[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:45

Hallo allemaal. Pc was gecrashed en ik had dus ineens heel veel bij te lezen hier!! Heb wel een patblet, maar die vind ik niet zo fijn..

Biancacoo, Hyacinten, je moet er wel van houden geloof ik. Sommige mensen vinden ze stinken, maar ik vind het een lekkere geur!!

Janouk is crea geweest, leuk!! Ik zag ze vorig jaar ook in fjordenvorm, dus met een boogje. Heel erg leuk! Die van jou is ook mooi geworden. Ik ben er niet handig genoeg voor denk ik, houd het altijd bij een krans of een gewoon kerststukje. Ben ook werkelijk een wandelende ramp als ik bij lijm in de buurt kom!!
Een vriendin van me heeft eens iets besteld bij realisme in portret dacht ik, was echt prachtig!!

Avaluna, heel veel sterkte!!

VHU is over naar het nieuwe huis, of in ieder geval het huisraad, slaap je er ook al??

Tine heeft de wagen en het tuig schoon, nu de pony nog. Ik word zelf meestal erg smerig van het wassen van een paard, dus ik zou zeggen eerst het paard dan zoon zelf in de sop!!
Veel succes morgen!

Dat boekje van de KNHS stelt echt weinig voor.. De kortingsacties zijn soms leuk, maar die staan natuurlijk ook wel op de site. Ik ga wel met korting naar paard en koets zondag! Ik heb er zin in en een hele waslijst met spullen die ik graag in mijn bezit zou hebben!! Nieuw paard, nieuwe spullen!!
In ieder geval een nieuw menbit, men nu met een B stang van een vriendin om te proberen, zondag zelf een aanschaffen. Nieuwe, langere zweep, handschoenen en van die hoesjes om veiligheidssluitingen. Ook staat er nog een nieuwe onderlegset op mijn verlanglijstje.
Voor het rijden nieuwe beugels, nieuwe dekje met haar naam erop en een ander bit. Hoeft allemaal niet in een keer aangeschaft te worden hoor, sommige dingen ben ik wel echt nodig, andere zijn voor de leuk, komt wel een keer!

Emas gaat supergoed! Maandag menles gehad, ging heel goed. Moet iets sneller reageren als Emas het tempo omhoog gooit. Verder wordt ze steeds rechter, had nu zelfs een stukje dat ze haar hoofd ineens naar rechts ging gooien. Nog niet ideaal, maar al beter dan alleen maar naar links, hihi.. Maar ook mooie stukjes recht!
Woensdag en vandaag onder het zadel gereden, derde en vierde keer. Ik moet heel erg wennen aan haar. Ze gooit veel hoger op dan mijn vorige fjorden, heb echt het gevoel dat ik uit het zadel gelanceerd wordt en geloof me, dat is niet bevorderlijk voor mijn houding. Maar ze heeft verder wel hele mooie gangen.
Werd vanmorgen wel even droevig van de bak, heeft heeft hier afgelopen nacht nogal geregend, natte zooi dus. Wilde het al bijna opgeven vanmorgen, maar dacht, als het niet goed wil ga ik gewoon alleen stappen, daar valt ook nog genoeg aan te doen, maar gelukkig viel de bodem mee.
Omdat de hele bak nat was zijn er geen plassen waar ze omheen gaat, dat is dan weer een voordeel. Al wilde ze wel heel diep de hoeken in, madam dacht dat het daar misschien droger was ofzo.

Maar had na de tijd echt een gelukzalig gevoel, ook al zat de modder me tot in de oren! Tot nu toe een hele goede koop gedaan. Binnenkort de weg eens op, kijken hoe ze dat aanpakt!

Sorry voor mijn lange verhaal..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:36

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Emas Jeskim echt fijn zeg :j

Janouk de super crea bea erg leuk het paardenhoofd _/-\o_ ben heel benieuwd naar je resultaat na de workshop vind je tekeningen op facebook mooier en mooier de shetlander laatst vond ik echt prachtig! En ook dat portretje zo lief was die.

Hoop dat het gelukt is Tine met de voorbereidingen. En hoop ook dat het wat los loopt mbt KNHS jullie rijden zo graag wedstrijden met zulke prachtige resultaten zou zonde zijn als dat niet meer kan :n

Nou manlief en ik zitten helemaal kapot maar zeer tevreden hier op de bank in ons nieuwe huis. Honden zijn al mee, zijn ook rustig (denk ook moe van het opletten de hele dag, ze zijn heel braaf geweest) lekker op botjes aan het kauwen. Katten komen morgen. En vanavond dus voor het eerst slapen in het nieuwe huis. We zijn er zo blij mee :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:49

Thanks. Ik vind het pastel tekenen echt leuk. _/-\o_
Ik dacht altijd dat ik het niet kon. Heel benieuwd naar morgen.

Shetje

Afbeelding

Morgen een kitten foto uitgezocht om te gaan tekenen.ik wil graag leren om pluizig haar te tekenen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:04

Janouk, de tekeningen zijn echt heeeeeel gaaf, super mooi, word steeds mooier, ik ben benieuwd naar de kitten.
vhu, verhuisd _/-\o_
jeskim, wat fijn dat Emas zo goed gaat.
Wedstrijdgangers, succes morgen !!
Lanouska. .lees je nog mee? Hoe gaat t bij jullie ?
jenkins..hoe is het met Syl.
EN Y;( voor wie ik vergeet...

Fijn weekeind..Hoop dat t niet te veel regent.....

puttertje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 02:21

Haha ga zondag ook naar paard en koets en ja ik heb ook een hele waslijst.
Veiligheids licht ogen want tja heb een wagen gekocht met gesloten lamoenen hihi
Panieksluitingen voor strengen en broek , koets slot , koets hoes , zweep , Streng ophouders , leuke out door laarzen . hoed , menschort en nee hoeft niet allemaal zondag want tja Murrie wordt in mei pas beleerd he dus geen haast.
en wat de prijzen van start geld en wedstrijd pas heb ik nog geen ervaring mee maar vind het maar raar dat je startkaart en om überhaupt een wedstrijd te rijden moet betalen pfffff..staat me niet bij dat dat vroeger was ja een startkaart maar betalen voor de wedstrijd ??

Fijne weekend allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:07

Goedemorgen
Voor diegenen die naar Paard&Koets gaan heel veel plezier
Eventuele wedstrijdgangers veel succes
Wat een prachtige tekening Janouk
VHU lekker geslapen?
Jeskim prachtige samenvatting

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:44

puttertje, "vgoegahh" kocht je ook een startkaart, maar moest je aan het begin van het jaar een set startcoupons (10 stuks meen ik) kopen, die je vooraf in moest vullen, kopietje zelf houden, één naar de jury en één naar de NBVR opsturen (later met de KNF, NKB en NPC gefuseerd tot KNHS).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:50

Keet schreef:
kwita schreef:
tine, je zoontje moet je gewoon helpen.uit! het is zijn wedstrijd en jij kan niet!

Nou nou beetje minder kan toch ook wel? Waar staat dat hij niets doet?
Volgens mij helpt Tine haar zoon al regelmatig met van alles rondom de paardjes.

Ik was er echt wel van overtuigd dat hij hielp, keet !
Alleen is het verstandig om zoveel te willen doen met die ribben, ik voel het niet maar dat kan echt lang duren als je te veel doet.Maar er zijn toch ook anderen die hem en haar daarin kunnen helpen, dat was mijn motivatie om het zo op te zetten..... -O-

Toch hoop ik dat hij vandaag een leuke wedstrijd dag heeft mama ook, en zijn na gestreefde doelen haalt!

Janouk wat een mooie tekening, prachtig!

De startkaart perikelen ik hoop dat het meevalt of verminderd wordt, absurd eigenlijk!
Gewoon om mee te mogen doen... :(
en dat blad p en s is idd niet zo heel leuk

Hier gaat het leven gewoon door, gelukkig merk ik wel verbeteringen nu al na de operatie.
Paard lief staat echt te hinniken in de toon van waar blijf je nou... toch ook wel heel lief!
Ook hier helpt man lief mee met de paarden en het is idd lastig om zelf niets te mogen en ook kunnen doen....ik begrijp hoe het voelt Tine om toe te moeten kijken! Maar de paarden hier vermaken zich goed het zijn echte vrijheidsaanbidders.

Hier is er in de buurt een meisje wat dus idd circuleert als paarden wasser, tuig poetser en vlechter...
maar haar klantenkring heeft voornamelijk een dikke buidel! Motivatie en talent heeft ze wel...

Voor alle paard en koets gangers, een leuke dag gewenst en deel ook vooral de leukste dingen die je hebt gezien!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:50

Nou, pony is schoon en zoon nog redelijk droog :j
Kwita ik zou echt niet weten wie mij daar anders bij zou kunnen helpen dan man en zoon hoor. Ik heb hier niet zomaar even iemand om bij te springen. Zoek al heel wat jaren naar een bijrijder, maar dat wil maar niet lukken, mensen vinden dat we te ver buitenaf wonen. Gewoon oppas vinden is het laatste jaar al een drama. Maar goed, het is gelukt. Zoonlief vond de staart niet leuk om te doen, die zit altijd flink onder de mest :=

Puttertje, natuurlijk moet je betalen voor een wedstrijd. Wie betaalt anders het prijzengeld/bekers, de juryleden, bakhuur en noem maar op. Je kunt toch niet verwachten dat anderen die kosten voor jou gaan maken? Bij welke sport dan ook zul je inschrijfgeld moeten betalen hoor.

Vanmiddag gaat zoonlief zijn nieuwe kur met Samoerai oefenen. Ik ben benieuwd en hopelijk wil hij nog even op Rembrand rijden, die staat ook al weer sinds dinsdag te nietsnutten.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:55

*\o/* *\o/* Y)(^) gefeliciteerd met je verjaardag HT *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:06

HT van harte.

Supertrotse mama hier. Zoonlief heeft er weer 2 winstpunten bij. En zelfs een 3e prijs en 5e plaats gereden in een rubriek van 15 deelnemers. Super knap!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:07

super knap! goed gedaan van m tine!

HT gefeliciteerd :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:34

ht; van harte met je verjaardG! Maak er een mooie dag van!

Tine; toppers zijn het!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:15

Vanmiddag heeft zoonlief de kur voor het eerst met muziek erbij gereden. Wow, trots op mezelf, muziek paste perfect. En de 2e keer wist zoonlief de kur gewoon al uit zijn hoofd. Nu hopen dat ze zover komen dat ze de finale mogen rijden. Volgend weekend de 2e wedstrijd van de competitie. Spannend!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:52

tjonge wat een leesvoer hier na 8 dagen. _/-\o_
was veel te snel voorbij en in een vliegtuig jarig zijn boven portugal was ook wel apart *\o/* ,we kwamen half 4 thuis ff snel mijn bed ingegaan en om half 10 stond mijn vriendin al voor de deur om naar paard en koets te gaan,was erg leuk maar vond het wel wat kleiner wat standhouders betreft(had een aardige shoplijst want had vakantiegeld over) vreselijk gelachen met hoeden passen: ik moet dus naar hun toekomen om een hoedje te laten maken......mijn hoofd is dus te klein(of de hoeden te groot _O- )
voor iedereen die morgen gaat: heel veel plezier enne...la place heeft heerlijke broodjes +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 08:58

Goedemorgen
Helaas is zoonlief ziek, dus hele planning op de schop. Arm kereltje, vreselijk hoesten, hoofdpijn, algehele malaise.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:26

Tine beterschap voor je zoon.
Lanouska gefeliciteerd met je verjaardag !! Hoop dat je toch nog meeleest.

Fijne zondag allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:38

@lanouska: van harte proficiat! Is hier stralend en zonnig; maak er een mooie dag van!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:36

lanouska: van harte gefeliciteerd,fijne dag *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:01

Ik leef nog en lees ook nog steeds mee..

Hier heeft de pc wat kuren en doe ik heel veel op de telefoon.. maar op de telefoon reageren is wat lastig en hier gaat alles zijn gangetje..

Gisteren op wedstrijd naar onstwedde geweest en in Nijkerk wezen kijken..

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:19

Ik ben vandaag naar Paard en Koets geweest, was erg leuk!
Kon alleen nergens het menbit vinden dat ik wilde hebben. Uiteindelijk gelukkig nog gevonden in een stand met gewone ruitersportspullen tussen de rijbitten, hihi..
Verder twee boeken gekocht over aanleuning en bitten, fles CM, nieuwe langere zweep, hoesjes voor mijn veiligheidssluitingen en een emmertje vitaminebrokjes van Marstall. Was wel weer genoeg, haha!!
Verder gekeken naar verschillende onderdelen in de hoofdpiste, o.a. de strijd der rassen en vader en zoon Chardon tegen elkaar zien rijden. Was erg leuk!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:10

Ik ben gisteren ook naar P&K geweest. Naast foto's en filmpjes maken natuurlijk clinics gekeken en ook leuk geshopt. Heel fijne Fleck-zweep met 20% korting (stalgenootje had nog een waardebon, zij nam hem ook en kreeg hem dus voor niks :D ), koetshoes bij de Menner gehaald, een nierdeken voor longeren bij Dominick met beurskorting en wat ijzerwaren. Verder nog een Uvex-cap gepast die ik in een andere kleur wil gaan bestellen en genetwerkt met MediaBooks over eventuele nieuwe boekrecensies.
In de hoofdpiste was de clinic van Jacques Poppen en een jeugdmennertje vermakelijk en Gerard Leijten en Imke Bartels gaven ook op een interessante en vermakelijke manier invulling aan hun halfuurtje. Verder kwamen de clinics die ik gezien heb niet erg uit de verf (de laatste met Bram en Tinne heb ik niet meer gezien; we wilden voor de grote meute naar huis :P )
In de workshoppiste was Lammert Haanstra weer op zijn best met zijn humoristische vermenselijking van de getoonde Fries. Net als de Fries slenterde hij lui en ongemotiveerd in het rond en liet zien hoe hij verwachtte dat de Fries zou gaan draven en galopperen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:36

zo zo jullie hebben geshopt, ik kwam niet verder dan een nieuwe longeerzweep van haanstra(wel de inklapbare) en singelhoes _/-\o_
longeerzweep is wel met de jaren verbeterd, ik had laatst mijn oude weer eens gepakt...die is zwaar! kost me mijn schouders ^)
wel leuk te lezen wat iedereen geshopt heeft +:)+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:50

Hier ook weer thuis van P&K. Was gezellig. Veel bekende gezien. Lekker lopen sneupen door al de standjes. Me ingehouden. Een polypad onderlegger bij de menner gekocht en ook het boek van Paul Versluis over aanleuning Em bitten. Leuke shows gezien. Leuke dag. Was met vriendin. Daarna nog lekker sushi wezen eten in Zwolle.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 07:41

Hier ook paard & koets geweest en ons georienteerd op een niuewe enkelspan wagen. Jammer dat de portemonnee niet zo gevuld is, want prachtige wagens gezien, die heel geschikt waren :D
Cowboymagic gekocht. Mooie rijhandschoenen precies in de kleuren van mijn working equitation kleuren gevonden, in kleuren janouk en voor 5 euro haha 2 paar meegenomen, paul heeft mensportmenhanschoenen meegenomen. En voor mij de megalichte PAARSE mestvork meegenomen.
En Confidence meegenomen in overleg met de verkopers om te testen of het verbetering geeft bij headshake aanval.
Bram Chardon nog even gesproken over de haflinger die helaas werd afgekeurd die we eerst op het oog hadden en onze nieuwe haflinger. Verder veel bekenden gezien, gezellig. Alleen naar de strijd der rassen gekeken, verder alleen rondgelopen op de beurs.