[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IpsilonkaJarig

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:57

Afbeelding
Afbeelding
Mijn paarden hebben 1 advies, rust goed uit met Pasen :z

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:00

ziet er goed uit tine
ene selfie is goed gelukt hihi

ipsilonka geef ze geen ongelijk heerlijk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:31

Haha Marga, Thor wil nooit op de foto, hij wil liever alle aandacht voor hem. <3

Ips, heerlijke fotos. Ik vind het zo'n lekker ontspannen gezicht die slapende paarden. Rembrand lag nooit, dus ik ben dat toch minder gewend. Thor ligt echt heel vaak en ook helemaal plat. In het begin vond ik dat doodeng, nu vind ik het heerlijk.

Nu moet ik nog moed verzamelen om het huishouden te doen. Zoooooo geen zin in.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:38

Huishouden met Pasen!!! Nee nee je doet iets niet goed. Haha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:59

Ik schuif het al de hele week voor me uit :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:20

Huishouden....... ik ga nu maar eens beginnen aan salades maken en suddervlees maken. Straks gourmetten. Het nadeel van 1x per week boodschappen laten bezorgen is dat de tht datum niet bij alle supermarkten even goed is. Ik had er vrijdag 1 waarbij het gourmetvlees de tht datum tot zaterdag had.......

JorexJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:07

Ik heb vandaag al mijn glazen gewassen. Ik vier toch geen Pasen, ik zit alleen. Mijn uitzicht is meteen een stuk beter. Verder had ik vanmiddag dit uitzicht:
Afbeelding

Het scheren heeft hem echt geholpen met zweet kwijt kunnen. Hij was veel vlotter op de benen dan tijdens mijn vorige keer naar het strand. Nu dus voor het eerst een rondje bos gehad, het was wel erg mul. Dus ik heb zelf ook nog een stukje gelopen om hem even te verlichten. Met deze durf ik het wel aan er even af te stappen.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:24

De menpaden hier zijn niet echt geschikt voor shetten veel te mul. Zelf ga ik langs de weg in het bos de meeste bermen zijn breed genoeg om de blote voeten te sparen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:01

Jorex schreef:
Ik heb vandaag al mijn glazen gewassen. Ik vier toch geen Pasen, ik zit alleen. Mijn uitzicht is meteen een stuk beter. Verder had ik vanmiddag dit uitzicht:
[ [url=m/lgZIMg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je je bril gepoetst? :+

Vrijdag weer thuisgekomen. Grenscontrole (bij Roermond, die de laatste dagen veel op tv is) gehad, maar toen we zeiden dat we werken in DL en thuis Pasen gingen vieren was het meteen: "Rijdt u maar fijn gauw door naar huis, fijn Pasen vieren met de familie".
Gisteren met manlief een rondje met Inova gedaan, heerlijk met dit weer!

JorexJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:13

Ja dat ook, al is ie nu weer zanderig van de rit _O-
Nee in mijn huis. De vorige die hierin zat wist niet wat glazen wassen is. De tussendeur had zelfs strepen overdwars van de vorige keer zitten. Ik snap het niet. :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 10:02

Ramen wassen.... ehm... ik vermijd het...Ik weet het heel slecht .
Vanmorgen lekker extra vroeg naar het bos met de honden, mooie training, het was lekker fris voor ze...met snelheidsverhogende paashaas en " blaffende" reebok, en .. veel vroege zingende vogels.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:16

Als ik buiten de ramen wil wassen komt er altijd slecht weer of storm aan.

Ach Jorex je had in ieder geval wel eer van je werk.

Belker ik vind dat wel flauw van de suppermarkt om zo van hun bijna over datum zijnde producten af te komen.

BIancacoo zo vroeg is het vaak op z'n mooist en lekker rustig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:23

Ramen wassen, doe het ook zo min mogelijk. Heb wel betere dingen te doen. Huishouden is sowieso niet mijn favoriet, maar ja, hou wel van een schoon huis

Vanmorgen bosrit gemaakt in een voor Thor onbekend bos en met onbekende combinatie. Die combinatie was in het begin ook nog heel gespannen. Dus ik was wel heel benieuwd hoe dat allemaal zou gaan, maar hij deed het super. De trailer op ook alleen gedaan. Op vreemd terrein is dat nog wel met wat aarzeling, maar het is gelukt. Super blij met mijn knollie <3 Zometeen weer met Themba trainen met een andere hond en dan om half 5 nog les dubbele lange lijnen. Dan ben ik wel totaal af denk ik....

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:39

Ach en Aafje is zo'n braaf ding. Met de snelste stap ever. Ik moet altijd vreselijk om haar lachen.

Fijn dat jullie samen op stap zijn geweest +:)+

Ramen wassen... ehm... tsja. Niet mijn favoriete bezigheid.
Kan ik jou niet inhuren Jorex?

Belker, beterschap voor Jones. Hoop dat de operatie gaat helpen. Wanneer mag ze?

Scheren van partners en kinderen. Ik heb mijn ex wel een paar keer geschoren. Ook wel eens uitgeschoten, maar ach.. groeit vanzelf weer aan toch O:)

Bianca, klinkt heerlijk zo'n ochtendtochtje. Ik zag er al prachtige foto's van.

Gem ook al fijn met Inova gestuurd. Als corona straks voorbij is, dan gaan jullie het vast fantastisch doen op wedstrijd.

Zijn jullie ook zo verbrand de afgelopen dagen? Ik heb even lekker buiten gezeten in de zon, nou rode beentjes en decolleté. Oeps!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:45

Ramen wassen heb ik tot op heden nog maar 1x in mijn leven gedaan. Namelijk bij de verhuizing naar mijn nieuwe huisje.... Al zal ik er wel weer aanmoeten, want de grote openklappende deuren hebben kerstposters achtig iets opgeplakt gezeten en na verwijderen is er een laagje achtergebleven.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:04

Ik ben ook niet van het ramen wassen. :=
Heb gelukkig een vriend die dat wel wil doen. O:)

Wij hebben vanochtend weer een rondje met Ariel gedaan.
Heerlijk even met z'n 2e eropuit.

JorexJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:15

Tja, mijn moeder wast haar ramen best vaak en toen ze met haar vinger zat, moest ik het doen, dus ik weet hoe het moet en kan het dus perfect streeploos doen. Is ook wel handig, want ik werk als vervangend huishoudelijke hulp in de zomervakantie en heel veel cliënten willen dan juist de ramen buitenom gedaan hebben. En ik voel me zo schuldig als er dan een streep in zit.

Wat flauw van de supermarkt, daarom doe ik gewoon eens in de 2 weken boodschappen, kan ik ten minste data kiezen die mij uitkomen qua houdbaarheid.

Wat goed van Thor, tine!

Assie, hier ook verbrand desondanks het smeren, maar hé mijn gezicht is nu wel bruin.

Wat heerlijk al die rondjes, het is hier niet zulk goed weer. Maar ik ga om Jorie te laten wennen aan dat Alex weg is, vandaag toch even wat met Alex doen. Alleen wat precies weet ik nog niet. Waarschijnlijk even aan de hand gymnasticeren, want hij is echt een scheve banaan naar links en ik wil hem zo soepel mogelijk houden. Voor in hoeverre een bijna 13 jarige daarin nog te corrigeren valt, maar hij is de laatste jaren al steeds rechter geworden en hij rolt weer over de rug en beide kanten. Dat heeft ie jarenlang niet gedaan, zo scheef was ie, dan rolde hij maar 1 kant. Ik denk dat Jorie hem daarin ook wel helpt, die geeft hem regelmatig bewegen in de vorm van spelen nu.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:18

Ramen lappen bij een lange begane grond bungalow zijn er nogal veel...... maar het moet idd wel.

Lekker Tine dat Thor het zo goed deed.

Hoe is het met Jenny VHU?

Janouk, vermaak je je nog?

Ligt de boot in Duitsland Gem? Leuk dat jullie samen gemend hebben.

Biancacoo was een early bird, maar dan is het ook echt genieten in het bos.

Ik ga zo weer een rondje doen, het is nu echt ijslander weer.
Ik mag moren met de kliniek bellen en hoop dan snel een operatiefatum te hebben. Bijzonder, mensen moeten ingepland worden en duurt weken voor ze kunnen komen, en met een dier kun je vaak al binnen een week terecht..........

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:16

Belker schreef:
Ligt de boot in Duitsland Gem? Leuk dat jullie samen gemend hebben.

Yep, in Stuttgart. Nu weer onderweg daarheen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:34

Jenn op emmer luzerne per dag gezet, je ziet haar weer bijkomen. En ze staat gelukkig sinds 3 dagen op de wei halve dagen, dat helpt ook. En ze krijgt nu 2x per dag hooi ipv kuil. Alle paarden doen het hier goed op kuil (is echte paardenkuil zeg maar, mijn andere paarden deden het er ook altijd prima op) maar Jenn vindt het niet lekker, ze laat het vaak staan. Kijk dat vult ook niet natuurlijk. Ze zag er vandaag weer 'normaal slank' uit. Gelukkig. Hoop dat de opgaande lijn zich doorzet. Volgens mijn stalhouder moet ik me geen zorgen maken wat ze is zeer vrolijk en fris maar goed :o nog nooit zo'n slanke tinker gezien :? -O-

Verder maar saaie Pasen hier. Stad ook niets aan natuurlijk. Weet uiteraard dat dit moet etc maar leuk is anders. Vooral als je in een klein huisje woont met mini tuintje.
Maar goed klaag verder niet, alles lijkt hier nog gezond dus waar hebben we het over :)

Zie heerlijke luie en actieve paardjes voorbij komen =:) en hoor over ramen zemen en huishouden. Nou dan ben ik maar blij met mijn kleine huisje O:) :+

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:59

Ramenwasen doet hier de glazenwasser maandelijks. Hij doet alle ramen rondom het huis voor 15 euro per maand. Ga ik zelf niet voor op de ladder staan. O:)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:44

ik heb een hekel aan ramen lappen.
Die het dus ook echt niet wekelijks :+
Verder weinig te melden nog steeds afwachtend dag 338 madam gaat voor het weekend denk ik _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 18:50

Vanmiddag een wandeling gemaakt, door het bos.. natuurlijk samen met Dakota, lekker struinen, allerlei vogels gezien, mijn camera is alleen niet uitgebreid genoeg om ze mooi op de foto te krijgen.. helaas.
Ooit hoop ik eens een echte camera...

Hier was het weer vandaag best lekker, de paarden bij de buren renden lekker door het land.

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:24

Weet iemand een goede app?

Afgelopen week verdwaald in het bos, nu zoek ik een app waar je de route in kan stellen en die aangeeft waar je rijd? Soort Google maps maar dan voor in het bos :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 19:41

Misschien is een app voor mtb routes te gebruiken ?? Geen idee, ik heb een garmin apparaatje, kan ik altijd zien waar ik naartoe terug moet.