[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:50

t staat op sites van dierenartsen als steriliseren omdat bijna 90 procent het zo noemt, en dan hou je het maar beter zo in de computers staat het bij ons gewoon met de wetenschappelijke benamingen. bij echt jonge honden worden regelmatig ook enkel eierstokken verwijderd, baarmoeder wordt dan vanzelf zo klein dat het geen problemen meer veroorzaakt, wetenschappelijk bewezen dat het geen nadelig effect heeft deze te laten zitten, dat scheelt in werk en dus ook in kosten voor de eigenaar normaal gezien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:48

Goedemorgen

Ollie: van harte gefeliciteerd

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:58

Hey Ollie is jarig !!
Van harte gefeliciteerd.

Verder het is een stuk minder koud zeg....zometeen zoontje naar school brengen !!
doei doei...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:08

Goedemorgen,

Dames dank jullie wel... ik zit nu op een leeftijd dat ik er niet te lang bij wil stilstaan :o dus ik ga zo lekker met de pony's aan de gang.....Vanmiddag komt er wel wat visite en vanavond gaan we lekker uit eten :9

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:28

Zou ik ook niet doen Ollie :n :') , maar toch van harte gefeliciteerd, en geniet van je etentje (dat dan weer wel :Y) :D )

Ik hoef een keer niet naar school te fietsen; hubby is thuis. Is tamelijk uitgevaren, alle zijrivieren van de Rijn zitten dicht of gaan dicht, dus blijft er weinig meer over (voor een redelijke vrachtprijs).

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:32

Ollie gefeliciteerd.
Gem betekent dat ook geen inkomen dan?

Daan heeft van 1930 tot 530 geslapen... heerlijk

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:33

tallechie schreef:
Gem betekent dat ook geen inkomen dan?

Dat heb joe goed :j . Ondernemersrisico heet dat -O- .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:35

Dat hebben wij ook... ook een eigen bedrijf... zzp-er... en er moeten dus wel opdrachten zijn.

Hopelijk kan je man weer snel varen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:57

(vind het stiekem niet zo erg dat hij lekker thuis is hoor :x :P )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:08

@ Ollie: Gefeliciteerd!

Eigen baas, erg leuk, maar soms idd minder handig.
Ik ben ziek, maar ga zo toch aan het werk, gelukkig een fijne klant waar ik rustig volgende week terug kan komen als ik het nu niet voor elkaar krijg. De pest is dat je bij lichamelijk werk eerder uitgewerkt ben dan bij kantoor werk.

Mijn Lotje is verkocht en gaat binnenkort naar een nieuw huisje, lekker het bos in en het strand op ipv dressuren. Zal mijn troetelkindje echt enorm gaan missen, heb niet eerder zo'n moeite met een verkoop gehad.
Ik heb gister wel een marathon wagen besteld :D. Nu HEEL ongeduldig wachten tot hij er is.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:24

goedemorgen

@ ollie gefeliciteerd
@ dennis wat voor een wagen ???? heb je een voorbeeld foto ???

ik ga zo lekker shoppen bij de divoza :D

gister avond echt super lekker gereden met okkie. stelling en buiging kan nog wel beter, maar komt wel goed. ook even een stukje galop voor de kar mee gepakt. ik vindt dat ze dat gewoon moeten kunnen, ook al rij je dan geen dressuur wedstrijden.

voor de rest van het weekend ga ik vrij weinig doen morgen heeft harry geen menles omdat ie moet wedstrijd volleyballen ~~}> . zondag waarschijnlijk een house warming van harm. en dinsdag gaan we dan met de marktwagen beginnen met de stickers er af halen en schuren. zodat er een raam ingezet kan worden en daarna geverft kan worden in de team kleur

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:34

Dennis dappere beslissing... maar je kan ze helaas niet allemaal aanhouden inderdaad
Leuk een nieuwe wagen
Lanouska aan de shop en wat plannen in de planning :-)

Heb de voorkamer al opgeruimd en gesopt, de keuken al opgeruimd en gesopt. Nu de achterkamer, bedden verschonen, was er door draaien, thermokleding kopen en vanmiddag naar stal. Heb hulp op stal dus dat is wel fijn. O ja en als ik nog tijd heb wederom aan de studie.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:35

lang zal ollie leven,
lang zal olie leven,
lang zal olie leven in de gloria,
in de gloria,
in de gloriaaaaaaa

hiep hiep....

HOERAAAAAAAA :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:51

:wow: Wat goed Dennis dat je een fijn thuis voor Lot gevonden hebt ! moeilijk maar wel super als het een fijn thuis is !
En wat voor wagen heb je besteld ?? spannend hoor..
Tallechie al druk bezig geweest...
ik heb gisterenavond van alles gesopt en schoongemaakt, vandaag zoontje's kamer...... ^) is zo'n lekker rommeltje... -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:04

cyclo86 schreef:
t staat op sites van dierenartsen als steriliseren omdat bijna 90 procent het zo noemt, en dan hou je het maar beter zo in de computers staat het bij ons gewoon met de wetenschappelijke benamingen. bij echt jonge honden worden regelmatig ook enkel eierstokken verwijderd, baarmoeder wordt dan vanzelf zo klein dat het geen problemen meer veroorzaakt, wetenschappelijk bewezen dat het geen nadelig effect heeft deze te laten zitten, dat scheelt in werk en dus ook in kosten voor de eigenaar normaal gezien.

Wist inet dat dit ook kon bij jonge honden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:07

@Ollie: gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* . Jammer dat de wegen zo slecht waren.

@Tine: hier ook fietsen met fietshelm en ik heb net een skihelm gekocht voor 15 euro, die is voor het schaatsen :j .

@Dennis: :(:) , maar wel een heel fijn huisje voor d'r.
Ben benieuwd naar je wagen.

Ik heb net een Soft-Shell-skibroek gekocht, ben er helemaal blij mee, heb nog even getwijfeld, want hij was ietwat duurder, maar goed, heb ik flink wat winters plezier van.

Hier sneeuwt het en dat vind ik stiekum wel leuk, want dan kan de pony voor de slee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:13

avaluna, die zijn lekker warm die soft shell broeken, ik heb er ook eentje :j
en sneeuw !! leuk !! en een skihelm voor wel 15 euro...dat is ook niet duur.

Lanouska lekker een weekeind vrij ! is ook wel eens lekker
Hoe is het met de jonge paardjes van je moeder ??

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:17

ollie gefeliciteerd *\o/* En veel plezier bij de pony's !!!

Dennis fijn dat lotje een goed huis krijgt !! en wat voor marathonwagen. (ben niet nieuwsgierig hoor :D
O ja hoe bevalt het bitje want ik wil hem eigenlijk ook gaan bestellen.

Tallechie al lekker bezig geweest, lanouska gaat shoppen.

Gisteren les gehad met robijn. Lekker rustig aan gedaan omdat de paarden toch eigenlijk bij iedereen wel stil
staan nu. De weg bij mn ouders is wel weer redelijk begaanbaar dus ik denk dat ik morgen wel een klein
stukje naar buiten ga met ferro. En dan over het fietspad want dat is gestrooid.

Het was hier vanmorgen nog gewoon -7 helaas. Maar vanaf zondag dooi dus dan hoop ik de bak ook
weer te kunnen gebruiken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:22

Oops :o Sorry Tine in de gauwigeid dacht ik dat er coupons stond, hihi. Ouwe gewoonte van mij dus om wedstrijden met coupons te associeren ;)

Ollie gefeliciteerd!!!!

Dennis Lotje verkocht, vast niet makkelijk! En nieuw wagentje besteld. Beterschap!

Gem lekker manlief thuis, ook mindere kant eraan.

Avaluna heeft sneeuw.

Daan heeft goed geslapen en Tallechie is al fanatiek bezig in huis!

Lanouska goed gemend met Okkie.

Ik heb vanochtend gezwommen. 30 Baantjes. Daarna nog even in de warme bubbels gezeten, heerlijk. Door naar stal, wilde eigenlijk longeren, maar na paar minuutjes maar gestopt, de bodem was wat hard en dat vond Gwin niet prettig lopen. Dus ze krijgt verder vrij vandaag. Morgenochtend mennen. Nu ook maar even wat huishoudelijk werk doen, blegh. Vanmiddag naar de kapper!

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:32

Nou volgens mij Maisie hoorde ik dat de dooi nog ff iets langer op zich laat wachten en @ollie van harte gefeliciteerd met je verjaardag en mijn vader zag je nog rijden gisteren en helemaal ingepakt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:21

Hier wat plaatjes van mijn Roeckls (daar werd om gevraagd):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan ze zelf niet meer vinden op internet.
Zou zelf wss nu kiezen voor de Roeckl Suprema's Winter, die heb je ook in een menuitvoering, of idd handschoenen van Moutain Horse, die hebben ook lekker warm spul voor de winter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:24

Even heel snel, moet dringend naar bed. Straks naar school om foto's te maken van hun "tocht" op het ijs (tussen de 2 bruggen heen en weer met "stempelhokken".

Heb vanmorgen Thabor zijn benen gewassen, dit was de minst koude dag van de week. Warm water via de geiser lukte niet, want slang (die zit in metalen frame, dus is er niet uit te halen) is bevroren. Dus had 3 emmers meegenomen. Gelukkig maar 1 emmer gebruikt, want de afvoer (had ik helemaal niet bij stilgestaan, dus maar goed dat ik slang niet heb gebruikt!!) was natuurlijk ook bevroren. Ik was langer bezig met het opdweilen van al het water dan met wassen van benen en hoeven. Wat ben ik trouwens blij dat hij verder zwart is. Als ik nu met Amerigo of Rembrand ergens heen had gemoeten..... Die hebben nu zwarte ipv witte staarten, maar dat is nu echt niet te wassen..

Nu moet ik snel slapen. Tot later

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:43

Even een ego-berichtje :o

De pony's waren zo ontzettend braaf met de kou en het feit dat ze al een week niet voor de wagen hadden gelopen *\o/* ....Ze liepen zoooo fijn +:)+ wat heb ik toch een kanjers <3

@Dennis, wat fijn dat je voor Lot een fijn huisje gevonden hebt :j en we zijn benieuwd naar je nieuwe marathonwagen ;) . Hier ook allerlei ontwikkelingen maar het moet eerst even gaan dooien :j
@Tine, wat fijn dat je Thabor toch witte voetjes hebt kunnen geven +:)+
@Tallechie, al lekker aan de huishoudelijke klus geweest
@Lanouska, Even een rustig weekend is ook wel even lekker met jouw drukke agenda :list: :j
@Avaluna, die handschoenen zien er lekker uit en lekker zo'n softshell broek...
@Biancacoo, ook aan de schoonmaak +:)+
@Gem, lekker genieten van alle gezinsleden lekker thuis :D
@Bicci, bedankt voor je mooie verjaardagslied :list: :j

Nu snel even de stofzuiger rondslingeren, nog even een rondje op het paard en dan gebak halen en verplicht op gaan zitten :Y)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 13:58

zo ben ik weer

ik heb de beenbescherming in de auto liggen maar och och wat een moeite toch weer _-:( . ik had dinsdag gebeld of ze alles hadden 4 setjes VoorBenen en 4 setjes AchterBenen. hadden ze niet wel 3 VB en 4 AB. de andere VB zou gratis opgestuurd worden. ook prima we hebben ze pas over 7 week nodig.
dus ik vanochtend naar de divoza hadden ze 1 VB en 2 AB, dus ik heul vriendelijk. dat we dat niet afgesproken hadden en jou hoor na 3 kwartier heen en weer hanesen heb ik uiteindelijk 4 setjes VB en 4 setjes AB. hoezo we hebben het niet

@ bianca de jonge pony's gaan erg goed, zien er goed uit. we zijn nu een beetje bezig om ze hand mak te maken door een beetje te poetsen voetje uitkraben en voorzichtig de manen te trekken en het 3de oor te knippen en dat gaat allemaal erg goed. dus binnenkort gaat het hoofdstel er een x op en zo gaan we langzaam verder ze worden van het zomer ook nog maar 3 dus hebben nog even de tijd

hoe gaat het met mijn project ????
Laatst bijgewerkt door lanouska op 09-02-12 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:59

Ollie... GEFELICIFLAPSTAART !!! Je hebt vast een supermooie taart of niet ?? :P (jij had toen toch keer die taart met biggetje gemaakt??? of ben ik mis???)

En Ol, thanks voor de samenvatting, zelfs twee keer, sluit me er even van harte bij aan :o

Heb vanmorgen voor het eerst sinds Kerst weer eens op Mick gereden *\o/* Was heerlijk zeg!!! In de andere bak (ernaast) liepen wel een kudde paarden los met de nodige gilletjes en sprintjes, dus hij werd niet heel erg ontspannen, zeker niet toen ook de deur nog paar keer open en dicht ging... gossie, wordt heel dat lijfje hard en gespannen en dan maakt hij een Noodsprong (van nog geen cm :o ) opzij... hij is echt zo superschattig...
Lekker beetje wijken geoefend, de keertwendingen gingen niet zo mooi, daarna maar lekker wat gegaloppeerd met 't peerd /3
Heeft iemand tips om hulpen voor een goede keertwending op de achterhand duidelijker te geven???