe tref ik een roodwangschildpadje aan in de Kralingse plas >;)

Zeg enne... Diddle mag dan ook geen burka meer om hoor :roll:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:52

owh sjit! :oo
hij moet toch al terug.. Fjord is een ras uit Noorwegen he. :n da kennie...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:53

die hele kuddes canadese ganzen afknallen }> turkse tortels uit de lucht knallen (dingen hebben d'r naam voor de PVV ook al niet mee, waarom hoor je daar niks over? :') )

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:55

wacht maar, tot ze jouw Diddle zien met zn Burka... straks wordt-ie ook uitgezet!
{EDIT} Muhaha, VHU dacht hetzelfde! :Y)

heb even vlug doorgelezen. Over wel of niet alleen mennen met een tweespan (kan ik nog niet over meepraten, maar weet wel dat ik het tweespan lange lijnen voorlopig niet zonder groom mee naar buiten neem ;) )
Over wel of niet galopperen voor de wagen (Met Sunny wel, ook als ik alleen met hem op pad ga. Met de merrie nog niet, die heeft nog wat te losse achterpootjes in een forse draf en dat moeten we eerst goed kunnen corrigeren voor we sneller gaan)
Leuke nieuwe deken voor Buck *foto!!*
Wagenverkopers die blijkbaar niets willen verkopen ofzo :( Balen laura!
en natuurlijk ook weer mooie foto's voorbij zien komen!

Ik heb vanmorgen mijn mannen ook geschoren!
storm voor het eerst, en hij was eigenlijk superbraaf, liet alles toe behalve het onderste deel van zn benen, dus nou heeft ie een beetje rare beenwarmers. Staat eigenlijk best stoer :P
Sun schoor ik al bij de borst, dus hij was het al wel een klein beetje gewend. Hij stond ook keurig braaf stil, gaf zn pootjes netjes, en ik kon overal aan trekken, duwen en plukken om alles goed strak en glad te krijgen.
Morgenochtend doen we Zoë ook nog, dan hebben we drie kale shetlanders! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eten blijft natuurlijk wel heel erg belangrijk he...

Nu maar hopen dat Sunny's verzorgster hem maandag herkent en met de juiste gaat werken ;)

Groetjes, Lacuna

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:31

Hihi die beenwarmers !!! *\o/*
Ze zien er strak uit zo geschoren hoor !!

Oh, die arme diddle die geen burka meer aan mag......en niet eens in het land mag blijven.....
Hoe zit dat met paardjes zonder bekende land van herkomst ????
Worden die verbannen naar een onbewoond (W)eiland ?

Over galloperen voor de wagen, doe ik met Melody ook niet, 9 ik heb haar vanaf september 2010 voor de wagen) ze deed een galopje van 5 sprongen in het bos afgelopen weekeinde door een waterplas heen, was wel kicken, maar ik was erg blij dat we weer draafden.....held ben ik he ?! :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:41

Galoperen hangt bij mijn van de pony af.
Bij Whitney heeft het best lang geduurd, bang de controle kwijt te raken bij die stresskip.
Bij Lotje galopeerde ik de 3e keer in het enkelspan(had tussendoor 2x in het 2span gelopen) al netjes, 1e keer per ongeluk toen ze door moest draven van mij, een volte later vroeg ik het netjes en sprong ze netjes aan en liet zich na een halve volte weer netjes terug nemen (en de andere kant op later het zelfde).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:58

Ik galopeer wel gewoon buiten. Meestal op een grasstrook naast de zwarte bessen. Maar ook niet als
het heel nat is of gevroren heeft. Met 2 span durf ik ook niet alleen op stap.

Heb niets gedaan met de pony's vandaag vond het een beetje te koud. Wel allebei de stallen grondig gedaan.
Mn ouders zijn weg dus moet morgen ochtend de paarden voeren en de hond uitlaten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:58

Galop is gewoon een gang waarin ze er eerder tussenuit schieten. Of ze nu mini of maxi zijn :+ Ik weet niet of ik niet ooit ook met ons tweespan alleen op pad zou gaan, misschien is het een kwestie van 'durven', alleen tot nu toe is het elke keer zo geweest dat ik regelmatig in de rit wel mijn groom / onze zoon die mee was heb moeten inschakelen. En als je dan alleen bent en dan ook nog met een tweespan kan dat niet. Tong over bit 2x, kinkettinkje niet goed 1x, hele horde honden achter ons aan, mee helpen uitkijken bij een dubbel geparkeerde auto, mee helpen uitkijken bij een raar geparkeerde vrachtwagens, en zo kan ik nog wel meer dingen noemen. Met enkelspan vind ik het ook geen succes, alleen, maar met tweespan durf ik het echt niet aan.
In de bak vind ik het anders, dan is er iemand die toekijkt/direct in de buurt is.

Galopperen doe ik ook nooit. Denk dat het op een bospaadje wel kan hoor, daar niet van, en soms gebeurt het spontaan, dan laat ik ze even doorgaan en neem ze weer terug. Ik heb het ook aan PdK gevraagd, waar Rizanta dus staat, of hij niet wilde galopperen met Rizanta omdat ik wil dat ze leert dat ze voor de wagen (totdat ik ooit M word ;) ) niet in galop gaat, ik vind dat gewoon veiliger. Ze doet het soms wel, zo'n huppeltje of aanspringen ipv uitstrekken, maar dan nemen we haar direct weer terug. Toen zei hij dat hij met zijn pony's ook nooit galoppeert in de bak. In het bos ook vrijwel nooit. Volgens hem leren ze het gaan door de hindernissen vanzelf wel. Denk dat hij dat wel kan weten, is niet voor niets Nederlands kampioen geweest :+

Prachtige geschoren poowns *D
Poowns vandaag ook maar even goed gecontroleerd op luizen, ze hebben nog zo'n dikke vacht. Het haart ook nog niet, maar zag ook geen beestjes :7

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:02

Bij Marengo deed ik het voor de wagen ook niet (moest concours rubriek lopen, dus enkel draven en halthouden), voor de slee wel en daar deed hij het alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.

Alleen met een 2span rijden zou ik niet doen, maar alleen met een enkelspan doe ik ook al niet ;).
Braafste paard is je grootste vijand, dus daarmee neem ik het risico niet. En met een minder braaf paard ook niet ;).

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:04

Ik men ook nooit alleen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:06

galop is bij dids niet de gang waarin hij het snelst eruit naait.. dat doet hij in stap, of in draf..
nee.. ik ben ook blij dat hij lekker een galopje maakt voor de wagen, vind dat geen groter risico dan een draf :)

ik haat vandaag... haat heel de week eigenlijk wel... alles gaat mis..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:06

galopperen doe ik met wobbe wel.
maar eigenlijk alleen in de bak, buiten hebben we maar een par stukjes waar je kan galopperen zonder dat je gelijk in een sloot zit of verkeer lastig kan vallen.

ik dacht altijd dat je met een 2 span persee een groom nodig hebt achterop?

Lacuna, mag ik vragen waarom je ze geschoren hebt?

lot, vind jij de sulky van HCA niet degelijk dan?
misschien komt dat meer omdat je lichaam niet zo meewerkt als je zelf wil....
begrijp me niet verkeerd hoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:39

Citaat:
ik haat vandaag... haat heel de week eigenlijk wel... alles gaat mis..
a gossie Naaltje toch :(:) Vond dinsdag anders best een geslaagde dag ;)

Zeg Lacuna, die poowns van jou lijken zo geschoren wel op Koniks, pas maar op :+

Rizanta kwam vandaag snuivend en met staart erop uit haar paddock }:0 gek beest. Aan de longe was ze wel vrij snel weer rustig...nou ben benieuwd morgen, dan wil ik gaan rijden :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:35

*komt ook weer even binnenvallen*

zag stoere geschoren poowns voorbij komen, vervelende wagenverkopers, alleen of niet alleen op stap gaan, zus kwijt en gelukkig weer terecht...
galop voor de wagen...
Fifi raakt sinds ze een keer met haar achterhoek het wiel van de wagen heeft geraakt in een kleine galopwending in een hindernis volledig in paniek als ze voor de wagen moet galopperen...
Ik galoppeer dus ook nog zelden, eigenlijk alleen als ik les heb zodat ik er iemand bij heb die mij gelijk kan ondersteunen in wat ik moet doen als ze gaat lopen...
Sindsdien vind ik het galopperen ook best eng voor de wagen, nu ik weet dat ze er dan zo in paniek tussenuit kan gaan...
het is iets waar we beiden weer doorheen moeten door het af en toe toch te blijven oefenen...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:59

*meeleesmodus uit*

Iedereen morgen op wedstrijd veel succes. En voor degenen in Exloo, wie mij herkent moet et maar zeggen :P Ik (her)ken alleen Martine en Chantal... en zou niet weten wie ik verder uit et topic moet zoeken of hoe ik jullie kan herkennen.
Ik ben herkenbaar aan Welsh vos met witte benen, in het roze. En goed kijken, zn 2spangenoot loopt er ook :P

Galoperen doe ik wel, zowel buiten als in de bak. Moet toch oefenen voor de M. Ach en oh zadel kent ie natuurlijk ook galop.
Alleen mennen doe ik heel enkel eens thuis, verder eigenlijk nooit. Buiten al helemaal niet, eng idee.
*meeleesmodus weer aan*

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 08:46

goedemorgen!

Iedereen succes vandaag die wedstrijd heeft!

Zo, ik ga maar eens uit bed (maar m'n bed is zo lekker warm) moet vandag werken.
Van wel 9 tot 12.
En dan naar de pony's.
Vanmiddag/vanavond heb ik een meidenavondje met schoonmoeder en schoonzusje.
Heb ook besloten dat ik vanaf morgen of maandag beter ga letten op wat ik eet.
En misschien iets meer bewegen.
We beginnen met kleinde beginnetjes hihi.