[AR] Arabier voor kar met halster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

Re: [AR] Arabier voor kar met halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:54

*ZUCHT* VAN DEZE KANT
Heb ik ook!
wordt ondertussen aardig gp t door mensen die wel achter me staan maar niet hun mening hier willen geven omdat ze niet tegen het gezeik van jullie willen aanhoren.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:57

Jammer dat je goedbedoelde adviezen als 'gezeik' bestempeld
* zucht ook maar mee met de verstandige medebokkers*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:00

bolletje schreef:
Het enigste wat ik vroeg was!! Kennelijk heeft niemand mijn vraag gelezen en flapt er maar van alles en nog wat uit! "of er meer mensen zijn die dit doen" en zoja HUN MENING.
Heb ik verder iets gevraagd ? Nee juist ja LEZEN.
BIJ VOORBAAT DANK IK VROEG HIER NIET OM EEN DISCUSSIE DAT MAKEN JULLIE ERVAN.
Snap je het nu????

Meisje hou je een beetje rustig, als jij meteen zo flipt als iemand iets zegt wat jou niet aanstaat kan je van ons niet verwachten dat wij lief en aardig blijven. Misschien zou jij onze reacties ook eens moeten LEZEN en niet als een aanval beschouwen, maar als goedbedoelde tips!

Snap je het nu???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:00

en ook ik begin nu te zuchten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:01

bolletje schreef:
*ZUCHT* VAN DEZE KANT
Heb ik ook!
wordt ondertussen aardig gp t door mensen die wel achter me staan maar niet hun mening hier willen geven omdat ze niet tegen het gezeik van jullie willen aanhoren.

dan slaan ze onze reacties toch even over...

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:12

oh geloof me maar asl jullei constant alleen maar kunen zuchten en zeggen dat het gevaarlijk is en zowat beweren dat je met bit meer controle hebt bij mijn paard moet een van jullie tog is een ritje met mijn paard maken een met bit en een zonder bit! kijken hoe je dan regageerd.
ik heb dus ervaring hiermee zonder bit en weet waar ik over praat jullie hebben hier geen ervaring mee en dus geen idee waar je het over hebt ik heb ook ervaring met bit.
en als jullie nou is met goede argumenten komen. in plaats van je hebt geen rem? als een paard gaat rennen kan je er 60 bitten in HANGEN DAT REMT IE NOG NIET EN AANGEZIEN MIJN MERRIE BEVRIEST IN PLAATS VAN WEGREND HAD IK NOG NIX AAN BIT GAHD MAARJA BLIJF VOORAL IN JEZELF GELOVEN DAMES

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:19

Zullen we doen. En blijf jij nou maar lekker in je zelf geloven en blijf maar lekker bij je standpunt. Waarom, als je toch niet wilt veranderen ga je er dan op in? Wij hoeven niet zo nodig bekeerd te worden.

RJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:25

mm mss is het tijd voor een slotje?

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:31

VOLGENS MIJ BEN IK DIE GENE DIE DIE VERANDERD EN JULLIE DEGENE DIE STANDPUNT HOUDEN? OF ZIE IK HET NOU VERKEERD (TRADITIONEEL MET BIT OF VERANDERD MET HALSTER/HOOFDSTEL ZONDER BIT)
DENK NA VOOR DAT JE IETS ZONDER NADENKEN NEERZET IN EEN DISCUSSIE KAN NOG EEN LELIJK KEERPUNT KRIJGEN HE?

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:32

Sjonniej schreef:
Beste Bolletje, zou het geen goede reden hebben dat bitloos rijden/mennen niet veel wordt gedaan? Dat je geen wedstrijden mag starten zonder bit?

Hier zit echt wel meer achter dan wat jij bij iedere reactie roept:
"Met een bit kan hij ook op hol slaan."

Je mag toch ook geen wedstrijd starten zonder hoedje/petje op (correct me if I'm wrong). Is dat hoedje ook voor de veiligheid. (kunnen er geen vogels op je hoofd poepen waardoor je afgeleid raakt zeker.

Niet gemeen bedoeld.

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:33

*ZUCHT!* en dit is mijn laatste in dit topic... hoop dat t snel op slot gezet word!

ZEJA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:34

Ze zij ook niet voor niks bezig om de helm verplicht te stellen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:36

hohoho, rustig blijven. adem in adem uit! Wij WILLEN niet veranderen maar wij zijn vrij om hier onze visie op jou ideeen te geven. En dat dreigen met een lelijk keerpunt, laat dat maar liever achterwege. Ga jij lekker mennen zonder bit als je dat leuk vind, maar doe dat Aub niet op straat, er kunnen ongelukken van komen.

en wat heeft een hoedje er nou mee te maken. in een marathon dien je een beschermend hoofddeksel te dragen, dat is wel voor de veiligheid. Een hoedje, petje wat dan ook is etikette.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:39

ok, verkeerd voorbeeld...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:41

Jij kan ook iets minder fel reageren,
Wat jij doet is geen mennen maar knoeien.

Mennen is een zeer complexe tak van de paardensport en word met veel plezier beoefend.

Jij doet dat niet, jij denkt terug te kunnen naar de natuur , maar zodra je er een halster omgooit ben je tegennatuurlijk bezig..

Natuurlijk gedrag is vluchtgedrag, als jouw paard dat niet doet zit er iets niet goed tussen de oren, en zou ik dat maar eens laten nakijken

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:46

misschien wil ze niet helemaal terug naar de nnatuur, maar wel zoveel mogelijk. Druk op de neus vind ik natuurlijker dan druk in de mond.

Mijn paard is net zo, blijft ook keurig stilstaan, ze blijft gewoon het liefste bij mij, zelfs als andere paarden er vandoor gaan, doet zij het nog niet. En ik denk dat er veel meer van dit soort nuchtere paarden zijn die een baas volledig vertrouwen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:52

Bolletje is een persoontje dat, volgens mij, heel slecht tegen kritiek kan en ook heel driftig wordt als zij haar zinnetje niet krijgt en dan gaat ze DEMONSTRATIEF MET ALLEMAAL HOOFDLETTERS TYPEN, om maar figuurlijk over iedereen heen te schreeuwen.

en dat komt best wel kinderlijk over

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:53

mijn paard is ook zo'n nuchtere. maar ik blijf ook nuchter omdat ik diep bij mezelf weet dat als een paard echt in paniek raakt toch wel gaat. Dus dat slaat nergens op.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:58

Wat slaat nergens op?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:01

dat een paard nooit weg zou rennen van de baas!

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:02

Nee, ik zei ook geen nooit, maar ze heeft het tot nu toe in al die jaren niet gedaan en wel genoeg meegemaakt. Dus met deze karaktereigenschap kun je wel rekening houden met het bepalen van wat je gaat doen.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:06

Ik ken ook een paard die voor bijna alle erg enge dingen op de vlucht slaat, de ene keer heel erg de andere keer wat minder terwijl hij eigenlijk altijd heel nuchter is, haflinger. Maar met dit paard zijn we om deze karaktereigenschap toch maar gestopt met mennen. Voor ons veiligheid, het paard zijn veiligheid en andere mensen hun veiligheid.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:09

kijk dat vind ik een goede beslissing bonbon. Je kan wel in een bak mennen ofzo maar op straat vind ik toch een heel ander verhaal..

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:15

Nou, wij hadden een bak incident met de sleep, waardoor we hebben besloten te stoppen. (slepen was gewoon een tussentijdse training en afwisseling, hij heeft ons toen heel duidelijk zn minder kant van zn karakter laten zien) (onder het zadel doet hij het overigens super)

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 23:23

Nee buiten gebeuren er nooit ongelukken met paarden die op hol slaan met bit, graag nu een reactie geven op mijn vraag en niet 80 keer zucht of eng, bla,bla herhalen.
Probeer even dit topic de goede kant op te sturen.
Graag eerst de vraag lezen voor u antwoord.