[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:34

@Gem: wat leuk voor ze en zo bijzonder <3 , al zou ik het wel een heel gedoe vinden, want hier hecht qua familie, moet er niet aan denken dat ik daar allemaal bij op bezoek moet en hoeveel kerstcadeautjes we dan nog extra zouden moeten kopen :') , hahaha. Moos blijft toch springpaard en hahaha, moet echt lachen met je toverkol.

@Tine: echt rot zo met je hand :(:) .

@Janouk: tjee, dat is toch niet normaal, sterkte met je arme Labje :(:)

Hier heeft dochter gesprongen met haar pony in de storm en in een heftige regenbui, hahaha, kind is net zo gek als d'r moeder, hahaha, maar onze marathonpony begint op haar oude dag te springen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:49

Wat leuk van je dochter Avaluna!
Een springende Moos :):) springt hij een beetje recht vooruit? Dan is het niet zo eng (vind ik dan). Schuin springen vind ik geen succes :n
Hoe is het met de hond Janouk :(:) ?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:17

@janouk Wat ontzettend naar! :(:) En hoe asociaal zijn mensen wel niet tegenwoordig... ugh.
@VHU gefeliciteerd met jullie mijlpaal (Ollie 1 jaar op stal)!
@Gem Moos fanatiek en fris :D Zolang ie maar niet recht overeind komt inderdaad...
@Tine wat balen van je hand. Gelukkig kan je binnenkort met je arts om de tafel zitten. Wel fijn dat je zoontje zo goed meehelpt :)
@Avaluna wat leuk dat je dochter zo fanatiek is.

Hier staat de bak weer onder water. Stom weer. Hopelijk krijgen we 'm morgen goed droog gepompt zodat het niet een ijsplaat wordt als het gaat vriezen volgende week. Dat is dan het enige voordeel dat we in NH wonen, daar vriest het door de zee invloeden niet gelijk zo fanatiek.

Vanavond had ik een mailtje binnen van de KNHS met mijn wagennummer: 3438 *\o/* Vind 'm best mooi (voor iets wat je random krijgt toegewezen). Ze sturen trouwens gelijk een nieuwe startpas op tegenwoordig.

Verder ook gewoon heel vrolijk want het paardenjaar krijgt steeds meer vorm. :D Afgelopen weekend de wedstrijdkalender verdeeld en ook een impuls en een echte SGW erop gezet (dus we gaan aan het echte werk beginnen :D) en toevallig ook een mailtje binnen dat er 5x een clinic in NH wordt gegeven vanaf eind januari. Gelijk ingeschreven, want een paar lessen en de mogelijkheid om elke 2 weken binnen te trainen is wel fijn in deze wintermaandjes (zolang het niet sneeuwt of course, want dan blijven we thuis - ik ben alleen startkaarthouder lid, dus normaal krijg ik geen lessen e.d.). En ik heb mij afgelopen maandag ingeschreven voor de KNHS instructieweek (16-20juni). Mijn eerst 'ponykamp' ooit. :+ Ben heel benieuwd hoe dat zal zijn...

Heel veel leuke paardenplannen dus dit jaar :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:46

Ik hoop nog eens een cam op mijn koets te zetten, dan stuur ik wel een keer recht op een plas af :D .
VHU, hij springt heel bewust kaarsrecht vooruit alsof het een hindernis is en niet schuin proberend naast die plas te komen.

Avaluna, heb ik je dat verhaal over die dame in plaats MH (wichelroedes, planeetstanden, aardbreuken, etc etc en haar remedies) nooit verteld? Het was zo'n gaaf paard dat ik mocht rijden.... maar zij Afbeelding knettergek.... heb het 5 maanden volgehouden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:53

Arm paard als ze zo'n gestoorde baas hebben 8)7

Als hij zo mooi rechtuit springt is onhandig maar dan gaat hij er gewoon voor hoor, en wie weet leert hij dat springen nog af. Met Ollie kies ik bewust elke keer als we buiten rijden paden waar heel veel plassen liggen, en dan van die enorme grote plassen, zodat ze leert er lekker doorheen te lopen. Ze sprong in het begin steeds (en dan ook enorme sprongen :+ ) maar vandaag had ik haar voor het eerst elke keer zover dat ze in flinke draf er doorheen banjerde en zelfs paar keer van die stoere galopsprongen <3 kijk dan begint het ergens op te lijken 8-) ze heeft vandaag dus geen enkele keer gesprongen (voor het eerst).

Bente wilde er echt niet door of in, die ging scheef of half of opeens stilstaan echt hopeloos. Soms ging ze er wel doorheen maar 80% niet zeg maar en dat werd ook niet beter, ook niet na heel veel oefenen. Dat vind ik gevaarlijk want als ze scheef springen en je bent in het bos zit je zo tegen een boom (of ergens anders, tegen een paal, auto of fietser of je groom).

Marjola, leuk *\o/* ponykamp. Ben jaloers hoor, lijkt me hartstikke leuk!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-01-14 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:04

@VHU: gaat snel, tjee al een jaar lieve Ollebol <3 en dan ook nog haar knappe zoon <3 .

@Marjola: idd een mooi nummer :j *\o/*

@Gem: hahaha, krijg het vast nog wel eens te horen.

Paardjes zijn al gecheckt, want wil echt eens vroeg naar bed...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:42

http://2be.be/foute-vrienden/begijn-doe ... f=Facebook

Dit filmpje moeten jullie zien. Ik zit na een half uur nog steeds met een enorme grijns op mijn gezicht. Je zult zulke vrienden hebben en dan zooooo cool reageren. En zo adrem op de jury. De russische vrouw gaat gewoon letterlijk onder tafel van het lachen.

Hier wordt echt het somberste mens vrolijk van ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:25

goedemorgen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:52

Goedemorgen. Bedankt voor julie lieve reacties. Met baloe gaat het naar omstandigheden goed. De wonden zien er rustig uit. Geen koorts. De zwelling valt mee. Hij drinkt en eet goed. Hijis attent. En alle nietjes zitten er goed in. So far so good

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:42

sterkte met de hond

filmpje doet het hier weer niet... ^)

Vandaag vanaf 1u werken
Of ik krijg natuurlijk om 11u weer een sms dat ik helemaal niet hoef te komen :x

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:28

Goedemorgen.

Gem, Moos een tijdje stilgestaan maar nu weer aan het werk. Ondanks dat ie ondeugend was in de paddock was ie voor de koets wel braaf. Oppaskindje vindt dat Sjors ook maar voor de koets moet.

VHU, heeft de paardjes uitgebreid gepoetst en gevlecht.

Biancacoo, wat mooi dat wijnvat! En fijn dat ze zich er meteen heerlijk in ging nestelen.

Tine, balen dat je hand niet zo snel geneest. Dat je nog een verdoofd gevoel hebt is niet zo heel fijn. Gelukkig snel een afspraak met de arts. (ik heb eigenlijk gemist wat er met je hand gebeurt is)

Baudyh, heftige crematie gehad. :(:)

Aks, dat is zwaar kl*te als je iedere keer uitgepland wordt of smsjes krijgt dat je niet hoeft te komen. Schiet ook niet echt op zo. T is ook een rottijd om te zoeken naar een andere baan.

Avaluna ook weer wennen aan het geregelde leven.

VHU, Ollie draaft nu lekker door de plassen. Bubbles is ook zo'n mietje met plassen, die probeert er ook of langs te gaan of overheen te springen. Fijn dat je je weer beter voelt.

Janouk, wat ontzettend naar dat Baloe zo gegrepen is en dat die eigenaar niet eens het fatsoen heeft om zijn echte gegevens te geven. Gelukkig ziet het er nu rustig uit maar wel een dikke :(:) voor jou en Baloe.

VHU, gefeliciteerd met je jubileum met Ollie.

Gem, Moos ook al zo'n springpaard wat niet van natte voeten houdt. En je wordt weer tante, gefeliciteerd!

Avaluna heeft gekke dochter die gewoon in de regen en de storm gaat springen.

Marjola heeft het wagennummer binnen. Evenementenkalender loopt bij jou al flink vol. En je gaat op ponykamp. Dat lijkt me wel heel leuk!

Tine, dat filmpje is inderdaad geweldig! Had hem al eerder gezien.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:50

goedemorgen..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:54

Dag claud01, prachtige bijleespost :)
Hoe is het daar? :)

Morgen biancacoo! :)

Ik lijk nog steeds gewoon te mogen gaan werken (gut ik haat dit gevoel ''mag ik wel of mag ik niet'')
Zo brood smeren en dan eerst met m'n wiel naar de fietsenmaker. Met wat geluk kan ik die vanavond nog ophalen, anders morgen voor 't werk. Hoop dan zondag met Dids voor de wagen op pad te kunnen! :)

Gisteren overigens lekker met mijn camera gespeeld. Had een chihuahua als slachtoffer en een ongelooflijk lief klein ventje van nog geen jaar oud :)
Wilde eigenlijk 't bos in om foto's van een grote hond te maken, maargoed, het weer zat niet mee..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:05

Claud heeft het weer even op een rijtje gezet :list: _/-\o_ inderdaad hilarisch filmpje Tine :')
Hoe is het met Bubbles Claud?
Vroeg me ook af hoe het met de boktbaby Tyler is van Frensie. En ook met Daan van Tallechie en Sophie van Smick. Kunnen wel een apart boktbaby-in het rijtuigje-topic maken :+
Wat leuk Gem dat je schoonzus en zwager een kindje verwachten <3

Nou ik heb me maar weer beter gemeld... voel me wel minder moe maar nog steeds niet fit. Maar anders heb ik het idee dat ik ook niet mag mennen (gisteren natuurlijk wel gedaan, was heerlijk, knapt een mens van op) of andere actieve dingen. Heb morgen mijn examen Engels, ben zenuwachtig. Kan het op zich wel maar ja je moet op dat moment wel doen, daar ben ik nooit zo goed in ^)

Heerlijke dag zeg vandaag met het weer, net flink eind gewandeld met de hondjes, nu even wat werk van studenten van commentaar voorzien B-)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:06

Dames ik lees wel bij, maar ben weinig op de pc en mijn mobiel is overleden (na 8 maanden al snif)
Janouk wat erg van de hond. Ik heb het van de zomer gehad alleen toen was het gewoon thuis mijn eigen honden. Mila had in haar kleine (3,5 kg) lijfje iets van 20 hechtingen en een drain. Zie je niks meer van. Lekker de pijnstillers geven van de da inderdaad met iets van traumeel druppels.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:18

Oef ips, balen zo snel kapotte telefoon :oo

@vhu; wanneer plannen we een gezellig samen-bosritje? Ik kan nog wat vrije dagen opnemen (en ben verder toch halve weken vrij ^) )

Paar chi-foto's. 't is niet mijn type hond, maar ach :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:25

Ik stop Baloe vol met Arnica korrels.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:26

<3 vind het wel een super schattig hondekind, mooie foto's hoor :j
Zondag doen? Ik pb je wel even, tegen de vervuiling van het topic :P

**heeft beeld van labbie met arnica overschot**

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:09

Prachtige fotos weer, mooooooie samenvatting, kaduuke mobiel

Sorry, even weer wat spam.
LIka is nu 17 weken en al 20 kg zwaar (of licht, want ze zit onder de curve ;-) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:17

Wow Tine! Onze bouvier vind ik al groot (en die weegt 30 kg haha)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:25

@Aks: ook niet mijn type hond, maar wel heel leuke foto's :j <3 .

@Tine: <3 <3 , ach ja, zo'n curve, dat kennen we ook van de kids, gaat om een indicatie en als ik bij baby's zag hoe zwaar dat velen waren, waarvan die moeders dan helemaal verontrust vroegen of ik het niet eng vond dat die van ons, onder die curve zat :') .

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:08

Aks, hier gaat alles prima. Bijna weekend dus dat is altijd mooi! Verder een beetje moe maar dat schrijf ik maar aan een winterdipje toe.

Lijkt me niks die onzekerheid of je wel of niet mag gaan werken. Zondag in ieder geval weer met Dids op pad. Chihuahua's zijn niet mijn favo ras. Eerlijk gezegd vind ik ze gewoon lelijk.

VHU, met Bubbles gaat het goed. Hij deed woensdagavond heel erg goed zijn best in de les. Ik moet voor mezelf in de gaten houden dat ik in voltes enzo wel gelijke druk op de leidsels hou dat gaat nog wel eens mis.

Jij weer een stukkie beter. Hopelijk voel je je snel weer fitter. Morgen examen. Spannend. Heel veel succes alvast.

Ips, na 8 maanden mobiel al overleden. Dat is ook wel vervelend zeg.

Tine, geweldige foto's van Lika! 20 kg is niet mis voor zo'n bolletje wol!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:16

Aks, mooie foto's van klein hondje !! haha..lief koppie.
Tine..mooie foto's van Lika, ze doet het goed, en wat fijn dat ze het zo goed samen kunnen vinden !

ips..kapotte telefoon..geen garantie op ?? is meestal toch 1 jaar ofzo ?
Vhu, succes voor morgen !!
Janouk, fijn dat baloe er weinig last van heeft..maar toch, heeeel erg vervelend.
Gem, word weer tante, gefeliciteerd.
en zie een mooie samenvatting van claud _/-\o_

zo...en nu gauw naar de cakejes kijken die in de oven staan..en dan de hondjes lekker laten spelen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:17

@VHU: ook van mij alvast heel veel succes, morgen, met je examen!

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:18

Lekker Bianca, gooi je een cakeje deze kant op?? ;-)