Ik mag morgen weer, vaardigheid met Benno en Caya. Ben heel benieuwd, Benno heeft al 2 weken geen enkelspan gelopen. Moet morgenochtend nog staarten wassen. Pffff, druk, druk, druk.
janouk
Geplaatst: 02-02-14 06:29
Janouk is nog schoon (duim duim) Ik zie je straks Ciska.
Pfff vanmorgen dressuur gereden in bergharen, maar het ging echt slecht. Vorige keer miste ik vooral bij prince tijdens de proef wat impuls, dus had bedacht om wat korter los te rijden. Eerst even de frisheid eraf draven op de weg en daarna 20 minuutjes in de losrijdbak. Maar dit was dus voor joey echt te kort. Dribbelen in stap, galophuppeltjes in draf en omdat ik zelf gefrustreerd raakte was de stelling af en toe ook echt foetsie. Ach ze hebben wel weer wat geleerd door mee te gaan en verder vergeten we de proef zelf maar gauw. succes alle anderen vandaag, hoop dat het bij jullie beter gaat!
_Marjola
Geplaatst: 02-02-14 19:06
@sumic jammer dat de proef niet liep, maar het was wel weer een mooie leerschool vandaag. Soms moet je experimenteren. @LS wat leuk! Veel plezier alvast
Vandaag vaardigheidwedstrijd gehad. Het doel: nieuwe wagen uitproberen, snelheid rijden, meer de pony laten lopen i.p.v. inhouden (stiekem heb ik toch de neiging om met de rem erop te rijden). En dat is erg goed gegaan. In het eerste rondje ruim binnen de tijd en 1 balletje (kwam niet helemaal lekker uit, dan rijd je even terug qua tempo, begint pony te 'zoeken' en het corrigeren was net te laat - pech dus). Tweede rondje 3sec langzamer dan het eerste rondje maar nog steeds binnen de tijd en helemaal foutloos. Dus in totaal 3 winspunten gereden vandaag!
Verder was het een heel gezellige wedstrijd en veel bokkers gezien en gesproken
janouk
Geplaatst: 02-02-14 19:40
ja, het was heel gezellig en een mooi vaardigheidsparcours met listige wendingen en bochten. Gezellig bokt meeting.
Vrijdagavond was Janouk na de hoefsmid kreupel. Gatver. Maar zaterdagochtend liep ze beter. Alleen gaan stappen met haar aan de hand. Vanochtend opnieuw stappen aan de hand en toen was ze baldadig en fit en liep ze goed. Dus alsnog besloten de auto in te ruimen en te gaan starten in Barsingerhorn.
Top pony, want Hare majesteit was super in de Z vaardigheid mennen. 1e omloop foutloos en binnen de tijd. Barrage 1e plaats foutloos. 2e omloop 1 balletje. Overall 1e bij de enkelspan pony's L, M en Z vaardigheid. Mafkees heeft weer geld voor haar spaarpot gewonnen. en een oranje lint en 3 winstpunten. En zo fijn dat ze lekker liep en haar best deed.
Goed gereden allemaal super! Wij gaan over paar maandjes weer. als romy weer goed is!
MelanieB
Geplaatst: 02-02-14 20:09
Wat balen zeg Patricia! Sumic: jammer, wel goede ervaring weer, blijft uitvogelen haha
Super Janouk!! Toppertje, gefeliciteerd!
Marjola: netjes! Met andere wagen is ff wennen maar dat komt zeker goed!
Ik ondertussen Z vdh gerechtigd na voorthuizen pas, met 2spab, alle 5 parcoursen M met ze foutloos gereden dus 10 wp ondertussen. Kleine Macho deed weer top, weer rustig aan gedaan die woensdag en 0,5 strfpunt voor tijd maar foutloos en 2e ronde balletje en ook 0,5 strfpunt voor tijd. Volgene keer mag ie wat galopjes doen, want hij begint het echt leuk te vinden en wou graag lopen naar de poortjes toe.
En nog in gorssel drs gereden. Lekker gereden maar miste met tweespan van Noran impuls dus ging niet optimaal, enkelspan Syl in M ging fijn, kleine haperingen maar voor 3e keer M niks te klagen. Syl 1ste en 188 dus nu 6 wp, en tweespan 1ste met volgens mij 191 (kan ook 192 zijn, ben 't vergeten haha, iig in 190, 1 wp). Sta er goed voor wbt selecties dus we zien t wel eind vd maand.
Caya was gewoon braaf, lekker wakker maar ff zoekerig in het begin. 1E parcours 1,5 strafpunt voor tijd. 2e parcours gas gegeven, maar ik werd overmoedif en Caya baldadig, 3 balletjes, maar dik tevreden met mijn puppy-paard.
Voor Benno was het zijn 1e vaardigheid, en 1e wedstrijd enkelspan sinds 9 maanden door een blessure en vooral angst voor pijn. Hij doet het super makkelijk in het 2 en 4span, maar enkelspan vind hij echt HEEL eng. Met losrijden gingen we mega hard en stug de baan door, het was echt geen doen, dacht nog ff aan afmelden omdat hij echt op t punt van doordraaien stond. Ik mocht optijd de ring in waar hij nog wat mocht rond stappen toen ze aan het ombouwen waren, dat deed hem goed. Groeten was nog wel incl huppeltje, maar tijdens het 1e parcours begon hij te ontdooien. Hij was even bang dat poort 3 zijn pootjes op zou eten, en dat hij in het midden er door moest was ook even raar. Een paar ballen en wat tijd.. 2e parcours had hij het helemaal door, lekker voorwaarts galopperen en fijn te sturen. 1 balletje, binnen de tijd.
Ben echt zo trots op mijn kleuters! !!! Ze hebben een hoop geleerd, en Benno en ik hebben zo enorm veel meer vertrouwen in elkaar gekregen. En vooral dat laatste ben ik echt heel erg blij mee!
Janouk gefeliciteerd geen giraffen in het parcours dus. Dennis jij ook brave ukken. Marjola, jij ook gefeliciteerd met je wp's.
Sjol zal voorlopig ook wel niet in de ring verschijnen, had stille hoop op februari.. maar gaat hem niet worden. Toobs mag dus zijn beste beentje voor zetten.
@Melanie Top resultaten! Ga je nu ook gelijk de overstap naar de Z vaardigheid maken of wacht je daar nog even mee? Ik ging eigenlijk voor 1 winstpunt, aangezien ik het meer als training zag (over 2 weken minimarathon). Dus ik ben superblij dat het er zelfs 3 zijn geworden. Het balletje was meer een communicatiefout onderling.
Goed gedaan, Ciska! Fijn dat Benno zo goed zijn best deed. Hij zag er heel vrolijk uit tijdens zijn parcours @Sjolvir Dat is balen! Hopelijk zit er snel verbetering in. @Janouk Top resultaat! Janouk straalt ook echt de ervaring uit op de foto van "ik zal ze allemaal even laten zien hoe het moet " @Patricia ook beterschap voor jouw pony.
Nee ga na indoorkampioenschap overstap maken naar Z vdh, is qua kegelbreedte toch hetzelfde, en qua tijd zitten we er altijd ruim onder in basisparcours dus gaan lekker door en zien 't wel! Syl ook weer rustig keer Z HC uitbrengen en ff heel rustig, zien of zijn meedenken na al het dressuur wat minder is geworden, in de marathon iig wel, dus hopelijk vdh ook!
Ja is top gelijk 3 puntjes, dat gaat lekker!
Wat balen van Sjol, dus Toobs krijgt alle eer om zijn best te doen, ben benieuwd hoe t gaat!
Ja is erg leuk! Ik zag net mn gopro filmpjes terug, hoor mezelf nogal angstvallig op 4 punten; hooooo. Maar ze luisterden er super naar. Was errug zenuwachtig idd doordat ik er 2 om had zien gaan, en terwijl ik aant inrijden was ging er nog 1 om. Nee laat maar, pony's wil ik nog lang bij me hebben. Heb wel heerlijk gereden verder!
Dit weekend lekker niks, volgend weekend dressuur en vaardigheid.
Zondag mag Caya weer mee, naar de Zaanseruiters voor dressuur en vaardigheid. Ben erg benieuwd, het was november dat ze haar laatste dressuur proefje gelopen heeft. Ik heb er zin in. Moet alleen nog op jacht naar een voorlezer.
Super, Z met Obelix! Het zou fijn zijn als je voor kan lezen. Caya is inmiddels zo braaf dat ik het verder wel alleen red, maar proefjes uit mn hoofd ga ik niet eens proberen.
we waren super op tijd rustig in kunnen spannen, ik kom de losrijbak in en toen kon ik gelijk aan de start .. uuh dat was mooi oliebol want we hadden nog niet los kunnen rijden en mijn oorspronkelijke tijd was 20 min later!!! Nou zegt de ringmeester gezien ze toch nog de pionnen voor de spoorbreedte aan het verschuiven zijn ga jij daar even een rondje losrijden rijden. Nou ja ik kon niet anders en heb dat advies opgevolgd, heb de jury vervolgens gegroet en kon van start... rakker was natuurlijk niet los en heb ik hem heel erg ingehouden, was ook een poort kwijt dus had wat tijdfouten.. geen probleem maar toen kreeg ik dus op mijn donder van de jury dat ik nog niet in de ring had mogen verschijnen en zeker niet een volte door het pacours had mogen rijden(officieel had hij mij volgens hem mogen diskwalificeren)
2 uur later hadden we de dressuur, ze liepen een kwartier in, maar om in plaats van de pauze ook een kwartier te verkorten hebben ze die gewoon op de oude tijd gelaten... dit wist ik niet dus was ik dus ook al ruim een kwartier langer aan het losrijden(hij was dit keer iig los haha). proef ging niet eens zo slecht maar de jury die ik ook al de middag voor de vaardigheid had vond het NET niet winstwaardig 179
jammer de bammer ging zo lekker de laatste wedstrijden op naar de indoorkampioenschap