[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:41

Stukje LL op de weg met Kay. Hij pakt het erg snel op!

Afbeelding

Over de castratie ben ik nog niet helemaal uit, heb meerdere keren met de DA gebeld en hij is ook hier geweest om erover te praten. Kay is erg braaf in de omgang, zeer lief naar mensen en ook naar andere paarden. Het blijft natuurlijk een hengst dus ik ben zeer consequent met hem, maar het klikt prima en hij is gewoon een onwijse knuffelkont. Het enigste probleem nu is dat hij met wandelen/LL nog erg schreeuwerig is naar andere paarden/koeien enz. Hij wil graag gezien worden, maar zit dan (dat moment) een beetje met zichzelf in de knoop. Ik straf het schreeuwen trouwens af, wil dat gewoon niet hebben als ik met hem bezig ben. Het gaat steeds beter naar mate we het vaker oefenen. Alles is nog nieuw voor hem. De DA is ook van mening dat het zeker gaat verbeteren, en vind dat ik hem iig moet beleren voor de wagen en dan pas de conclusie trekken. Dat ga ik dus ook doen :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:14

@ jelle, heelslim dat je het gewoonb even met de DA overlegd hebt en dat je het nog even afwacht!

ik heb een heerlijk dagje gehad, Voice vanochtend lekker gereden, die deed hard haar best, daarna autorijles, dat ging ook super, dus wie weet als ik binnenkort weer afrij dat ik het dan wel haal,mijn instructeur zegt dat hij ander mijn kop eraf rukt hahaha.
daarna de pony's gedaan, misty mocht grondwerk doen voor de afwisseling, even testen of ze goed op stem was en dat deed ze super, toch een drie kwartier vol aan de gang geweest met haar. Magic aan de lange lijnen gehad, was echt heel gaaf, had hem een beetje opgejut, meneer gaat daar gewoon van in passage en klimt er erg mooi in, om vervolgens heel mooi swingend weg te draven, dit doe ik alleen aan de lange lijnen met hem hoor, en ik zorg wel dat het allemaal goed af te vloeien is!

@tallechie wat een mooie foto's trouwens, wel balen dat je weer terug naar je werk moest.
@tine klinkt als een lekker middagdutje, fijn dat rembrandt zo fijn aanpakt!
@maisie, jemig wat houden die van jou het lang vol op ijzers! :wow:

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:21

marrianne, hoe meer uren ik maak hoe meer ik uitbetaal krijg, en was later begonnen omdat veale naar de fysio moest dus had nog geen 2 uurtjes gewerkt

deze en volgende week nog en dan moet ik weer op zoek naar wat anders.

leuk dat je zo bezig bent geweest

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:59

jellee, heel goed dat je met de dierenarts over gehad hebt :j
je kan het altijd eerst zo proberen toch?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:09

jouke_h schreef:
@ b485 Hier staan ze op 50 cm. Maar verder bevalt hij wel??

Jouke, op het breedste deel? Heb je misschien een foto met pony er tussen? Ondervind jou pony last van de lamoenen bij wendingen?

Nog mensen die even voor mij de breedte van hun tweewieler lamoen willen meten (aan het achterwerk van de pony). Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn :-)

Samenvatting:
- Tallechie voelt zich niet zo fit.
- Laura heeft een baantje laten schieten
- Monique gaat haar droomhuis zoeken in Spanje
- Nederland zit in de finale. Van mij mogen jullie winnen. Dan kunnen wij Belgen nog eens lachen met die gekke hollanders. Grapje hoor. Ik vind het geweldig hoe jullie er helemaal in opgaan.
- Happytime moet zondag klusjes doen
- Laura had circuspony's aan het springen
- Tine heeft goed en minder goed gemend
- Ivystoeter overweegt ijzers, Naaltje overweegt geen ijzers
- Joukhe heeft een dutje gedaan op de tafel, Tallechie heef took een dutje gedaan maar moet toch terug aan het werk. En ook Tine heeft een dutje gedaan.
- Lotte heeft hondendrollen moeten opruimen en heeft dan ook maar meteen de koets gepoetst
- Verschillende ervaringen met de smid. De mijne is altijd netjes op tijd en kan ook altijd heel snel
- Jelleee heeft gelangelijnd op de weg, maar twijfelt nog over castratie
- Marianne is heerlijk met de beestje bezig geweest en heeft een goede autorijles gehad

@Jelleee: kan het ook niet zijn dat hij gewoon nog heel kijkerig is omdat het nieuw is voor hem?

Bij mij niets nieuw op pony gebied. Vandaag heel veel nagedacht over men nieuwe koets (ik ben een eeuwige twijfelaar). Weten jullie een goede wagenbouwer in Nederlands Limburg die ook Poolse wagentjes aanpast? Liefst eentje die iets van tweewielers afweet.

Thanks voor jullie hulp

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:45

Jelle @ Mooie foto :D Waaraan zitten de leidsels nou verbonden?

Ben echt helemaal verliefd op Tijger <3 Elke keer als ik voorbij kom lopen staat hij weer bij het schrikdraad en loopt ie mee. Moet ik gewoon even een aaitje en een grassprietje geven. Ben nog nooit zo verliefd geweest op een pony. :+ Maar het maakt me ook altijd bang voor de dag dat ik afscheid zou moeten nemen.
Gister op een lang stuk lekker gedraaft met hem, gaan de paarden in de wei aan de overkant ook meerennen :9 Dat haalde in hem natuurlijk de 'Arabieren Hengst' naar boven. Staart omhoog (zover dat kan bij een mini-shetlander :o ) hoofd omhoog, beentjes netjes, en daar ging ie in draf! Volgende keer neem ik een camera mee, om het te filmen. Het is gewoon zo schattig! Hij lette wel heel netjes op mij, trok me niet mee en ging weer goed in stap als ik het aangaf! Ben trots op 'm.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:52

Leidsels zitten in de bril, en door de lichtogen :) vind ik fijner werken met LL.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:09

tallechie moest terug ivm opgeloste storing
hoefsmidperiodes

mooie foto van vlekjespaard :D

Ik bel als het nodig is de hoefsmid

heb wel een dilemma nu :) hij staat er meestal 3 maanden op (1 paar ijzers, 4kant)
Hij moet nu zo'n beetje gedaan worden, wordt volgende week dat ik afspreek. Dus half juli
Ik ga 3 weken op vakantie, 2 weken fulltime werken ( 6 dagen in de week van 8 tot 5 en dan nog 3 kwartier reistijd (alleen heen, dus totaal 1,5 uur)

Zal ik er nog eens ijzers onder laten zetten? Na de vakantie ga ik op stage, dan wilde ik hem er sowieso vanaf hebben. Stage begint op 13 sept...

Dids voetjs waren erg hard voor hij op ijzers ging. Maar ze groeiden niet genoeg voor mijn rijden toen (elke dag over de weg)
nu zo 1x per maand voor de kar een rondje en onder 't zadel misschien 3x.. :o
Als ik het zo typ moet ik hem eraf halen :=

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:44

gelukkig woont mijn smid om de hoek, duurt meestal een week, max anderhalve week, hij is één van de weinige hier in de buurt die shetjes wil doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:35

Ik had gisteren voor het eerst een nieuwe smid.
Nu loopt rivaldo ook erg gevoelig in draf op het steen, dat deed hij anders nooit na een bekap beurt.

Vandaag weer heerlijk kunnen mennen, we hebben een klein ronde bos gedaan met Tommy.
Wat doet hij het toch braaf, uiteindelijk is degene die naast hem liep met de longeerlijn lekker op de kar geklommen. Braaf beesie, ook in het verkeer en langskomende auto's gaf geen kick. <3

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:52

Mijn smid mail ik en dan komt ze meestal dezelfde week nog, ik ben verwend zie ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:54

die van mij moet je in principe ook ong 2 weken van te voren bellen, maar ik vind 't altijd wel prima om gelijk een afspraak te maken voor de volgende keer, kan ik ook niet vergeten te bellen...
en vanwege 'r artrose mag ze toch niet langer erop staan dan 8 weken...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:40

Ik keek net op de knhs site en zag dat er nog wel genoeg menendurance wedstrijden zijn voor dit jaar. Ik wil graag die van napie rijden, maar hopelijk zijn me ouders dan al terug van vakantie (en hopelijk riv ook zo blijft natuurlijk)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:04

Vanochtend ook even met wobbe in de bak gereden.
Ik kreeg hem al veel beter recht gereden dan de vorige keer.
heb ook wat overgangen gemaakt.
Draf naar halt
Halt naar draf
Draf naar halt en dan wegstappen en weer vlot wegdraven.
na een paar keer had hij het goed door en liep hij iedere keer netjes heel vlot weg.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:35

b485, bedankt voor je samenvatting!

L_R: Mooi dat Tommy zo braaf was en zijn best deed. :D

IvysToeter: Goedzo! Wanneer heb je weer wedstrijd?

Ik kwam ook maar weer even binnengevallen, heb het druk. We gaan zondag op vakantie en het is nu al tijd voor alle voorbereidingen. :O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:40

Net Rembrand gereden ohz, maar ging lang zo fijn niet meer als maandag en dinsdag. O help, als het zaterdag dan maar goed gaat..........
Pony gelongeerd, maar ik had geen zin, pony liep te sloffen, dus na 10 minuten maar gestopt. Kon hem trouwens wel weer zo pakken in de wei.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:44

Tine10: Hopen dat ie vandaag zijn dag niet had en zaterdag lekker gaat knallen. :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:07

waar ga je heem poeltje :D?

Tine: ik weet zeker dat jullie weer gaan knallen op wedstrijd. Hoor elke keer zulke mooie punten!

Gisteren mijn spulletjes binnen gekregen. Die dekens zijn super leuk, iets minder rood maar voor dat geld super!
Jas was echt aan de grote kant die heeft me ma nu ingepikt := Ik wist niet welke maat ik moest bestellen dus me pa zij een m dan kan je altijd vesten eronder doen. Maar ik moet toch een xs hebben :P.. Gelukkig is die er nog. Ene kant wel leuk dat mijn moeder dezelfde heeft kan ze als groom achterop :Y) Al denk ik dat ze dat nooit zal doen :=

Ik ga zo solliciteren, de zaak bleef achter me aan gaan dus ga nu kijken wat ze te bieden hebben. Het is toch maar voor 2 maanden en kan ik 2 maanden extra goed zoeken voor een leuke job.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:12

Waar heb je de spullen besteld, L_R?

Wij gaan naar Tsjechië, ben zeer benieuwd. Ben daar nog nooit geweest!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:17

Ik heb een rode zomerjas van premiere besteld en 2 premiere rode zweetdekens. jas voor 2 tientjes en dekens samen ook :P..

Net: Pap pas even deze jas, oh neej he!! Dus na aandringen toch gepast en mijn pa past hem ook super :D.. helemaal goed.
Mijn pa is wel het type wat het stoer zou vinden achterop te komen staan :D.. Nu maar snel beter worden. Hij is nooit ziek en gisteren zaten we in de auto en riep ik hem omdat ik dacht dat hij buiten westen was :(..

Wat leuk ben er zelf ook niet geweest maar schijnt een mooi landschap te zijn waar je veel kan ondernemen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:18

poeltje, ik heb nog nooit wedstrijd gehad hoor met wobbe :n

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:19

Oh, sorry. :o Dat wist ik niet. Ga je helemaal niet met hem starten of later pas?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:52

Hoe bedoel je samen een lui leven :=

Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:59

:')

Wat een leuke foto! :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:01

Poeltje schreef:
Oh, sorry. :o Dat wist ik niet. Ga je helemaal niet met hem starten of later pas?

ooit misschien wel.
maar eerst maar eens zo rijden.