[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:37

Geniet van de vakantie tine, slaap lekker bij en geniet als je wakker bent :)
Fijn van de hond :)

@avaluna; lekker luisteren naar pianospel dochter :)

@biancacoo; is er met deze temperaturen ook nog wat te zien voor de buitenstaander bij zo'n activiteit? (In het kader van aankomende zondag..) Balen zeg dat het zo warm is. Maar mooi dat je zo lekker kunt genieten van je 4span!

Mag ik weer wat foto's spammen :o
't was weer zondag vandaag... :o
Eerst met Dids gewandeld:
Afbeelding
(foto met de compact gemaakt.. Is te zien ook ^) )
En toen mijn schoenen ingelopen in de woonplaats :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oke, nu houd ik op :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:40

gave foto's :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:54

Oh, echt mooi, aks, vind de paddestoelen zo mooi <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:08

Zooooo hier zijn we weer :D echt super gezellig en geslaagd feestje gehad. Kinderen hebben heerlijk gespeeld, het was natuurlijk prachtig weer. Allemaal gezellige en lieve mensen langs. Met eten ging alles goed natuurlijk veel te veel (mijn grote stresssss factor, dat eten maar gelukkig ging het dus goed :o ). Nu compleet versleten :+

@ML denk dat het longeren zeker zal helpen. Ik laat Ollie standaard een keer per week longeren (dinsdagen). Dat doe ik omdat ze anders 2 dagen achter elkaar niets doet. Deed dat met Bente ook altijd. En toen ik nog niet zeker van Ollie was vwb buiten rijden ging ik gewoon de dag voordat ik naar buiten ging flink mennen, of ik ging wandelen en flink longeren, dan zijn ze de dag erop gewoon minder fris. Heb echt kilometers met haar gewandeld :7 . Ik ben ook echt geen held en heb ook totaal niet de behoefte te doen alsof ik stoer ben, en als het dan op een andere manier wel kan, dan maar op een andere manier. Nu moet ik zeggen dat Ollie nooit vervelend is geweest, ze is gewoon een hele lieve en brave pony. Maar het kan ook zijn dat ze nooit raar heeft gedaan omdat ik het zo aanpak, enige wat ik weet is dat hoe we het nu doen goed werkt bij haar en mij.

Hoop dat je er binnenkort toch gewoon weer mee naar buiten kan... is wel zo leuk :(:) als ik wat voor je kan doen moet je het zeggen hoor :(:)

Aks wat weer een prachtige foto's zeg, ik vind die kip echt gaaf!

Hehe, nu lekker aan de wijn en de stokbrood met tapenade :9

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:02

Mooie foto's, nieuwe schoenen, Tine rust uit, VHU leuk feestje gehad.
En de rest wat ik weer kwijt ben.

Gisteren naar de Fam. Pestman in eext geweest. Die hadden we ontmoet in luhmulen laatst.
Ze hadden ons uitgenodigd. We zijn het bos in geweest. Mijn vriend Gerrit bij rudolph pestman achterop de wagen met diesel ervoor en ik bij tonnie cazimier op de wagen met zijn pony Jeroen ervoor. Later ook nog zelf gement. Het was heel gezellig.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:20

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:04

Ja ik doe ook mee aan de Bokt Challenge.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:33

@Janouk: ik moet me nog gaan verdiepen in Endomondo, maar is dat via gps? Niet dat je daarvoor internet moet gebruiken, want dan zijn het voor ons dure kilometers, over de grens := .

Zo maar even wat graan strooien in de kippentuin, want daar zitten sinds gisteren onze nieuwe aanwinsten, hahaha, twee eenden "Snatter en Snater" en ze zijn leuk <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:52

goedemorgen..
zo caravan weer schoon en opgeruimd..

Ik ben wel bijgelezen, maar ga mee met de samenvatting op vorige pagina..

Mooie foto's Aks !!

Zag nog een mooi nieuw tuig langs komen, super !

ehm..iemand die een wagentje voor kleine shet zoekt geloof ik..??..ik zou dan toch kiezen voor een hca sulky speciaal voor shetlanders of een sulky cavaletti, die beviel mij ook prima, maar zeker niet 1 van de 2 die ik zag in de links..

Avaluna, leuk 2 eenden !

verder..ga ik nog even bijtanken..niet zo heel best geslapen..haha..

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:01

Even bijlezen, ik heb toch vakantie.
@Biancacoo Jeetje, wat gaat dat hard zeg! Ze zien er ook behoorlijk fanatiek uit.
@tine10 Beterschap voor jouw hond! :(:) En wat een prachtige puppy's!
@Akshay Sterkte met je rug. :(:) Wat naar ook, 23 en onderrug al versleten.
@Ipsilonka Fijne vakantie!
@Ollie1 Wat een nare dingen allemaal! Beterschap! Hopen dat Brutus ook weer fijn is straks.
@VanHuisUit Wat fijn dat de stelling etc allemaal zo goed gaat! :D
@Royaltjuh Ook bij jou ging het lekker! Mooi.
@Akshay Mooie schoenen zeg!
@_Marjola Wat gaaf zeg! Stiekem wel een beetje jaloers hoor. Als je hem hebt, wil je dan foto's laten zien? Heb ik ook weer wat om over te dromen. :o
@Ollie1 Mooi dat het beter gaat met je man. :j
@VanHuisUit Ik hoop dat het feestje leuk was.
@Rianne1994 Welkom!
@VanHuisUit Wat een heerlijk positief berichtje! :D
@baudyh Erg mooi tuig! Staat hem goed.
@Akshay Hahaha, lekkere kluns is Diddle weer. :') Het heeft volgens mij inderdaad met het weer te maken. Abby vloog als een gek door de bak in galop, flink afzetten, mond hard maken en gáááááááán met die bananaan. Mijn stalgenoot die ook in de bak was keek me aan: "Gaat alles goed?" Ik: "Primaaa!"
@annemie77 Sterkte met je schouder! :(:)
@janouk Dat hoofdstel staat wel stoer zeg!
@VanHuisUit Don't blame me if I'm wrong, maar volgens mij is oren uitscheren verboden door de KNHS. Dus als je met je paardje met uitgeschoren oren op wedstrijd verschijnt dan diskwalificeren ze je ofzo?
@Jenkins Fijn dat je tuig zo snel klaar was. Zou langer duren toch? Heerlijke menles gehad, mooi.
@Misterylady Wat jammer dat het vertrouwen nu een beetje weg is. De meeste paarden zijn nu ook wel wat drukker. Maar ik hoop dat je snel het vertrouwen weer terug hebt en weer kunt genieten.
@Biancacoo Wat leuk, zo'n weekendje ergens anders! :D
@tine10 Fijn dat het iets beter gaat met de hond.
@Akshay Leuke foto van Diddle, mooi halster. Die schoenen zijn echt heel mooi! :oo En die paddestoelfoto's. <3
@VanHuisUit Fijn dat het feest geslaagd is!
@janouk Wat leuk zo'n bokt challenge! Als ik een leukere omgeving had om in te rijden had ik wel meegedaan, maar nee. :n

Zoo, dat was de bijleespost.
Deze week heel fijn met Abby gereden. Ik was op de fiets en als ik naar de stallen wil moet ik eerst langs de weilanden waar de paarden in staan. Ik kom daar aan en zie Abby gewoon een plezierbokje geven in haar weiland. Dat is echt héél bijzonder voor Abby. Ze bokt bijna nooit. Ik heb het haar denk ik in 1,5 jaar nog maar 3x zien doen. 1 keer omdat de hond in de weg liep en 2 plezierbokjes. (Braaf paard he. :)) ) Dus toen was het het wel even waard om van de fiets af te stappen en te kijken.
Abby vloog met haar KWPN vriendin en Haflinger vriendje door de wei heen als 3 Arabieren. Het was prachtig. Het resultaat was alleen wel dat Ab het al vrij warm had voordat we de bak in waren.
In de bak fijn gereden, nog even mezelf afgevraagd of we wel gingen galopperen vandaag. Toch maar gedaan en daar ging Abby de racepony in volle galop door de 20X60 bak. Maar even goed benut door een poging te doen haar terug te halen in een gewone arbeidsgalop. Ging met de linkergalop prima, maar bij de rechtergalop had ze meer zin om te racen. Dus even uit laten razen en daarna maar uit gaan stappen en draven.
Resultaat: Kletsnatte pony. Flink lang uitgestapt en daarna 's nachts met een zweetdekentje om laten staan. Ik weet nu waarom mensen hun pony scheren. :+

Straks eindelijk tuig wegbrengen naar de tuigmaker. :D

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:16

Goedemorgen.

Jeetje wat gaan jullie hard!!

VHU, de tonnen geoefend, gaat steeds beter.

Royaltjuh, gereden op de pony. En balkjes gedraafd, doet ie dus ook super.

Batlow, wil een nieuwe tweewieler kopen.

Aks heeft mooie nieuwe schoenen!! Kan nu op sollicitatiejacht. En kan nu naast inbound ook outbound werkzaamheden doen op het werk.

Marjola, ging voor een 2ehands wagen kijken maar krijgt nu een spiksplinternieuwe custom made wagen! Dat is helemaal mooi!!

Ollie, met manlief naar fysio. Gaat het alweer wat beter met hem?

Marjola, een vieze kat die zelf ook vond dat ie onder de douche moest.

Misterylady, heeft Marktplaats volgegooid. Hopelijk ben je het snel kwijt.

Welkom Rianne.

VHU, een lekker bosritje met Ollie gedaan en wezen freestylen met Hero. En een hoop balonnen op moeten blazen.

Royaltjuh, ook fijn gereden.

Happytime heeft sun geschoren.

Baudyh, mooi tuig heeft DB gekregen.

Aks had een gestoorde Dids aan de longe die onderuitging en het daarna maar wat rustiger aan deed.

Avaluna, druk dagje gehad en daardoor weinig buiten geweest.

SCC, heeft alles weer netjes getoiletteerd. En de trekker weer aan de praat gekregen.

Annemie, last van slijmbeursontsteking :(:) Dat schijnt erg pijnlijk te zijn.

Janouk heeft nieuw hoofdstel. Ziet er wel bijzonder uit.

Maisie had stoute pony's voor de kar.

Jenkins tuig is klaar. En menles ging super omdat Sil er zin in had. Sil binnenkort even na laten kijken door tandarts.

Royaltjuh heeft fijn gereden met paard.

Aks is zelf ook nog onderuit gegaan en paard stond haar vreemd aan te kijken hihihi.

Misterylady, balen dat je vertrouwen een deuk(je) heeft opgelopen. Veel oefenen in de bak de komende tijd.

Biancacoo, weekendje met de honden weggeweest. Hondjes hebben goed hun best gedaan.

Tine, fijn dat het met de hond beter gaat. Jij nog erg moe, gelukkig kun je lekker bij slapen. Fijne vakantie verder.

Aks, wat een mooie foto's weer!! Die paddestoel is erg mooi.

VHU, gezellig en geslaagd feestje gehad.

Baudyh een gezellige dag gehad in eext.

Endomondo ken ik niet.

Avaluna heeft 2 nieuwe aanwinsten.

PeerAppel je was me net voor met de samenvatting zie ik hahaha. Fijn met Abby gereden en Abby had lol in de wei met haar vriendjes. Ze ging ook nog los in de galop hahaha.

Hier gisteren ook een rondje met Bubbles gemaakt. Wonderbaarlijk kon ik hem gewoon in 1x pakken in de wei zonder dat ie er een spelletje van maakte. Hij krijgt ook echt al een dikke wintervacht. Maar een heerlijk rondje gemaakt. Omdat de weg behoorlijk druk was toch weer het bos ingedoken maar bij het maisveld was het erg drassig dus moest hij behoorlijk hard trekken, daar zag ie ook geen kans op de plas te ontwijken dus meneer dacht: als ik er niet omheen kan dan maar overheen! Dus hij nam me toch een megasprong. Daarna weer gewoon lekker rustig aangedaan en laatste 20 minuten gestapt. Heb nog een paar foto's gemaakt met mijn telefoon:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:17

@PeerAppel: altijd leuk om ze zo vrolijk te zien :j en idd scheren is hier bij de pony's ook echt noodzaak, paard zweet niet zo snel en blijft ook veel korter in de haren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:18

@Claud: wat een heerlijk uitzicht vanaf de bok <3 .

*begint te kriebelen om ook een ritje te gaan maken, maar ik heb kantoorwerk te doen -O- *

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:25

Wat een heerlijk uitzicht, zo'n stippelbibs. <3 Wat een ruimte heeft hij ook, tussen de lamoenen.
Ja ik snap het nu wel! Hahaha. Maar zo actief rijd ik niet, valt best mee. Alleen deze winter even een paar onderlinge wedstrijdjes proberen zodat we kunnen knallen op de Haflingerwedstrijd hier in de buurt in de winter. :D

Ik heb ook nog wel wat foto's. Even langs de EJ geweest zaterdag. M'n moeder herinnerde me eraan dat we nog €18 op de ledenkaart hadden staan. Er was ook nog korting. Dus een mooi dekje uitgekozen. De originele prijs was €35, maar ik heb er uiteindelijk maar €8,96 voor betaald. :D
Dit is hem:
Afbeelding

Nog even lekker gefrutseld met Ab. Ze staat altijd in de vlechten omdat haar manen vrij lang zijn en dat is heel vervelend met rijden en ze maakt ze ook ranzig. Wij staan op kleigrond hier, dus ik kan regelmatig de klei klonten uit haar manen trekken. Manen even opnieuw ingevlochten. Normaal doe ik de voorpluk niet omdat ze van dat gefriemel aan haar voorpluk helemaal geïrriteerd wordt en dan de hele tijd gaat schudden met haar hoofd, of de hele tijd heen en weer. Dan lukt het mij ook niet meer. Dit keer haar maar tussen 2 palen vastgezet met halstertouwen en nu was het mijn beurt. :D
Even geprobeerd hem heeeeel netjes te maken en met een invlecht. Toen even gekeken hoe het stond als ik de vlecht opvouwde en eronder friemelde. Nou zo dus!

Afbeelding

Tja, dat witte om het knotje heen is geen bles. :') Het zijn heuse wijsheid ouderdoms vlekken.

En het totaalplaatje:

Afbeelding

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:33

:wave: Allemaal

Ga mee met alle prachtige samenvattingen hierboven.
*kruipt liefst weer in bed* :O

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:02

sluit me aan bij de samenvattingen, goed bijgelezen en vakantieganger zie ik wel.
hier vakantie weer voorbij, over half uurtje weer aan school staan zoonlief ophalen. :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:14

Wow wat een samenvattingen!!!!

Sluit me even aan.

Gisteren nog dubbelspan gereden ze waren iets braver alleen de laatste km gaan ze
klieren waar dat nou voor nodig is?

Vandaag even wat anders. Beetje enkelspan denk ik. Straks eerst met robin en dan kijken
we wel verder. Morgen ook les dan mag robin ook weer mee.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:23

paarden op het einde klieren, soms snap je ze gewoon niet.
hier wachten op mooier weer en oppas kids en dan Ilona inspannen. Tja ben wel mooi weer ruiter :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:09

mooie foto's hierboven..stippels en nieuw dekje, dat is nooit weg met zo'n korting !

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:23

Ik ga mee met de samenvattingen voor mij :) Heb wel het hele weekend netjes bijgelezen,maar op telefoon bij reageren is niet makkelijk ;)

Ik ben het weekend bij een vriendin geweest. Gisteren mocht ik even op haar paarden rijden.
Ik ben door mn ongeluk 1,5 jaar geleden niet zo stoer meer,maar moet dat wel weer worden :)) ;)
Dus gisteren op 1 van 1.86 gestapt en 1 van 1.72 en beide waren braaf :)
Ik vond mezelf dus heel stoer hahah :D

Las nog iets over een menwagentje voor een shet.
Ik men met een wagentje van Voskamp Hall http://www.voskamphall.nl/new/
Hij had een 2e handse staan maar die scheelde zo weinig met een nieuwe dat ik daar een nieuwe heb gekocht.
Dit is btw ook het enige wagentje waar ik mijn lange benen op kwijt kan ;)
De rest moest ik mn knie-en zowat in mn nek leggen om te rijden :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:44

Just for the record: ik scheer geen oren uit hoor :n nooit gedaan ook.

Goed... hier kei-versleten-rug-zeer-benen-zeer maar je moet er wat voor over hebben :+
Vanavond met Ollie naar osteopaat, samen met Aks en Diddle denk eerder dat ikzelf iets nodig heb hahaha.

Wat een samenvatters :list: +:)+

Dat drammen of zo vervelend gaan doen had Snuitje ook altijd in tweespan aan het einde van welke rit dan ook. Enkelspan hadden we hem na verloop van tijd aardig opgevoed maar tweespan }:) was altijd blij dat Alwyn er eerst naastliep en later Rattan, want die hadden dat soort fratsen gelukkig niet.

De bokt-challenge doe ik niet aan mee. We maken denk ik wel aardig wat kilometers trouwens maar vind een topic om bij te houden al meer dan genoeg.

Ga hier verder de zooi opruimen. Want ook al houd je het ergens anders, zo'n feestje, dan nog is het een zooi, merkwaardig genoeg :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:49

@Obelix zo dat is echt dapper hoor _/-\o_
@Claud wat een prachtige stippel/vlek pony heb jij zeg <3
@Tine hele fijne vakantie je hebt er volgens mij hartstikke lekker weer bij, 't is gewoon warm {:}

Nou hier is de zooi weer enigszins onder controle :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:41

Niks beleefd eigenlijk, vanavond weer naar les.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:48

Dit weten jullie vast wel..
Een mini van 75 cm hoeveel weegt die ong?
En hoeveel zou die mogen trekken.
Hoeveel weegt een gemiddelde sulky ongeveer?

Bedankt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:49

Terug van vakantie {:} en ja hoor, nieuw topic! Met dank aan Lanouk
Leuke versprekingen en woordspelingen gelezen:
Lanous heet volgens de OP inmiddels Lanouk :D
Royal scheert haarvaten uit
Aks geeft aan een Fjorden-eigenaresse advies om op zijn strepen te gaan staan :') _O-

Ik ga verder zoeken :+ !