[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:09

Spaikey schreef:
Ik ga ook naar Someren.
Hopelijk laatste keer M. Alleen dressuur geen vaardigheid.
Daarna is het plan 4 juni naar Leende te gaan

Wij moeten om en om na elkaar :) . Ga ik je eindelijk eens herkennen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:13

SophievdV schreef:
Goedenavond, we hebben CH Joure overleefd, zo voelde het ook echt :') Wat een weer zeg.. echt smerig en na verloop van tijd ijzig koud omdat we tot onze onderbroeken toe nat waren. Zelfs paardlief stond te bibberen.

Maar.. ze bleef lopen, ondanks het snertweer en ze deed echt haar best! Moeten werken aan het stapgedeelte, dat gaat nog niet goed genoeg. Lees: stappen doet ze mondjesmaat, ze draaft liever aan of gaat stil staan. Niet zo handig, maar er wordt aan gewerkt!

1e proef was op zich prima, hadden daar 187 punten. Tweede proef meer ontspanning en naar mijn mening echt fijne stukken, daar kregen we 169 punten voor. Huuhh? Wij, ik en de mensen om mij heen, begrepen daar oprecht niks van. Maar goed, het blijft een jurysport he. Dus het kan wel eens zo gaan.

Vaardigheid ging goed tot de laatste hindernis en toen wist ik het niet meer :') was ik dat laatste poortje gewoon kwijt! Was wel goed gedraaid, maar daarna zag ik em simpelweg over het hoofd. Stom, maar al doende leert men :) paard vond het wel leuk, maar ook vreemd en een beetje spannend. Ze verloor hier en daar go en sprong een keer recht naar voren. Dat doet ze alleen als er druk op zit en ze het even niet weet. Net als ik kennelijk :')

Verder ben ik tevreden. Het was niet onze beste wedstrijd. Op naar de volgende op Hemelvaartsdag!

Edit: de organisatie had het uitermate goed voor elkaar. Veel ruimte voor los rijden en parkeren. Prima bodem, vriendelijke mensen, een recept voor een fijn concours!

Ja ... jury's .... okee. Soms sta je met je ogen te knipperen en met je oren te flapperen. Heb ooit voor één dressuurproef en twee juryleden (die notabene allebei aan de C - (schaduw)kant zaten vanwege de hitte) een verschil gehad van 28 punten. En eerlijk, de 'laagste' had groot gelijk.

Vaardigheid uhmmm ... ik doe het momenteel één keer per jaar :') .

Dennis

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:19

Ik heb ook in de zelfde proef wel eens rond de 30 punten verschil gehad!

Ik dacht er nog aan om naar Joure te gaan, maar moet morgen de hele dag al naar Joure (voor heel wat anders). En toen ik vanmiddag dat weer zag was ik daar wel blij om :') .
Hier donderdag oefenmarathon! Met sulky rubriek dus kan gewoon enkelspan mee doen dit keer nu ik even geen 2span heb. Al had ik mijn ORUN leen pony ook mee mogen nemen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:51

Ik was laatst verkeerd gereden tijdens mijn proef en daarna zo van het padje af dat ik mezelf ook niet kon herpakken. Uiteindelijk heeft de jury me geholpen weer op te starten _O- . Bij ophalen van protocol bleek ik 141 punten te hebben := . Tsja, ik had ook niet echt lekker gereden dus snel vergeten maar. Tot ik snachts wakker werd met de gedachte dat de cijfers op m'n protocol toch helemaal niet zo laag waren? Nageteld en ik bleek 186 punten te hebben :oo
Goede leer voor de volgende keer: altijd protocol natellen. _O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:01

Haha ja met jurysport is het toch lastig soms. Ach, ik ben wat dat betreft niet onervaren, het voelt alleen soms wel een beetje vervelend als het niet overeen komt met je gevoel op basis van eerdere behaalde resultaten.

Heb de poedelprijs bij vaardigheid gewonnen. Een menzweep, dikke prima, bij mij gaan die dingen regelmatig stuk. Rijd er zelden mee, maar dan breken ze bijv in de achterbak van de pick up omdat er iets tegenaan schuift. Had net een nieuwe gekocht, nu kunnen we weer even vooruit!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:33

Jammer dat de punten zo tegenvielen. Dat is toch altijd zuur he?

Ik ben fan van Ledo-zwepen. Licht, perfect in balans en niet zo kwetsbaar als die carbon dingen.
Ik heb geen sterke polsen en ik kan die Ledo rustig uren vasthouden.

Gem succes met de laatste punten voor het predikaat.

Ciska, vind jij dat je sulky niet spannend met al die scherpe bochten?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:38

@Gem ja inderdaad wij zijn de enige M combinaties. Lang geleden in 2018 denk ik hebben wij elkaar eens ontmoet bij passie voor pony en paard in Sevenum, bij de peelbergen. Was mijn eerste menwedstrijd ooit.

Vaardigheid rijden vind ik ook leuk om te doen. Poortjes vergeten herken ik ook, vorig jaar op poort 7 uitgebelt omdat ik de route kwijt was.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:30

Ik vond 16 poortjes onthouden ook best veel haha! Maar ben het ook niet gewend en Jody ook niet :P

De merrie heeft dit weekend heerlijk vrij. Lekker op de wei, vindt ze heerlijk. Ga vandaag de driejarige weer in spannen :D die is nuchterder, maar hangt wat meer aan de groep. Daar heeft Jody nooit last van gehad, die is zo op zichzelf en de dominantste merrie van de groep.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:08

assie schreef:
Ciska, vind jij dat je sulky niet spannend met al die scherpe bochten?

Nee, die is zo fijn stabiel!
Mijn marathon wagen wil heel soms (deze nauwelijks, die vorige veel meer, zelfs in het enkelspan) glijden of zwabberen (zwabberen alleen mijn vorige wagen, kon zelfs op een recht stuk). Dat heb ik met mijn HCA sulky's nog niet mee gemaakt.

Scheelt ook dat er nog geen 200kg pony voor staat hoor.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:01

Joure was erg nat ja. :Y) Ik heb het geluk dat ik de trailer om kan bouwen tot ‘stalletje’ waardoor we alles droog kunnen doen, maar met losrijden etc. Ontkom je er dan alsnog niet aan natuurlijk. Hier ook 2 rondjes dressuur en vaardigheid gereden. Baalde alleen van het losrijden, want het zou een half uur uitgesteld worden vanwege het weer, maar eenmaal aangekomen bij het inrijdterrein moest ik vrijwel direct de baan in. Zeker nu we in een behoorlijke dip zitten merk ik dat hij het losrijden wel nodig heeft. Dus eerste proef gebruikt om een beetje los te rijden. Terechte opmerkingen op het protocol (die te wijden waren aan het niet losrijden :D ) met 185,5 als resultaat. Tweede proef kon ik er meer aan rijden, maar zaten nog steeds erg slechte stukken tussen. Ik vond het persoonlijk juist wel fijne jury, want dit was juist een jury die zowel 8’en als 4’en gaf. Daarbij 193 punten.

Vaardigheid ging hier voor ons doen ontzettend fijn. Vorige wedstrijd was hij nog wat angstig, onzeker en afwezig en durfde ‘ie niet vooruit te denken en gisteren was de knop om en had ik weer de enthousiaste meedenkende pony voor de wagen. Vrijwel gehele parcours in een handgalopje gereden, dus erg tevreden! Geen idee wat daar het eindresultaat van was. We zijn direct naar de prijsuitreiking van de dressuur weggegaan, toen was het voor de vaardigheid nog niet bekend. Al mat al blij dat we toch zijn gegaan! En voor onze tweede vaardigheid en derde dressuur wedstrijd hoor je mij niet klagen. Heeft alle wedstrijden tot noch toe zich super ingezet, wat vooralsnog altijd is beloond met mooie winstpunten. <3
Op naar zaterdag: de Welsh sportdag :D

@Dennis ik moest nog aan je denken in de regen haha.

@SophievdV de zweep was bij mijn weten de aanmoedigingsprijs bij de dressuur! :D Ik hoorde je naam namelijk vallen bij de dressuur. Was bij de vaardigheid overigens niet meer aanwezig. Duurde mij echt te lang en ging ervan uit geen prijs meer daar te hebben.
Heb helaas je proeven niet gezien, daarvoor zaten we te dicht op elkaar en was het weer ook niet echt naar. }:0

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:37

Maaik: ooh bij de dressuur! Vind ik ook goed haha :D Mijn paard beweegt nogal extreem, misschien dat dat erg leek op veel spanning.. ik weet het niet. Gefeliciteerd met je punten, super!!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:46

Ja klopt idd was de aanmoedigingsprijs voor de dressuur ;)ik heb je dit keer niet gezien met je topper!

Iedereen gefeliciteerd uiteraard met de puntjes gisteren!!

Ik heb alleen vaardigheid gestart met verschillende combo's, maar stond halverwege op het punt te stoppen zo koud had ik het. Maar ja, das dan ook weer zonde, dus doorbikkelen. Erg tevreden met alles! Alleen wat viel klasse z me tegen hahaha. Indy is een monster in vaardigheid en nooit een balletje gehad. Vorige wedstrijd voor het eerst. Dus nu z debuut maar ik reed op de poort af en ik denk, oliebol die staat best klein haha. Beide parcoursen een bal en buiten de tijd. Maar erg tevreden, heb nog nooit z gereden!
En met Beertje was ik met eerste parcour een poort vergeten niemand had het gezien. Maar toen ik me tweede parcour reed kwam ik er zelf ook pas achter, dus toch maar even netjes gemeld, dat eerste parcour niet geldig was. Dus 1 diskwalificatie, tweede parcour wel foutloos met een halve strafpunt tijd.
Djingo en dubbel beide foutloos met foutloze barages. Dus ik heb niks te klagen over de hele dag. Het weer was super slecht, maar de organisatie was weer op en top!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:43

Jolliej: wat een mooi resultaat! Lekker van nagenieten :D

Vanmorgen heb ik onze driejarige weer voor de wagen gehad, zoals gepland. Wat een dropje is dat toch.. Ze is onwijs groot, ik kan er niet overheen kijken, en ze is ook wel aan de onhandige of lompe kant hier en daar, maar ook weer zo dapper voor de wagen. Niet bijzonder kijkerig en ook best nuchter. Braaf met inspannen en uitspanning. I like it :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:32

Brrr, koude wedstrijd dus Jolliej. Maar mooie resultaten, daar word je weer warm van :+ ?

En Maaik ook mooie resultaten fijn hoor :) . Hopelijk voelt de dressuur ook weer snel helemaal goed en soepel.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:16

Hoi hoi, Ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen met dressuur mennen. Ik ben wel al bekend met onder het zadel dressuur starten maar mennen is natuurlijk wel weer even wat anders.

Nu vroeg ik mij af wat de richtpunten waren? normaal moet ik altijd met mijn been bij de letter zijn als ik bijvoorbeeld een gebroken lijn inzet. Maar moet mijn paard met de neus, schoft of ikzelf bij de letter/onder de letter komen? Mocht iemand hierop het antwoord weten hoor ik het graag.

ennn mochten jullie meer tips hebben hoor ik het natruulijk heeeeeel erg graag :)

Alvast bedankt :)

ps mocht dit bij het verkeerde topic zijn mijn excusses

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:45

Leuk dat je gaat starten. Heb je ook les? Je instructeur kan je vast goed helpen met de lijnen uit de proef doorrijden en andere tips.

In principe zet je alle oefeningen in wanneer de neus van het paard bij de letter is. Wanneer het anders moet, dan staat het in de proef beschreven. Bijvoorbeeld wanneer je bij B afwend naar E en je op de middellijn moet halthouden, dan staat er 'menner op X'.
Ik zag laatst op de site van de knhs/fei ook de tekeningen van iedere oefening staan. Ik twijfel alleen even of dat alleen de samengestelde FEI-proeven waren, of ook die van de KNHS voor de 'gewone' mendressuur :o?

Ik heb me net gerealiseerd dat onze D/V wedstrijd 25 juni samenvalt met het NK in Gaasterland. We hebben al wel 1 inschrijving :\ . Ik denk dat we maar gewoon gaan annuleren/verplaatsen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:48

Het is gelukt vandaag onze laatste M wedstrijd.
Zelf was ik niet zo tevreden teveel spanning maar 4 winstpunten rijker 201 en 202.5 punt 1 x 2de en 1 x 3de.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:18

Goede resultaten lees ik hier van afgelopen weekend.

goed bezig geweest!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:05

Welk paard had jij dan? Ben wel benieuwd :D

Hier nog een keertje M gestart ivm met eerste wedstrijd weer buiten. Netjes gedaan en 2 wp.. dus volgende keer maar Z :D

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:37

Wie bedoel je kimley?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 06:51

Jij :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:13

Een bizar wedstrijdweekend achter de rug. In Putten was mijn paard op het voorterrein fantastisch aan de hulpen, maar in de ring werd de telefoonlijn verbroken. Parcoursfout (alweer!) erbij en weg winstpunt. Jury heeft na de proeven zelfs twintig minuten de tijd genomen om me weer op het goede pad te zetten. Hij vond het zo zonde, want had haar uiteraard op het voorterrein ook al gade geslagen. Vond zijn hulp (FEI - jury en niet de minste!) zo sympathiek, dat was de winst van de dag!

Met zijn tips ben ik zondag in Someren verder gegaan en reed in de ring bij Anke (ook haar Bokt-naam) de proeven die ik eigenlijk op de Sportdag van het Gelders Stamboek had willen showen. 196 en 208 punten . Het puzzeltje was ineens gelegd, nog niet eerder zó fijn een proef gereden. Nu M+8 en de predicaten kunnen aangevraagd worden *\o/*

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:57

Wauw, wat fijn dat een jury daar dan tijd voor neemt hé. Net even voor die puntjes op de i. Gefeliciteerd hele mooie punten!

Spaikey en kimley ook super gefeliciteerd!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:19

Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn pony!

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:45

Hier ons debuut gehad in de B in harich met mijn 4 jarige. 1e proef 195,5 en 2e proef 184,5 dus erg tevreden!