[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:50

Oh okee, dan zit hij nu goed denk ik. Ietsjes los, maar niet té zegmaar.

Dat zou mooi zijn Akshay! Toch het overwegen waard dus.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:57

Ik heb een sulky cavalettie, nu heb ik gisteren een zweephouder gekocht die ook het meest verkocht wordt bij dit wagentje. Nu staat er dat je hem op het gaas moet bevestigen waar je met je voeten op zit. Daar ligt een mat bij mij, en het gaas loopt rond dus niet praktisch. Zijn er mensen met dezelfde wagen en zweephouder? Zo ja waar hebben jullie deze bevestigd?

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:00

Odette_ schreef:
Heeft iemand hier misschien tips om de stophaakjes te verlengen of er een hoekje aan te maken zodat ze minder snel door de lichtogen schieten? Hoe kan ik zelf zoiets doen, of waar kan ik zoiets laten doen? :)
Het is mij nu gister voor een tweede keer gebeurd dat aan 1 kant het lamoen met stophaakje door het lichtoog is geschoten tijdens het rijden.

Daar heb ik al eerdere berichten over gelezen. Ik heb een extra riempje (sperriempje) om het lamoen en mijn lichtoog gedaan. Blijft prima zitten. Je kan ook een stukje lassen, maar ikzelf vond die riempjes wel handig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:29

Wat betreft de spatborden, gaat bij mij net wel/net niet. Als je de spatbordjes iets verbuigt moet het lukken. maar dat is bij de sulky oxer :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:50

Tolbergfan schreef:
Ik heb een sulky cavalettie, nu heb ik gisteren een zweephouder gekocht die ook het meest verkocht wordt bij dit wagentje. Nu staat er dat je hem op het gaas moet bevestigen waar je met je voeten op zit. Daar ligt een mat bij mij, en het gaas loopt rond dus niet praktisch. Zijn er mensen met dezelfde wagen en zweephouder? Zo ja waar hebben jullie deze bevestigd?

Ik had een stukje pvc buis (ong 10cm hoog), met tyraps aan de zijkant bij mijn benen vast gemaakt. Even verven in de juiste kleur en voila. Misschien handigere en vooral goedkopere oplossing.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:08

Ik heb nu al een zweephouder gekocht... Maar idd erg handig!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:09

Anders stukje mat wegknippen/uitsnijden , netjes uiteraard in de vorm van zweephouder?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:10

of in de mat 2 gaatjes prikken?

Ik heb ook geen zweephouder. Vond ze vreselijk duur voor hetgeen je krijgt :o
Heb mijn zweep toch altijd vast, dus hoef geen houder..

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:44

ja maar dat voetengaas loopt rond, dus als je hem daaraan bevestigd, moet je zweep bijna liggen...
Ik vind het mooi roestvrij staal sjieke vorm, maar ja smaken verschillen. Maar vind het voornamelijk handig

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:46

Akshay schreef:
Wat betreft de spatborden, gaat bij mij net wel/net niet. Als je de spatbordjes iets verbuigt moet het lukken. maar dat is bij de sulky oxer :)

Okee, ik zal er eens over nadenken :) Bedankt in ieder geval!

Ik zit nu alleen nog een beetje met de lichtogen die niet op het schoftje willen blijven liggen. Ze schuiven er van voren van af. Wat is daar aan te doen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:47

film het eens?
Pony in tuig voor de sulky. Jij ment. En iemand anders filmt wat er gebeurt?

Ik ben van het ''zien'' :o

lichtogen vóór het schoftje wanneer ingespannen. Dus aan de kant van het paardenhoofd. Is in mijn ogen strengen te kort. Maar dat zal het wel niet zijn..

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:55

Ik zal het van de week eens proberen te filmen. Zien zegt meestal wel meer inderdaad. Ik zal het nog eens proberen met langere strengen, maar gisteren was het zo dat ze dan al snel weer te slap kwamen te hangen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:02

Hoe vervoeren jullie je sulky altijd met een trailer?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:53

Nou mijn sulky is binnen (bouwpakket).
Probleem een is dat hij bij de buren in de garage staat en ik hem niet kan dragen :+
Hopelijk de buurmannen wel,dus wie er een besteld zorg voor wat sterke mannen of dames ;-)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:19

haha ik ken het timokyana. Ik heb hem ook als bouwpakket binnen gekregen. Ik ging hem met een vriendin ophalen toen we naar een bruiloft gingen. Toen we terugkwamen moesten we hem uit de auto halen (heel leuk op onze hakjes! :P) Maar je kunt hem kantelen he! Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Dus van de ene zijde op de andere zijde kantelen en zo doorgaan. Kost ook wel wat moeite, maar is beter te doen dan tillen. Maar als je wat sterke mannen kunt regelen is 't natuurlijk nog beter :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:33

waar,behalve bij horseshophorsepower, koop je bandjes voor de sulky oxer? :)

Ik heb lekgereden vandaag..

Worden de bouwpakketten overigens geleverd met complete wielen? (dus velg, binnenband + buitenband? )

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:16

Bij mijn cavalettie wel! Waren alleen nog niet heel hard.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:21

@Akshay ja de wielen worden compleet geleverd. Wat betrefd je lekke band, ik zou hem toch gewoon bij horseshop bestellen weet je zeker dat je goede hebt. En anders langs een bandenboer, neem je je lekke band mee voor de maat. Succes!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:32

Bij mijn vorige sulky heeft de fietsenmaker wel eens bandjes verwisseld. Ook wel eens nieuwe velgen eronder gezet. Dus misschien kan een fietsenmaker bij jou in de buurt dat ook doen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:33

Hmm. Mijn band is namelijk lek gegaan op een afgescheurd ventiel
ventiel kwam er / zo uit. Omdat die niet goed op de velg zat. Dat geeft foute/te veel druk..
Geen horseshop-fout dus. Maar ergens bij de chinese sulkybouwdienst mis gegaan :))

Goeie maat staat gewoon op de buitenband he ;) 't is van de Oxer een motorbinnenband.
Morgen even op fietsenmakers-tocht.

via horseshop bestellen vind ik zonde van de verzendkosten...

@ingrid_92; cavaletti of oxer? :)
We zijn nog in dubio namelijk of we de buitenband handmatig teruggelegd krijgen..

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:40

Dat was een cavalettie, maar wellicht kunnen ze het bij een oxer ook fixen .Je kunt het allicht vragen :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:56

:j ik ga het morgen vragen!

en anders even kijken of ik via mijn werk wat kan bestellen. Weet niet of wij ook motorbanden kunnen bestellen :)

Mijn broer vond het in elk geval een idioot stevige band :)) *vloek tier grom* :)) Maargoed, hij kreeg hem eraf.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:20

Ik heb een scooter/fietsenzaak gevonden die deze band kon bestellen. Kostte 9 euro. En voor een paar euro werd hij ook gelegd. Dus goedkoper dan via horseshop (als je verzendkosten mee rekent) en voor dat geld ook gewoon netjes gelegd.
Enige nadeel is dat ik net een dagje te laat was, en de bestellingen van die leverancier maar 1x per week binnen komen. Dus ik heb volgende week woensdag weer een wiel :)) (en de volgende keer weet ik waar ik heen kan! :) )

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:57

+:)+

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:44

Even een rare vraag..

Momenteel staat mijn shetlander 5 km verderop op het land en staat mijn sulky bij mij thuis in de schuur.
Helaas kan hij niet bij het land blijven staan en zal ik dus steeds heen en weer moeten gaan met sulky. Geen probleem, mooi fietsafstand. Maar nu, hoe neem je de sulky nou makkelijk mee achter je fiets?

Nu hang ik hem gewoon met 1 boom aan mijn bagage drager, dat gaat prima, maar niet ideaal.
Nu dacht ik, als je van metaal of iets dergelijks een U met haken maakt voor aan je bagagedrager, dan kan de sulky daar zo "inhangen" .

Even een tekening haha, niet zo duidelijk, maar binnen is de bagagedrager van de achterkant.
tekening