[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roekes

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:47

Voor mij zijn de menschorten te kort. Daarom heb ik er eentje laten maken door een handige kennis.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:50

Te strak niet hoor, je kunt ze net zo strak doen als je zelf wilt. Rijden zat mensen met schootkleed op hca en zelf ook meerdere keren wedstrijden gereden met hca en dus met schootkleed. :j
Het mag vanaf 1 april zonder maar dat vind ik dus echt geen gezicht en kan het ook niet waarderen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:12

Ooh dat is wel fijn zonder schort! Op de Hca vind ik dat echt een onding namelijk.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:45

lobkew schreef:
Ooh dat is wel fijn zonder schort! Op de Hca vind ik dat echt een onding namelijk.

Alleszins altijd charmanter dan met je benen wijd richting de jury rijden. :D

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 07:21

Nou inderdaad haha. Ik blijf hem lekker dragen. Vind ik sowieso een stuk netter ook al is het niet verplicht meer straks.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 07:54

Ik rij ook met een HCA maar blijf hem wel dragen. Vind het ook een stuk netter.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:12

Ook met n marathonwagen vind ik t n stuk netter. Moet alleen even kijken naar n andere cap, gezien de cap plicht straks... Heb niet echt n cap hoofd :')

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:37

MelanieB schreef:
lobkew schreef:

Alleszins altijd charmanter dan met je benen wijd richting de jury rijden. :D

[ Afbeelding ]

Hahahaha, dat is ook wel iets, maar gelukkig zit ik niet op die manier met mn benen wijd. Ik heb mn benen het eerste stuk recht en dan naar de voetsteunen toe.
Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt maar in de vaardigheid houd ik hem lekker af. Misschien dat ik het showwagentje wel meeneem, dat staat in de dressuur wel veel netter dan de hca. Voor de vaardigheid alleen wat minder fijn.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:07

Ir1ne schreef:
Ook met n marathonwagen vind ik t n stuk netter. Moet alleen even kijken naar n andere cap, gezien de cap plicht straks... Heb niet echt n cap hoofd :')

Cap plicht is niet bij de dressuur toch? Ook niet bij de dressuur tijdens de samengestelde wedstrijd, of heb ik dat mis?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:22

Ik meende van wel; maar ik zit net even te speuren, en je hebt gelijk:

Citaat:
Tijdens de vaardigheid en de marathon is het rijden met een veiligheidshelm (EN1384)
voor deelnemer en groom(s) verplicht. Voor de dressuur is het dragen van een hoed toegestaan. Een organisatie mag op basis van haar eigen veiligheidscertificering voor haar accommodatie de helm
ook verplicht stellen tijdens de dressuur. Deze verplichting moet vermeld worden in het vraagprogramma.

ik zit net dus in het discipline reglement te spitten, kom deze ook tegen:

Citaat:
Wel moet er een shirt/blouse/overhemd met lange of korte mauw gedragen worden en tevens een lange broek

:') even de spellingscheck vergeten denk ik...

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:30

Had ik het wel goed gelezen dus :) Vorig jaar in Australië net mooie hoeden gekocht voor mijn vriend (en groom ;) ) en mij, zou zonde zijn als we die niet meer mogen gebruiken.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:41

Ik dacht dat het zou veranderen dat je vanaf 1 april verplicht met cap moest rijden? Ik heb express geen hoeden gekocht daarvoor

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:44

Dat dacht ik ook, maar ik heb dus net even gespit in het reglement; volgens mij hoeft het dus niet, tenzij het expliciet in het vraagprogramma staat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:50

F_inley schreef:
Ik dacht dat het zou veranderen dat je vanaf 1 april verplicht met cap moest rijden? Ik heb express geen hoeden gekocht daarvoor

Dat was in eerste instantie ook het voorstel, maar is later teruggedraaid.

Wat ik zelf nog steeds raar vind is dat de regels van groom achterop nog steeds niet gelijk getrokken zijn aan de SWM.
Daarbij, uit oogpunt van veiligheid, dat de groom in de vaardigheid nog steeds niet mag verzitten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:46

Als de vdh een minimarathon/swm word kun je beter geen vdh meer rijden, dan is het doel ook weg.
Als mensen beheerst rijden is de vdh volkomen veilig, echter dat beheerst rijden soms... >;)
Daarom is het goed dat ze nu verschillende parcoursen gaan bouwen per niveau.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:07

Ah oké. Nouja ik blijf gewoon met cap rijden met alle onderdelen en mijn groom ook :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:15

MelanieB schreef:
Als de vdh een minimarathon/swm word kun je beter geen vdh meer rijden, dan is het doel ook weg.
Als mensen beheerst rijden is de vdh volkomen veilig, echter dat beheerst rijden soms... >;)

Het "scheurniveau" was hier in onze regio iig nogal groot. De afgelopen jaren meerdere koetsen om zien gaan op D&V 's, om maar aan de tijd te kunnen komen. Zo ver laat ik het als groom niet komen.
Ik hoop dat de nieuwe richtlijnen een verbetering zijn. Er mag nu in de laagste klasse iig nog maar één ABCD of twee ABC' s uitgezet worden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:32

MelanieB schreef:

Eens met Mel.
Vaardigheid moet wel vaardigheid blijven: netjes een technisch parcours rijden, behendigheid.
Dat moet het doel zijn. Niet wie het hardste door de bocht kan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:36

Ook eens, maar het scheuren ontstaat niet alleen door hard rijden. Ook door idiote krappe bochten moeten rijden doordat de bakranden nou eenmaal het parcours begrenzen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:55

Ik heb nog nooit een koets om zien gaan bij vh. Rijd zelf altijd alles in draf binnen de tijd in de M dan.
Verder reed ik al alles met cap en blijf ik gewoon met schootkleed rijden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:57

Hier word over het algemeen de vaardigheid erg netjes gereden geen gescheur niks.
Ik rij zelf alleen en de lijnen die kunnen in een handgalopje en bij twijfel gewoon draf.

Snap dat gescheur ook niet is nergens voor nodig

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:59

Ik moet bij ons de eerste nog zien die de tijd in draf haalt. Op welk niveau dan ook.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:06

Ik red het in draf niet met mijn pony (shetlander) in de L. Ik ben tot nu toe 2x vdh gestart maar beide keren buiten de tijd gereden. Galop gaat bij mij nog ten koste van het netjes rijden (ballen blijven dan niet liggen, oeps).

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:10

Ik red de tijd ook niet als ik alleen draaf ben ij achter gekomen vandaar vorige keer galop. Maar liever buiten de tijd en maar 1 winstpunt dan onveilig rijden

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:13

Máár 1 winstpunt op je eerste wedstrijd :roll: ...... mijn menner is nu 3 jaar bezig (vorig jaar niet gestart) en heeft nog nooit een wp gehaald.