[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 23:07

Yeah finale. Wordt gezellig hier zondag. KOmen vrienden bij ons kijken.

WIlde een topic openen van wedstrijd maar moet even wachten, moet ze van de server halen maar moet vriendlief bij helpen.

Dribbel krijgt zondag een oranje t shirt aan

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:15

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 23:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een aantal bewerkte foto's van zondag. Later komt er een topic

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:59

nouvel: mij heb je ook 2x in het echt gezien op de wedstrijd in hoofddorp. :o
wat gaat dit toppic snel zeg,probeer steeds wat bij te lezen.
hier weinig mennen,een paar maanden geleden zat ik te wachten op meer groen in de natuur(na de winter) en nu....erg groen .vooral al dat onkruid :(
net onder de voetbalwedstrijd weer aan het stoeien geweest met die bende!
( moet er wel bij zeggen: elke keer als ik een voetbalwedstrijd kijk liggen ze eruit,dus dan maar klusjes opzoeken onder de wedstrijd ;) )
gevolg......ze mogen door naar de finale (mmmm voor zondag maar weer wat verzinnen) :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:03

Joepie Nederland door :D Was wel spannend hoor die laatste minuten haha.

Mooie kar en pony zeg b485! Ziet er super uit.
En die bewerkte foto's ook.

Ik ben benieuwd wat voor schitterend huis monique gaat kopen, is jullie eigen huis al weg inmiddels?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:28

tallechie, gave plaatjes!

happytime, ow ja sorry... 8-)
en in Hoofddorp heb ik inderdaad nog wel een paar meer bokkers een keer ontmoet...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:03

Leuke foto's tallechie!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:13

Wouw!! wat een mooie foto's zeg tallechie!

Bij NL dacht ik op het laatste bij de fluit oh het is klaar, maar toen kreeg van bommel opeens geel, snapte er niets van :D

GELUKKIG TOCH DOOR! :D

Gisteren een dagje zonder de wagen gedaan en alle shetties met een d pony (lindsay) in de bak gedaan. Echt een inimieni sprongetje neergezet en het was echt zo grappig. Alle shetties gingen een andere kant op. Ik kwam niet meer bij van het lachen :P.. Uiteindelijk leek het net een circus een voor een over de sprong :D Zelfs rivaldo rende wat mee en nam een paar sprongetjes (tussen tijds eruit gehaald om uit te stappen, dat hij niet gelijk zoveel doet) Super knollies :D Tabor ''de hengst'' ging de hele tijd achter lindsay aan, uiteindelijk sprongen zij hoog nog door, tabor zat echt als pindakaas achter haar billen aan hihi.

Riv had geen een moment gekucht en liep lekker rustig mee met de rest *\o/*

Zaterdag gaan we kijken voor de geheel rode menwagen en een ideal webtech span tuig :):)
Hihi zoveel geld heb ik niet hoor :7 Doe een lening bij mijn ouders :')
Kan nu al niet meer goed slapen van de spanning :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:03

Net les gehad. Rembrand liep echt geweldig. Ongelooflijk, wat kan hij goed lopen. Amerigo ging helaas heel slecht. We zijn echt weer terug bij af. Maar volgens instructeur was dat wel normaal bij een pony op leeftijd. Waarschijnlijk loopt hij over een jaar of 2 wel fijn, dus we gaan maar door.

Ik doe eigenlijk altijd eerst pony dan paard, maar had het nu een keer omgedraaid. Dat moet ik maar niet meer doen. Leek of pony niet vooruit te branden was en dan ook nog het verschil in niveau. Toch maar weer eerst de beginner en dan de gevorderde. :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:10

de hoefsmid komt bij ons vandaag.
Ga toch maar eens overleggen over eventueel ijzertjes.
Wil toch wel wat meer de weg op met wobbe.
Gaat me weer een godsvermogen kosten...

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:03

:O net in slaap gevallen op een tafel op school...niet echt ideaal want mijn rug doet nu best wel zeer. Maar wel even heerlijk weggedut :z

@ tine Hehehe dan weet je dat ook weer dat je het beter om kan draaien!!
Gaat wel hard altijd als je dan meer op de weg gaat rijden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:41

IvysToeter schreef:
de hoefsmid komt bij ons vandaag.
Ga toch maar eens overleggen over eventueel ijzertjes.
Wil toch wel wat meer de weg op met wobbe.
Gaat me weer een godsvermogen kosten...

hihi :D ik heb 'm andersom :)
twijfel of ik dids van zijn ijzers af haal dit paar
of dat ik dat volgend paar pas wil :))

net thuis, zo fiets verzekeren,fietsmand halen. Staatslot halen, hoefsmid bellen, muffinmix zoeken :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:46

Ik was net thuis want de systemen deden het niet, was dus net in slaap gevallen op de bank. Werd ik gebeld dat de systemen het weer doen. GA dus nog maar even weer heen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:23

Blijkbaar een goede slaapmiddag. Ik heb net heerlijk 2 uur geslapen en mijn zoontje ligt nog steeds plat, terwijl hij eigenlijk niet meer slaapt tussen de middag.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:26

Ik ken niemand uit dit topic in het echt :Y) Ik ben hier op een dag gewoon komen binnenvallen en het stond me wel aan :+

@ Laura: wat jammer van dat baantje zeg, maar ik vind wel dat het klopt wat jij tegen hen hebt gezegd. Als ze zo met potentieel personeel omgaan, dan kan je wel een betere job vinden.
Super dat Rivaldo niet heeft gehoest!

@ Monique: succes met jullie rit naar Spanje! Ik zal zeker voor je duimen! +:)+

@ tine: wat goed dat Rembrand zo goed liep! Met Amerigo zal het wel weer in orde komen ;)

@ IvysToeter: bij jou komt de hoefsmid tenminste...mijn hoefsmid is al 2 weken aan het zeggen dat hij gaat komen. Vandaag over 2 weken gaan we naar de Veluwe, de ijzers moeten er deze week dus nog onder.

Ik heb net de wagen maar eens gepoetst... Hij is 1 keer heel vies geworden, bij thuiskomst begon het te gieten dus kon ik hem niet proper maken. Heb het poetsen zo lang uitgesteld (een 3-tal weken) maar vandaag heb ik de moed gevonden :D
's Nachts zetten we Zhora binnen omdat ze enorm veel blaft, we wilden de buren dit besparen. Vanmorgen toen ik opstond vond ik bij Zhora 2 heerlijke drollen, hier had ze overheen gelopen en ook nog allemaal kwijl door het ganse kamertje. Uiteraard mocht ik dit allemaal opvegen... Mijn moeder zei: "Jij gaat ermee naar de hondenschool, Zhora ziet jou als baasje dus mag jij het ook opruimen!"
Toen ik toch bezig was, heb ik ook maar de wagen zuiver gemaakt. :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:37

sander_lotte schreef:
@ IvysToeter: bij jou komt de hoefsmid tenminste...mijn hoefsmid is al 2 weken aan het zeggen dat hij gaat komen. Vandaag over 2 weken gaan we naar de Veluwe, de ijzers moeten er deze week dus nog onder.

zou je dan niet een betere smid zoeken? :=
wat ben ik dan blij mt de mijne. Altijd te vroeg ( :P ) en is 1x niet gekomen, toen belde hij een uur later, excuses, hij was met een paard in de kliniek voor koliek, ging 'm niet meer worden die dag.

voetjs zijn belangrijk :oo

ik ga ff boodschapjes doen, en ervandoor naar stal, halfords enz.. drukte

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:47

@ Naaltje: deze smid is wel goed, maar ik had 3 weken geleden gebeld of hij kon komen. Toen zei hij: deze week heb ik geen tijd meer, maar volgende week bel ik je nog. Hij belde niet, dus heb ik hem gebeld... toen zei hij: ik heb nu mijn agenda niet bij me, maar ik bel je deze week nog. Afgelopen vrijdag heb ik weer gebeld, toen zei hij: volgende week kom ik, maar dan bel ik je.
Ondertussen is het alweer woensdag... Ik heb hem zonet gebeld, nu zei hij: "Wees maar niet ongerust, ik had je opgeschreven, begin volgende week zal ik komen"
Ik heb hem eraan herinnerd dat Romeo vorige zomer kreupel heeft gelopen doordat Romeo had losgetrokken toen de eerste nagel erin werd geslaan, die nagel is beginnen draaien in de hoef en dat is gaan ontsteken. Romeo heeft toen een week plat op de grond gelegen, hij kon niet meer staan.
Kon de smid niets aan doen, Romeo steigerde en moest en zou loskomen. Maar als dat volgende week gebeurt, is de kans groot dat hij niet mee kan naar de Veluwe. Toen ik dit had uitgelegd, zei hij dat hij zijn best ging doen om vrijdag te komen.
Laten we hopen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:50

hmm.. ik vind het kwalijk dat het zolang moet duren.. maar misschien ben ik wel verwend met de mijne :)
Hoop voor je dt hij er vrijdag is dan :j

ik ga gauw naar stal en naar de supermarkt, en naar fietsenwinkel. En dan werken :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:43

Ik ben ook heel erg verwend met mijn smid. Trouwens, en dat vind ik zelf ook heel belangrijk, als hij er is, maken we gelijk een afspraak voor de volgende keer. Kan niemand het vergeten. Hij is geloof ik in al die jaren 2 x te laat geweest, maar toen belde hij keurig dat het later werd. Hij is ook heel fijn in de omgang met de paarden. Heb nog nooit problemen gehad met vernageling oid. Wel 1x toen hij met vakantie was en zijn vervanger kwam, maar met hemzelf nog nooit problemen gehad.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:45

mijn hoefsmid komt altijd op tijd :j

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:00

Hier ook geen problemen met de hoefsmid, alleen zelf al eens te laat geweest om te bellen, foei!
@SL: mag ik vragen welke smid er bij jou komt?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 17:55

Ik plan mijn afspraak bij de hoefsmid ook altijd direct. Hij is ook nog nooit te laat geweest en als er wat is belt hij mij. Hij is in principe 24 uur per dag 7 dagen in de week bereikbaar

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:16

zo jullie kletsen weer lekker door! :D

Ik plan ook altijd de hoefsmid gelijk voor de volgende keer als mijn paard gedaan is, in principe precies elke 8 weken, en als ik dat zomers een keer niet red bel ik voor een andere datum...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:24

bij ons komt ie na 2 weken dus gewoon op tijd bellen. in de winter staan ze er bij ons 4 maanden op en in de zomer 2,5 tot 3 ongeveer. Het is nu 2 maanden geleden en ik ga m nu bellen maar ook omdat ferro hoefbevangen is en ik hem er ook naar wil laten kijken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:12

kim, ik denk niet dat je ijzers nodig hebt hoor.. veel over het asfalt lopen (en dan heb ik het eerder over maanden dan over weken) dan wennen de hoeven eraan. sommige mensen zweren erbij maar ik ben nog altijd van mening dat een blote voet beter is dan een ijzer. tenzij ze gaan kreupelen oid.