[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:02

@tass; vervelend van de hoefbevangenheid. WEet hij dat nu al zeker of is het maar gissen? Ergens wel fijn dat het in elk geval niet die pees weer is toch?
@ollie; :(:) hopelijk vind je de remklauw gauw, en vooral hopelijk knapt brutus gauw op

over paarden die met lange tanden eten
sja,.. daar doet de mijne niet aan :o :+

Fifi beetje druilerig :(:) hopelijk valt het mee!

Net thuis :) Gewerkt vandaag, daarna vriendje nog wezen helpen, toen gauw gedoucht en netjes aangekleed want we gingen wokken :)
En nu dus net thuis. ik ga eventjes op maps kijken voor een route voor morgen :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:47

Goeie samenvatting Naaltje :D
Sluit ik me helemaal bij aan! En natuurlijk heel veel plezier morgen met mennen jullie!!!

De vakantie zit er bijna op... gelukkig is maandag (nog) mijn parttime dag en heb ik dus nog twee dagen rust aan mijn hoofd voor de gekte weer begint :+
We waren een heleboel van plan vandaag, maar helaas is er weinig tot niks gebeurt... vanavond weer zeer benauwd gehad helaas... van mij mag het najaar inzetten zonder broeierigheid buiten!
Enfin, hopelijk straks lekker slapen!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:48

VHU en Nouvel hebben kieskeurige eters, haha, join the club! Gwin eet haar omega 369 door de luzerne. Voordat ik dat gaf, kreeg ze elke maand een weekje sandclear. Dat at ze dus NIET behalve door de slobber. Maar nu met die omega vind ik de sandclear niet meer nodig.

Wij hebben vanavond een gezellig feestje van de overburen gehad, zij zijn wat ouder dan wij en waren 25 jaar getrouwd. Was een groot feest in feestzaal incl buffet en vertier. Ze hebben 5 kinderen (16-23 jaar) en die hadden een heel grappig filmpje gemaakt. Het leek moeders leuk om ooit zo'n karikaturen tekening te hebben van alle kids. Dus die kids hadden geregeld dat ze in februari een weekendje bij een tante zouden logeren, gewoon voor de gezelligheid. Dus niet... ze hebben alles gefilmd, ze zijn dat weekend op het vliegtuig gestapt, naar Praag gevlogen, hebben daar een tekening laten maken en zijn de volgende dag weer terug gevlogen!! Ouders wisten van niks en zaten nu met grote ogen van ongeloof naar het filmpje te kijken, hahaha, was erg grappig!

En nu lekker slapen! Morgen heeft Gwin vrij. Hier ook deken twijfels. Een regendeken is zo warm als de zon schijnt. Ik zit er aan te denken om haar 's nachts op stal een dekentje om te doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:59

Goedenavond

Heb het megadruk gehad, dus niet langs geweest hier.

Sluit me aan bij samenvattingen :D
@ Nouvel: ik rij ze hier ook in de bril, maar dan wel over de stang heen zeg maar (was op advies instructeur destijds, alleen de bril zou geen inwerking hebben met stangbit ofzoiets). Hoop dat je het snapt. Nog nooit commentaar op gehad. Hopelijk is fifi snel weer fitter. Idd misschien tegen hengstigheid aan ofzo?
@ VHU: stoere Bente, tenminste.... in de waterbak, niet in de jurk :D
@ Frensie: die mensen zullen wel geschrokken zijn.
@ Prinsje: sterkte
@ Ollie: balen van je wagen. Hopelijk vind je snel de juiste onderdelen

Ben erg benieuwd hoe het Tallechie vergaan is.

Hier druk geweest. Pony en Rembrand voor de kar, naar oogstfeest, huis schoon gemaakt, jam gemaakt (vlierbessen), boterkoek gebakken (krijgen morgen visite) en net nog bank gehangen. Moet nu echt naar bed.
:wave: :O :Z

Rembrand is een vreselijk kieskeurige eter. Erg lastig.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 00:12

zow paar dagen weg en heb uren leesplezier :+

wbt mijn karretje hij is echt heel leuk hoop dat de pony dat ook vind :Y) ik kan dan misschien over niet al te lange tijd echt me doen met dit HK topic.

zag een roze deken voorbij komen :wow: mijne beide dekenloos is me vorig jaar goed bevallen bij cyclo en blue heeft ook heel haar leven dekenloos gestaan. Ze gaan hier wel echt zelf consequent de schuilstal in als het hard regent dus iig niet voor niks gebouwd (denk je dan stoere 24/7 buitenpaarden te hebben begint te regen en ze zijn eerder bij de stal als jij :z )

verder hele diepe waterbakfoto s :O stoere ponys dat ze die kar erdoor trekken.
hele leuke foto reeks van dids door bebouwde kom
welkom Lotte (ik woon ook in belgie (maar origineel nederlands haha)). het is hier heel gezellig maar gaat aan behoorlijk tempo :j
thabor deed het heel goed in de les +:)+
en nog hele hele hoop andere dingen gelezen die ik niet meer allemaal ga opschrijven ;)

ik heb paar hele leuke dagen gehad, met idd heel veel regen ook weiland leek wel zwembad vanavond :wow: maar scheen (was zelf flink eind weg aan het werk) hele harde stortbui te zijn geweest dus hoop morgen deels weg is. Paardjes hebben hier ong week vakantie gehad .. van de week meoten ze echt wer aan de bak :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 03:09

Wakker geschrokken van de harde regen: dan maar even een verslagje van zaterdag:

Vandaag goede generale repetitie gehad in Ermelo voor de Hippiade.
1 balletje in de M vaardigheid en binnen de tijd. 1 winstpunt. 2e prijs.
de rekenmethode van de week had geholpen. Balletje op de 1e hindernis. hahah :D

En in de dressuur was de impulsknop er weer. Super proeven gereden _/-\o_ ; wij waren er zo blij mee na de slechte proeven op de Districtskampioenschappen. Wij zaten de schateren op de koets; ze vertrok zo fanatiek in de uitgestrekte galop, dat ik bijna van de koets viel. :j
Jury 1e proef was minder tevreden 196 punten, maar de jury in ring 2 beloonde Janouk met 207 punten.
Het maakte ons niet uit, want wij waren zo blij.
Stand is nu Z dressuur plus 8. Nog 2 te gaan.

Daarna is Janouk behandeld door Steffi van de Laarse op weg naar huis. Dat kwam zo prima uit. Ze stapte namelijk links voor een kortere pas. Dat komt weg uit haar bekken. Nu is ze weer gekraakt en acupunctuur gehad. Paar daagjes rust en dan kan ze weer aan de bak.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:19

Komt nog even zwaaien.

Stap zo in de auto om naar Gilze te gaan.

De waterhindernis is aangepast. Je moet nu een x 30 meter lang door het water. Is wel erg mooi geworden.
En 1 hindernis zonder letters. Die mag je zelf verzinnen. Zijn gewoon 6 verplichte doorgangen met
een verplichte rijroute. Alles wordt gefilmd om te kijken of je alle poorten en van de juiste kant neemt.

Nou tot vanavond maar weer :evaw:

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:28

Goedemorgen :wave:
Ik ben al 40 minuten aan het babysitten, maar de kindjes slapen nog :')
Ondertussen maar eens mijn bijleespost gemaakt :D

janouk, gefeliciteerd met je proeven *\o/*
Hier ook van dat ellendig weer, het blijft geen uurtje droog... :\

tine10, haha, jij hebt idd een drukke dag gehad!

Frensie, fijn dat het een gezellig feestje was, wat een leuke verrassing van die kinderen 8-)

PrinsjeH : geniet maar van je laatste vakantiedagen :)
ik heb nog tot donderdag :D

Maisie : klinkt leuk! ben benieuwd naar het filmpje :)

cyclo86, waar woon jij ergens in België? :)
cyclo86 schreef:
wbt mijn karretje hij is echt heel leuk hoop dat de pony dat ook vind :Y) ik kan dan misschien over niet al te lange tijd echt me doen met dit HK topic.

Wat voor karretje heb je? Is die voor je draver of welshje? :)
haha, ik ken dat gevoel van 'echt meedoen in dit topic', ik verlang al tot ik hier kan vertellen over mijn menritten :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:38

Vertrek zo naar Naaltje/Diddle we gaan mennen! Daarna of naar wedstrijd van Maisie kijken (mijn instructeur rijdt daar ook) of als ik geen tijd meer heb direct naar Bente/Snuit. Wedstrijd waar Maisie heengaat schijnt echt heel mooi te zijn, wens je veel plezier!!!
@Janouk Steffi is zo geweldig, ben met een van mijn vorige paarden paar keer bij haar geweest +:)+
En doei :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:55

de zon schijnt hier VHU :oo

Ik heb een heel leuk ritje uitgekiend. Hopelijk lukt het me ook om 'm volledig te rijden :D En anders heb ik VHU bij om ons te redden :)) ;)
Net de afwas al gedaan, zometeen een ontbijtsmoothie maken. Eten lukt me niet geloof ik := (gisteravond wezen wokken, en beetje veel gegeten :+ )

@tine; jam, boterkoek :9 njumm!!!
@janouk; wat gaaf! Goedzo!! Enneh, dat kraken etc, mocht dat na inspanning? Ik weet dat de osteopaat die bij dids is geweest een paard ''in rust'' wat dus nog niet gewerkt heeft wil behandelen. (damn, bij mensen is dat niet zo, heb ik ook gevraagd O:) )
@maisie; veel succes/plezier met de wedstrijd! :)

nu ga ik eens kijken waarom die ambu's allemaal langs de flat crossten.. was om 7u klaarwakker ^)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:57

Naaltje en VHU veel plezier; ik hoop op lekker weer voor jullie.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:00

Goedemorgen allemaal!!!!
@ Janouk: gefeliciteerd met jullie goede wedstrijd!! Kon Steffi vinden waarom ze een kortere pas maakte?
@ Cyclo: heb je leuke dagen weg gehad?
@ Maisie: succes!
@ Lottex: dat is makkelijk babysitten als de kids slapen.
@ Tine: de moeder van die kids was zich echt kapot geschrokken, hahaha, was geweldig!
@ VHU en Naaltje: veel plezier samen!!

Voor ons is de zondag altijd een lekker rustig dagje. Straks even naar stal om mokbeentje te verzorgen en stal uit te mesten. Verder lekker bank hangen, heerlijk!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:08

@frensie
Ja, volgens Steffi komt het uit haar bekken weg. Dat is nu weer ontspannen allemaal en straks kijken hoe ze loopt.Moet het eerst droog worden hier, Het regent hier al de hele nacht hard. Wij zitten precies in een strookje buien vanaf zee al de hele nacht.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:46

Goedemorgen,

@Naaltje en VHU veel plezier vandaag en mochten jullie nog bij Maisie gaan kijken dan moeten jullie haar ook nog maar een x aanmoedigen van mij
@Janouk, wat super dat Janouk lekker liep en gefeliciteerd met je wp's *\o/* . Ik sta momenteel aan de kant met een kapotte menwagen en een pony vol met bulten... mijn voorbereidingen kunnen nooit eens zonder slag of stoot gaan :(
@Tine, jij hebt het ook niet rustig aan gedaan gisteren ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:46

@tine: oogstfeest klinkt leuk, is dat iets met het dorp??? Plezierig met visite vanmiddag.
@janouk: mooi dat de proeven zo goed gingen, proficiat!
@maisie: succes op wedstrijd! Ik ben er vanmiddag ook als 't weer redelijk is ;-)
@vhu en naaltje: nog een keertje, veel plezier, het weer lijkt mee te zitten!
@lottex: jaloers op jou... nog lekker tot donderdag! Enneh, thnkx natuurlijk :D
@frensie: geniet van lekkere rustige dag!

Zo, hier is vaatwasser weer uitgeruimd, was weggevouwen en gestreken, laatste wasje in de wasmachine, die draait nog, vloer even met 'Franse slag' gedweild, raampjes lekker open om door te luchten en paar bakjes koffie gedaan... Ik ga nu lekker kroelen met Har <3

EDIT: Ollie, balen van je kar, wordt hij gauw gemaakt???

:evaw:

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:18

ik woon in oostvlaanderen lotte en karretje is voor het welshje (draver is een schat maar zie dat nog niet direct gebeuren zit er liever op haha). staat paar (hmmm nu ik over na denk miss wel meer dan een paar :Y) maar heb hem dus pas woensdag gehaald) bladzijden terug een foto van mijn karretje is een 2wielertje.

Ollie wat een pech zeg :(:) hoop dat het geluk snel keert
maisie succes op wedstrijd
janouk gefeliciteerd met je winstpunt en dat het zo goed ging +:)+
naaltje en VHU veel plezier samen, maar dat komt vast goed
regen weet er alles van en cyclo heeft al hele week niks gedaan wegens baasje erg druk en heeft besloten het weiland te verbouwen :)* overal strepen ach ja eigen schuld had maar iets moeten doen met haar :))

paar daagjes weg waren erg gezellig waren 2 bij een vriendin die ik al hele tijd niet gezien had, haar paardje eindelijk eens gezien enzo. Gister was ik gewoon werken maar ook altijd leuk :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:51

Goedemorgen

Man en zoon hadden een verrassing voor me vanmorgen toen ik bij de bak kwam. Ze hadden geoefend om balkjes in draf te rijden. <3 <3 Die pony is goud waard, doet zo voorzichtig. Ook nog even galopje geoefend, maar dat vindt zoon nog eng. Hij gilde stop en pony gaat gelijk terug.

Straks hopelijk nog mennen met beide grote jongens.

Even een vraagje aan de mensen hier met kleine ponys. Wij hebben nu een kunststof pinoccio zadeltje (10 inch) op Amerigo liggen. Maar we willen nu eigenlijk wel een echt zadeltje kopen. Zoon wordt wat te groot voor deze, en zadeltje biedt niet zoveel steun. Welk zadel hebben jullie goede ervaringen mee?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:55

VHU & Naaltje veel plezier vandaag!

Tine, wat een heerlijke pony is amerigo toch.
zo lief!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:03

Ik heb een collectie wintecjes en thorowgoods liggen voor mijn kleintjes. En nog een Wembley te koop (15"), super fijn zadel, maar heb een zadel-overschot.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:31

@ollie1
Jemig, dat is echt balen. Wel al enig idee waar de bulten vandaan komen?
Is je kar erg stuk? Onderdelen die te vervangen zijn?
Echt een banketstaaf voorbereiding. grrrrrrrrrrrr

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:35

cyclo86 : oh, ik woon in West-Vlaanderen :)
ik ga straks eens op zoek naar die foto's van je karretje :j

Tine : wat leuk dat je man & zoon ook bezig zijn met de pony <3
sorry, ik heb geen ervaring met zadels voor de kleintjes...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:37

|( Gwin loopt kreupel op haar mokbeen...
Gisteren maakte ze af en toe al een vreemde pas. Ze zette haar been eerst op het puntje van haar hoef neer en daarna knakte het gewricht als het ware en dan stond het been goed. Heb wel gereden en voelde en hoorde geen onregelmatigheid. Vriendinnetje met wie ik samen reed zag ook geen onregelmatigheid, maar zag heel soms de knak en ze vond dat ze haar been wat wegdraaide.
Vanochtend wilde ik haar uit de wei halen en toen ging ze eerst plassen. Ze steunde niet op haar been tijdens het plassen. Daarna liep ze niet zo gewillig mee als normaal. Even een stukje gemonsterd en ze liep echt niet goed in draf... tja, komt dit nu door de mok (die nog steeds niet beter wordt) of is er meer aan de hand... misschien toch maar even naar een kliniek gaan... |( Ben er helemaal een beetje misselijk van...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:46

goeiemorgen!

lees een hoop ellende weer, kreupel, bulten, kapotte menwagen...
sterkte iedereen die het nodig heeft! :(:)

janouk, gefeliciteerd met jullie resultaten! *\o/*

hier giet het weer voor de verandering... -O-

wilde Fifi vandaag nog even inspannen, omdat ik in de bak ook niks kan doen, maar goed, even het weer afkijken maar...
ze staat nu buiten met 'r dekentje op lekker hooi te eten, dus ze is er in ieder geval uit geweest...
hengstigheid gaat bij haar trouwens meestal gepaard met tegenovergesteld gedrag... :+
dus niet mat maar juist hyperdepieper... :D
vandaag maar even kijken hoe ze weer is, ze stond lekker te eten en op stal was alles weg, dus dat zit wel goed volgens mij!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:04

Zooo. ik ga jullie echt niet meer bij houden zo snel.
Lees over fijne buitenritten, vhu en naaltje veel plezier vandaag.
Nouvel wil ook nog met fifi buiten gaan rijden.
ollie ik hoop dat je de juiste remklauwen vind, ik moest bij een motorspeciaalzaak zijn voor de mijne.. ;)
Tass paardje hoefbevangen, klonk wel een beetje zo in je omschrijvingen, ik hoop dat paardje snel weer opknapt.
Tine zoekt een zadeltje.
janouk gefeliciteerd met je behaalde resultaten ! superknap
Frensie, Gwin die kreupel loopt balen..sterkte ermee :(:)
maisie succes vandaag.
en even zoeken op de vorige pagina's hoe het de andere wedstrijdgangers gegaan is gisteren...
Wij waren kijken bij onze pup's !! nog een paar weken en dan mogen ze eindelijk mee naar huis !! ze waren ontzettend gegroeid, kanjers !!!! :j wil er nu alweer heen...maar ja is zo ver weg .... ^)
Verder ga ik helemaal mee in de samenvattingen, ga zo lekker wandelen met de honden.
Oh ja, en vanmorgen vroeg was onze shettendame ontsnapt....die wandelde ergens achter op een weiland maar haar maatje haflinger was het daar niet mee eens en schreeuwde mij wakker, ik hoop niet dat ze dit nog vaak gaat doen, is nog nooit eerder gebeurd dus hoop dat het een ongelukje was er is ook nergens iets kapot ofzo....

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:18

o wat naar frensie :(:) miss toch wat beter naar kijken idd speelt nu al lang blijft toch rotding die mok... en dit weer helpt natuurlijk ook niks |(

heel leuk van de pups bianco ik ben al benieuwd naar de avonturen van de puppies haha, iig willen we wel foto s zien (heb je niet nu al gemaakt O:) ). shetlander ontsnapt |o hopelijk idd eenmalig. bij mij heeft ook pony een keer aan verkeerde kant draad gestaan (wel in mijn weiland, was een van de binnenomheiningen) onderste draadje haden ze uit haakje geschopt, denk ik, per ongeluk met onweer ofzo en ik vond pony (die onder bovenste draad past) terug in het volle gras _-:( paardje keek wel sneu haha. Verder ook en keer mijn paard door binnenomheining, eerste keer dat ik met pony aleen weg was, ik dacht toen ik terug kwam o wat staat ze rustig te grazen en toen kwam ik dichter en dacht ik hmmm volgens mij kon ze daar normaal niet zijn ^) . mjah daar is het wel bij gebleven dus mag niet klagen hier gaan ze niet over een stroomdraad al licht die op de grond (heel handig met verzette van de paaltjes), terwijl is niet zo n sterk apperaatje

@lotte is maar 1 foto en iet zo spectaculair staat namelijk geen pony voor :Y) is van het vervoer met pony hopen we ooit wel te krijgen haha ;), maar zal nog even duren even nog goed betaalbaar tuig zoeken (wordt vast lange zoektocht) en nog veel oefenen hoor.