[AR] Dressuur + Vaardigheid 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Dressuur + Vaardigheid 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:40

Nou ja, dan zou alleen de NL kampioen (M 2011, Z 2012) door mogen dit jaar.
Beetje hoog de lat neerleggen lijkt me zoiets......

Ik hoop van harte dat jullie een beetje leuke en rechtvaardige juryleden hebben.
Zelf baal ik wel, door mijn groom verliep het ook niet allemaal zoals het moest.
Hierdoor reed ik idd ook niet goed/prima, maar wel nog ruim voldoende.
Vier jaar achter elkaar Hippiade gestart, voelt wel hard aan dat ik nu door het percentage niet mag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:44

Anke dat is balen dan.

op de startlijsten staan geen juryleden nog dus is afwachten. Ben nu 3 x l gestart en altijd wel winstpunt.gehad dus ben benieuwd

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:46

Ben 1 x L gestart... en heb die dag mijn paard dus terug getrokken voor de vaardigheid omdat ze niet goed liep.
Ach we gaan gewoon ons best doen en genieten van het feit dat ze weer goed loopt.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:11

Erg jammer Anke!

De 60% heb ik ook gelezen in het reglement, kan alleen geen specifieke regel vinden over vaardigheid (van maximaal aantal strafpunten o.i.d.). Weten jullie daar iets over?

@Sjolvir vervelend van die blessure zeg. Ga je evengoed beide disciplines starten of laat je de vaardigheid zitten door de grasbuik/slechtere conditie? Al kun je nu wel redelijk onbevangen rijden. Wil ook nog wel eens helpen i.p.v. helemaal gespannen dat het dan echt moet gebeuren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:16

Ik heb alle districts kampioenschappen relaxt kunnen rijden! (die 2 die ik ergens tussen bergen blessures heb kunnen rijden,
tot dit jaar was het 4 jaar mennen.... 5 x gestart in totaal :o )
Lang verhaal met blessures, veulen, niet kunnen starten wegens geen vervoer.
En dan is het meedoen al zo leuk! Dan maakt het verder niet meer uit!

Vaardigheid mogen we niet meedoen.. wagen te smal, achter.. Voor is ie wel breed genoeg....

Dus we gaan gewoon lekker dressuur starten en met grote grijns over het terrein heen rijden!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:27

Vaardigheid heeft geen limiet. Als je maar binnen het aantal van de verdeulsleutel valt.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:40

@Sjolvir: aha. Ja dan is meedoen helemaal leuk!

@lanouska thanks voor de uitleg. :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:50

bij ons in district noord mogen wij waarschijnlijk met 2 span vaardigheid al door naar hippiade als we maar starten.. zijn waarschijnlijk maar 2 starters en mogen er 3 heen.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:58

Dat is mazzel hebben dat er zo weinig aan de start komen. Ik zal er in West wel voor moeten rijden (18 starts en 8 mogen er door in de L enkelspan pony's). Heb in ieder geval veel zin in volgende week zaterdag! :D Heb sowieso zin om weer eens op wedstrijd te gaan (even kijken of dat doortrainen ons weer een stapje verder heeft gebracht). Plus het is voor ons de start van een rijtje leuke wedstrijden in de nazomer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 06:28

Balen Anke :(:)
Die 60% regeling geldt al een paar jaar. Het heeft ons ook wel eens het hippiade ticket gekost in het z.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:55

Ja ik wist van die regeling.
Eerst was het geloof ik 57% en daarna is dat 60% geworden.
Denk dat ze een goed evaluatiepunt hebben als alleen de NL kampioen
net boven de 60% kan halen.
Uiteraard kan het ook zijn dat de andere vier allemaal belabberd rijden...
Echter was ik vorig jaar met dezelfde pony 4e in de Z op de Hippiade en dit met
maar 0,07% minder dan nr 3. De pony is enorm vooruitgegaan en had de Hippiade wel verdiend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:23

Dat is het ellendige van jurysport.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:43

Vraag voor de reglementkenners

Wij reden zaterdag mee als enige Z vaardigheid pony, de rest was L vaardigheid pony. De rubriek was samengevoegd. Volgens de reglementen mag je samenvoegen als er te weinig starts zijn met naastgelegen rubrieken. Maar er was ook geen M of ZZ, dus we waren bij de L gevoegd. Nu maakt het ons niets uit met de prijsuitreiking. Slechte prestatie.

We mochten, na 11 maanden blessure leed, voor het eerst weer de ring in. Janouk was erg enthousiast :D :o en de levengrote stier in het midden van het parcours leidde tot 30 strafpunten (15 voor de balletjes en 15 voor tijdoverschrijding).

Verliesregeling is -2 als je meer dan 28 strafpunten boven de winnaar zit.

Nu is de vraag: hebben wij nu echt 2 verliespunten, omdat in het L 1 pony foutloos was? In de L stond de tijd 25 seconden ruimer.
Ik heb het nagevraagd bij jury, federatievertegenwoordiger, parcoursbouwer en secretariaat. Maar niemand wist het antwoord zeker.
De een zegt: nee, geen verliespunten, de ander zegt wel 2 verliespunten.
Net KNHS gebeld, ze wisten het ook niet. Ze komen erop terug.

Ik ben benieuwd wat jullie zeggen.

(MOD geen reglement vraag, want iedereen legt het reglement hier anders uit)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:02

De rubrieken mogen niet samengevoegd worden, mag alleen met naastliggende rubrieken, maar hier is dat niet het geval.

En volgens mij heb je die verliespunten dan dus niet. Want jullie zijn de winnaar in de Z rubriek pony enkelspan. Als er ook een M span was geweest, dan had je wel 28 punten minder dan de winnaar en dus wel de 2 verliespunten.

Dat de L 25 seconden ruimer in tijd staat, heeft er niets mee te maken, dat is nu eenmaal het verschil in de diverse klassen.

Als ze bij knhs zeggen dat je wel 2 verliespunten hebt, hebben ze het volgens mij dus verkeerd. :D . Hoe gek ook, jullie zijn de winnaar in de rubriek. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:04

_/-\o_
de winnaar van de rubriek hahaha nou hard ging ze wel, maar niet de goede kant op. Ze was licht onbestuurbaar :D :D Janouk is echt nergens bang van, alleen gevlekte koeien en stieren, die vindt ze echt doodeng.
Ze is geboren op een Tinkerfokkerij, je zou dus zeggen dat gevlekte dieren gewend zou moeten zijn. Volgens mij heeft ze een trauma, maar ze wil er niet over praten.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Paul denkt namelijk hetzelfde als jij. Ik denk helaas wel 2 verliespunten. Maar we zullen zien wat KNHS zegt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:17

Hier word het vaak gedaan dat alle pony's of paarden in de vaardigheid samen gaan. Er is meestal een flinke groep in de L en max 3 deelnemers in de overige klasses(maar vaker maar 1 of 2). Of het mag of niet, ik heb er geen probleem mee, 1e van de 1 worden is wel leuk, maar verdien mijn 1e prijs liever ;).

Ik ben benieuwd wat de KNHS gaat zeggen :).

Die Janouk, een koe. Hopelijk heeft Co die zaterdag niet mee naar het districts kampioenschap :+ (of juist wel, dan wint Whit van Janouk O:) ).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:21

Wij doen het wel volgens de reglementen en dat kost dus idd veel prijzen (vandaar dat we geen geldprijzen meer doen, dan moeten we flink bijleggen). Vooral bij de meerspannen valt er erg weinig te combineren helaas.

Ik dacht eigenlijk dat je als vereniging ook problemen zou krijgen met de knhs als je het niet volgens het reglement zou doen, vandaar dat wij het altijd braaf doen zoals het hoort.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:31

Janouk ik denk hetzelfde als tine. Je mag alleen samenvoegen met aansluitende categorieën. En dat is in dit geval niet zo.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:26

@dennis ; het gaat mij niet om de prijs. Met 30 strafpunten hoef ik geen prijs hoor :D Dat is geen prestatie of misschien toch wel, haha zoveel strafpunten hebben we nog nooit gehad.
Het gaat mij om de 2 verliespunten }:0 }:0 die had ik liever niet, als het niet hoeft.

Hans heeft beloofd dat hij Co de Stier niet geeft zaterdag. duim duim duim Co mag alles in het parcours zetten van vliegtuigen tot trekkers, als het maar geen koe is }:0

hij is namelijk echt groot en gevlekt
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:53

_O- _O- _O- _O- Ik denk grote koe/stier je overdrijft...
Maar neeeee!!!
Ze hadden echt een life size stier gevonden! Jeming!

Geen idee hoe het regelementair zit, maar zouden 2 verliespunten erg zijn?
Je moet pas terug bij 10 toch? Weet niet hoeveel je er al hebt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:01

Het was op het terrein van meneer Van Ammerlaan en hij heeft naast echte koeien, ook levensecht heel veel koeienbeelden, varkensbeelden, paardenbeelden, etc op de oprijlaan. Echt prachtig, daar kan je lekker langsrijden met Janouk in de trailer. :D
Alleen had Hans Zumbrink bedacht dat een van die beelden wel leuk in het vaardigheidparcours kon staan, naast de zigzag 5 a, b, c, en d en de zig zag 8 a, b, c, end. En van alle beelden, kiest hij net de stier van 1.60m hoog. en alle korte lijnen liepen natuurlijk vlak langs de stier }>

Maar het maakt niet uit, Janouk had gewoon moeten luisteren }:) ~~}> maar na 11 maanden niet mee geweest op wedstrijd, moet ze weer even wat kilometers maken in de wedstrijdring, voor we weer op scherp kunnen rijden.

Wij stonden op Z plus 1, dus als het tegen zit, Z -1 nu. :+
Laatst bijgewerkt door janouk op 12-08-13 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:03

Eigenlijk wel leuk idee de stier, maar op de oprit inderdaad nog leuker!

Duim voor je dat het geen -2 is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:17

Zaterdag is er een D&V wedstrijd in Culemborg.
Er is geloof ik nog plek, schijnt een mooi terrein te zijn
en een leuk vaardigheidsparcours....

Tjemig zo'n koe...tja...kan Janouk wel begrijpen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 00:32

Dat vind ik wel erg ver.... 2 uur met auto + trailer vind ik voor nu wel the limit.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:29

Geloof dat er dichterbij niets meer is van wedstrijden.
Jammer gewoon dat alles zover is. Deze is toch 2 uur rijden, ook mijn max.