[AR] nieuwe startpas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:08

Ik ga in januari B starten met mijn ZZ en L pony.
Ben zelf al een paar keer ZZ geweest, maar nooit 2span gereden. Span is wel leuk, maar blijf een enkelspan rijder. Maar nu met de nieuwe licentie kan je wat makkelijker van span wisselen en dus wel eens 2span starten :j.
Normaal start ik alleen meerspan op minimarathons omdat dat enkelspan niet mag (en dan vaak nog tandem, omdat ik dat leuker vind dan 2span).

janneke584

Re: nieuwe startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:19

Ik had de inschalingstabel wel gezien, maar wist niet zeker of tweespan een hele aparte dicipline was. Ik rij inderdaad enkelspan wel klasse 3, maar ben tweespan nog nooit gestart

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:33

MelanieB schreef:
Staat gewoon inschaling tabel in reglementen onderaan waar je kan vinden wat je mag of moet starten.
En soms kijken naar als je bijvoorbeeld klasse 3 of 4 hebt gereden dan mag je bijvoorbeeld geen B dressuur meer starten of L vaardigheid.

Daarom rijden verschillende klasse 4 rijders (iig in Zuid) hun jonge dieren vaak in de hobbyklasse B-L-M-Z. Elk indoortje D&V (we hebben er toch niet zoveel :') ) een klasse hoger. Gewoon voor de ervaring, tot ze klaar zijn voor de SGMW's of CAI's op hun eigen wedstrijdniveau.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:28

Janneke dan zal je waarschijnlijk in L moeten/mogen starten maar geen B. Samengesteld gaat nml op klassering menner en de regel gaat dus dan door naar dressuur ongeacht wat voor soort span. Je zou eventueel dispensatie kunnen aanvragen maar durf niet te zeggen of dat in dit geval zou mogen. Proberen kan altijd.

Klopt inderdaad Gem maar ook omdat de meeste puur sgmw rijders geen dressuur vaardigheid pas hebben. Hier rijden op onze club ook idd vaak klasse 4 rijders de hobby rubriek.
Maar per 2016 is natuurlijk met licentie dus of je dan nog hobby mag starten met licentie dat weet ik niet... dan moet je al hc starten en daar zitten ook weer regels aan. Ik startte ook bijvoorbeeld in begin met Jim eerst keer hobby klasse :j
Ik kom er nou ook niet helemaal uit of ik bijvoorbeeld perse M moet starten met elke pony als ik klasse 4 gestart ben of toch nog L mag.
Heerlijk duidelijk allemaal.. :Y)
Start Aslan sowieso nog voor die tijd L maar wellicht voor toekomst of bijvoorbeeld ander span van iemand anders starten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:09

yarrah schreef:
Helaas.... ik ben niet sterk :oo ik heb net mijn startlicentie aangevraagd voor 2016. Sorry allemaal. Maar wedstrijden mennen is gewoon veel te leuk. En nu ik een mentrailer heb aangeschaft nog veel leuker.

Ha ha, vrees dat ik ook nog om ga hoor...
Toobs vind mennen zoooo leuk!
Gisteren minimarathon gestart, oortjes er op en hij doet het. Vorige was jaar geleden zelfde locatie.

Zucht.. rotzakken bij de kNHS...