aaahr, ik heb deze week élke dag verliefd naar die wagen gekeken volgende week breng ik m'n tuig weg en dan gaan we aan de slag hoor!!
genoeg rusten.. sja.. wat is genoeg ik vind dat ik er al wel weer tegenaan kan hele week niet gereden, morgen of overmorgen klim ik er weer even op volgend weekend zal ik ook moeten werken..
Gisteren mijn eerste mendurance van dit jaar gereden. Ik ben hartstikke trots op mijn mannen want ze hebben het geweldig gedaan. Voorkeuring prima. Na de start de oortjes erop en gaan. Veel in galop gereden. Dat ging prima, ze waren goed in de hand te houden dus een mooie arbeidsgalop. Schitterende omgeving bij Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek. Uiteindelijk tweede pony tweespannen doordat ik bij de finish iets later had aangeboden als de eerste. Die had wel een lagere snelheid maar meer punten voor aanbieden. Uiteindelijk een snelheid van 13,5 km/u gereden maar door de langere aanbiedtijd kwamen we uit op 11,7 km/u. Voor de PA was er heel mul zand en heuvels dus daar was wat meer herstel nodig voordat ik met de hartslagen <64 sl zat. Over de gehele dag gezien (alle starters bij elkaar op de 26 km) waren er maar twee die sneller hadden gereden. Op de nakeuring precies dezelfde waarde als op de voorkeuring, ze hadden er dus weinig van gemerkt.
Wel dikke pech op de terugweg. Vlak voor dat ik met aanhangwagen en menwagen de autoweg op wil draaien, breekt een wiel zo goed als helemaal af. In de buurt de boel neer kunnen zetten en vervolgens bij HCA de pony's in het land gezet en een grote aanhanger opgehaald. De hele boel (aanhangwagen en marathon wagen) op die aanhanger gesleurt en naar Klarenbeek gebracht. Daar staat dat nu nog en ik hoop dat ik de boel met een week of twee weer kan ophalen. Ik ben dus een tijdje kar-loos. We zijn dus gisterenochtend om 6 uur van stal vertrokken en waren pas om 11 uur 's avonds weer terug. Hele lange dag....
happytime
Geplaatst: 22-03-09 10:06
tjeetje wat een pech na zo"n dag,hoop dat alles weer snel gemaakt is voor je. maar wel fijn dat je lekker gereden hebt met je mannen.maakt je dag toch nog een beetje goed
oef gelukkig geen ongelukken dan napie! zo'n mendurance als je het zo beschrijft klinkt fantástisch! zeker met van die kleine krachtpatsers voor de wagen zijn er fotos gemaakt?
Er werd vandaag een shet voor de tweewieler op stal geknoopt waar al drie jaar niets mee was gedaan. Zou beleerd zijn maar is wel een enorme draak. Ik bekeek het eens van een afstandje en besloot maar even op stal te blijven tot ze terug waren. Dat duurde maar 5 min want toen rende shetlander en sulky al door de weilanden heen en door de draden. Hij liep uiteindelijk vast zodat ik hem uit kon spannen. Vervolgens heb ik er een goed hoofdstel en bit in gehangen, zweep erbij en hem een kwartier aan de lange lijnen gewerkt in de bak. Hij kon dus helemaal niks. Het leek meer vrijheidsdressuur zo hoog stond hij op de achterbenen. Uiteindelijk ontspande hij toch wel wat en was hij warempel nog wat stuurbaar ook. Misschien een leuke uitdaging voor mij om aan te pakken.
leuke fotos ! attent smoeltje nog op de nakeuring! lekker riskant met de shet geen ongelukken verder?
ik ben vanochtend naar stal geweest en een rondje wezen wandelen met een bokker van een pensionstal verderop diddle kon haar paard mooi rustig maken vanmiddag naar een fokker van honden geweest, beetje orienteren, lekker puppyknuffelen
Ik zei al tegen de zeer-geschrokken menner. Het ligt niet aan jou maar aan mijn man. Bij hem vliegen altijd de paarden en karren om de oren. Zo onderhand maakt het op hem al geen indruk meer en handeld gewoon. Viel me trouwens mee dat de sulky nog niet krom was.
gaaf ipsilonka!! ik kan woensdag bellen of m'n hoofdstel klaar is m'n lichtogen kunnen lager nu, schoftje heb ik alweer op stal menzweep gekocht (dure krengen maargoed kan eenmaal niet zonder ) wel hoofdpijn nu weer.. hoezo teveel doen
Beleerdag 1: Gezien ik nog karloos ben, de pony's mogen bijkomen van de wedstrijd in het land ben ik nu bezig met het nieuwe project: Max. Max is dus de shet die afgelopen zondag (en bleek ook al vrijdag) was wezen vliegen. Hij is acht jaar, grote maat shetXwelshachtig iets en er is al 3 jaar uberhaupt niks mee gedaan. Vandeweek na het incident direkt met de lange leidsels in de bak gewerkt. Geen stuur, geen rem, bang voor de zweep en veel op de achterbenen. Vandaag weer mee gewerkt aan de lange leidsels in de bak. Eerst weer geen stuur, met leidseldruk en zweep en veel babbelen kwam eindelijk de ontspanning en uiteindelijk na 20 min had ik een stuur en een rem en een tweede versnelling. Rechtuit lopen is moeilijk vind Max, dus samen met hem buiten de bak tussen de weilanden door gelopen. Terug langs het bos en de weg. Tot dusver ontspannen en braaf maar wel onzeker. Bij de weg ben ik ook achter zijn paniek van vandeweek gekomen. Er lopen namelijk schapen en die zijn DOODENG. Opzij lukte niet want daar was de zweep, idem voor naar achteren of bij het omdraaien en vrouwmens aankijken. Naar voren wou ook niet want daar was het bit dus toen probeerde hij maar op te stijgen. Stijgeren en bokken en met 4 benen door de lucht. Maar even verteld dat dat weinig zin had en hem de andere kant op laten kijken. Oogkleppen zijn handig, ineens geen schaapje meer te zien.
Vandeweek er maar een paar keer langs, eventueel met mijn schaapmakke pony erbij.
happytime
Geplaatst: 25-03-09 00:02
wat is dat toch met schapen? sun is wer ook bang voor, alleen die gaat meteen op de rem(onder het zadel) zat ik steeds bijna achter haar oren! liggende koeien ook al zoiets! maar wel een uitdaging met hem voor je
avaluna
Geplaatst: 25-03-09 12:54
@Naaltje: rustig aan
@Napie: wat een avontuur met die Shet, wel een leuk projectje idd voor je.
Ik wil het hier wat beter gaan bijhouden .
Ik ben inmiddels druk aan het rijden met het tweespan, mits het weer het enigszins toelaat. Ik heb gelukkig heel fijne begeleiding. We zijn van plan om 1 en 2 mei een dus tweedaagse rit te gaan maken. Verder begin ik over twee weken met lessen m.b.t. het longeren aan de dubbele longe en lange lijnen, ik heb er superveel zin in. Ik wil één van de pony's (de zwarte) in enkelspan dressuur gaan uitbrengen iig op de wedstrijd in augustus van onze vereniging, maar pony heeft alleen nog maar tweespan gelopen, dus we hebben nog even wat werk.
gave plannen avaluna! ik ga morgen mijn hoofdstel ophalen meteen uitproberen dus, ik denk dat ik morgen daarom maar de bak en een stuk weide sleep als het weer het toelaat en zondag mag meneer weer voor de kar!
ben naar school geweest vandaag.. ben ontzettend moe en duf nu, maar blij dat ik ben geweest!
MoniqueT
Geplaatst: 25-03-09 22:50
Wij gaan morgen voor het eerst dit seizoen weer naar Haaksbergen, naar hotel Erve Bruggert. Met acht mensen en zes paarden lekker rijden, jippie
avaluna
Geplaatst: 26-03-09 01:26
@Monique: wat leuk!
Hahaha, wat leuk iedereen heeft ontzettend veel plannen, persoonlijk is er voor ons nog wel wat werk aan de winkel om het allemaal om te kunnen zetten.
ik heb in november mijn kar gekocht (oktober miss zelfs wel) en ik wil 'm nu dolgraag gebruiken vandaag het hoofdstel halen en ff slepen
avaluna
Geplaatst: 26-03-09 11:09
@Naaltje: dat kan ik me voorstellen!
Ik heb zelf ook een geweldig fijne wagen. Even kijken hoe het enkelspan gaat en dan hoop ik nog een leuk licht geremd concourswagentje voor de dressuur te vinden.
Napie, leuke foto's van de mendurance! En mooi dat ze het zo goed deden! Lijkt me ook super om eens te doen. Maar goed, eerst leren trailerladen en inspannen op andere plaatsen (is nog een beetje lastig).
Naaltje, hoe is het nu? Geen smurf meer? Hopelijk kun je snel je wagen uittesten.
Ik heb nog steeds geen foto's van onze nieuwe wagen geplaatst... Moet ik eerdaags maar eens doen.
naaltje is geen smurf meer wel een beetje een comateuze toestand na wat concentreren maargoed ik heb de wagen 1x gebruikt maar toen bleek het tuig aanpassingen nodig te hebben die wat lang tijd kostten.. ben benieuwd of het hoofdstel ook genoeg is aangepast hoop op een droge middag dan kan ik even slepen
Mariska_28
Geplaatst: 26-03-09 18:27
Ik weet niet of jullie dit filmpje al gezien hebben? Pfffff echt heftig om te kijken maar het loopt allemaal goed af volgens mij...
Maandag avond mocht ik na de les nog even stappen met de fries. Maar had een black out. Wist niet meer hoe het achenbach werkte. Zaterdag mijn 1e praktijkles dus nog maar even goed leren. Waarschijnlijk morgen de fries nog even aanspannen kan ik gelijk even oefenen.
Die van mezelf staat nu op dezelfde stal als de men paarden. En ik weet niet wat het is maar kan haar opeens wel longeren. En heb er gisteren zelfs al even op gezeten.
louiisie
Geplaatst: 26-03-09 18:41
ik stel me dan ook even voor :
ik ben Louise, ben 14 jaar jong, en men met mijn pony een 9 jarige hengst van Neron.