[AR] Ervaringen tweewieler cavalier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Re: Ervaringen tweewieler cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:01

De levering heeft wat voeten in de aarde gehad. Maar uiteindelijk is de mijne vanmorgen gebracht op de locatie waar ik een wedstrijd had. Dus meteen de pony ingespannen van de cavalier, 5 minuten losrijden (meer tijd was er niet) En ben voor het eerst L gestart. En ook nog een winstpunt. Ben er erg blij mee, zit heerlijk, geen gerammel meer (mijn vorige wagen maakte veel herrie). Alleen 1 rem loopt een beetje aan. En de zweng komt bij een wening naar rechts tegen mijn wagen aan, Misschien de strengen een gaatje korter?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:14

O, met die pony van 1,32 ervoor staat het ook heel netjes. Misschien toch ook een optie voor mij. Ik ga dit topic in de gaten houden.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:05

_Margarita_: Oef net op tijd hhihi. Lekker stressvol. Maar wel tevreden verder?

Ik wil graag een 2-span boom erbij, heb net gebeld maar daar is hij mee bezig. Dus nog even geduld hihi :D

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:48

Ja ben wel tevreden. Hele verbetering vergeleken met mijn oude karretje. Alleen in draf op het asfalt beweegt het lamoen wel in de lichtogen. Gaat op en neer. Hebben jullie dat ook? Of hangt hij niet in evenwicht? In de bak geen last

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:04

Heb je een 2span Leandra? :D

Ik wil als het mag eens Lizzy voor die van Anna ik twijfel om een simpele versie te kopen voor dressuur wedstrijden is makkelijker te vervoeren dan m'n marathon.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:06

_Margarita_ schreef:
Ja ben wel tevreden. Hele verbetering vergeleken met mijn oude karretje. Alleen in draf op het asfalt beweegt het lamoen wel in de lichtogen. Gaat op en neer. Hebben jullie dat ook? Of hangt hij niet in evenwicht? In de bak geen last

Van boven naar beneden? Of van links naar rechts?
Als hij van links naar rechts gaat moet je je lichtogen stellen en je buitensingel strakker gespen.
Gaat hij schokken van boven naar beneden dan is die niet goed in evenwicht, hij hoort te zweven maar niet te schokken.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:24

LS_fotos schreef:
Heb je een 2span Leandra? :D

Ik wil als het mag eens Lizzy voor die van Anna ik twijfel om een simpele versie te kopen voor dressuur wedstrijden is makkelijker te vervoeren dan m'n marathon.

Nee (nog) niet. Maar ik ben er wel mee bezig / over aan het nadenken. Eigenlijk wil ik graag 2span gaan rijden met 2 mini's maar ik wil geen 2de pony kopen .. wil eerst kijken wat ik ervan vind. Want ik twijfel nog heel erg tussen een mini shetlander of een grote shet zoals ik vroeger had. (helaas is die 2 jaar geleden overleden bij haar nieuwe eigenaren).

Het enige nadeel is dan wel dat ik nog steeds geen 2span kan rijden :+ Maar wel weer tandem bijv :D Voor mij blijft het wel gewoon hobby en heb geen wedstrijd ambitie.

Ik blijf gewoon in het rond kijken :D, maar ik ben wel bezig met iig al het materiaal te verzamelen. Ook ben ik aan het kijken voor een kleinvee trailer zodat ik vaker 'ff' naar het strand kan. Daar lekker crossen :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:17

_Margarita_ schreef:
De levering heeft wat voeten in de aarde gehad. Maar uiteindelijk is de mijne vanmorgen gebracht op de locatie waar ik een wedstrijd had. Dus meteen de pony ingespannen van de cavalier, 5 minuten losrijden (meer tijd was er niet) En ben voor het eerst L gestart. En ook nog een winstpunt. Ben er erg blij mee, zit heerlijk, geen gerammel meer (mijn vorige wagen maakte veel herrie). Alleen 1 rem loopt een beetje aan. En de zweng komt bij een wening naar rechts tegen mijn wagen aan, Misschien de strengen een gaatje korter?

Zo lekker stresvol! ik heb in wendingen dat de zweng tegen mij wagen aankomt.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:05

Tuurlijk mag Lizzy eens voor de wagen :)

Ik heb nu ook een bokkussen erbij! Echt super zit dat, veel beter!! je zit stukken steviger. Gister les gehad en dus voor het eerst het bokkussen uitgeprobeerd en ben er echt blij mee.

Ik heb geen last van de zweng die tegen de wagen komt. We hebben hem ook een stukje strakker aangedraaid, dat die wel kan bewegen maar niet te los zit zeg maar. Anders misschien een rubber stukje tegen de onderkant zetten?

Tweespan gedeelte? Ben altijd zo benieuwd hoe dat bij een tweewieler rijd, lijkt me zo hangen aan de borsten.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:48

Manda: Ik ben er ook benieuwd naar, hij zei dat hij het zelf nog aan het testen was. Dus het kan (helaas) nog wel even duren hihi.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:12

Vraagje dus als je pony een b is op de cm.. Dan mag je dus niet meer met 110 spoorbreedte vaardigheid rijden?

Vanaf welke stokmaat heb je B pony?

Edit lees met de wiki tot 1,17

Mijn pony is 3 en 1,17 zonder ijzers dus dat zou betekenen dat ik niet meer met een 110 spoorbreedte mag starten gezien ze nog groeit?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 04:07

Klopt :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:04

Je zou haar kunnen laten meten, meten is toch af en toe een goocheltruc apart. Ik heb pony's gehad die in 1,5 jaar 2 cm krompen om vervolgens in 2 maanden weer 3 cm te groeien :+.
Maar als ze als 3 jarige een grensgeval is zal ze zeker wel over de grens heen gaan en is het veiliger om meteen voor een wagen van 125 te gaan.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:22

Dankjullie!

De dressuur mag ik dan wel met 110 rijden?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:14

Dressuur is helemaal vrij.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:50

Deze wagens worden ook in 125 gemaakt.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:02

Dat vind ik lelijk een enorm brede tweewieler. :)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:44

Ik heb toch wel veel moeite met het afstellen/ in evenwicht brengen. Voor mijn gevoel hangt hij in evenwicht maar in draf gaat het lamoen toch wel erg op en neer in de lichtogen. In een langzame draf is het erger dan in een snelle draf. Iemand tips? Heb het bankje al naar voren en achteren gedaan en lamoen hoger en lager. Maar maakt allemaal niets uit

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:57

dat heb ik in de bak en op de wei ook wel een beetje, bij mijn grote pony van 1.07 niet , bij Romy van 1 meter wel

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:13

Als je losse lamoenstokken hebt strakker aandraaien,de veren en de bomen zelf.

Ik doe de buitensingel ook wat strakker en het lamoen niet te ver van het paard af, maar zodat die er mooi precies tussen past.

In het begin had ik hier ook wat last van van dat wiebelen, maar het is echt een kwestie van afstellen en schroeven aandraaien en bij mij is het nu perfect. :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:44

Manda schreef:
Ik doe de buitensingel ook wat strakker en het lamoen niet te ver van het paard af, maar zodat die er mooi precies tussen past.

Dit doe ik ook anders gaat hij inderdaad wat op en neer. Buitensingel wat strakker en bij mij was het probleem verholpen :)

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:27

Zit ook te twijfelen om een tweewieler van Cavalier te kopen. ik heb een recreatiewagen van Van Boven maar we gaan eigenlijk altijd maar met twee personen met de wagen op pad. Zat te denken dat dat dan misschien wel net zo handig is. En lichter :+

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:37

Als die het makkelijk kan trekken en je buiten rijd zou ik lekker bij je 4 wieler houden zit 100x beter dan een 2wieler. :D

Ik vond het jammer dat hij gister niet op paard en koets was, had wel even met m willen praten en wat willen bekijken.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:15

ik vond het ook jammer! Had het even over het omslaan willen hebben!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:18

Maar waarom zit een 4 wieler lekkerder dan LS ??
je kunt op deze toch ook een apart bokkussen zetten ??