Napie schreef:Net sinds Hellendoorn voor het eerst weer gement met de heren. Mennen gaat weer op een heel laag pitje. Ze staan 24/7 op het land zonder schuilmogelijkheid en dekens zijn geen optie. Ik kan ze even in de box zetten na het rijden maar dat kan niet te lang. De binnenbak is sinds een maand er ook niet meer anders deed ik ze daar in na het rijden. Dan zit ik ook nog met het feit dat ik de boel niet kan afspuiten na het rijden omdat de waterleiding is afgesloten. Wachten op het voorjaar dus maar weer.
Hoe ga je er dan voor zorgen dat je pony's bij de eerste mendurance-wedstrijden volgend jaar (weer) in goede conditie zijn dan?
Want de eerste wedstrijd is alweer begin maart. En dat is eigenlijk nog niet eens voorjaar.
Mijn pony's (fjord en shetlander) staan ook altijd buiten, weliswaar wel met schuilmogelijkheid. Ze hebben allebei een dik pak haar 's winters.
Als Coldy terugkomt van een menrit stap ik haar goed op adem en zet haar dan toch gewoon terug in weide of paddock. Dat haar vacht nog nat is vind ik minder belangrijk... dat is vooral de buitenkant.
Maar normaal gesproken rijd ik ook niet veel in de winter, eigenlijk vooral omdat het voor mijzelf al snel te koud is.
Ik heb nl. heel slechte doorbloeding in mijn handen en rijd 's winters (en sowieso als het nat en/of kil is) met verwarmde handschoenen. Maar als het echt naar koud is kan ik helemaal niet borstelen en optuigen e.d. dus dan rijd ik helemaal niet.
Als het dit jaar een koude winter wordt voorzie ik dus eigenlijk wel problemen met de conditie van Coldy begin maart.